Hei,
Onko mitään vaaroja/riskejä, kun olen lähdössä 11 5 raskausviikolla lomamatkalle New Yorkiin? Voiko pitkästä lentomatkasta olla haittaa sikiölle?
Raskaus ja lentäminen?
5
695
Vastaukset
- vaaraa tai haittaa
sikiölle.... Itse palasin juuri Gambiasta viikon lomalta (ennen lähtöä olin toki tarkistanut lekurilta, että lähtö on ok), ja lennot (8 h suuntaansa) meni ihan mukavasti. Ainoa vaiva oli, että nilkat turposivat jonkun verran, mutta siitä oli kyllä varotettukin, johtuu kuulemma huonosta istuma-asennosta, jolloin kasvanut vatsa painaa nivusten suonia (?). Itsellä nyt rv 22 4.
- Marianni
Eipä ole sikiölle haittaa lentämisestä, ja noilla viikoilla tuskin itsellesikään sen epämukavampaa kuin muulloinkaan, kun ei ole vielä isoa vatsaa. Itse joudun lentämään 9h lennon rv 26 ja saman takaisin rv 31. Jälkimmäinen voi tehdä jo vähän tiukkaa, kun saan muutenkin herkästi peräpukamia ja turvotusta istumisesta ja selkä kipeytyy. Tuon myöhemmin en kyllä lähtisi enää pitkälle lennolle.
- loppuviikoilla
Lentoyhtiöt eivät ota kyytiin pitkällä raskaana olevia. Olisikohan viikoilta 28 alkaen. Voin muistaa väärin. Kysy neuvolasta...
- typytsy
loppuviikoilla kirjoitti:
Lentoyhtiöt eivät ota kyytiin pitkällä raskaana olevia. Olisikohan viikoilta 28 alkaen. Voin muistaa väärin. Kysy neuvolasta...
Just kotiuduin Turkista rv 26, hyvin meni kaikki:-) Mulla oli neuvolan todistus mukana. Lentoyhtiöillä omat vaateet mutta normi käytäntö et 27 eteenpäin lääkärintodistus mukaan ei sen kummempaa. Muistaakseni kk ennen la vasta lentokielto!
- Marianni
typytsy kirjoitti:
Just kotiuduin Turkista rv 26, hyvin meni kaikki:-) Mulla oli neuvolan todistus mukana. Lentoyhtiöillä omat vaateet mutta normi käytäntö et 27 eteenpäin lääkärintodistus mukaan ei sen kummempaa. Muistaakseni kk ennen la vasta lentokielto!
Ainakin kun viimeksi tarkistin, niin Finnaisilla tarvii rv 27 eteenpäin lääkärintodistuksen ja rv 36 jälkeen ei pääse ollenkaan. Mutta tosiaan jotkut lentoyhtiöt ei huoli ollenkaan rv 30 jälkeen...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244606- 883714
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313463075- 542657
- 512589
- 2032583
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322390- 1522318
- 311945
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1071521