Tämä niin upea köynnöskasvi, suomeksi ihmeköynnös, saa joka kerta ulkomaila sydämmen pamppailemaan kauneudellaan. Olen viime vuosina nähnyt sitä myynnissä kukkakaupoissa ja puutarhoissa mutta onko kellään kokemuksia miten pärjää esim talven sisällä ja kesän ulkona? Minulla olisi sille aurinkoinen ja lämpöinen paikka ulkona jo katsottuna mutten ole uskaltanut lähteä vielä kokeilemaan koska köynnös on aika kallis. Onko kellään tietoa koska kukkii suomessa ja niin, menestyykö meillä lainkaan?
Onko kokemuksia bougainvilleasta?
2
558
Vastaukset
- Pärjää
Moi,
kyllä bouganville Suomessa pärjää keäsisin ulkona. Itselläni sellainen on ollut jo vuosia ruukussa, ja ihan hyvin näyttää viihtyvän. Talven viettää sisällä normaalissa huoneenlämmössä, ja kesät kukoistaa lasitetulla parvekkella. Yksilöni kukkii upeasti oikeastaan koko kesän. Syksyllä, kun ilmojen viiletessä siirrän kasvin sisälle, se tiputtaa oikeastaan kaikki lehtensä, joten talvella ei ole mitenkään kovin kaunis ilmestys. Mutta kesän loistokkuus kyllä korvaa tuon vaatimattomamman talviasun :)
Mikäli laitat kasvin suoraan ulos, etkä esim. parvekkelle, kannattaa siirto tehdä ulos tehdä varmaan vähän myöhemmin keväällä ja ottaa vastaavasti vähän aikaisemmin syksyllä se sisään.- cata-hki
Köynnös on niin kaunis kukkiessaan että enköhän kestä sen "rumuuden" kun heittää lehtensä talveksi :)
Kokeilen ehdottomasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta613131Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433077- 422427
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa952112- 311893
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271780- 481606
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä841387- 391290
- 811122