Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Corvettekerhon sivuilla

onpi totuus minimoottoreista

tästäkin näkee miten paljon lasikuituvessan omistajat halveksuvat minimoottorisia Porscheja ja arvostavat Corvetteja:

1. "Jaa miten eroaa, no ainakin yleinen laatu ja osien istuvuus on amerikkalaisissa ihan perseestä. On ollut ja on vieläkin milloin minkälaista jenkkipoikien vehettä, harrikkaa, corvetteja,camaroa,Dusteria,thunderbirdiä,capricea ,rambleria,mercurya ym... ja kaikissa sama piirre. Osat on sovitettu vähän sinne päin."

2. "Tuo Porsche 911 takamoottorisuus vähän arveluttaa, noin ajo-ominaisuuksiltaan?

Voin vakuuttaa että ajoominaisuudet ovat hyvät, tietenkin yksilöstäkin riippuen."

3. "Viime kesänä sain niitata aivan pakasta vedettyä neliveto 911 24h ajan ja meneehän se aivan sairaan hienosti..."

4. "Mulla oli joskus vanha mutta viimeisen päälle rakennettu (useamman satatonnia vanhaa rak. kustannukset) 911 turbolook, Carrera 3 koneella, ja olihan se makee. Harmittaa, että myin pois mutta nuorena tuli jossain kohtaa fiilis, ettei rahat riitä sen ylläpitoon. Jälkikäteen ne kustannukset eivät enää olekaan tuntuneet niin ihmeellisiltä.

Oli se hieno ajaa mutta maineensa mukaisesti vaatii varovaisuutta ja kokemusta, jotta uskaltaa painaa kunnolla. Mutta, ne jotka osaavat menevät kovaa.

Valmistuksen laatu ihan eri planeetalta kuin Vetteissä. Negatiivisena noin 3-8 x kalliimmat osat.

Ne joita epäilyttää 911 ajo-ominaisuudet: kannattaa miettiä kuinka monta tuhatta pokaalia eri sarjoissa noilla on vuosikymmenien mittaan voitettu."

5. "Suurin ero veten ajettavuudessa on jonkinlainen tarkkuuden/täsmällisyyden puuttuminen ohjauksesta. Myöskin auto tuntuu radalla hieman raskaammalta mitä onkaan, ja alustan toimivuus ei ole yhtä johdonmukaista kuin uusissa Porscheissa esimerkiksi."

6. "Jos taas pitäisi valita ajajan auto jota käyttää päivittäin, mutta pärjää myös radalla niin ehdottomasti 911 Porsche. Useita 911 malleja ajaneena pidän siitä kovasti." (tämä C6-kuljettajalta)

Kyllä Vette-kerhossa tiedetään totuus!

33

4353

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fiksut tosiharrastajat

      Niinpä!
      Naurettava provotrollimme (se yksi ja sama, useilla eri nimmareilla) eroaakin todellisista autoharrastajista siinä, ettei sillä luuserilla ole mitään autoa eikä minkäänlaista kokemusta urheiluautoista. :D
      Täysin toisin on tilanne mm. Corvette- ja Porscheharrastajilla, jotka oikeasti omistamme autoja.
      Ei käy kateeksi vajaaälyistä ja kokematonta Tapatikosta.

    • provoilua,

      kyllä Corvettekuski aina valitsee Corveten jos vaan saa luvan valita. Minimoottoriset kuplanjatkeet(Porschet) on sitten enemmän sellaisia b-ryhmän harrastepelejä joita toki voi olla tallissa,ei siinä mitään.Mutta voimaahan niissä ei ole ja muutenkin meno on aika lussua verrattuna V8:iin.

      Samalla palstallahan on myös "ei niin huumorheittoja",eli topicceja joissa omistajat puhuvat totta,esimerkiksi vertailut uusimman kaikkien aikojen tehokkaimman 911 mallin välillä vs vakio Corvette jossa Vette jätti 911 Turboa lähes 3 sekuntia per kierros,siellä Corvette kaverit kertoivat vähän totuuksia siitä kuinka Porschella ei vaan pysy Veten perässä jne.

      No,ihan hyvä provoyrityshän tuo taas oli.

      • heh heh

        Mitä tuliko tippa linssiin vai miksi oli noin "lame" selitys! :D Onko nyt haaveet särkyny! Tuo sinun lässytys kuullosti jotakuinki tämmöseltä: "No mutta on korvette silti oikeasti aika hyvä auto. Eikö ookki! Jooko? Pliiis!"


      • Pecos Bill

        Todelliset Corvette-harrastajat, kuten muutkin todelliset autoharrastajat kyllä tietävät, mikä on asioiden oikea laita. Itse pidän kyllä veteistä, vaikka ovathan ne hieman erilaisella filosofialla tehtyjä, kuin eurooppalaiset kilpailijansa. Varsinkin C2 on todella upea ilmestys. Silti itselleni parempana vaihtoehtona pidän kyllä Porschea.

        Toivottavasti kaikki täysjärkiset ja oikeat autoharrastajat tajuavat sen, että tällä palstalla harrastetaan vaan provoilua ja siihen vastaprovoilua. Älkää siis ottako aina ihan tosissaan näitä juttuja. Ainoa, kuka täällä ainakin ajoittain on tosissaan, on Tapastikos lukuisine nimimerkkeineen.

        Olet oikeassa yhdessä asiassa. Porsche saattaa olla B-ryhmän harrastepeli, jos on sattunut sellaisen harvinaisuuden löytämään. 911:hän oli luokiteltuna B-ryhmään 80-luvulla, ja menestyikin kilpailuissa ihan mukavasti.


    • Corvette,

      joka www.9xx.finin sivuilla (ainoa artikkeli jossa Corvette esiintyy ko. porsse-klubin sivuilla) näytti taivaanmerkit voittaen joka osa-alueen, sekä Ferrari Testarossalle että Porschelle ja MB:n urheilumallille? ;D

      Että en kehtaisi paljon minimoottori takarutkufanina kirjoitella oikeista urheiluautoista.

      • ei saa aliarvioida!

        He ovat villeimpien huhujen mukaan saaneet korjattua uusimpiin 991 malleihinsa sellaiset pakoputket,että ei tarvitse enää ainakaan vuoteen tehdä takaisinkutsua kaikille kyseisen vuoden 911 malleille maahantuojan huoltoon koska vaarana on kadulle kesken ajoa putoava pakoputki Porschetyyliin :D


      • kerro heti
        ei saa aliarvioida! kirjoitti:

        He ovat villeimpien huhujen mukaan saaneet korjattua uusimpiin 991 malleihinsa sellaiset pakoputket,että ei tarvitse enää ainakaan vuoteen tehdä takaisinkutsua kaikille kyseisen vuoden 911 malleille maahantuojan huoltoon koska vaarana on kadulle kesken ajoa putoava pakoputki Porschetyyliin :D

        Mikä on tuo 991 malli? Kerro mulle heti. Multa nimittäin puuttuu vielä kokoelmistani tuon numeroinen porsche. Corvetteja mulla on kyllä pilvin pimein. Z06:sta tuli hyviä kukkapurkkeja. Nehän on samaa materiaalia, kuin K-raudassa myytävät parveke kukkapurkit.

        Ostin nuo Z06:t aluksi ajoon, mutta eihän niillä missään kehdannu ajaa. Muutenkin niillä ajaminen tuntui samalta, kuin ajelis 1800 luvun hevoskärryillä. Siispä potkin ne katolleen ja istutin niihin altapäin purkkikukkia. Nyt ne on vihdoin löytäneet arvoisensa paikan puutarhassani. Nehän tosiaan on tommosta puutarhakelposta matskua. Runko on styroksia ja kori lasikuitua. Ihan näppärä kukkapurkki.


    • ex-vette

      entisenä corveten omistajana ei ole ollut ikävä autoa..
      corvetesta puuttuu laatu kokonaan..auto rämisee..nitisee..kolisee..kitisee..
      ei mene millään suoraan maantiellä vaikka auto olis kunnossa..saa pitää rystyset valkoisina ohjauksesta kiinni..
      osat ja sisusta on tehty sinnepäin..juostenkustu..
      corveten ulkonäkö on ok..
      laatu on täyttä paskaa..
      se on halpa lelu..

      • corvette Z06 alla

        Porsche oli tehty ensinnäkin painavasta raudasta koria myöten,siihen päälle kamalat ajo-ominaisuudet takaava takamoottorirakenne josta jopa Skoda tajusi luopua 80-luvulla, niin on suoraansanottava että omistamani 911 Porsche oli aivan kamala auto ajaa mutkissa.

        Ja suorillahan sillä ei kerkiä edes sen vertaa Corveten mukaan,6 sylinteriä kun on peruslukema jo perheautoluokassa 2000-luvulla,siis voimaa vaan ei ole tarpeeksi possuissa.

        Siinäkin olet oikeassa,että sysirumakin ainakin 911 mallina on,näyttää neliraajahalvauksen saaneelta sammakolta.

        Kamala auto kaikella tavalla,ei ihme että suuri osa nykyisistä Corvette kuskeista harjoitteli aikanaan porschella ennen siirtymistä tehokkaisiin urheiluautoihin.


        Tässä muuten vähän faktoja ,pitkästä aikaa taas:

        http://www.automotorsport.se/biltester/2006/0615/061501 .pdf

        "Porschen känns feminin jämfört med Corvetten"

        Porschella ajettu paras kierrosaika: 1.30,1
        Corvettella ajettu paras kierrosaika: 1.27,5


        Kyseessä kaikkien aikojen tehokkain 911 malli IKINÄ vastassa vakio Corvette.Mitä amerikan ylivoimaa!

        Ja Porschen laatuhan on aina ollut sitä tasoa mistä kyseinen vessa on teknisen tietaidon ammentanut suoraan kopioimallakin,eli VW kupla/Audin 80-luvun halpamallien tasoa,sitä osoittaa Porschen suurimmalla markkinointi-alueella tehty tutkimus siitä mitä mieltä kuluttajat ovat autojen luotettavuuksista:

        http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=trendit&article=131929

        Tuulilasissa julkaistun tutkimuksen mukaan kuluttajat arvioivat Porschen yhdessä VW:n kanssa yhdeksi epäluotettavimmista automerkeistä ikinä,edellään niin Pontaic Chevolet kuin Cadillac..

        Eli eiköhän lopeteta se aivoton huutelu taas ja oteta tosiasioita kehiin: Porsche on laaduton,äärettömän hidas,minimoottorinen,ruma rutku verrttuna maailman legendaarisimpaan urheiluautoon,Corvetteen jota tehtiin jo siihen aikaan kun Porschella vielä unelmoitiin edes automallista jota valmistettaisiin yhtä kauan kuin maailman legendaarisinta urheiluautoa(vuodesta 1953). Ja minä perustelen väitteeni aina faktoilla,se erona näihin VAG(tod näk omistavat itse jonkun Skoodan tai Seatin ja yrittävät pitää heimoveljen imagoa yllä epätoivoisesti)pelleihin.


      • No Fear.
        corvette Z06 alla kirjoitti:

        Porsche oli tehty ensinnäkin painavasta raudasta koria myöten,siihen päälle kamalat ajo-ominaisuudet takaava takamoottorirakenne josta jopa Skoda tajusi luopua 80-luvulla, niin on suoraansanottava että omistamani 911 Porsche oli aivan kamala auto ajaa mutkissa.

        Ja suorillahan sillä ei kerkiä edes sen vertaa Corveten mukaan,6 sylinteriä kun on peruslukema jo perheautoluokassa 2000-luvulla,siis voimaa vaan ei ole tarpeeksi possuissa.

        Siinäkin olet oikeassa,että sysirumakin ainakin 911 mallina on,näyttää neliraajahalvauksen saaneelta sammakolta.

        Kamala auto kaikella tavalla,ei ihme että suuri osa nykyisistä Corvette kuskeista harjoitteli aikanaan porschella ennen siirtymistä tehokkaisiin urheiluautoihin.


        Tässä muuten vähän faktoja ,pitkästä aikaa taas:

        http://www.automotorsport.se/biltester/2006/0615/061501 .pdf

        "Porschen känns feminin jämfört med Corvetten"

        Porschella ajettu paras kierrosaika: 1.30,1
        Corvettella ajettu paras kierrosaika: 1.27,5


        Kyseessä kaikkien aikojen tehokkain 911 malli IKINÄ vastassa vakio Corvette.Mitä amerikan ylivoimaa!

        Ja Porschen laatuhan on aina ollut sitä tasoa mistä kyseinen vessa on teknisen tietaidon ammentanut suoraan kopioimallakin,eli VW kupla/Audin 80-luvun halpamallien tasoa,sitä osoittaa Porschen suurimmalla markkinointi-alueella tehty tutkimus siitä mitä mieltä kuluttajat ovat autojen luotettavuuksista:

        http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=trendit&article=131929

        Tuulilasissa julkaistun tutkimuksen mukaan kuluttajat arvioivat Porschen yhdessä VW:n kanssa yhdeksi epäluotettavimmista automerkeistä ikinä,edellään niin Pontaic Chevolet kuin Cadillac..

        Eli eiköhän lopeteta se aivoton huutelu taas ja oteta tosiasioita kehiin: Porsche on laaduton,äärettömän hidas,minimoottorinen,ruma rutku verrttuna maailman legendaarisimpaan urheiluautoon,Corvetteen jota tehtiin jo siihen aikaan kun Porschella vielä unelmoitiin edes automallista jota valmistettaisiin yhtä kauan kuin maailman legendaarisinta urheiluautoa(vuodesta 1953). Ja minä perustelen väitteeni aina faktoilla,se erona näihin VAG(tod näk omistavat itse jonkun Skoodan tai Seatin ja yrittävät pitää heimoveljen imagoa yllä epätoivoisesti)pelleihin.

        En itte kanssa tajua mikä noissa porsseissa maksaa,hitaita verrattuna vaikka corvetteen eikä äänet ja ulkonäkökään paljon perus passatista korkeammalla tasolla ole. no siksi kai ne maksaakin niin vähän,halvin mobilessa rekkarissa ollut porsche maksoi 700 euroa.


      • tippako linssissä?
        corvette Z06 alla kirjoitti:

        Porsche oli tehty ensinnäkin painavasta raudasta koria myöten,siihen päälle kamalat ajo-ominaisuudet takaava takamoottorirakenne josta jopa Skoda tajusi luopua 80-luvulla, niin on suoraansanottava että omistamani 911 Porsche oli aivan kamala auto ajaa mutkissa.

        Ja suorillahan sillä ei kerkiä edes sen vertaa Corveten mukaan,6 sylinteriä kun on peruslukema jo perheautoluokassa 2000-luvulla,siis voimaa vaan ei ole tarpeeksi possuissa.

        Siinäkin olet oikeassa,että sysirumakin ainakin 911 mallina on,näyttää neliraajahalvauksen saaneelta sammakolta.

        Kamala auto kaikella tavalla,ei ihme että suuri osa nykyisistä Corvette kuskeista harjoitteli aikanaan porschella ennen siirtymistä tehokkaisiin urheiluautoihin.


        Tässä muuten vähän faktoja ,pitkästä aikaa taas:

        http://www.automotorsport.se/biltester/2006/0615/061501 .pdf

        "Porschen känns feminin jämfört med Corvetten"

        Porschella ajettu paras kierrosaika: 1.30,1
        Corvettella ajettu paras kierrosaika: 1.27,5


        Kyseessä kaikkien aikojen tehokkain 911 malli IKINÄ vastassa vakio Corvette.Mitä amerikan ylivoimaa!

        Ja Porschen laatuhan on aina ollut sitä tasoa mistä kyseinen vessa on teknisen tietaidon ammentanut suoraan kopioimallakin,eli VW kupla/Audin 80-luvun halpamallien tasoa,sitä osoittaa Porschen suurimmalla markkinointi-alueella tehty tutkimus siitä mitä mieltä kuluttajat ovat autojen luotettavuuksista:

        http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=trendit&article=131929

        Tuulilasissa julkaistun tutkimuksen mukaan kuluttajat arvioivat Porschen yhdessä VW:n kanssa yhdeksi epäluotettavimmista automerkeistä ikinä,edellään niin Pontaic Chevolet kuin Cadillac..

        Eli eiköhän lopeteta se aivoton huutelu taas ja oteta tosiasioita kehiin: Porsche on laaduton,äärettömän hidas,minimoottorinen,ruma rutku verrttuna maailman legendaarisimpaan urheiluautoon,Corvetteen jota tehtiin jo siihen aikaan kun Porschella vielä unelmoitiin edes automallista jota valmistettaisiin yhtä kauan kuin maailman legendaarisinta urheiluautoa(vuodesta 1953). Ja minä perustelen väitteeni aina faktoilla,se erona näihin VAG(tod näk omistavat itse jonkun Skoodan tai Seatin ja yrittävät pitää heimoveljen imagoa yllä epätoivoisesti)pelleihin.

        Taas sama säälittävä hölmö vääntää tuota "lame" itkuvirttään. Eipä taida olla sulla edes julistetta Z06:sta ;) Etkö oikeasti parempaa keksi? Sääliksi käy. Z06 on luultavasti aivan OK auto, mutta sulla ei oo valitettavasti siitä mitään hajua. :D Saati sitten minkäänsorttisesta Porschesta. Ei taitais rahat riittää edes halvimpaan 924:een. Mitä tulee ruotsalaisen lausahdukseen "känns feminin", niin se tarkoittaa sitä, että tuo Porsche tuntuu miehekkäämmältä, kuin corvette. Tässäpä selitys:

        Ruotsalaiset miehet ovat niin naisellisia, että ruotsalaisissa naisissa on 100 kertaa enemmän äijää, kuin ruotsalaisissa miehissä. Jos ruotsalainen mies sanoo, että "känns feminin", niin hän tarkoittaa suomeksi "tuntuu miehekkäältä"! ;)


      • viper män
        No Fear. kirjoitti:

        En itte kanssa tajua mikä noissa porsseissa maksaa,hitaita verrattuna vaikka corvetteen eikä äänet ja ulkonäkökään paljon perus passatista korkeammalla tasolla ole. no siksi kai ne maksaakin niin vähän,halvin mobilessa rekkarissa ollut porsche maksoi 700 euroa.

        Itselläni on tallissa kaikki corvetten eri mallit, sekä kaikki viperin mallit. Tulipa tuossa ostettua Ford GT:kin. Ferrareita on enzosta lähtien ja köenigsgegg CXX on kans jossakin nurkassa.

        Silti tuo omistamani 911 porsche vm. -77 on kaikkein mieleisin ajettava. Ajan sillä joka päivä siwaan ja takaisin. Siwasta käyn ostaan pari purkkia maitoa ja maksalaatikkoa. Kyllä porsche on kuitenkin se ykköstykki. Nuo kaikki muut röttelöt, joita mulla on pilvin pimein tuntuu niin halvan muovisilta, ettei niillä kehtaa siwaan lähteä! Ja tämä tarina on muuten tosi!


      • Pecos Bill
        corvette Z06 alla kirjoitti:

        Porsche oli tehty ensinnäkin painavasta raudasta koria myöten,siihen päälle kamalat ajo-ominaisuudet takaava takamoottorirakenne josta jopa Skoda tajusi luopua 80-luvulla, niin on suoraansanottava että omistamani 911 Porsche oli aivan kamala auto ajaa mutkissa.

        Ja suorillahan sillä ei kerkiä edes sen vertaa Corveten mukaan,6 sylinteriä kun on peruslukema jo perheautoluokassa 2000-luvulla,siis voimaa vaan ei ole tarpeeksi possuissa.

        Siinäkin olet oikeassa,että sysirumakin ainakin 911 mallina on,näyttää neliraajahalvauksen saaneelta sammakolta.

        Kamala auto kaikella tavalla,ei ihme että suuri osa nykyisistä Corvette kuskeista harjoitteli aikanaan porschella ennen siirtymistä tehokkaisiin urheiluautoihin.


        Tässä muuten vähän faktoja ,pitkästä aikaa taas:

        http://www.automotorsport.se/biltester/2006/0615/061501 .pdf

        "Porschen känns feminin jämfört med Corvetten"

        Porschella ajettu paras kierrosaika: 1.30,1
        Corvettella ajettu paras kierrosaika: 1.27,5


        Kyseessä kaikkien aikojen tehokkain 911 malli IKINÄ vastassa vakio Corvette.Mitä amerikan ylivoimaa!

        Ja Porschen laatuhan on aina ollut sitä tasoa mistä kyseinen vessa on teknisen tietaidon ammentanut suoraan kopioimallakin,eli VW kupla/Audin 80-luvun halpamallien tasoa,sitä osoittaa Porschen suurimmalla markkinointi-alueella tehty tutkimus siitä mitä mieltä kuluttajat ovat autojen luotettavuuksista:

        http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=trendit&article=131929

        Tuulilasissa julkaistun tutkimuksen mukaan kuluttajat arvioivat Porschen yhdessä VW:n kanssa yhdeksi epäluotettavimmista automerkeistä ikinä,edellään niin Pontaic Chevolet kuin Cadillac..

        Eli eiköhän lopeteta se aivoton huutelu taas ja oteta tosiasioita kehiin: Porsche on laaduton,äärettömän hidas,minimoottorinen,ruma rutku verrttuna maailman legendaarisimpaan urheiluautoon,Corvetteen jota tehtiin jo siihen aikaan kun Porschella vielä unelmoitiin edes automallista jota valmistettaisiin yhtä kauan kuin maailman legendaarisinta urheiluautoa(vuodesta 1953). Ja minä perustelen väitteeni aina faktoilla,se erona näihin VAG(tod näk omistavat itse jonkun Skoodan tai Seatin ja yrittävät pitää heimoveljen imagoa yllä epätoivoisesti)pelleihin.

        Vertaileppa 911:sen ja vetten painoja, ja tule sitten kertomaan tänne havaintosi. Sitä ennen olisin sinuna hiljaa "painavasta rautakorista". Luuletko todellakin, että siitä vetten lasikuitukorista saa riittävän jäykän ja kestävän käyttämättä vankkoja tukirakenteita..?

        Juttujesi perusteella saa vahvasti sellaisen vaikutelman, että et ole ikinä ajanut 911:sella. Sen verran potaskaa ovat nuo juttusi ajo-ominaisuuksista.

        Et viitsisi enää jauhaa tuosta ruotsalaistestistä, nolaat itsesi vaan entistä pahemmin.

        Kerroppa, mitä Porsche on kopioinut kuplasta? Ja kerro samantien, mitä yhteistä Porschella on Audin kanssa, lukuunottamatta erästä sylinterilohkoa?

        Voit olla oikeassa: Porsche saattaa olla "laaduton,äärettömän hidas,minimoottorinen,ruma rutku". Mutta silti laatu on parempi kuin monella muulla merkillä (myös Chevroletilla) ja se on nopeampi kuin moni muu (myös Chevrolet). Monessa autossa on isompi moottori (kuten joissakin Chevroleteissä), ja kauneus on katsojan silmässä.

        Tuosta luotettavuudesta on olemassa luotettavampiakain tilastoja, kuin tuo sinun esittämäsi. Etsivä löytää, joten jos kiinnostaa niin etsi.


      • kalliilta kuullostaa
        No Fear. kirjoitti:

        En itte kanssa tajua mikä noissa porsseissa maksaa,hitaita verrattuna vaikka corvetteen eikä äänet ja ulkonäkökään paljon perus passatista korkeammalla tasolla ole. no siksi kai ne maksaakin niin vähän,halvin mobilessa rekkarissa ollut porsche maksoi 700 euroa.

        Onhan se silti puolet kalliimpi, kuin mobilen halvin chevy:

        http://www.mobile.de/SID4kpOWd7ULX5Jwk.8bOl2Fw-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11LsearchPublicJ1176804877A1LsearchPublicD1100CCarW-t-vctpLtt~BmPA1A1B20A8%81Q-t-vCaMkPRQuSeUnVb_X_Y_x_ysO~BSRA6D1100D5600H10000000BGNCPKWA0HinPublicA2A0A0A0A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=1&id=11111111237448447&

        Ulkonäöltään tuo chevyn sporttikoupe on kyllä valehtelematta maailman rumin ilmestys!


      • asia,amis.
        kalliilta kuullostaa kirjoitti:

        Onhan se silti puolet kalliimpi, kuin mobilen halvin chevy:

        http://www.mobile.de/SID4kpOWd7ULX5Jwk.8bOl2Fw-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11LsearchPublicJ1176804877A1LsearchPublicD1100CCarW-t-vctpLtt~BmPA1A1B20A8%81Q-t-vCaMkPRQuSeUnVb_X_Y_x_ysO~BSRA6D1100D5600H10000000BGNCPKWA0HinPublicA2A0A0A0A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=1&id=11111111237448447&

        Ulkonäöltään tuo chevyn sporttikoupe on kyllä valehtelematta maailman rumin ilmestys!

        Katsoppas vaikka Suomen maahantuojan sivuilta, eli Chevrolet on eri automerkki kuin Corvette. Et tiedä mitää,sen sijaan Porsset on kaikki samaa kuplascheissea vw Vanin koneella.Patarautaa.


      • itselleen valehtelemista
        asia,amis. kirjoitti:

        Katsoppas vaikka Suomen maahantuojan sivuilta, eli Chevrolet on eri automerkki kuin Corvette. Et tiedä mitää,sen sijaan Porsset on kaikki samaa kuplascheissea vw Vanin koneella.Patarautaa.

        Kuulehan! Vaikka oisit kuinka asia amis, niin silti oot vaan amis. ;-) Ihan sama muovipulkka se on, ku ennenki. Edelleen vain Chevyn malli eikä itsenäinen automerkki. Lopeta tuo itsellesi valehteleminen.

        Onko tuo corvetten runko muuten oikeasti styroksia, niinku tuolla joku corvetten omistaja tuolla aiemmin mainitsi? Aika säälittävää. Eipä taida olla kolaritesteissä juhlimista. :-D Patarauta sentään pelastaisi ihmishenkiä.

        Pitäskö niitten corvetten tehtaalla lopettaa autojen tekemisen yrittäminen ja siirtyä tekemään vaikka radiohjattavia lennokkeja. Ei tarttis edes materiaaleja muuttaa! :-D


      • Niin totta
        kalliilta kuullostaa kirjoitti:

        Onhan se silti puolet kalliimpi, kuin mobilen halvin chevy:

        http://www.mobile.de/SID4kpOWd7ULX5Jwk.8bOl2Fw-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11LsearchPublicJ1176804877A1LsearchPublicD1100CCarW-t-vctpLtt~BmPA1A1B20A8%81Q-t-vCaMkPRQuSeUnVb_X_Y_x_ysO~BSRA6D1100D5600H10000000BGNCPKWA0HinPublicA2A0A0A0A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=1&id=11111111237448447&

        Ulkonäöltään tuo chevyn sporttikoupe on kyllä valehtelematta maailman rumin ilmestys!

        Jees. Sitäpaitsi tuo paska on tuskin edes Chevyn halvin malli ja on sitäpaitsi muuten UUDEMPIkin kuin tapastikoksen etsimä maailman halvin Porsche 924!
        924 on koko automerkkinsä vaatimattomin hinnat-alkaen-malli. Toisessa päässähän olisi Carrera GT...


        GM/Chevyn konsernista ei vastusta löydy laatumerkeille.


      • tyypillisesti
        Pecos Bill kirjoitti:

        Vertaileppa 911:sen ja vetten painoja, ja tule sitten kertomaan tänne havaintosi. Sitä ennen olisin sinuna hiljaa "painavasta rautakorista". Luuletko todellakin, että siitä vetten lasikuitukorista saa riittävän jäykän ja kestävän käyttämättä vankkoja tukirakenteita..?

        Juttujesi perusteella saa vahvasti sellaisen vaikutelman, että et ole ikinä ajanut 911:sella. Sen verran potaskaa ovat nuo juttusi ajo-ominaisuuksista.

        Et viitsisi enää jauhaa tuosta ruotsalaistestistä, nolaat itsesi vaan entistä pahemmin.

        Kerroppa, mitä Porsche on kopioinut kuplasta? Ja kerro samantien, mitä yhteistä Porschella on Audin kanssa, lukuunottamatta erästä sylinterilohkoa?

        Voit olla oikeassa: Porsche saattaa olla "laaduton,äärettömän hidas,minimoottorinen,ruma rutku". Mutta silti laatu on parempi kuin monella muulla merkillä (myös Chevroletilla) ja se on nopeampi kuin moni muu (myös Chevrolet). Monessa autossa on isompi moottori (kuten joissakin Chevroleteissä), ja kauneus on katsojan silmässä.

        Tuosta luotettavuudesta on olemassa luotettavampiakain tilastoja, kuin tuo sinun esittämäsi. Etsivä löytää, joten jos kiinnostaa niin etsi.

        Ne olivatkin sairaan provotrollin toivekuvitelmia. Ei sillä luuserilla ole koskaan ollut mainitsemiaan autoja, tuskin tulee koskaan olemaankaan. Se yrittää säälittävästi keksiä vähän väliä eri autoja itselleen...
        Opelkin sillä on ollut ja mm. BMW, lukemattomien jenkkiharhojensa lisäksi.


      • hidas...
        corvette Z06 alla kirjoitti:

        Porsche oli tehty ensinnäkin painavasta raudasta koria myöten,siihen päälle kamalat ajo-ominaisuudet takaava takamoottorirakenne josta jopa Skoda tajusi luopua 80-luvulla, niin on suoraansanottava että omistamani 911 Porsche oli aivan kamala auto ajaa mutkissa.

        Ja suorillahan sillä ei kerkiä edes sen vertaa Corveten mukaan,6 sylinteriä kun on peruslukema jo perheautoluokassa 2000-luvulla,siis voimaa vaan ei ole tarpeeksi possuissa.

        Siinäkin olet oikeassa,että sysirumakin ainakin 911 mallina on,näyttää neliraajahalvauksen saaneelta sammakolta.

        Kamala auto kaikella tavalla,ei ihme että suuri osa nykyisistä Corvette kuskeista harjoitteli aikanaan porschella ennen siirtymistä tehokkaisiin urheiluautoihin.


        Tässä muuten vähän faktoja ,pitkästä aikaa taas:

        http://www.automotorsport.se/biltester/2006/0615/061501 .pdf

        "Porschen känns feminin jämfört med Corvetten"

        Porschella ajettu paras kierrosaika: 1.30,1
        Corvettella ajettu paras kierrosaika: 1.27,5


        Kyseessä kaikkien aikojen tehokkain 911 malli IKINÄ vastassa vakio Corvette.Mitä amerikan ylivoimaa!

        Ja Porschen laatuhan on aina ollut sitä tasoa mistä kyseinen vessa on teknisen tietaidon ammentanut suoraan kopioimallakin,eli VW kupla/Audin 80-luvun halpamallien tasoa,sitä osoittaa Porschen suurimmalla markkinointi-alueella tehty tutkimus siitä mitä mieltä kuluttajat ovat autojen luotettavuuksista:

        http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=trendit&article=131929

        Tuulilasissa julkaistun tutkimuksen mukaan kuluttajat arvioivat Porschen yhdessä VW:n kanssa yhdeksi epäluotettavimmista automerkeistä ikinä,edellään niin Pontaic Chevolet kuin Cadillac..

        Eli eiköhän lopeteta se aivoton huutelu taas ja oteta tosiasioita kehiin: Porsche on laaduton,äärettömän hidas,minimoottorinen,ruma rutku verrttuna maailman legendaarisimpaan urheiluautoon,Corvetteen jota tehtiin jo siihen aikaan kun Porschella vielä unelmoitiin edes automallista jota valmistettaisiin yhtä kauan kuin maailman legendaarisinta urheiluautoa(vuodesta 1953). Ja minä perustelen väitteeni aina faktoilla,se erona näihin VAG(tod näk omistavat itse jonkun Skoodan tai Seatin ja yrittävät pitää heimoveljen imagoa yllä epätoivoisesti)pelleihin.

        0-100 4.0, lähes samaan pystyvät saksalaiset perheautot.


      • tosiasiaa
        hidas... kirjoitti:

        0-100 4.0, lähes samaan pystyvät saksalaiset perheautot.

        että Corvette kiihtyy 3,7 sekuntia 0-100 km/h,tuo on ainoa väli jossa 911 pysyy mukana kaikkein tehokkaimmalla mallillaan,0-200 km/h välillä Vette onkin jo monta sekuntia nopeampi näytöstyyliin.

        Sen sijaan TM:n toteamukset Porschen kyvystä 0-100 km/h välillä ovat negatiivisemmat: totesivat Porschen liioittelevan autojensa suorituskykyä,testattu Gayman kun jäi puoli sekuntia jo välillä 0-100 km/h tehtaan väittämälle arvolle! :D Tuttuun tyyliin "porsche"-lisää sielläkin alueella siis.


      • se muovipulkka
        tosiasiaa kirjoitti:

        että Corvette kiihtyy 3,7 sekuntia 0-100 km/h,tuo on ainoa väli jossa 911 pysyy mukana kaikkein tehokkaimmalla mallillaan,0-200 km/h välillä Vette onkin jo monta sekuntia nopeampi näytöstyyliin.

        Sen sijaan TM:n toteamukset Porschen kyvystä 0-100 km/h välillä ovat negatiivisemmat: totesivat Porschen liioittelevan autojensa suorituskykyä,testattu Gayman kun jäi puoli sekuntia jo välillä 0-100 km/h tehtaan väittämälle arvolle! :D Tuttuun tyyliin "porsche"-lisää sielläkin alueella siis.

        kihtyy o-100 4.0 sekuntia ja häviää selvästi 997turbolle, siis tässä kaikkien korvettefanien jo raamatun edelle nostamassa Ruåtsalaisvertailussa.

        Homoilu taas mielessä, on sulla huvit...
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000019&conference=704&subcat=345
        Tuolta löytänet enemmän vastakaikua haaveillesi.


      • sdfsdfsdfdfds

    • ZR1/LT5 (405hv)

      Olen omistanut saman vuosimallin 911 turbonkin (vm 1994),ja oli ihan ok auto mutta jos pitäisi valita (on kyse sitten radasta,varttimailista tai siviiliajosta) niin kyllä mä veten ottaisin. Jotenkin voimakkaamman oloinen ja ainakaan tässä yksilössä ei ole klappia ohjauksessa eikä alustassa(ei se huipputeho vain,vaan se vääntö ja kuinka sitä on käytössä ilman korkeitakin kirroksia jo).

      Pelkkää plussaa tuo ulkonäkökin joka mun mielestä on vetessä parempi. Ja kyllä laatustandardit on veten linjalla olleet aina kovemmat kuin perus chevy berlinettoissa,tietysti porsche on laadukas kyllä. Ominaisuudet painottuvat silti mun kohdalla vetteen näistä kahdesta.

      • harvinainen

        tuo 1994 ZR1/LT5, erikoista, että yksi noista 448 autosta on eksynyt Suomeen.


      • dsdsadas
        harvinainen kirjoitti:

        tuo 1994 ZR1/LT5, erikoista, että yksi noista 448 autosta on eksynyt Suomeen.

        tuollaisen omistaja jauhaisi paskaa suomi24:ssä.


      • aina vaan

        Älä turhaan...
        Ei sulla ole ikinä ollut ensimmäistäkään Porschea tai muuta urheiluautoa, oikeasti!
        ZR1-haaveesikin on vaihdellut trollistas toiseen. Provoistasi on huomattu jo aikoja sitten, ettei sulla ole minkäänlaista (ajo-)kokemusta urheiluautoista. Todennäköisesti sulla ei ole edes ajokorttia.


        Peräreikäkiinnostukses perusteella taidat olla ruotsalainen?


      • paria autoa vajaat
        harvinainen kirjoitti:

        tuo 1994 ZR1/LT5, erikoista, että yksi noista 448 autosta on eksynyt Suomeen.

        7000 kappaletta, ensimmäiset toki LT5:lla jossa oli parikymmentä heppaa vajaa tuo myöhempi 405 hv. Eli aika yleinen auto vaikka aikansa nopein sarjatuontopeli hetken aikaa olikin.


      • tehty
        paria autoa vajaat kirjoitti:

        7000 kappaletta, ensimmäiset toki LT5:lla jossa oli parikymmentä heppaa vajaa tuo myöhempi 405 hv. Eli aika yleinen auto vaikka aikansa nopein sarjatuontopeli hetken aikaa olikin.

        tuo reilut 400kpl mihin tuo entinen Turbokuski referoi...


      • 348cid

      • kuin Corvette
        348cid kirjoitti:

        tuo ole edes harvinainen tähän verrattuna: http://www.barrett-jackson.com/carlist/cardetails.asp?In_AuctionID=221&In_LotNumber=1299
        Tuo ainoa Amerikan mantereen ulkopuolelle lähtenyt auto tuli Suomeen. Siis yksi viidestä valmistetusta...

        löytyy malli jota on valmistettu reilut 400kpl, niin kyllä se on harvinainen.

        Muuten mitä jonkun 60-luvun keräilyauton linkki tekee Porsche Threadissa? Etenkään kun merkki eikä malli liity mitenkään aiheeseeen.

        Ihan sama jos linkitttäisin,
        http://tinyurl.com/2oovs
        Mutta en linkitä...


      • 348cid
        kuin Corvette kirjoitti:

        löytyy malli jota on valmistettu reilut 400kpl, niin kyllä se on harvinainen.

        Muuten mitä jonkun 60-luvun keräilyauton linkki tekee Porsche Threadissa? Etenkään kun merkki eikä malli liity mitenkään aiheeseeen.

        Ihan sama jos linkitttäisin,
        http://tinyurl.com/2oovs
        Mutta en linkitä...

        tajua yhteyttä? 5 on vähemmän kuin 400...


      • varmaan
        348cid kirjoitti:

        tajua yhteyttä? 5 on vähemmän kuin 400...

        on jotain mallia tehty 1kpl, se taas on vähemmän kuin 5, etkö tajua yhteyttä...


        Lopeta jo, kiitos.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2485
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2173
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      83
      1829
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1621
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1565
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1518
    8. 59
      1384
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1319
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe