Miten ruusunne ovat

selvinneet?

Niin, miten teidän ruusunne ovat selvinneet menneestä talvesta vaihtelevine säineen? Meillä suurin osa näyttää olevan hengissä :-)

6

598

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ellit

Sama täällä,leikkasin tänään oksia ja useissa oli jo silmuja.Hyvin ovat talvehtineet.

• kevättä ilmassa

Pitäiskö jo jaloruusuissa näkyä silmuja? Mulla ruusuissa ei näy vielä mitään... Tavallisissa pensasruusuissa on mut jaloruusuissa ei oo mitään elonmerkkejä... =(
        Toivottavasti ovat vielä hengissä! Leikkasin kuivat oksat niistä pois. Mitä muuta niille pitää tehdä näin keväällä?

• gardener
        kevättä ilmassa kirjoitti:

Pitäiskö jo jaloruusuissa näkyä silmuja? Mulla ruusuissa ei näy vielä mitään... Tavallisissa pensasruusuissa on mut jaloruusuissa ei oo mitään elonmerkkejä... =(
        Toivottavasti ovat vielä hengissä! Leikkasin kuivat oksat niistä pois. Mitä muuta niille pitää tehdä näin keväällä?

Jotain elonmerkkejä pitäisi jo näkyä jaloruusuissakin, jos ne on talvisuojattu hyvin. Pensasruusut eivät ole talvenarkoja, joten ne yleensä ovatkin kunnossa tähän aikaan.
        Jaloruusuilla/ryhmäruusuilla on kevät-toimina tuo alasleikkaus ja mullan lisääminen, plus ravinteet.
        Voit kokeilla onko ruusu hyvin maassa kiinni vai onko se jotenkin löyhästi maassa, eli heiluu kun kevyesti liikutat sitä. Liikkuminen ei ole hyvä merkki.
        Maa painuu aina talvenaikana ja jaloruusut tarvitsevat vuosittain lisämultaa, jotta pysyvät kohopenkissä. "Montussa" sulamisvesi jää lillumaan.
        Onko versoissa yhtään vihreää näkyvissä vai onko kaikki versot ruskeita? Onko jalostuskohta edelleen maan alla suojassa?

• Helena Heiluva Heinä
        kevättä ilmassa kirjoitti:

Samaa olen uumoillut täällä Espoossa.
        2 suurinta jalosuuruani,esim.Queen Elisabeth
        eivät näytä selvinneen,ovat leikkauksen jälkeen elottomia.Pienemmät ruusut ovat ok.
        Paljas joulukuu ja lyhyt lumipeite jne.syynä.
        Havuja oli ja multaa reilusti eli en tiedä....

• jo täydet lehdet

Juhannusruusu vasta vähän vihertää, mutta tornionlaakson ruusussa on jo isot lehdet! Kakkosvyöhykkeellä asutaan.

Jalommissa ruusuissa näkyy viherrystä alhaalla varressa, ihan siinä maan rajassa. Jotain eloa sieltä kai on luvassa, vaikka oksat muistuttavat lähinnä viimevuotista vadelmaa...

• mustaa

Eka talvi 15 vuoteen kun pohjantähti piti leikellä paljaaksi. Mutta jos tämän kesän kukinta menetetään niin juuresta näyttää tulevan uusia silmuja. Samoin jaloruusut kaikki meni , olis pitänyt tajuta nostaa kellariin sen valtavan sadesyksyn jälkeen. Ja paljas pakkastalvi teki tehtävändsä. Ainoastaan runkoruusut säästyi kellarissa joten uutta pitää ostaa tilalle

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?

Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k
      Maailman menoa
      69
      3793
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      99
      3446
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      77
      3290
    4. Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia
      Maailman menoa
      36
      2608
    5. Mitä ajattelit kun näit

kaivattusi ensimmäisen kerran? xd
      Ikävä
      114
      1512
    6. Nyt meni lopulliset lämmöt.

Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta
      Sinkut
      36
      1476
    7. Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla

Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?
      Ikävä
      42
      1090
    8. Meitä ei tule

Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌
      Ikävä
      22
      1076
    9. Sulla on avaimet ja keinot

Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi
      Ikävä
      18
      1036
    10. Itseään kannattaa tarkastella realistisesti ja

miettiä mihin ne rahkeet oikeesti riittää. Tyhmempikin ymmärtää että varakas ylemmän tason mies ei kelpuuta sellaista ku
      Ikävä
      118
      996
    Aihe