Ehtisikö sitä vielä laittaa linnunpönttöjä pihalle? Asumme pääkaupunkiseudulla. Harakka mokoma jo ainakin kyhäsi pesänsä pihapuskaamme, mutta missäs vaiheessa pikkulinnut on näissä pesänetsimis- ja rakentamistouhuissaa?
Mistä voisi pääkaupunkiseudulta ostaa oikeanlaisia linnunpönttöjä? Itse naputtelemiseen ei juuri nyt ole aikaa.
Ehtiikö linnunpöntöt vielä
3
302
Vastaukset 3
- pönttää
Kyllä vielä ihan hyvin ehtii pönttöjä hankkia ja ripustaa niitä puihin. Osalla linnuista on jo soitimet menossa (mm. tiaset), mutta osa vasta tulossa (kirjosiepot, västäräkit, punarinnat).
Jotkut linnut tekevät toiset poikaset kesän aikana, jos säät ovat suotuisat.
Pönttöjä voit ostaa mm. rautakaupoista (esim. K-Rauta). - lkskdhjfölsdfhsödjg
Tee itse pöllönpönttö: http://helmipollonpontto.blogspot.fi/
- qqqqqqqqqq
MInä olen jo ehtinyt ottaa pöntöt pois. Ripustan pöntöt paikoilleen sitten taas keväällä, maaliskuusta lähtien, viimeiset toukokuussa. Lintujen pesintä onnistui tänä vuonna melko hyvin. Minulla on noin 65 pönttöä. Pöllölle jätin talveksi pöntön.
Pesinnän onnistumista auttaa huomattavasta kunnon pöntöt, jotka ovat puhtaita ja kuivia. Laiska lintuharrastaja jättää pöntöt paikoilleen talveksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"
Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va1062185- 103886
- 63781
- 46780
Mitä tapahtuu?
Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???21696Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...
...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha511686Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti
Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk76630- 60570
Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen
Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik23570- 57551