Ehtisikö sitä vielä laittaa linnunpönttöjä pihalle? Asumme pääkaupunkiseudulla. Harakka mokoma jo ainakin kyhäsi pesänsä pihapuskaamme, mutta missäs vaiheessa pikkulinnut on näissä pesänetsimis- ja rakentamistouhuissaa?
Mistä voisi pääkaupunkiseudulta ostaa oikeanlaisia linnunpönttöjä? Itse naputtelemiseen ei juuri nyt ole aikaa.
Ehtiikö linnunpöntöt vielä
3
210
Vastaukset
- pönttää
Kyllä vielä ihan hyvin ehtii pönttöjä hankkia ja ripustaa niitä puihin. Osalla linnuista on jo soitimet menossa (mm. tiaset), mutta osa vasta tulossa (kirjosiepot, västäräkit, punarinnat).
Jotkut linnut tekevät toiset poikaset kesän aikana, jos säät ovat suotuisat.
Pönttöjä voit ostaa mm. rautakaupoista (esim. K-Rauta). - lkskdhjfölsdfhsödjg
Tee itse pöllönpönttö: http://helmipollonpontto.blogspot.fi/
- qqqqqqqqqq
MInä olen jo ehtinyt ottaa pöntöt pois. Ripustan pöntöt paikoilleen sitten taas keväällä, maaliskuusta lähtien, viimeiset toukokuussa. Lintujen pesintä onnistui tänä vuonna melko hyvin. Minulla on noin 65 pönttöä. Pöllölle jätin talveksi pöntön.
Pesinnän onnistumista auttaa huomattavasta kunnon pöntöt, jotka ovat puhtaita ja kuivia. Laiska lintuharrastaja jättää pöntöt paikoilleen talveksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 448291
- 724766
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus14740Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon373500Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2483146Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella502950Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262875- 402800
- 412146
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731817