On nyt rv17 ja parin päivän ajan on jomottanut alavatsan oikeaa puolta ja silloin tällöin myös vasenta puolta. Kipu ei ole niin kovaa, että haittaisi arkea tai, että joutuisin ottamaan lääkettä. Lähinnä hiljaista jomotusta samoilla kohdin, missä on kovat kivut kuukautisten aikaan. Kivut eivät siis ole kohdun alueella. Onko muilla ollut samanlaista vai huolestunko ja soitan neuvolaan (jonne minulla on tosin aika loppuviikosta muutenkin)? Ensikertalaisena en oikein tiedä, miltä raskauden kuuluisi tuntua...
Kohdun kasvukipujako?
8
716
Vastaukset
- pohtinut
Olen raskausviikolla 16 ja rasituksen yhteydessä olen tuntenut jomotusta alaselässä. Samassa paikassa kuin menkkkakivutkin mutta lievempinä. Pitäisikö huolestua?
- emmili
Minä olen myös viikolla 17, ja muutamana viime päivänä olen kokenut tuommoista lievää, menkkamaista kolotusta alavatsan tienoilla, vähän myös selässä. Mutta muuten kaikki on ok ja olo mitä mainioin... Ehkäpä tämä on ihan normaalia...
- masukka
Kohdun kasvukivut ja liitoskivut ovat ihan normaaleja, ja mulla on tuntunut vkoilla 10-16 just tuollaista toispuoleista vihlontaa välillä toisella ja sitten taas toisella puolella. Nyt (vko 19) on vaan satunnaista vihlontaa, esim. joskus yskiessä puristaa samalla lailla kuin vatsalihaksien krampatessa, mutta alempaa. Tutullani oli niin kovat liitoskivut vkon 20 jälkeen, ettei päässyt kunnolla kävelemään. Alaselässä mulla on ollut iskiastyyppistä kipua samoihin aikoihin noin parina päivänä viikossa -> pyydä miestä hieromaan! :)
- maami
masukka kirjoitti:
Kohdun kasvukivut ja liitoskivut ovat ihan normaaleja, ja mulla on tuntunut vkoilla 10-16 just tuollaista toispuoleista vihlontaa välillä toisella ja sitten taas toisella puolella. Nyt (vko 19) on vaan satunnaista vihlontaa, esim. joskus yskiessä puristaa samalla lailla kuin vatsalihaksien krampatessa, mutta alempaa. Tutullani oli niin kovat liitoskivut vkon 20 jälkeen, ettei päässyt kunnolla kävelemään. Alaselässä mulla on ollut iskiastyyppistä kipua samoihin aikoihin noin parina päivänä viikossa -> pyydä miestä hieromaan! :)
Minulla ollut alusta asti kipuja, muttei vuotoja. Terkka selitti asian niin että se sattuu kun paikat muuttuvat ja kohtu kasvaa. Jos kipu menee välillä pois eikä olejatkuvaa voimistuvaa niin ei hätää.
- Obsidan?
maami kirjoitti:
Minulla ollut alusta asti kipuja, muttei vuotoja. Terkka selitti asian niin että se sattuu kun paikat muuttuvat ja kohtu kasvaa. Jos kipu menee välillä pois eikä olejatkuvaa voimistuvaa niin ei hätää.
http://www.crohnjacolitis.fi/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?action=print;num=1153325694
- maami
Obsidan? kirjoitti:
http://www.crohnjacolitis.fi/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?action=print;num=1153325694
Sinä joka linkität, et taida tietää näistä asioista.
kunhan työnnät mielipiteitäsi joka väliin. - kaniku
maami kirjoitti:
Sinä joka linkität, et taida tietää näistä asioista.
kunhan työnnät mielipiteitäsi joka väliin.Olen minäkin ihmetellyt vajaan verran jatkunutta pientä kipua ja jomotusta, helpottava kuulla että muillakin on samanlaista. Tuntuu tosiaan lieviltä kuukautiskivuilta, raskausviikkoja nyt 16 0.
Ehkä soitan kuitenkin neuvolan tädille :-) Eihän siitä haittaakaan ole ja esikoista kun odotan minäkin niin kokemusta ei ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen kannatusromahdus ilahduttaa
Siin' ei hyvä häviä. Luotto parempaan tulevasuuteen alkaa taas palautua.1484465Avopuoliso, mies-/naisystävä vai mikä?
Kävin eilen irl keskustelun, joka jätti minut pohtimaan seuraavaa ... millä nimityksellä kutsua henkilöä, jonka kanssa o1842954Riikka ohoi! Saksa alensi bensaveroa, missä euron bensa?
Perussuomalaisten yksi vaalilupauksista oli euron bensiini suomalaisille autoilijoille. Ei ole näkynyt. Jopa vasemmis172708Huvittava ilmiö: Vasemmistolaiset uskoo sokeasti SDP:n parantavan heidän
elämäänsä, jos demarit johtaa seuraavaa hallitusta (Kyse on siis palstan vasemmistolaisista) Totuus on toinen, nimittäi872697Pitkän päivän ilta
Tarina elämättömästä miehestä, jonka elämän täytti velvollisuudentunto. Pikkutarkka, huolellinen, hyvällä katsottu, miel1262347Totuus sattui demareihin, vaativat asiallisen jutun poistoon
ja oli vielä suosittu, mutta kun demarit tarpeeksi valittivat, niin poistettiin. Raukkamaista toimintaa. Eli siis juttu521952Tulipalo rivitalossa, tuhoutuu täysin
Kainuun pelastuslaitos sai hieman puolenyön jälkeen maanantaina ilmoituksen rivitalon huoneistossa syttyneestä tulipalos321888En selvinnyt ilman naarmuja
Vaikka ehkä kuvittelin sen olevan ilmoitusluonteinen asia, jonka jälkeen kaikki palaa entiselleen ja ilma puhdistuu. Naa131795Miksi Kuhmolaiset on niin nyrpeä ilmeisiä?
Miksi suurin osa (ei onneksi kaikki) on niin typääntyneen näkösiä elämäänsä? Tuijotetaan toisia pahansuopaisesti ja kat91440Olet ainutlaatuinen
Sinussa on jotain, jota en osaa oikein edes pukea sanoiksi. Jotain paljon syvempää, kuin ulkoinen ihanuutesi. Jotain ain371045