Opel Astran jaruttaa ihan hyvin, mutta kun välittömästi painaa poljinta uudelleen ja taas uudelleen jne. Joka kerralla poljin painuu aina syvemmälle, lopuksi lattiaa. Mistähän vika johtuu ? Jarrunestettä ei "hävinnyt".
Jarrupoljin painuu vähitellen pohjaan
14
12151
Vastaukset
- jompikumpi varmaan
jos ei varmaan molemmat..
Menen konehuoneen puolelle vaikka ohjekirja kourassa ja etsi jarrunestesäiliö. Olitkin kai sen kattonut.. No sitten jarrupalat on kulunu aivan loppuun.- Aatu
Edessä on levyjarrut ja palat on vaihdettu vuosi sitten.Tietojeni mukaan jarrunihoissa on vielä pintaa. Elämää ja ennakoivan ajon ja talouden ajon kursseja käyneenä ajotapani on ehkä liiankin varovainen.Takapöyrien hihnat harvoin joutuvat "töihin" Autolla ajettu 190000 ja ikää jo 13 vuotta.Olisiko Opel Astran "vaivoina" jarrupääsylinterin ikä lopussa?
- Jarrukenkä
Aatu kirjoitti:
Edessä on levyjarrut ja palat on vaihdettu vuosi sitten.Tietojeni mukaan jarrunihoissa on vielä pintaa. Elämää ja ennakoivan ajon ja talouden ajon kursseja käyneenä ajotapani on ehkä liiankin varovainen.Takapöyrien hihnat harvoin joutuvat "töihin" Autolla ajettu 190000 ja ikää jo 13 vuotta.Olisiko Opel Astran "vaivoina" jarrupääsylinterin ikä lopussa?
Onkohan niin että jarruneste on jo 13 vuotta vanhaa, eli sitä ei ole vaihdettu kertaakaan.
Alppimaissa suosittelevat vaihtamaan nesteen joka toinen vuosi. Sinne kuulemma kertyy vettä joka höyrystyy kun ajetaan kymmeniä kilometrejä vuoren rinnettä alas koko ajan jarrutellen. Käyttäytyy juuri kuten kerroit, eli poljin painuu syvemmälle ja syvemmälle kunnes tulee lattia vastaan.
Suomessaahan ei tuollaisia jarrutuksia pysty tekemään, eli normaalista jarrunestettä ei täällä tarvitse vaihtaa ikinä. - Aatu
Jarrukenkä kirjoitti:
Onkohan niin että jarruneste on jo 13 vuotta vanhaa, eli sitä ei ole vaihdettu kertaakaan.
Alppimaissa suosittelevat vaihtamaan nesteen joka toinen vuosi. Sinne kuulemma kertyy vettä joka höyrystyy kun ajetaan kymmeniä kilometrejä vuoren rinnettä alas koko ajan jarrutellen. Käyttäytyy juuri kuten kerroit, eli poljin painuu syvemmälle ja syvemmälle kunnes tulee lattia vastaan.
Suomessaahan ei tuollaisia jarrutuksia pysty tekemään, eli normaalista jarrunestettä ei täällä tarvitse vaihtaa ikinä.Jarruneste on viime vuodelta kun vaihdettiin jarrupalat niin vanhaneste valui pois.
Voisiko, tai miten ilmenee jos pääsylinterin jotkut tiivisteet vuotavat. ? - kokonaisuudessaan
Aatu kirjoitti:
Jarruneste on viime vuodelta kun vaihdettiin jarrupalat niin vanhaneste valui pois.
Voisiko, tai miten ilmenee jos pääsylinterin jotkut tiivisteet vuotavat. ?jos neste valuu ulos paloja vaihdettaessa !
- katottuna !
Pääsylinterin kumit vuotaa ja vaativat korjaus sarjaa.
- sitroen.
Pääsylinteri remonttiin, kumit siellä vuotaa.
- bikerjerk
sitroen. kirjoitti:
Pääsylinteri remonttiin, kumit siellä vuotaa.
korj.sarjat on mielestäni välillä hiukan"tekohengitystä"..F-malliin maksaa uusi pääsylkky about 50€.Varmasti toimii niinkauan,kuin autokin.
- se on
bikerjerk kirjoitti:
korj.sarjat on mielestäni välillä hiukan"tekohengitystä"..F-malliin maksaa uusi pääsylkky about 50€.Varmasti toimii niinkauan,kuin autokin.
niin että koko sylinteri olisi hyvä vaihtaa,toisiin maksaa enemmän.mulle koko sylinteri on 220e tosin alkuperäinen paketti.
- ja pääsylinterissä
oli noin millin kokoinen syöpymä, eli uusi pääsylinteri. Tarkista toki ensin.
- Aatu
Mahtaisiko vika olla jarrujen takaiskuventtiilissä? Kun se antaa pikku hiljaa periksi. Ihan kuin neste häviäisi alta pois, mutta säiliöstä ei häviä.
- omakohtainen vika
Aatu kirjoitti:
Mahtaisiko vika olla jarrujen takaiskuventtiilissä? Kun se antaa pikku hiljaa periksi. Ihan kuin neste häviäisi alta pois, mutta säiliöstä ei häviä.
oli kuitenkin jarrunesteen ohivirtaus syöpymän kohdalta, tähän auttoi uusi pääsylynteri. Pikku fiiatissa asia korjaantui vääntämällä käyrää järrupoljinta enemmän käyräksi, näin sylinterin männän sai ohi syöpymäkohdan ja jarrut toimi. Poljin oli tietenkin saatava kuumaksi vääntökohdasta.
- periaatteessa
omakohtainen vika kirjoitti:
oli kuitenkin jarrunesteen ohivirtaus syöpymän kohdalta, tähän auttoi uusi pääsylynteri. Pikku fiiatissa asia korjaantui vääntämällä käyrää järrupoljinta enemmän käyräksi, näin sylinterin männän sai ohi syöpymäkohdan ja jarrut toimi. Poljin oli tietenkin saatava kuumaksi vääntökohdasta.
jarrut jää laahaa myös jos pääsylinterin kumit huonot.jos ei tee alipainetta takaisin?
- omakohtainen vika
periaatteessa kirjoitti:
jarrut jää laahaa myös jos pääsylinterin kumit huonot.jos ei tee alipainetta takaisin?
kuin että alkoi toimimaan, tällainen oli 60 luvulla ns "katsastuskorjaus". Tämä yksi minun käyttämäni. Naapuri esim korjasi skodan raidetangonpäät 2 lekalla poikansa kanssa, lekat lainasi tehtaan työkaluvarastosta. Katsastusmies vielä kehui, että tällainen sen pitää olla, väännettyään ratista. Siihen aikaan ei auton alle oikein päästy. Tällaisia korjauksia oli paljon. Hallimonttujen takia tällainen korjaus vaikeutunut, mutta ei poistunut. Esim juuri kyseinen pikku fiiat katsastettiin marraskuussa ja tammikuussa kuljettajan penkin kulma putosi pohjan läpi, näin katsastusmies näki ruostevauriot silloin ennen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 30411676
- 1447146
- 1045962
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa425319- 534399
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta304299On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na323621- 623618
- 833238
Nyt peukut pystyyn
Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru223145