Jarrupoljin painuu vähitellen pohjaan

Aatu

Opel Astran jaruttaa ihan hyvin, mutta kun välittömästi painaa poljinta uudelleen ja taas uudelleen jne. Joka kerralla poljin painuu aina syvemmälle, lopuksi lattiaa. Mistähän vika johtuu ? Jarrunestettä ei "hävinnyt".

14

12151

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jompikumpi varmaan

      jos ei varmaan molemmat..

      Menen konehuoneen puolelle vaikka ohjekirja kourassa ja etsi jarrunestesäiliö. Olitkin kai sen kattonut.. No sitten jarrupalat on kulunu aivan loppuun.

      • Aatu

        Edessä on levyjarrut ja palat on vaihdettu vuosi sitten.Tietojeni mukaan jarrunihoissa on vielä pintaa. Elämää ja ennakoivan ajon ja talouden ajon kursseja käyneenä ajotapani on ehkä liiankin varovainen.Takapöyrien hihnat harvoin joutuvat "töihin" Autolla ajettu 190000 ja ikää jo 13 vuotta.Olisiko Opel Astran "vaivoina" jarrupääsylinterin ikä lopussa?


      • Jarrukenkä
        Aatu kirjoitti:

        Edessä on levyjarrut ja palat on vaihdettu vuosi sitten.Tietojeni mukaan jarrunihoissa on vielä pintaa. Elämää ja ennakoivan ajon ja talouden ajon kursseja käyneenä ajotapani on ehkä liiankin varovainen.Takapöyrien hihnat harvoin joutuvat "töihin" Autolla ajettu 190000 ja ikää jo 13 vuotta.Olisiko Opel Astran "vaivoina" jarrupääsylinterin ikä lopussa?

        Onkohan niin että jarruneste on jo 13 vuotta vanhaa, eli sitä ei ole vaihdettu kertaakaan.

        Alppimaissa suosittelevat vaihtamaan nesteen joka toinen vuosi. Sinne kuulemma kertyy vettä joka höyrystyy kun ajetaan kymmeniä kilometrejä vuoren rinnettä alas koko ajan jarrutellen. Käyttäytyy juuri kuten kerroit, eli poljin painuu syvemmälle ja syvemmälle kunnes tulee lattia vastaan.

        Suomessaahan ei tuollaisia jarrutuksia pysty tekemään, eli normaalista jarrunestettä ei täällä tarvitse vaihtaa ikinä.


      • Aatu
        Jarrukenkä kirjoitti:

        Onkohan niin että jarruneste on jo 13 vuotta vanhaa, eli sitä ei ole vaihdettu kertaakaan.

        Alppimaissa suosittelevat vaihtamaan nesteen joka toinen vuosi. Sinne kuulemma kertyy vettä joka höyrystyy kun ajetaan kymmeniä kilometrejä vuoren rinnettä alas koko ajan jarrutellen. Käyttäytyy juuri kuten kerroit, eli poljin painuu syvemmälle ja syvemmälle kunnes tulee lattia vastaan.

        Suomessaahan ei tuollaisia jarrutuksia pysty tekemään, eli normaalista jarrunestettä ei täällä tarvitse vaihtaa ikinä.

        Jarruneste on viime vuodelta kun vaihdettiin jarrupalat niin vanhaneste valui pois.
        Voisiko, tai miten ilmenee jos pääsylinterin jotkut tiivisteet vuotavat. ?


      • kokonaisuudessaan
        Aatu kirjoitti:

        Jarruneste on viime vuodelta kun vaihdettiin jarrupalat niin vanhaneste valui pois.
        Voisiko, tai miten ilmenee jos pääsylinterin jotkut tiivisteet vuotavat. ?

        jos neste valuu ulos paloja vaihdettaessa !


    • katottuna !

      Pääsylinterin kumit vuotaa ja vaativat korjaus sarjaa.

      • sitroen.

        Pääsylinteri remonttiin, kumit siellä vuotaa.


      • bikerjerk
        sitroen. kirjoitti:

        Pääsylinteri remonttiin, kumit siellä vuotaa.

        korj.sarjat on mielestäni välillä hiukan"tekohengitystä"..F-malliin maksaa uusi pääsylkky about 50€.Varmasti toimii niinkauan,kuin autokin.


      • se on
        bikerjerk kirjoitti:

        korj.sarjat on mielestäni välillä hiukan"tekohengitystä"..F-malliin maksaa uusi pääsylkky about 50€.Varmasti toimii niinkauan,kuin autokin.

        niin että koko sylinteri olisi hyvä vaihtaa,toisiin maksaa enemmän.mulle koko sylinteri on 220e tosin alkuperäinen paketti.


    • ja pääsylinterissä

      oli noin millin kokoinen syöpymä, eli uusi pääsylinteri. Tarkista toki ensin.

      • Aatu

        Mahtaisiko vika olla jarrujen takaiskuventtiilissä? Kun se antaa pikku hiljaa periksi. Ihan kuin neste häviäisi alta pois, mutta säiliöstä ei häviä.


      • omakohtainen vika
        Aatu kirjoitti:

        Mahtaisiko vika olla jarrujen takaiskuventtiilissä? Kun se antaa pikku hiljaa periksi. Ihan kuin neste häviäisi alta pois, mutta säiliöstä ei häviä.

        oli kuitenkin jarrunesteen ohivirtaus syöpymän kohdalta, tähän auttoi uusi pääsylynteri. Pikku fiiatissa asia korjaantui vääntämällä käyrää järrupoljinta enemmän käyräksi, näin sylinterin männän sai ohi syöpymäkohdan ja jarrut toimi. Poljin oli tietenkin saatava kuumaksi vääntökohdasta.


      • periaatteessa
        omakohtainen vika kirjoitti:

        oli kuitenkin jarrunesteen ohivirtaus syöpymän kohdalta, tähän auttoi uusi pääsylynteri. Pikku fiiatissa asia korjaantui vääntämällä käyrää järrupoljinta enemmän käyräksi, näin sylinterin männän sai ohi syöpymäkohdan ja jarrut toimi. Poljin oli tietenkin saatava kuumaksi vääntökohdasta.

        jarrut jää laahaa myös jos pääsylinterin kumit huonot.jos ei tee alipainetta takaisin?


      • omakohtainen vika
        periaatteessa kirjoitti:

        jarrut jää laahaa myös jos pääsylinterin kumit huonot.jos ei tee alipainetta takaisin?

        kuin että alkoi toimimaan, tällainen oli 60 luvulla ns "katsastuskorjaus". Tämä yksi minun käyttämäni. Naapuri esim korjasi skodan raidetangonpäät 2 lekalla poikansa kanssa, lekat lainasi tehtaan työkaluvarastosta. Katsastusmies vielä kehui, että tällainen sen pitää olla, väännettyään ratista. Siihen aikaan ei auton alle oikein päästy. Tällaisia korjauksia oli paljon. Hallimonttujen takia tällainen korjaus vaikeutunut, mutta ei poistunut. Esim juuri kyseinen pikku fiiat katsastettiin marraskuussa ja tammikuussa kuljettajan penkin kulma putosi pohjan läpi, näin katsastusmies näki ruostevauriot silloin ennen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko varattu minulle?

      Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      304
      11676
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

      Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      144
      7146
    3. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

      Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      104
      5962
    4. Vanhempi mies

      Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      42
      5319
    5. Noloa että kaipasin sinua

      Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      53
      4399
    6. Minne sä aina välillä joudut

      Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      30
      4299
    7. On niin vaikea olla lähelläsi

      En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      32
      3621
    8. On niin paha olla

      Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      62
      3618
    9. Pehmeää laskua

      Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      83
      3238
    10. Nyt peukut pystyyn

      Nyt kaikki peukut pystyyn, siirtopersu on aikeissa muuttaa Kannuksesta pois. Facebookissa haukkui tänään Kannuksen peru
      Kannus
      22
      3145
    Aihe