Käsien Hikoilu

Paavoski

Ongelmanani on kova käsien hikoilu, oli tilanne mikä hyvänsä. Käteni ovat päivittäin kuivat ehkä sen 5min, kunnes se taas alkaa.

Tämä häiritsee ERITTÄIN paljon sosiaalista elämää ja olisin valmis maksamaan tai tekemään mitä vain, että tämä vaiva lähtisi pois. Olen jättäytynyt monista juhlista pois, ettei tarvitsisi kätellä ihmisiä, vanhojen tanssitkin jäivät pois tästä syystä. Tämä rajoittaa kaikkea niin paljon.

Nyt, kun aloin seurustelemaan, niin tilanne on jo henkisesti tuskallinen, vaikka muuten olenkin tämän tytön kanssa onnellinen. Tosi kiva, kun en halua kävellä käsi kädessä, kun kädet vain hikoilevat sen verran paljon. Jopa suhteita olen laittanut tämän takia poikki. Harrastuksetkin olen lopettanut tämän takia, että en joutuisi käsillä ketään koskemaan.

Vanhemmat eivät ota tätä vaivaa tosissaan, vaikka tämä on minulle niin tuskallinen ja rasittava vaiva. Siksi haluaisin nyt viimein löytää helpotuksen.

Onko tähän mitä hoitoja tarjolla? Onko mitään varmaa tapaa päästä tästä vaivasta eroon tai mikä radikaalisti vähentäisi käsien hikoilua? Mikä teille on toiminut?

En voi enää kuvitella, että elän loppuelämäni näin, koska olen jo lapsesta asti kärsinyt tästä vaivasta ja nyt todellakin haluisin tästä jo eroon.

27

9647

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

lääkärin kanssa.

• viitsii vaivautua
    • "tahtoo tietää"

tuohon ongelmaan stressihermoleikkauksesta.Menin leikkaukseen jännittämisoireiden vuoksi..se asia minkä takia menin operaatioon ei juurikaan parantunut mutta käsien hikoilu loppui aivan täysin..ovat joskus jopa liiankin kuivat.Käy Privatix:n sivuilla.

• yks72

Heissan! Mä sain avun stressihermosalpaukssesta. Jo kahdeksan vuotta olen voinut kätellä kuivin käsin! Mutta hikoilun painopiste on muuttunut vartalolle eli vatsa,selkä,reidet hikoavat melko runsaasti jännittävissä tilanteissa. Liittyykö käsiesi hikoiluun myös sosiaalinen jännittäminen?

• Paavoski

Käteni hikoavat oikeastaan missä vain tilanteessa ja ovat jatkuvasti hikiset, sosiaalisissatilanteissa mielestäni entistä enemmän, mutta suurta eroa ei ole. Kun esim. kättelytilanteista on tullut jo sellaine "pelko", jota pakonomaisesti väistelee.

Tuo stressihermosalpaus kuullostaa pelastavalta enkeliltä! Kuinka paljon tälläinen operaatio tuli kustantamaan? Ja oliko sinun käsiesi hikoilu minkä asteista, että auttaakohan tuo operaatio myös näissä pahemmissa tapauksissa?

• Paavoski
        Paavoski kirjoitti:

Käteni hikoavat oikeastaan missä vain tilanteessa ja ovat jatkuvasti hikiset, sosiaalisissatilanteissa mielestäni entistä enemmän, mutta suurta eroa ei ole. Kun esim. kättelytilanteista on tullut jo sellaine "pelko", jota pakonomaisesti väistelee.

Tuo stressihermosalpaus kuullostaa pelastavalta enkeliltä! Kuinka paljon tälläinen operaatio tuli kustantamaan? Ja oliko sinun käsiesi hikoilu minkä asteista, että auttaakohan tuo operaatio myös näissä pahemmissa tapauksissa?

Ja vaikka kädet olisivatkin välillä kuivat, niin sitä käy heti miettimään, että "Milloinkohan ne taas käyvät hikoilemaan." ja samantien se taas alkaa. Tämä on yksi noidankehä, todellakin toivon, että joku apu tähän löytyisi, toivottavasti se olisi tuo ylempänä mainittu operaatio.

• yks72
        Paavoski kirjoitti:

Mulla oli myös melkein aina märät kädet. Jännittävissä tilanteissa jouduin pyyhkimään niitä yhtenään esim. housuihin. Mutta se hiki kyllä puski tulemaan niin, että kädet olivat litimärät. Lisäksi mulla oli myös vuosia kainaloitten hikoilu,lähinnä jännittävissä tilanteissa. Hikoilu siirtyy kuitenkin vartalolle leikkauksen jälkeen eli vatsa,selkä reidet hikoavat, mutta mulla kesäkuumalla ja jännittävissä tilanteissa ei muuten.

• yks72
        Paavoski kirjoitti:

Leikkaus maksoi markka-aikana noin 30 000 mk. Maksoin itse(otin lainan). Ennen leikkausta olin koepuudutuksessa, jossa voi arvioida leikkauksen tehoa. Leikkauksessa omat riskinsä, joten ihan pikku juttu se ei ole.

• yleistä

mua on myös "siunattu" hikisillä käsillä. kädet ovat aina niin hikiset, että ei mitään rajaa. hikoilen myös suhteellisen paljon kainaloista. pelkkää t-paitaa en oikein viitsi pitää vaikka olisi miten lämmin keli, sillä rumat hikikäntit hävettävät. kainalohiki ei ole edes haisevaa, sitä vain on sen verran paljon että häiritsee..
      oon pärjännyt suhteellisen hyvin käsieni kanssa, kun heitän sen leikiksi. Yleensä ihan sanon ihmisille että mulla on aina hikiset kourat, että ei johdu jännityksestä. Ainakin näin vissiin "normaaleilla" ihmisillä, että jännittäessä kämmenet alkavat hikoamaan.
      Teen sellaista työtä, jossa tapaan paljon ihmisiä, ja heitä sitten jousun kättelemään. Onhan se kiusallista, myönnän.. Mutta ihan uskomattoman moni ihminen panikoi vastaavassa tilanteessa! Voi kuinka monenmoista viritelmää olen nähnyt, miten on käsiä yritetty pyyhkiä salaa ennen kättelyä. :)
      Paras ratkaisu mitä itse käytän, on se, että jos vain on mahdollista niin viruttaa kylmällä vedellä kädet ennen tilannetta missä kättely on todennköistä. Näin saa nauttia muutaman minuutin (oikeasti siis vain sen pari minuuttia) kuivista käsistä, ja kättelykin saattaa olla "normaalia".
      Ketjun aloittajalle vinkiksi: ongelma on vain niin iso, kuin sen itse annat olla!! Kokeile vaikka vääntää se huumoriksi, niin kun ite teen. tai kohteliaasti selittää miten asia on.
      Kyse on kuitenkin vain yhdestä pienestä hetkestä, ja se kättely on ohi.
      Cheer up!!

• saman kokenut

Hei. Jos asia on vielä ajankohtainen, niin voisit kokeilla iontoforeesi hoitoa. Ota yhteyttä Dosentti Urpo Kiistalaan, hän lienee alansa huippuja Suomessa. Googlella ainakin löytyy yhteys tiedot. Itse kirjoitin hänelle aikanaan sähköpostia ja se toi ainakin minulle avun vaivaan, joka vaivasi minua koko siihen astisen elämäni. Itse harkitsin myös aikoinaan tuota stressihermon salpausta, mutta tuo iontoforeesi-hoito toi avun vaivaan ja on huomattavasti edullisempi.

• kärrynpyörä

Tuo on täsmälleen sama kuin itselläni. Siis aivan.

Tosiaan nuo kättelyt ovat aina yhtä kamalia, koskettaminen yleensäkin. Yläasteen liikuntatuntien tanssit olivat painajainen, rippikoulun jätin väliin vain ja ainoastaan tämän vaivan takia. Ja seurustellessani en minäkään halunnut pitää kädestä, olin vaivani vuoksi aika passiivinen tuossa läheisyydessä muutenkin.. Ongelma rajoittaa sosiaalista elämää todella paljon. Ja sitten itse vielä hakeuduin sosiaali- ja terveysalalle... Voit kuvitella, kuinka piinallista se voi olla. Siinähän ollaan koko ajan kosketuksissa ihmisten kanssa. Olen monta kertaa suunnitellut alan vaihtoa, mutta ei täällä ole oikein mitään. Keväällä meillä alkaa hoito- ja huolenpitotyö, eli pistetään toisiimme piikkiä, mitataan verenpainetta jne. Nyt vasta olen uskaltautunut etsimään apua, katsellut netistä erilaisia hoitoja. Ostin vajaa viikko sitten apteekista antiperspiranttia (Triple Dry, voimakkaaseen hikoiluun), ja käyttänyt sitä muutaman päivän. Onko auttanut? No, on ja ei.. En luottaisi tuota kevättä tämän varaan. Tässä parin päivän päästä minulla on terkkarille aika, ajattelin kysyä siitä iontoforeesi-hoidosta. Hintaa lähinnä. Nimittäin jos on liian kallis minun pienelle kukkarolle, en kai voi muuta kuin kitua tämän opiskelun.. jos en jossain vaiheessa sitten ajaudu tappamaan itseäni.

• hikoilija

Mun kädet ja jalat on aina hikoillu ihan sikana. Iontoforeesi on ainut joka auttaa. oon ostanu laitteen kotiin ja nyt tässä otan parhaillaan vasemmalle jalalle ja kädelle hoitoa, joten oikealla kädellä voin vielä surfata täällä.

:)

• Kärrynpyörä
        hikoilija kirjoitti:

Mun kädet ja jalat on aina hikoillu ihan sikana. Iontoforeesi on ainut joka auttaa. oon ostanu laitteen kotiin ja nyt tässä otan parhaillaan vasemmalle jalalle ja kädelle hoitoa, joten oikealla kädellä voin vielä surfata täällä.

:)

Kuinka kallista lystiä se on? Siis että kävisi jossain tuossa iontoforeesihoidossa tai ostaisi kotiin laitteen? Onko minulla varaa.. :(
        Niin ja jos luoja suo ja hoito/laite on kohtuullisen hintainen (epäilen tosin..), kysyn, mistä sellaisen laitteen voi hankkia?

Tuossa muutama päivä sitten apteekista ostin tota Absolut Torr- nimistä ainetta/liuosta hikoiluun, melkoista myrkkyä kyllä, mutta pieni toivon liekki palaa, jos siitä vaikka olisi sen verran apua että pärjää..
        Käyttöohjeissa luki, että ensimmäisillä kerroilla voi olla ohimenevää pistelyä ja ärsytystä iholla, no, meni ohi ekana iltana.
        Eilen sitten toisen kerran laitoin, menin nukkumaan ja yöllä heräsin, eikä se pistely ollut mennyt ohi vieläkään, kädet olivat suorastaan kipeät, ei kestänyt sormia taittaa (mikä johtuu varmasti vain siitä, että mulla on atooppinen ja etenkin talvella kuiva iho/kädet, siis 'kuiva', silloin kun ei ole hiestä märkä..) Niin sen takia vissiin kirveli ja piti sillon yöllä nousta pesemään se aine pois ja laittaa perusrasvaa.
        Aamulla se perusrasvakaan ei ollut auttanut, vaan huomasin, että ne kuivat kohdat olivat pienen pienillä rakkuloilla. Kortisonia laitoin sitten, ja meni ohi sillä aika pian.

Off-topiciksi taisi nyt mennä, mutta liittyihän tämä vähän aiheeseenkin, hikoiluun ja sen hoitamiseen.. Aion nyt pitää tässä tämän illan ilman tuota ainetta, ja rasvata käsiäni jotta ei seuraavalla hoitokerralla kävisi samalla tavalla. Huomeniltana jos taas kokeilisi.

• hikoilija
        Kärrynpyörä kirjoitti:

Kuinka kallista lystiä se on? Siis että kävisi jossain tuossa iontoforeesihoidossa tai ostaisi kotiin laitteen? Onko minulla varaa.. :(
        Niin ja jos luoja suo ja hoito/laite on kohtuullisen hintainen (epäilen tosin..), kysyn, mistä sellaisen laitteen voi hankkia?

Tuossa muutama päivä sitten apteekista ostin tota Absolut Torr- nimistä ainetta/liuosta hikoiluun, melkoista myrkkyä kyllä, mutta pieni toivon liekki palaa, jos siitä vaikka olisi sen verran apua että pärjää..
        Käyttöohjeissa luki, että ensimmäisillä kerroilla voi olla ohimenevää pistelyä ja ärsytystä iholla, no, meni ohi ekana iltana.
        Eilen sitten toisen kerran laitoin, menin nukkumaan ja yöllä heräsin, eikä se pistely ollut mennyt ohi vieläkään, kädet olivat suorastaan kipeät, ei kestänyt sormia taittaa (mikä johtuu varmasti vain siitä, että mulla on atooppinen ja etenkin talvella kuiva iho/kädet, siis 'kuiva', silloin kun ei ole hiestä märkä..) Niin sen takia vissiin kirveli ja piti sillon yöllä nousta pesemään se aine pois ja laittaa perusrasvaa.
        Aamulla se perusrasvakaan ei ollut auttanut, vaan huomasin, että ne kuivat kohdat olivat pienen pienillä rakkuloilla. Kortisonia laitoin sitten, ja meni ohi sillä aika pian.

Off-topiciksi taisi nyt mennä, mutta liittyihän tämä vähän aiheeseenkin, hikoiluun ja sen hoitamiseen.. Aion nyt pitää tässä tämän illan ilman tuota ainetta, ja rasvata käsiäni jotta ei seuraavalla hoitokerralla kävisi samalla tavalla. Huomeniltana jos taas kokeilisi.

En tiedä mitä yksittäiset hoidot maksavat, kun en ole niitä joutunut ikinä maksamaan. Laitteen saa omaksi noin 600-800 eurolla. Onhan se sitten paljon helpompaa ottaa noita hoitoja himassa, kun lähteä aina sitä varten johonkin sairaalaan yms. Suomessa taitaa nykyään olla parikin yritystä jotka myyvät erilaisia iontoforeesi-laitteita. Oman laitteeni malli on Dermac 15 A. Tuo laite on muistaakseni ihan kotimaista tekoa.

kurkkaileppa seuraavia linkkejä:

http://www.venti-medical.fi/talent.html

http://www.dermis.fi/zc/index.php?main_page=product_info&cPath=83&products_id=297

http://iontophoresis-device.com/

p.s. tuli joskus itsekin kokeiltua Absolut Torria, mutta ei ollut minun juttu...

• Kärrynpyörä
        hikoilija kirjoitti:

En tiedä mitä yksittäiset hoidot maksavat, kun en ole niitä joutunut ikinä maksamaan. Laitteen saa omaksi noin 600-800 eurolla. Onhan se sitten paljon helpompaa ottaa noita hoitoja himassa, kun lähteä aina sitä varten johonkin sairaalaan yms. Suomessa taitaa nykyään olla parikin yritystä jotka myyvät erilaisia iontoforeesi-laitteita. Oman laitteeni malli on Dermac 15 A. Tuo laite on muistaakseni ihan kotimaista tekoa.

kurkkaileppa seuraavia linkkejä:

http://www.venti-medical.fi/talent.html

http://www.dermis.fi/zc/index.php?main_page=product_info&cPath=83&products_id=297

http://iontophoresis-device.com/

p.s. tuli joskus itsekin kokeiltua Absolut Torria, mutta ei ollut minun juttu...

selvä, kiitos :)
        Eli ei ainakaan lähiaikoina mahdollisuuksia..
        Kelan opintotuilla paljoa ostella 800 euron laitteita :/ Mutta jospa vaikka kesätöissä sitten tienaisi, taikka muuten vain hankkisi jotain viikonlopputöitä joskus ja säästäisi..
        Meneepä pitkään kuuseen, mutta minkäs sille mahtaa, pitää koettaa kitua näillä eväillä, mitä nyt on. Toivoa vaan että tuo Absolut torr auttaisi edes jotain.

.. Laitoin sitä eilenkin illalla, vaikka aikomus olikin ensin toinen. Jätin sen pahiten kuivan kohdan ilman, eikä toissailtaisen kaltaista reaktiota tullut. Nyt olen rasvaillut tänä päivänä käsiäni (eivät muuten ole hikoilleet, tosin ei sekään välttämättä ole sen liuoksen ansiota) ja illalla hoito jälleen uusiksi.
        Kyllä tämä tästä (toivottavasti).

• hikoilija
        Kärrynpyörä kirjoitti:

selvä, kiitos :)
        Eli ei ainakaan lähiaikoina mahdollisuuksia..
        Kelan opintotuilla paljoa ostella 800 euron laitteita :/ Mutta jospa vaikka kesätöissä sitten tienaisi, taikka muuten vain hankkisi jotain viikonlopputöitä joskus ja säästäisi..
        Meneepä pitkään kuuseen, mutta minkäs sille mahtaa, pitää koettaa kitua näillä eväillä, mitä nyt on. Toivoa vaan että tuo Absolut torr auttaisi edes jotain.

.. Laitoin sitä eilenkin illalla, vaikka aikomus olikin ensin toinen. Jätin sen pahiten kuivan kohdan ilman, eikä toissailtaisen kaltaista reaktiota tullut. Nyt olen rasvaillut tänä päivänä käsiäni (eivät muuten ole hikoilleet, tosin ei sekään välttämättä ole sen liuoksen ansiota) ja illalla hoito jälleen uusiksi.
        Kyllä tämä tästä (toivottavasti).

Aika harvoin laitteita tulee käytettynäkään myyntiin, mutta kyllä sitäkin aina joskus tapahtuu, joten pidä silmät ja korvat auki ;). Joulukuussa joku näyttää myyneen huuto.netissä käytetyn laitteen. Tuo uuden 800 on tosiaan aika paljon. Ite oon pystyny jakamaan tota kustannusta muiden laitetta tarvitsevien kanssa ;)

• Kärrynpyörä
        hikoilija kirjoitti:

Aika harvoin laitteita tulee käytettynäkään myyntiin, mutta kyllä sitäkin aina joskus tapahtuu, joten pidä silmät ja korvat auki ;). Joulukuussa joku näyttää myyneen huuto.netissä käytetyn laitteen. Tuo uuden 800 on tosiaan aika paljon. Ite oon pystyny jakamaan tota kustannusta muiden laitetta tarvitsevien kanssa ;)

Niin, no toi kustannusten jakaminen porukassa ois ihan hyvä juttu. Mutta enpä tunne ketään muuta, joka kärsisi samasta ongelmasta.. :/
        Mutta mutta, yritetään nyt päivä kerrallaan selviytyä, kyynelin tai ilman :)

• voisinko auttaa?
        Kärrynpyörä kirjoitti:

Niin, no toi kustannusten jakaminen porukassa ois ihan hyvä juttu. Mutta enpä tunne ketään muuta, joka kärsisi samasta ongelmasta.. :/
        Mutta mutta, yritetään nyt päivä kerrallaan selviytyä, kyynelin tai ilman :)

Hei, minulla on iontoforeesi-laite ja asun Saarijärven seudulla. Jos olet täältäpäin ja haluaisit kokeilla laitteen tehoa ja käyttöä, meille saisi kyllä tulla kokeilemaan ennen kuin teet päätöstä ostosta tai muista hoidoista. Jos elämäsi on tämän asian kanssa erityisen epätoivoista ja asut kauempana, voi tietysti tulla vaikka viikoksi meille ja testata laitetta. Olen 40 vuotias perheenäiti, en mikään salanimellä toimiva pervo, ymmärrän vaan tosi hyvin vaivasi ja sen elämää rajoittavan kiusan. Minulla iontoforeesi auttoi ja haluaisin tietysti, että joku muu pääsisi helpommalla jo nuorempana kuin minä.
        Jos kiinnostaa, laita viestä ja katsotaan, löytyykö ratkaisua. Osoite on [email protected]

• onnellinenlapsi

joo mulla sama vaiva olin kärsinyt koko elämäni ajan samasta vaivasta en pystynyt aloittamaan harrastusta en pystynyt tekemään yhtään mitän kaikki aina kysyivät miksi käteni ovat märät ja miksi pidän aina käsiä ristissa en haunut kenenkään näkevän sen takia minua kiusattiinkin koulussa olin todella kkauan valittanut vanhemmilleni tästä vaivasta kunnes sanoin heille että kun teen koetta koulussa niin koko koe menee ihan märäksi ja se häiritsee enkä pysty keskittymään siinä vaiheessa he vasta otivat yhteyttä lääkäriin ja he puhuivat tästä iontoforeesi hoidosta sain sitten mennä kokeilemaan viikon ajan hoitoa ja katsomaan tehoaako se huomasin että se tehosi ja elämästäni tuli paljon helpompaa minulla on nyt iontoforeesi laite kotona me jouduimme siitä maksamaan noin 700 euroa mutta se kannattaa se on ainut joka tepsii sillä olen kokeillut kaiken näköisiä eri hoitojja ja tuo on ainut! elämäni oli hirveän vaikeaa kun käteni vielä hikoilivat mutta nyt toiveeni vihdoin toteutui ja saan elää normaalia elämää harrastaa kaiken näköistä yms :)) kannattaa kokeilla!

• oma ratkaisuni

Aikoinaan minulla oli tämä sama vaiva ja sain terveyskeskuksesta kokeiltavaksi iontoforeesilaitteen. Laitteen mukana oli kytkentäkaavio mistä selvisi että se on itse asiassa yksinkertainen säädettävä jännitelähde. Ulostulossa on vastus mikä rajoittaa sähkövirran voimakkuutta. 700 euroa on kyllä juhlava hinta moisesta vehkeestä, oikea hinta voisi olla muutama kymppi. Rakensin itse vastaavan laitteen ja sillä vaiva parani.

• Hikisukka
        oma ratkaisuni kirjoitti:

Aikoinaan minulla oli tämä sama vaiva ja sain terveyskeskuksesta kokeiltavaksi iontoforeesilaitteen. Laitteen mukana oli kytkentäkaavio mistä selvisi että se on itse asiassa yksinkertainen säädettävä jännitelähde. Ulostulossa on vastus mikä rajoittaa sähkövirran voimakkuutta. 700 euroa on kyllä juhlava hinta moisesta vehkeestä, oikea hinta voisi olla muutama kymppi. Rakensin itse vastaavan laitteen ja sillä vaiva parani.

Minä löysin iontoforesilaitteen Saksasta netin kautta. DHL toi laitteen kotiin muutamassa päivässä ilman rahtikuluja. Laitteen hinta oli 319€ ja laite on käytettävyydeltään jopa helpompi kuin paikallisen keskussairaalan lainalaite (sai kokeilla kuukauden ajan).

• niksipirkkka
        oma ratkaisuni kirjoitti:

Mikä jännite ja mikä vastus?

Alla olevassa videossa on käytetty 12 V:n ännitelähdettä ilman vastusta. Virran määrää silloin ainoastaan vesiliuksen johtavuus ja ihon ja kehon vastus.

http://www.youtube.com/watch?v=bOQfjZ9-Akw

• niksipirkkka
        niksipirkkka kirjoitti:

Mikä jännite ja mikä vastus?

Alla olevassa videossa on käytetty 12 V:n ännitelähdettä ilman vastusta. Virran määrää silloin ainoastaan vesiliuksen johtavuus ja ihon ja kehon vastus.

http://www.youtube.com/watch?v=bOQfjZ9-Akw

12 V on turvallinen jännite kytkise sen millä tavalla tahansa.

"Alle 50 voltin jännitteiden etuna on, että ne eivät yleensä aiheuta hengenvaarallisia sähköiskuja. Palonvaaraa ne kylläkin voivat aiheuttaa, jos virtalähteen tehot ovat riittäviä. Myös vuotovirtaongelmat ovat pienellä jännitteellä vähäisemmät kuin tavallisilla verkkojännitteillä. Pienet jännitteet vaativat kuitenkin melko paksut johtimet pientenkin tehojen siirtoon."

http://www.stek.fi/oikopolut/sahkoa_monessa_muodossa/fi_FI/suuria_ja_pienia_jannitteita/

• niksipirkkka
        niksipirkkka kirjoitti:

12 V on turvallinen jännite kytkise sen millä tavalla tahansa.

"Alle 50 voltin jännitteiden etuna on, että ne eivät yleensä aiheuta hengenvaarallisia sähköiskuja. Palonvaaraa ne kylläkin voivat aiheuttaa, jos virtalähteen tehot ovat riittäviä. Myös vuotovirtaongelmat ovat pienellä jännitteellä vähäisemmät kuin tavallisilla verkkojännitteillä. Pienet jännitteet vaativat kuitenkin melko paksut johtimet pientenkin tehojen siirtoon."

http://www.stek.fi/oikopolut/sahkoa_monessa_muodossa/fi_FI/suuria_ja_pienia_jannitteita/

"Sähköiskuvaara eri tilanteissa

A) Ei sähköiskuvaaraa, tai aistittava mutta ei vaarallinen vaikutus

Yleisesti kaikki enintään 24 V tasa- ja vaihtojännitteet. Mistään oppilasvirtalähteistä ei saa ulos 24 V suurempaa jännitettä. Se on myös suurin leluissa sallittu jännite. Muita esimerkkejä laitteista, joista ei voi saada sähköiskua:"

http://www.courses.physics.helsinki.fi/ope/opelab/turva/sahkoturva.htm

• apuakiitos

Sinä kuka löysit tän kyseisen laittaan 319 eurolla, niin mistä nettisivulta tän hankit? Oon itse aatellut laitteen ostoa taikka mennä lääkärille. Onko kellään tietoa paljon terveystalon kautta maksaa nää iontoforeesi-hoidot?

• hjelppii :)

Heiii. Onko joku tosissaan löytänyt netistä halvemman version kuin tuo 700-800e mitä Suomessa myydään?!
      Nopsa apu olis kiva!!! :)

• hjelppii :)

Heiii.
      Tsekatkaas www.ebay.fi !!!
      Helppo tapa ostaa ja luotettavia myyjiä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6975
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      42
      1249
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1052
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      48
      845
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      837
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      794
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      791
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe