Lapsen jalat mustelmilla..

pitäiskö mennä lääkäriin?

Niin otsikossa asia olikin.Pojan jalat ovat polvesta nilkkoihin mustelmilla. Muuten on reipas ja virkeä poika , syö hyvin eikä mitään kalpeuttakaan ole. Eikä infektioitakaan ole ollut muutamaa nuhaa lukuunottamatta. Pitäiskö mennä lääkärille vai oliskohan nämä vaan normaali elämisestä tulleita mustelmia.. Pyöräilyä harjoitetaan ilman apupyöriä ja nurin ollaan useasti.. Niin ja ne mustelmat ovat sellaisia ihan vaalean ruskeita .. Aika sekavaa tekstiä mutta antakaa nyt omaa mielipidettä asiaan. Kun meinasine et en kehtais lääkärillekään välttämättä mennä kun pojassa ei muuta ole kuin nuo mustelmat.. Kiitos jo etukäteen.

7

7432

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • normaalia

Itse olen aina tarkistanut, kun huomaan jalkojen muistuttavan pilaantunutta banaania, että onko muualla mustelmia ja kun ei niitä pahemmin ole löytynyt, niin olen ajatellut, että on kolhinut jos mihinkin päivän mittaan, kun on niin eläväinen ja liikkuva lapsi. Muistan itse lapsena, että sain helposti mustelmia ja kyllähän ne näkyy selvemmin kun ollaan niin vaaleita. Ei varmaan syytä huoleen, jos on virkeä eikä väsynyt, eikä mustelmia ole muualla kropassa.

Lämintä kesää odotellessa.

• Anneli 33

TYksissä nuori mieslääkäri kertoi kun käytiin 7 v pojan käsi kipsauttamassa polkupyöräonnettomuuden jälkeen että tuon ikäisellä pojalla kuuluu olla pieniä mustelmia. Huomattavasti huolestuttavampaa on jos tuonikäisellä niitä ei ole ollenkaan.

Anneli

• popo

seurata tilannetta ja jos tulee ns. verenpurkaumia niin sit ainaki viimeistään lääkäriin

• on olemassa

On olemassa tällainen hyväksi todettu nyrkkisääntö, että huolestua kannattaa mustelmista sitten, kun isoja(!)(yli euron kolikon kokoisia) mustelmia tulee toistuvasti(!) ilman syytä(!!!) kehon ei-mustelma-herkille-alueille(!!!)(mustelmaherkkiä alueita ovat siis juuri säären etuosat polvesta nilkkaan ja kyynävarret kyynärpäistä alaspäin). Elikkäs jos esim. vatsan alueelle ilmestyy mustelmia ilman, että on käynyt mihinkään, on syytä mennä lääkäriin.
      Omilla lapsillani on säären etuosat aina mustelmilla, minusta se vähän niinkuin kuuluu asiaan... ;)

• aloittaja

Tuli aika paljon helpompi olo itselle kun luin teidän viestejänne ja ymmärsin että ei nyt varmaan kamalan vakavasta olekaan kysymys.. Se vaan on että äidillä tulee ekana kaikista kamalimmat ajatukset mieleen.. Kiitos teille vastaajille ja oikein mukavaa tulevaa kesää.

• kun kaatuilee

pyörällä. Mulla on ollut aina mustelmia niin kauan kuin muistan, en edes puoliakaan edes tiedä, mistä tulleet. Muutamaan kertaan on etsitty lääkärissä leukemiaakin sen takia, mutta ei löydy syytä ja useampaan kertaan on neuvolassa kysynyt täti, että kohteleeko mies kaltoin, kun vauva nipistelee pulloa syödessä käsivarret mustaksi. Sukuvika. Mummoni ei tarvi käydä kuin hammaslääkärissä, niin on koko naama mustana. Pappa on kuollut, niin ei voi sitäkään syyttää...

• Yksvaan1

havaittiin mustelmien vuoksi reuma. Siitä en kyllä ole ihan varma että johtuivatko itse mustelmat tuosta reumasta.
      Onko jalat muuten terveet?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      8
      1528
    2. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1155
    3. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      108
      1088
    4. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      51
      953
    5. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      62
      827
    6. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      184
      749
    7. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      726
    8. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      81
      725
    9. solmussa solmussa

Tilanne solmussa. Umpisommussa🫢
      Ikävä
      35
      679
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      42
      633
    Aihe