harrikan kestävyydestä??

nicnac

miten harrikan koneet kestää??kun niin monet niitä sanoo löyhiksi...kateellisten panettelua?mulla on ittellä virago ja tuos kaveri sanoi että -tuota mä arvostan kun se on japanilainen eikä mikään h-d...et joudu sinäkään joudu jäämään tien päälle.Mä jo meinasin sanoa että varo ettei silmäs vääny niinku japanilaisilla kun tuollaasta heität...naurettavaa...

16

4187

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vee2

      Eikä siitä kannata edes kinata kenenkään kanssa.
      Vanhempi Evon kone oli tuotannossa 15-16 vuotta ja vanhimmat ovat siis 80 luvun alusta ja niitä on paljon tienpäällä. Ne on tehty ajettaviksi. Eipä taida 80-luvun alun muita merkkejä paljoakaan näkyä enää ajossa, vai?
      Odotellaan...

      • DemonTed

        Mun honda cb500f -74. Bobber sellanen!!! kone timmi kunnossa....


      • Vee2
        DemonTed kirjoitti:

        Mun honda cb500f -74. Bobber sellanen!!! kone timmi kunnossa....

        Fouri sulla onkin. Ja siks harvinainen. On niitä jokusia tuuttejakin tiellä mutta loppujen lopuksi aika vähän. Pidä huolta...
        Sanokaas muuten mitä Jamahoita tai Kavasakeja siihen aikaan tehtiin, Sutsukeista puhumatttakaan ja mitä niitä nyt vielä on liikenteessä.
        850 Guzzeja näkyy ja Bemari...


      • DemonTed
        Vee2 kirjoitti:

        Fouri sulla onkin. Ja siks harvinainen. On niitä jokusia tuuttejakin tiellä mutta loppujen lopuksi aika vähän. Pidä huolta...
        Sanokaas muuten mitä Jamahoita tai Kavasakeja siihen aikaan tehtiin, Sutsukeista puhumatttakaan ja mitä niitä nyt vielä on liikenteessä.
        850 Guzzeja näkyy ja Bemari...

        No Z sarjan kawasakeja, niitä näkyy vielä liikenteessäkin Z500 ja Z750 eniten. Isä ukolla on vanha kunnon möhkö kawa Z1300, rivikuutos kone tvincam.... Jammun RD:t, tosin kakstahti räpättimiä.... Omaan Fouriin tein hieman muutos hommia, muutin rakea hieman et tulis keulasta rauhallisempi, tankki 50-luvun IC:stä, Hd fatbob takaloksu, korkeempi stonga, uudet vannekehät ja pinnat, selfmade satulat, putket rosterista, sportsterin etulyhty, taakse levujarru rummun tilalle.... Koneessa on kaikki stefat ja tiiviisteet uusittu ja jako- ja enskaveto ketjut ki on uudet... kuhan saan valmiiks laitoksen ni laitan sitte kuvia nettiin... Ainiin vielä mainitsemisen arvoinen on honda cx500, niitä on liikenteessä...


      • Bikerman

        Suzuki Intruder VS1400 tuli nykyisenlaisessa kuosissaan markkinoille vuonna 1987. Malli ei ole muuttunut sen jälkeen käytännössä kuin värien osalta. Mulla on yksi tällainen peli ja sen lisäksi vanha pannupää HD.

        Samaa ei voi sanoa HD:sta. Mallit ovat 80 -luvun jälkeen vaihtuneet, tosin ei kovin radikaalisti.

        Etsiskelin tuossa Intruderiin yhtä osaa ympäri eurooppaa alan purkaamoista. Sanoivat, että Intruun on vaikea saada käytettyjä osia, koska pyöriä ei pureta oikein ollenkaan. Ne eivät siis poistu liikenteestä kuin pahan kolarin kautta. Joten siinä lienee yksi pyörä, jota tullaan näkemään kauan liikenteessä. Pyörä on muutenkin kunnollinen "rautapyörä" esim. nykyisiin uusiin harrikoihin verrattuna, joissa alkaa löytyä jo enemmän ja enemmän muovia ja turhaa tekniikkaa.


    • kestääkö?

      Minulla on H-D FL (eli Pannupää) vuosimallia 1950. Hankin sen 1988 ja tein sille täyskunnostuksen
      Sillä on nyt kunnostuksen jälkeen ajettu yli 70.000 km, eikä se ole kertaakaan jättänyt minua tielle.

      Repikää siitä, muovivinguttimet

      • ihmettelijä

        Olet siis ajanut noin vähän ja nyt käyt täällä kehumaan että on kova pyörä kestämään!

        Hei kamoon, jos japsilla on ajettu vasta 70tkm ei kukaan ala repostelemaan sillä, koska se on japseille itsestään selvyys.

        Olisit mieluummin kehunut, että jollakin irveellä tuohon moottorisahaan on saatu 70 tkm mittariin (ehkä mittaria on rassattu?) niin kaikki olisi lääpällään, että onpa HURJA - onpa tosi hurja kaveri - terveytensä uhallakin liikkuu tuollaisella sahalla normaalien tielläliikkujien joukossa tientukkona.

        ps. kuka ajaa muuten huoltoautoasi?


    • Irma

      Eiköhän HD:t ole löytäneet laatua koneisiin, uudemmat ainakin näyttävät pelittävän eri hyvin sikälimikäli tovereihin on uskominen. Legenda heikosta koneesta on yhden onnettoman aikakauden tulos jota ei mielestäni tarvitse enää tekohengittää uskomalla ihmisiä jotka eivät ole vaivautuneet päivittämään tietojaan HD:n osalta.

      Onhan noita harrastuskoneita harrikoissa, siis niitä joita puretaan ja kasataan alvariinsa, mutta ne on yleensä omistajiensa nimenomaan rakenneltaviksi hankkimia, ja usein vuosikymmeniä vanhoja. Niin tosiaan montakos 30-50 vuotiasta jaappanin ihmettä vielä tiellä näkyy? Niinpä niin.

      • en ole vaihtamassa

        Kyllä Irma on ihan oikeassa. Minut jätti nuorena miehenä etupyörän vaihtamaton laakeri tien päälle kun hajosi. Moottori, kytkin, vaihteisto, yms. pelaa kyllä edelleen 24 vuotta valmistumisen jälkeen.


    • vanahus

      Intikka remppaan 196000km hydtrauliset venttiilin tasaimet vaihtoon.
      Jo ennemmin rempattu kytkimen paino jouset.

    • HD laardiperse

      Meidän perhe viettää talven tallissa korjaamassa pyörää seuraavaan kesän kioskiajeluja varten.

      • RistoRupipersäässä

        Teidän perhe vietää talven lutkuttamassa vaarin kullia ja työtelemässä käpyjä äidin perseeseen. Isä saa dildoa anukseen ja mummon haudasta kaivellaan makupaloja.
        Itse makaat paskahuusissa pää pöntön tilalla odottelemassa herkkuja naamallesi.


    • kuka ajaa mitenkin..

      Harrikka 150 000tkm. Muut yksi miljoona kilometriä, siinä tavoitteita jenkeillekkin.......

    • Mika.....

      Prätkät kestää kun niistä pidetään huolta oli merkki mikä tahansa. Jos pyörästä ei pidä huolta, niin kilometrit alkavat väistämättä syödä sitä jossakin vaiheessa. Mitä vanhempi pyörä on niin sitä paremmin siitä on huolehdittava. Jos pärrä palastellaan moottoria myöten aina ajokauden päätteeksi ja käydään huolellisesti läpi kaikki osat ja laakerit sun muut, jotka tietenkin puhdistetaan ja öljytään ja kuluneita osia vaihdetaan uuteen ja sitten kevän tullen pyörä taas kasataan ja sillä ajetaan seuraava ajokausi, niin kyllä se kestää vuosikymmenestä toiseen ja voi ajaa kilometrejä.

      Uudet pyörät ovat huoltovapaampia, mutta toisaalta hankalampia korjata koska ovat monimutkaisempaa tekniikkaa. Ne kestävät sen minkä kestävät ja sitten pitää vaihtaa osaa tai koko pyörä. Siinä oikeastaan on se koko ideologinen ero. Rakentelijat tykkäävät yksinkertaisista ja vanhanaikaisista pyristä joita voi ylläpitää itse. Nämä uudet tietokoneistetut säksättimet ovat sellaisia, että prätkä soittaa kotiin netin kautta päivittääkseen softansa ja vasta sitten vaihdetaan öljyt. Ei sellaista oikein voi itse ylläpitää kun valmistajat pyrkivät hallitsemaan markkinoita päättämällä kenelle tietoja luovuttaa eli H-D:n softat päivittyvät lähinnä H-D merkkiliikkeen kautta ja sama tietenkin muilla merkeillä.

    • Keijo88

      Tuossa jotain, onhan siellä tietty kaupallinen pohjavire ja H-D:stä etsimällä etsitään vikoja, jotain eroja tuleekin esille. Mutta mitäs sitä fiilisjutuista kiistelemään.

      • Keijo88

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5319
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4745
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3016
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1767
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1643
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1581
    Aihe