Olisko kellään mitään hyvii ehdotuksii juomapeliks tupareille??
Juomapeli
23
23339
Vastaukset
- mrs non-stark
Kaikki istuu pöydän ympärillä ja joku aloittaa ja siirtyen aina seuraavalle, kierretään ympyrää kunnes on taas aloittajan vuoro.
Peli alkaa: sanotaan
"Mr stark ottaa YHDEN huikan!"
sitten napautetaan YHDELLÄ sormella (molemmat kädet vuorollaan, ei väliä kummalla aloittaa) kerran pöydän pintaa tap(oikea) tap(vasen)
sitten pöydän alapinta tap tap
sitten päätä
sitten polvia
sitten tömistellään kummallakin jalalla kerran vuorotellen
ja lopuksi noustaan kerran ylös tuolista ja otetaan yksi huikka.
Seuraava tekee ja kun kierros on täys tehdään sama uusiksi mutta kahdesti eli "Mr Stark Stark ottaa kaksi huikkaa!"
sitten kahdella sormella kaksi kertaa pöydän pintaa vuorotellen käsillä tap tap, tap tap, ja taas pöydän alapinta, pää, polvet, tömäytykset ja kaksi nousua ja kaksi huikkaa.
Peli jatkuu näin aina viiteen asti MUTTA jos teet yhdenkin virheen, yksi napautus liikaa tai unohdat jotain välistä tai et muista käyttää kolmea sormea kolmen kohdalla niin joudut aloittamaan samantein alusta kunnes saavutat sen luvun mihin jäit, eli jos menit kolmosessa sekaisin on sinun tehtävä kaikki uusiksi kunnes saat kolmosen jatkumaan.
Peli on varsinkin pienessä nousussa ja hyvässä seurassa todella hauska ja ainakin meillä on tapana antaa anteeksi pienet kömmähdykset siinä vaiheessa kun jo kolmatta kertaa peräkkäin yrittää saada neljännessä kierroksessa kaikkia oikein. Saattaa aluksi tuntua vaikealta mutta jonkin ajan kuluttua se kyllä helpottaa.
Toinen peli vaatiikin jo korttipakan. Jos on paljon pelaajia kannattaa yhdistää kaksi pakkaa.
Kaikille Pelaajille jaetaan pakasta neljä korttia, yksi on jakaja (voi myös olla osallisena samaan aikaan), loppupakka sekoitetaan ja nostetaan kortti.
Jos kyseisen kortin numero löytyy yhdeltä ihmiseltä, ottaa hän yhden huikan ja valitsee joukosta jonkun ja päättää kuinka monta huikkaa tämä ottaa yhden ja kymmenen väliltä.
Jos sama kortti löytyy useammalta, ottavat nämä yhden huikan.
Korteissa ei saa olla jokereita (tai voi olla ja niille voi keksiä vaikka omat säännöt) ja mailla tai väreillä ei ole merkitystä ainoastaan numerolla, tai kuvalla eli esim. jätkä ja jätkä tai kunkku ja kunkku. Pelin sääntöjä saa myös muuttaa jos on hyviä ideoita mutta luonnollisesti EI KESKEN pelin :D
Hyviä pelihetkiä.- mrs non-stark
Lisäystä korttipeliin:
Yhdellä ihmisellä ei voi olla useampaa samaa korttia, eli jos jaossa joku saa useamman saman kortin niin kortit vaihdetaan niin että yhdellä osallistujalla on neljä eri korttia. Jos käytät yhtä pakkaa ja esim. kaikki neloset ovat pöydällä on turha jatkaa koska nelosiahan ei silloin tule pelin aikana nostettua, että pikkasen pitää kuitenkin sumplia ne kortit. Ei kuitenkaan näin: "Anna hei vaihdetaan niin et meil on ainaki kaks samaa jooko"
Parasta molemmissa peleissä on se ettei voittajia ole! Eli kilpailua ei synny ja varsinkin Mr Starkissa peli usein menee kannustukseksi kun/jos se rupeaa takeltelemaan jollakin. - Toinen versio
Venäläisessä versiossa tuosta Mr Starckista (eri niminen ja eri rimssut mutta yleisperiaate sama) joutuu joka töppäyksen jälkeen juomaan lasinsa pohjanmaan kautta tyhjäksi, jonka jälkeen se taas täytetään, ja leikki jatkuu kuten yllä.
Kannattaa käyttää viiniä, sillä raa'alla votkalla tulee melko pian "vainajia"...
- turoz
http://www.juomapelit.comista löytyy helposti paljon juomapelejä.
- Mexicana-juomapeli
Tämä on ehdoton ykkönen:
http://www.freewebs.com/meksikana/- kaapimake
Jos apuvälineitä haluaa juomiseen (tai siis lähinnä juomis pelailuun) , niin olen törmännyt netissä muutamaan ja tota rulettia kaverin luona kokeillutkin. Pari parasta mitkä vois vaikka hommata:
http://www.mulletoi.com/shop/haku/prod__6730_Last man standing -juomapeli
http://www.shanghai-corner.com/product_info.php?cPath=93&products_id=609
- PaariMesu
Ja pyörimään:
Star Wars. 4 UUsi Toivo.---Joka kerta kun Luke lausuu jotain typerää, napataan snapsi. Kun Vader tulee kuvaan juodaan olut. Kun Leia lausuu jotain typerää, juodaan siduka. - TuuriJuoppo
Rappuralli
Tarvitaan:
rappuset, laseja, reilusti jotain mietoa
alkoholijuomaa
Säännöt:
Valitkaa sopivat rappuset ja laittakaa
joka portaalla 2 samaa juomaa - yksi vasempaan
ja yksi oikeaan reunaan. Yhden pelaajan on juotava
kaikki oman puolen lasinsa. Seuraavalle portaalle
saa astua vasta, kun lasi on juotu. Ensinmäinen
ylhäälle päässyt on voittanut ja kierros on ohi.
KORKILLA KALJAA
Helppo peruspeli, joka vaatii tarkkuutta. Pelaajat asettuvat
pöydän ääreen. Jokaisella on oma muki ja niiden lisäksi vielä
yksi yhteinen muki. Mukit asetetaan pöydän keskelle niin,
että yhteinen muki on keskellä ja muut sen ympärillä ikäänkuin
kukan terälehtinä. Jokainen muki täytetään juomalla. Vuorossa
oleva pelaaja yrittää heittää pullonkorkilla johonkin mukeista.
Heitto tapahtuu ranneliikkeellä sopivan matkan päästä, niin
että kyynärpää-ranne-akseli on pystysuorassa. Heiton osuessa
1)...omaan mukiin, juo heittäjä mukinsa ja täyttää sen uudelleen
2)...yhteiseen mukiin, kaikki juovat oman mukinsa ja hitain
vielä yhteisen mukin
3)...jonkun toisen mukiin, juo" osuman saanut" mukinsa tyhjäksi.
Mikäli heitto menee ohi, vuoro siirtyy seuraavalle.
Peliä voi luonnollisesti pelata niin kauan kuin juomaa/pelaajia
riittää....- TuuriJuoppo
KALJAPINGIS (BEER PONG)
Pelaajia: 2-6 (voi olla enemmänkin mutta silloin
juomatahti hidastuu huomattavasti)
Tarvitaan: Vitusti mietoja alkoholijuomia, 20 tuoppia
tai vastaavaa lasia jossa iso kaula, noin 2m alusta
(mieluiten pöytä), pingis pallo
Säännöt:
Lasit asetellaan seuraavasti
1) O 2) 3) 4) O 5)
O O O O O O O O O O O
O O O O O O O O O O O O O
O O O O O O O O O O O O O O
6) 7) 8) 9) 10)
O O
O O O O
O O O O O O O O O
Tarkoituksena on heittää pingis pallo vastusjan mukiin.
Jos pallo menee mukiin on jonkun vastustajista juotava
lasi tyhjäksi. Mikäli pallo ainoastaan osuu lasiin
/ pomppaa pois tulee vastustajan ottaa huikka kyseisetä
lasista. Mikäli heittäjä ei osu mihinkään lasiin tulee
heittäjän ottaa huikka omasta asetelma lasistaan jonka
jonka jälkeen heitto vuoro vaihtuu. Juotu lasi poistetaan
asetelmasta (ks. kuva) Voittaja on se joka ensinmäiseksi
saa vastustajan asetelman hävitettyä.
Juomaan siis joutuu:
Joku vastapelaaja koko lasin, johon pallo pompahti
Joku vastapelaaja huikan lasista, jota pingispallo kosketti.
Pelaaja, jonka heittämä palloei osunut mihinkään lasiin.
Variaatio:
Ammattilaiset voivat noudattaa seuraavaa sääntöä: Pallo
ei saa koskettaa pöytää, ennen kuin se on koskettanut johonkin
lasiin. Mikäli näin tapahtuu, on heittäjän otettava huikka
omasta lasiasetelmastaan.
Toinen pelitapa sallii vain ensinmäisen pyramidiasetelman.
Tyhjennetty lasi asetetaan takaisin asetelmaan. Mikäli
vastapelaaja osuu tyhjään, on vastapelaajatiimin juotava
ryyppy omasta lasiasetelmastaan.
Tos ois ny muutama näin aluiks : ) Pitäkää hauskaa ja en sit ota vastuuta jos joku innostuu - TuuriJuoppo
TuuriJuoppo kirjoitti:
KALJAPINGIS (BEER PONG)
Pelaajia: 2-6 (voi olla enemmänkin mutta silloin
juomatahti hidastuu huomattavasti)
Tarvitaan: Vitusti mietoja alkoholijuomia, 20 tuoppia
tai vastaavaa lasia jossa iso kaula, noin 2m alusta
(mieluiten pöytä), pingis pallo
Säännöt:
Lasit asetellaan seuraavasti
1) O 2) 3) 4) O 5)
O O O O O O O O O O O
O O O O O O O O O O O O O
O O O O O O O O O O O O O O
6) 7) 8) 9) 10)
O O
O O O O
O O O O O O O O O
Tarkoituksena on heittää pingis pallo vastusjan mukiin.
Jos pallo menee mukiin on jonkun vastustajista juotava
lasi tyhjäksi. Mikäli pallo ainoastaan osuu lasiin
/ pomppaa pois tulee vastustajan ottaa huikka kyseisetä
lasista. Mikäli heittäjä ei osu mihinkään lasiin tulee
heittäjän ottaa huikka omasta asetelma lasistaan jonka
jonka jälkeen heitto vuoro vaihtuu. Juotu lasi poistetaan
asetelmasta (ks. kuva) Voittaja on se joka ensinmäiseksi
saa vastustajan asetelman hävitettyä.
Juomaan siis joutuu:
Joku vastapelaaja koko lasin, johon pallo pompahti
Joku vastapelaaja huikan lasista, jota pingispallo kosketti.
Pelaaja, jonka heittämä palloei osunut mihinkään lasiin.
Variaatio:
Ammattilaiset voivat noudattaa seuraavaa sääntöä: Pallo
ei saa koskettaa pöytää, ennen kuin se on koskettanut johonkin
lasiin. Mikäli näin tapahtuu, on heittäjän otettava huikka
omasta lasiasetelmastaan.
Toinen pelitapa sallii vain ensinmäisen pyramidiasetelman.
Tyhjennetty lasi asetetaan takaisin asetelmaan. Mikäli
vastapelaaja osuu tyhjään, on vastapelaajatiimin juotava
ryyppy omasta lasiasetelmastaan.
Tos ois ny muutama näin aluiks : ) Pitäkää hauskaa ja en sit ota vastuuta jos joku innostuu1) O 2) 3) 4) O 5)
O O O O O O O O O O O
O O O O O O O O O O O O O
O O O O O O O O O O O O O O
6) 7) 8) 9) 10)
O O
O O O O
O O O O O O O O O *********
Tsori en ehtiny tarkistaa tota aikassemmin : ) - putaan poika..
TuuriJuoppo kirjoitti:
KALJAPINGIS (BEER PONG)
Pelaajia: 2-6 (voi olla enemmänkin mutta silloin
juomatahti hidastuu huomattavasti)
Tarvitaan: Vitusti mietoja alkoholijuomia, 20 tuoppia
tai vastaavaa lasia jossa iso kaula, noin 2m alusta
(mieluiten pöytä), pingis pallo
Säännöt:
Lasit asetellaan seuraavasti
1) O 2) 3) 4) O 5)
O O O O O O O O O O O
O O O O O O O O O O O O O
O O O O O O O O O O O O O O
6) 7) 8) 9) 10)
O O
O O O O
O O O O O O O O O
Tarkoituksena on heittää pingis pallo vastusjan mukiin.
Jos pallo menee mukiin on jonkun vastustajista juotava
lasi tyhjäksi. Mikäli pallo ainoastaan osuu lasiin
/ pomppaa pois tulee vastustajan ottaa huikka kyseisetä
lasista. Mikäli heittäjä ei osu mihinkään lasiin tulee
heittäjän ottaa huikka omasta asetelma lasistaan jonka
jonka jälkeen heitto vuoro vaihtuu. Juotu lasi poistetaan
asetelmasta (ks. kuva) Voittaja on se joka ensinmäiseksi
saa vastustajan asetelman hävitettyä.
Juomaan siis joutuu:
Joku vastapelaaja koko lasin, johon pallo pompahti
Joku vastapelaaja huikan lasista, jota pingispallo kosketti.
Pelaaja, jonka heittämä palloei osunut mihinkään lasiin.
Variaatio:
Ammattilaiset voivat noudattaa seuraavaa sääntöä: Pallo
ei saa koskettaa pöytää, ennen kuin se on koskettanut johonkin
lasiin. Mikäli näin tapahtuu, on heittäjän otettava huikka
omasta lasiasetelmastaan.
Toinen pelitapa sallii vain ensinmäisen pyramidiasetelman.
Tyhjennetty lasi asetetaan takaisin asetelmaan. Mikäli
vastapelaaja osuu tyhjään, on vastapelaajatiimin juotava
ryyppy omasta lasiasetelmastaan.
Tos ois ny muutama näin aluiks : ) Pitäkää hauskaa ja en sit ota vastuuta jos joku innostuuparasta kun juo puistossa ringissä kaljaa .
- Jokkelsson
Tytöt VS Pojat - juomapeli !
Tässä juomapelissä kisaavat vastakkain tytöt ja pojat. Kummassakin joukkueessa pitää olla vähintään neljä pelaajaa ja molemmilla joukkueilla pitää olla oma korttipakka. Kumpikin joukkue nostaa vuorotellen kortin oman joukkueensa pakasta niin että jokainen joukkueesta saa nostaa vuorotellen kortin. Korttien merkitykset ovat helposti muunnettavissa omalle kaveriporukalle sopiviksi (:
Korttien merkitykset ja pelin kulku:
2 = JOUKKUEKOHTAINEN TAUKO. Jos poika nostaa taukokortin ja päättää pitää sen, vain pojat saavat pitää tauon. Tyttöjen täytyy pysyä pelipaikalla eivätkä he saa käydä tupakilla tai vessassa tms. Sama homma toisinpäin eli jos tyttö saa taukokortin.
3-5 = JUOMAKORTTI. Jos tyttö nostaa kortin, pojat juovat korttien osoittaman määrän huikkia. Jos poika nostaa, tytöt juovat.
6 = HUIKKAKORTTI. Kortin nostaja saa määrätä vastapuolen joukkueen yhdelle jäsenelle huikkia (kuitenkin max. 6). Huikat voi määrätä myös oman joukkueen vangille, joka joutuu täten antamaan omasta juomastaan valitsemallesi ihmiselle niin monta huikkaa kuin olet määrännyt (kuitenkin max. 6).
7 = AKAN-/UKONRYÖSTÖ. Jos poika nostaa kortin, saa poikien joukkue valita yhdessä tyttöjen joukkueesta itselleen vangin. Jos tyttö nostaa, tytöt valitsevat poikien joukkueesta vangin. Vangin pitää olla vastakkaista sukupuolta, eli tytöt eivät esimerkiksi voi valita poikien ottamaa tyttövankia takaisin omaan joukkueeseensa ja toisinpäin. Vanki osallistuu joukkueen tehtäviin, kuin olisi yksi joukkueen jäsen. Vankina ollessa ei kuitenkaan saa käydä tauolla. Tauolla saa käydä vain oman joukkueen kanssa ja täytyy olla oman joukkueensa jäsen.
8 = TOTUUS-KORTTI. Kortin nostajan joukkue saa kysyä jonkin kysymyksen vastapuolen joukkueelta/joukkueen jäseneltä. Kysymys voi olla tarkoitettu yhdelle ihmiselle tai koko joukkueelle. Kysymyksen voi kysyä myös omassa joukkueessa olevalta vangilta.
9 = TEHTÄVÄ-KORTTI. Kortin nostajan joukkue saa määrätä jonkin tehtävän vastapuolen joukkueelle/joukkueen jäsenelle. Tehtävä voi olla tarkoitettu yhdelle ihmiselle tai koko joukkueelle. Tehtävän voi antaa myös omassa joukkueessa olevalle vangille.
10 = SÄÄNTÖ. Koskee kumpaakin joukkuetta. Sääntörikkomuksesta kolme huikkaa.
J = VANGINVAPAUTUSKORTTI. Pojat voivat vapauttaa oman vankinsa tyttöjen joukkueesta tätä korttia näyttämällä. Vain yksi vanki/kortti (eli kaikkia kolmea vankia ei voi vapauttaa, vaan yksi kerrallaan). Jos tytöillä ei sillä hetkellä ole vankia, kummatkin joukkueet juovat kolme huikkaa. Jos kortti tulee tytöille, kummatkin joukkueet juovat kolme huikkaa.
Q = VANGINVAPAUTUSKORTTI. Tytöt voivat vapauttaa oman vankinsa poikien joukkueesta tätä korttia näyttämällä. Vain yksi vanki/kortti (eli kaikkia kolmea vankia ei voi vapauttaa, vaan yksi kerrallaan). Jos pojilla ei sillä hetkellä ole vankia, kummatkin joukkueet juovat kolme huikkaa. Jos kortti tulee pojille, kummatkin joukkueet juovat kolme huikkaa.
A = SANASELITYS. Kortin nostajan pitää selittää jokin sana, kuten Aliaksessa. Sanan saa itse keksiä. Kumpikin joukkue saa arvata ja sanaa selitetään niin kauan, että joku arvaa sen. Sen joukkueen jäsenet, jotka eivät arvanneet sanaa, joutuvat juomaan kolme huikkaa. Mahdollinen vanki saa myös arvata ja jos hän arvaa oikein, hän vapautuu takaisin omaan joukkueeseensa. Jos vanki arvaa väärin, hän joutuu antamaan omasta juomastaan huikat joukkueelle, joka pitää häntä vankinaan. - JaanaI
tuolla on paljon hyviä pelejä: http://www.juomapelit.fi/
- thundeer
THUNDER = Pelissä ollaan ringissä ja taustalla soi ac/dc thunderstruck. aina kun kuuluu sana "thunder" yksi aloittaa juomisen ja kun taas kuuluu "thunder" juova pelaaja lopettaa juomisen ja viereinen jatkaa ja näin edelleen. Juodaan siis olutta mut voihan sitä väkevilläkin yrittää.. pelin kruunaa biisi soolo-osuus jossa ei sanota pitkään aikaan thunderia.
- ring of deathh
RING OF DEATH
Laita korttipakka pöydälle. Levitä se suht.koht tasaisesti ympyräksi (spiraaliksi) pöydälle. Aloittaja nostaa ympyrästä haluamansa kortin ja asettaa sen ympyrän keskelle. Näin jatketaan kunnes kortit loppuvat.
MERKITYKSET
2-6- Ota kortin osoittaman luvun verran huikkua juomastasi.
7-10- Kortin nostaja saa päättää antaako kortin osoittaman luvun verran huikkia toiselle(toisille) pelaajalle. Nostaja voi myös jakaa huikat niin, että hän joutuu itsekin juomaan. Nostajan päätettävissä miten toimia.
Jätkä(J)- Vesiputous. Kortin nostaja aloittaa juomaan, ja hänestä myötäpäivään oleva pelaaja tekee saman heti kun nostaja on aloittanut. Kaikki pelaajat tekevät näin ja juovat niin kauan kuin nostajakin juo. Nostaja saa lopettaa juomisen millioin haluaa. Mikäli joku pelaajistalopettaa juomisen ennen nostajaa, saahän rangaistus huikkia vaikka 2-5kpl.
Kuningas(K)- (Sääntöä voi soveltaa haluamallaan tavalla). Kysymys-sääntö. Kortin nostajan kysymyksiin ei saa kukaan pelaaja vastata (eleillä vastaaminen sallittu). Mikäli joku pelaaja vastaa nostajan kysymykseen, saa pelaaja huikkarangaistuksen(2-5kpl). (Huom! Mikäli jokin toinen pelaaja saa myös kuninkaan sen ollessa jo jollain muulla, voi tämä pelaaja kumota säännön vanhalta pelaajalta ottamatta sitä itselleen, tai siirtää sen itselleen).
Kuningatar(Q)- (Tätäkin sääntöä voi soveltaa itse). Sääntökortti. Kortin nostaja saa päättä jonkilaisen säännön, esimerkiksi: ennen jokaista huikkaa pelaajan on sanottava vaikka "Kukkanen" tai jokin muu sana. Mikäli jokin pelaaja unohtaa sanoa sanan, joutuu hän ottamaan 2-5kpl. rangaistus huikkia.
(Mikäli kuningatar nostetaan pakasta sen ollessa jo jollain muulla pelaajalla, nostaja ei saa kumota toisen pelaajan sääntöä. Nostaja voi siis keksiä toisen säännön, tai olla käyttämättä korttia).
Ässä(A)- (Sääntöä voi soveltaa). Perinteisesti meidän keskuudessamme tupakkatauko, kaikki pelaajat lähtevät tupakalle. - Pelailija
Tää Kooma oli jäätävän hyvä ku pelattiin: www.kooma.fi
- Koomaohjert
Hei voisitko laittaa mulle kooman peliohjeet ku kerran oon pelannu mut samalla ohjeet hukku jonnekki enkä löydä mistään ku nyt lauantaina olisi suunnitelmissa pelata juomien merkeissä mutta kun ohjeita ei ole olisin todella kiitollinen avusta :)
- 12+11
Me aika usein pelataan silleen et on korttipakka ja päätetään sitten että jokainen kortti edustaa jotain, esim näin:
- Kunkku: Vesiputous
Kaikki alkavat juomaan, ideana että se joka nostanut kortin määrittää milloin seuraava saa lopettaa. Eli kun kortin nostanut henkilö lopettaa juomisen saa seuraava lopettaa, kun toinen pelaaja lopettaa saa kolmas lopettaa ja näin siis jatkuu. Erittäin perseestä jos pelataan isolla porukalla ja olet vikojen joukossa ;)
- Kuningatar: Sääntö
Kortin nostanut määrittää säännön joka pätee koko pelin ajan. Vinkkinä esim se ettei saa sanoa kenenkään nimeä, tai että pitää puhua jotain tiettyä kieltä. Tottakai rangaistuskin pitää määritellä ;)
- Jätkä: Merkki
Kortin nostaja määrittelee mitä merkkejä pitää luoetella, ja sitten vuorotellen sanotaan joku merkki kunnes joku ei enää keksi. Hyvänä ideana esim jonkun artistin biisit, automerkit, pääkaupungit etc.
- Kymppi: Tarina
Kortin nostaja alottaa esim sanomalla "minä", seuraava jatkaa "minä olen", siitä seuraava "minä olen tyhmä" ja näin jatkuu sitten kunnes joku unohtaa vaikka pienenkin sanan, eli toistetaan aina mitä aikaisempi sanonut ja lisätään yksi sana lisää.
- Ysi: Mä en oo koskaan ...
Tätä voi pelata ihan yksittäisenäkin juomapelinä. Kortin nostaja sanoo jonkun asian jota ei ole koskaan tehnyt ja kaikki ketkä ovat tehneet ottavat huikan.
- Kasi: Hitler
Kun tämä kortti nousee pakasta pitää kaikkien mahdollisimman nopeasti nostaa sormi vaakatasoon nenän alle ja sanoa "hitler!". Hitain juo.
Näitä voi keksiä vaikka kuinka monia, voi olla totuus vai tehtävä kortti, rööki&kusikortti etc, sitten määritellään viimeisistä numeroista vaikka että punaisella kortilla juot ja mustilla annat, eli jos saat mustan kutosen saat antaa vaikka kuudelle pelaajalle jokaiselle yhden huikan.
Todella hauska ja yksinkertainen peli :) - Flip the cup
Viime vuonna aloitettiin pelata beer pongia ja flip cupia ja niiden jälkeen ei ookkaan tarvinnut kokeilla muita :D beer pongiin ollaan käytetty sääntöjä täältä http://www.shotti.fi/juomapelit/beer-pong/
- JaxKiBez-
Pelin nimi: Kortit sen kertoo
Kehittäjä: Jax_KiBez
Pelin idea:
Seurapeli, jossa nauretaan ja pidetään hauskaa. Ehkä siinä ohessa tullaan humalaankin.
Pelaajien määrä:
3 tai enemmän.
Vaarallisuus-aste:
Semi-rankkaa juomista.
Tarvikkeet:
- Pelikortit, kokonainen pakka ilman jokereita.
- Rutosti juotavaa
Asettelu:
Asetetaan pinoon pöydälle sekoitettuna.
Pelaaminen:
Pelaajat myötäpäivään kiertäen ottavat kortin yksitellen, lukevat säännön ja toimivat sen mukaan. Sitten asettavat kortit eteensä
kuvapuoli ylöspäin.
A - Ässä
2. - Minä juon, sinä juot
3. - Malja
4. - Jaba-daba-doo!!
5. - Käsi
6. - Aihe ja kirjain
7. - Juomahenki
8. - Sääntökortti
9. - Identtiset kaksoset
10.- Kysymysmestari
J - Matkija
Q - Riimi
K - Tarina
Ässä
Kortin nostanut määrää yhden henkilön juomaan kolme huikkaa.
2.
Minä juon, sinä juot
Kortin nostanut saa valita itsensä kanssa jonkun juomaan kolme huikkaa.
3.
Malja
Kohotetaan malja, kaikki osallistuu yhteen huikkaan.
4.
Jaba-daba-doo!!
Kortin nostaja saa käyttää kortin milloin vaan pelin aikana. Pelaaja huutaa Jaba-daba-doo jolloin kaikkien on huudettava jaba-daba-doo!!
Viimeisenä huutanut joutuu juomaan kolme huikkaa.
5.
Käsi
Kortin nostaja saa käyttää kortin milloin vaan pelin aikana. Nosta käsi ylös ja se kuka viimeisenä nostaa kätensä juo kolme huikkaa. Käden on oltava suoraan pystyssä.
6.
Aihe ja Kirjain
Keksi aihe ja kirjain. Keksi siihen ensimmäinen sana, pelaajat keksivät vuorotellen sanoja. Joka ei viiteen sekuntiin keksi juo kolme huikkaa.
*Esim. Musiikki ja A -> Artisteja, Bändejä, Soittimia A:lla
7.
Juomahenki
Kortin nostanut on tästä eteenpäin Juomahenki, hän saa joka kierros määrätä omalla vuorollaan ihmisen ottamaan kolme huikkaa. Yksi pelaaja kerrallaan voi olla Juomahenki
8.
Sääntökortti
Kortin nostanut poistaa yhden aiemman säännön tai keksiä yhden säännön, josta rangaistus kolme huikkaa.
9.
Identtiset kaksoset
Kortin nostanut valitsee pelaajista itselleen identtisen kaksosen, kaksoset juovat aina kun toinenkin juo. Yksi pari kerrallaan voivat olla identtiset kaksoset.
10.
Kysymysmestari
Kortin nostanut on tästä eteenpäin kysymysmestari joka kyselee kysymyksiä muilta pelaajilta, jos kanssapelaaja vastaa mihinkään
kysymykseen, hän joutuu juomaan kolme huikkaa. Yksi pelaaja voi olla kerrallaan Kysymysmestari
J
Matkija
Kortin nostanut joutuu matkimaan kaikkia muita pelaajia, joka kerta kun joku toinen juo huikan, niin myös matkija vastaavan määrän.
Q
Riimi
Kortin nostanut pelaaja sanoo jonkun sanan, seuraava keksii siihen rimmaavan sanan. Joka ei keksi viiteen sekuntiin, joutuu juomaan kolme huikkaa.
K
Tarina
Kortin nostanut aloittaa tarinan Olipa kerran-lauseella ja keksii perään yhden sanan, josta seuraavat pelaajat yksi sana kerrallaan jatkavat tarinaa, tarina täytyy jokaisen pelaajan kohdalla sanoa oikein alusta alkaen lisäten lopuksi oma sano se joka ei sano tarinaa oikein tai ei keksi jatkoa viiden sekunnin kuluessa ottaa kolme huikkaa. - Juomapelien orja
Jos haluat vetää kännit tai haluat vain pelata ystävien kanssa niin suosittelen hattu-peliä! Sitä on tullu pelattua tosi paljon. Mutta kannattaa pelata miedoilla alkoholijuomilla, sillä jos viinalla pelataan kokemuksen syvä rintaääni puhuu niin siitä kyllä lähtee nopeesti taju. Peli on juomista ajatellen nopea kulkuinen ja mitä pienemmällä porukkalla juo sitä nopeammin känniin pääsee mutta hauskempaa isommalla porukalla. Pelin löytää kun kirjoitta esim. Googleen hattu-peli niin sieltä tulee semmone linkki hattu-peliin. Suosittelen!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481558Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 261099
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊881064- 88970
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187906Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99855Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20851- 82821
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70789