Raskausvatsan koko

ehkä joskus äiti

Tietääkö kukaan onko raskausvatsan koko periytyvää? Monilla sukuni naisilla on kuulemma ollut muihin suhteessa pienet vatsat, ettei heidän ole uskottu olevan raskaana, tosin raskauden jälkeen kilot ovat jääneet sitäkin helpommin. Itse haaveilisin vähän näyttävämmästä vatsasta, sitten kun joskus toivottavasti olen raskaana, mutta geenien vuoksi ei taida olla toivoa? Tiedän, että miehenikin olisi innokkaampi isosta raskausvatsasta, vaikkei hän sitä ääneen myönnä.
Miten teillä odottajilla on ollut aikaisempiin ja myöhempiin sukupolviin verrattuna kokoeroa?

6

905

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..mutta..

.. eikös se sisäinen ruumiinrakenne vaikuta, miten se näkyy..? Esim. onko vauvalla tilaa kasvaa sisälläpäin vai hakeeko se tilan edestä, missä asennossa kohtu jne

• Tärkeysjärjestys...

Eiköhän tärkeintä ole se, että lapsi on terve. Ei kai sillä mahan koolla ole väliä.

• .......,

samallakin ihmisellä voi maha jostain syystä olla eri raskauksissa erilainen. En tiedä mistä johtuu...

• haave...

...mutta onhan meitä haaveilijoitakin moneen junaan jne.

Saisinpa terveen lapsen, muulla ei ole väliä.

• rv 18+0

moi !! en usko ainakaan ja sit kun puhutaan että oma synnytys on aika samanlainen kun oman äidin mutta sitäkään en usko. minun äit kun sai esikoisensa. äitini painoi rv 40 51 kg. ja kävi koulua ihan loppuun asti kun oli niin hyväsä kunnossa ja mahaa ei näkynyt ollenkaan. sitten hän sai vielä kolme lisää ja maha oli aina ihan pieni paitsi kun sai vimeisen. lihosi 27 kg ja oli tosi iso maha. minä kun ole saman kokoinen n äitini siis aika pienkokonen. kun odoti esikistamme minulla oli tosi iso maha, ihan pallo ja näky jo rv 16. kiloja tuli 9 kg. sit kun sain toisen ahani ol taas kun pallo ja kiloja tuli 10 kg. nyt kolmatta odotan olen rv 18. mahani on jo nyt niin iso että kaikki aina kysyy että kaksosetko sieltä on tulossa. kiloja tullut 3 kg. en siis usko että se on perinnöllistä. sama se synnytys. äitini synnytykset on ollut helppoja ja mennyt parissa tunnissa. minulla taas mennyt lapsivesi ja se jälkee on synnytetty lapsia 48h.

• minää.....

En ainakaan usko, koska meidän perheessä on ollu eri kokoisia vatsoja samoillakin. Ja sama noi perinnölliset synnytykset, joista edellinenkin vastaaja puhui. Mun äidillä on ollu sekä vaikeita, että helppoja synnytyksiä eli mitenköhän mulla sit muka menee...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3613
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2294
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2057
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1519
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1309
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1302
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      266
      1275
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1265
    Aihe