Luottotiedot meni alkuvuodesta, monien sattumien summa. Olen vasta kolmikymppinen ja vakiduunissa tällä hetkellä. Vuokra-asunto, kiva sellainen, on jossa aion näillä näkymin asustella useita vuosia. Samoin on maksettu, halpa auto, netti, puhelin ym. Tiedän, että lainaa en pankista saa, enkä luottokortteja tms, mutta niitä vähiten tässä tilanteessa edes haluaisin, koska haluan päästä vanhoistakin veloista pois.
Vielä tällä hetkellä luottotietojen menetys ei ole tuntunut missään, vaikka aluksi se pelotti ja luulin sen olevan maailmanloppu. Toki tiedän, etät tulevaisuudessa se saattaa hankaloittaa elämääni, ainahan voi joutua tilanteisiin, joissa niiden puhtaus olisi etu tai edellytys. Mutta vaika ne nyt ovat menneet ja velat ulosotossa, aion pitää lipun korkealla ja elellä tätä elämätä niillä keinoin ja eväin, mitä nyt on käytössä. Pitää vaan soputua tilanteeseen. Minulle tuli äkillinen ero ja vakava sairaus, jotka molemmat sotkivat elämäni akuutisti ja niin vakavasti, että olen vain niin onnellinen, että ylipäätään olen hengissä ja saan liikkua vapaasti ja nauttia elämän pikkuiloista, vaikka rahaa ei nyt liioin olekaan.
Tämä kirjoitus mm. rohkaisuna teille kaikille, joilla syystä tai toisesta luottotiedot menneet tai ovat menossa....onhan se vakava asia, mutta elämä jatkuu siitä huolimatta, eikös vaan :)
Luottotiedot meni
12
2432
Vastaukset
- hellä mies
Eli eron jälkeen aloit ryypätä rahasi ja sekö muka on äkillinen sairaus?
Vai ryyppäsitkö jo kun olit aviossa? Ei ihme että ero tuli, juoppo.- muuta
sinä itse olet ilkeä ja pahansuopa ihminen. jos itse olet juoppo yms., se ei tarkoita, etteikö sairastua voisi ilman juoppouttakin. mistä kumpuaa tolkuton pahuus ja ilkeys toisia ihmisiä kohtaan tässä maassa? paholaisesta tietenkin. hän on kaiken pahan isä ja saa omat kannattajansa syytämään solvauksia suustaan. lopeta solvaus ja kunnioita toisia. oletpa juoppo tai et.
- tyyppejä
Johan oli idiootti kommentti. Taidat olla itse juoppo kun täällä muita haukut.
- alkuperäiseltä
En ole koskaan juonut eli absolutisti täällä kirjoittelee, mutta ensin tuli vakava, erittäin vakava sellainen masennus ja sen päälle vielä anoreksia puhkesi siihen pisteeseen, että hengenlähtö oli todella lähellä :(
- kalle...77...
Jos sairastuu vakavasti, niin varmasti eri rahoituslaitoksetkin tulevat vastaan niin, että keskustelemalla ja hoitamalla edes jonkin verran asioita, tilanteesta selviää ilman ,että luottotiedot menevät. Luottotietojen menettäminen on kuitenkin varsin pitkä prosessi, sitä ei heti tapahdu muutamista myöhässä olevista laskuista.
Kyllä joustoa löytyy suuntaan ja toiseen aina. - fsdafdasfdsaf
Kyllä luottotietojen menettäminen hankaloittaa paljon elämää.
Olet kuin pieni rikollinen.
Monet firmat katsovat työhaastattelujen yhteydessä luottotiedot. Ei varmaankaan kuitenkaan duunarin hommiin, mutta moniin muihin katsotaan monesti.
Vuokrakämppää on vaikea saada, asuntolainaa mahdotonta sinun omiin nimiisi ainakaan seuraavaan viiteen vuoteen, minkä ajan ilmeisesti roikkuu rekisterimerkintä.
Mitään luottokortteja et saa, et saa luotollisia kanta-asiakaskortteja tms.
Jousto et toisin sanoa elämääsi enää saa, vaan sinun täytyy tulla nyt toimeen sillä rahalla, mitä jää ulosottojen jälkeen käyttöösi. - ja asunto
seuraavat 4 vuotta, sillä eniten se vaikuttaa juuri niihin, luottohäiriömerkinta on pahempaa kuin rikosrekisteri, koska luottotiedot on niin helppo saada, luottohäiriöiselle ei onnistu asunnon vuokraaminen eikä työpaikka, ainakaan jos joutuu asioimaan vuokrafirmojen kanssa, jotka tarkistavat luotettavuuden luottotiedoista.
- joops..
'sama vika rahikaisella'...en ole huomannut kauheasti haittapuolia vaikka menetin luottotiedot.
Olen tyytyväinen, että pääsin eroon siitä oravanpyörästä, että en ota lisää lainaa!
Asunto on aina löytynyt, jos on takuuvuokriin rahaa jne.. joissakin paikoissa, joihin saatat hakea töihin voidaan tsekata luottotiedot.
Elämä ei kaatunut luottotietojen menetykseen, alku tuntui kauhea järkyttävälle, kun siinä mukana on häpeän tunne siitä että on epäonnistunut jne... mutta kun menetin luottotietoni, kaikki periaatteessa alkoi alusta, maksoin velkani pois, sain elämäni raiteilleni ja opin kantapäänkautta miten eletään.
Samaan aikaan kun luottotiedot menivät, löysin itselleni ihanan miehen, jonka kanssa olemme olleet yhdessä jo useamman vuoden.
Hän tietää tilanteeni ja en häpeile asiaa enään..ja posti-kammokin katosi =)- alkuperäiseltä
Tuo postikammo muuten minullakin...en pitkään aikaan jaksanut tai uskaltanut availla posteja ja siinäkin yksi syy miksi niin monet asiat johtivat tähän, vaikkain perintäprosessi on pitkä, joten kun tarpeeksi sairas ja väsynyt on ei jaksa ajatella yhtään asioita (vaikka näin terveenä se nyt uskomattomalle kuulostaakin) vaan antoi niiden vain mennä. Elämänhalu kun oli totaalisesti mennyt, niin ajatteli patologisesti kaikesta ja se johti tähän.
Olen vain helpottunut tavallaan siitä, etten saa mitään kortteja itselleni vuosiin, koska haluan nyt oikeasti vain pärjätä sillä rahalla, mikä oikeasti minulle jää, eikä velkaantua yhtään lisää. Kaikenlainen "jouston" tarjoaminenhan on suomeksi velkaa, tavalla tai toisella.
Onneksi olen ammatiltani sairaanhoitaja, joten luottotietoja ei tässä minun ammatissani kysellä ja kuten kaikki sen tietävät töistä ei ainakaan pulaa tule olemaan :)
Pelottaa kyllä hieman se ajatus, että entäs jos tapaan nyt uuden miehen (kuitenkin tässä 4-5 seuraavan vuoden aikana mahdollista - ja toivottavaakin :) ) , niin miten kertoa hänelle asiasta - salassahan sitä vaikea pitää...? Entäs, jos hän hylkää minut sen takia. Pelottaa ajatus hylkäämisestä muutenkin, kun exä hylkäsi juuri häiden kynnyksellä minut mitään selittelemättä 10 vuoden suhteen jälkeen.......:(( - dfsadfdsf
alkuperäiseltä kirjoitti:
Tuo postikammo muuten minullakin...en pitkään aikaan jaksanut tai uskaltanut availla posteja ja siinäkin yksi syy miksi niin monet asiat johtivat tähän, vaikkain perintäprosessi on pitkä, joten kun tarpeeksi sairas ja väsynyt on ei jaksa ajatella yhtään asioita (vaikka näin terveenä se nyt uskomattomalle kuulostaakin) vaan antoi niiden vain mennä. Elämänhalu kun oli totaalisesti mennyt, niin ajatteli patologisesti kaikesta ja se johti tähän.
Olen vain helpottunut tavallaan siitä, etten saa mitään kortteja itselleni vuosiin, koska haluan nyt oikeasti vain pärjätä sillä rahalla, mikä oikeasti minulle jää, eikä velkaantua yhtään lisää. Kaikenlainen "jouston" tarjoaminenhan on suomeksi velkaa, tavalla tai toisella.
Onneksi olen ammatiltani sairaanhoitaja, joten luottotietoja ei tässä minun ammatissani kysellä ja kuten kaikki sen tietävät töistä ei ainakaan pulaa tule olemaan :)
Pelottaa kyllä hieman se ajatus, että entäs jos tapaan nyt uuden miehen (kuitenkin tässä 4-5 seuraavan vuoden aikana mahdollista - ja toivottavaakin :) ) , niin miten kertoa hänelle asiasta - salassahan sitä vaikea pitää...? Entäs, jos hän hylkää minut sen takia. Pelottaa ajatus hylkäämisestä muutenkin, kun exä hylkäsi juuri häiden kynnyksellä minut mitään selittelemättä 10 vuoden suhteen jälkeen.......:((no on se aika kummallista, jos luottotietojen takia sitten hylkää. Ei ole silloin rakkautta koskaan ollutkaan.
Elämä on kovaa ja raadollista. Kyllä kauhean ikävältä tuokin kuulostaa, että hylkäsi 10 vuoden suhteen jälkeen. On sinulle parempiakin miehiä olemassa maailmassa. Ei kannata kuitenkaan kylmettyä tai kyynistyä ja alkaa ajattelemaan ihmisistä vain pahoja asioita.
Rakkautta on maailmassa paljon. Sinun täytyy vain avoimesti mennä keskustelmaan ihmisille. Puhumaan välillä pahastakin olosta. Huomaat että sinua kuunnellaan ja ajan mittaan mielialasikin kohenee ja saatat rakastua jälleen. Ei siinä luottotiedoilla ole merkitystä. Maassamme on paljon epäonnistuneita yrittäjiä, jotka ovat pitkässä velkavankeudessa, luottotiedottomia yms. On eroja ja muita talousvaikeuksia myös tavallisilla.
Ei ihmisten välinen rakkaus lopu luottotietoihin. - neuvon annan
alkuperäiseltä kirjoitti:
Pelottaa kyllä hieman se ajatus, että entäs jos tapaan nyt uuden miehen (kuitenkin tässä 4-5 seuraavan vuoden aikana mahdollista - ja toivottavaakin :) ) , niin miten kertoa hänelle asiasta - salassahan sitä vaikea pitää...? Entäs, jos hän hylkää minut sen takia. Pelottaa ajatus hylkäämisestä muutenkin, kun exä hylkäsi juuri häiden kynnyksellä minut mitään selittelemättä 10 vuoden suhteen jälkeen.......:((että pysyt siinä asunnossasi ja maksat velkojasi niin saat nimesi puhtaaksi ajan myötä.
Vältä kaikkea, missä luottotietojasi voidaan kysyä. Mitä tulee mahdolliseen tulevaan kumppaniisi, niin ole varovainen. Paljastat totuuden sitten kun aika on sopiva, mutta tunnet toisen tarpeeksi hyvin. Entä jos hänellä on sama menneisyys?
Voihan se olla todennäköistä ja silloin ei välttämättä hyvää seuraa. Kaikki eivät "ota opiksi" koskaan elämän kupruista ja rahan käyttö/talousasioiden hoito, on yksi tärkeä kriteeri monelle elämänkumppanin valinnassa. Joten tarkkana ja tsemppiä!
- ANNU12
Kiitos sinullle..joskus tulee elämässä muuri eteen,ei jaksa,on yksinäinen,eikä edes halua ihmisten kanssa olla tekemisissä,kun sairaus vaivaa,sitä etsii yksinäisyydessään ohjelmaa itselleen ja lohdutusta ettei tarvitseisi nähdä sitä mikä pitäisi nähdä,silloin tekee mitä tekee,niinkuin minäkin,asiat on menossa ulosottoon mutta mitä siitä maksan kun jaksan..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?
Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi803884Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo693687Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks412209Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä522169- 582064
- 511746
- 271429
Vuoksesi kaiken
Tekisin vuoksesi kaiken. Enemmänkin. Kunpa tietäisi ja hyväksyisit sen. Ymmärtäisit, en voi elää ilman sinua. En halua1151173Kehu kaivattuasi
Mikä hänessä on parasta? Jos osaat kertoa muuta kuin ulkonäköön liittyvää, niin ansaitset mitalin.1051143- 601099