Tässä helppo ja halpa viritys E90 (325i manuaali) Buimuriin: Kävin hakemassa Laakkoselta automaatin perämurikan. Välityssuhde tässä on 3,73 kun se manuaalissa vakiona on 3,23. Ei maksa paljon mitään ja asennusaikaa menee noin tunti. Kiihtyvyys parani tuntuvasti, bensankulutus ei kasvanut ollenkaan tai en ainakaan vielä ole pystynyt mitään muutosta havaitsemaan. Huiput voivat ehkä teoriassa tippua mutta sillä ei juurikaan ole väliä. Sitäpaitsi aikaisemmin huiput sai vitosvaihteella joten voi olla että nyt menee yhtä kovaa kutosella tai sitten kiertää vitosella pidemmälle. Varsin onnistunut viritys ilman moottoriin kajoamista.
E90:n
19
5916
Vastaukset
- Kysymyksiä
Aika hyvä oivallus. Mistä idea on peräisin?
Mitä tuli murikalle hintaa töineen?
Mitä vaikutusta takuuseen?- peräisin...
...omasta päästä. Satuin huomaamaan että automaatissa on tiuhempi perä ja sehän on selvää että tiheämmillä välityksillä kiihtyvyys paranee.
En muista tarkkaa hintaa. Jossain tonnin hujakoilla se murikka pyöri. Öljyt päälle. Asensin itse mutta ei sitä ammattilaisen ainakaan hitaammin pitäisi asentaa.
Takuukysymys on mielenkiintoinen. Periaatteessa vaikuttaa niiltä osin kuin liittyy vetopyörästöön tai taka-akseliin. Osa on kuitenkin alkuperäinen BMW osa joten silläkin pitäisi normaali takuu olla. Eri juttu on että huomaako kukaan ikinä että perä on vaihdettu jos sitä ei itse kerro.
- Peter123
Saat samoilla koneen kierroksilla ja samalla vaihteella enemmän vääntöä renkaisiin, niin kai se menee. Maksimitehon nopeus isoimmalla vaihteella putoaa, mutta mitä väliä Suomessa. Mutta onko tästä oikeasti hyötyä, etkö olisi päässyt samaan lopputulokseen alkuperäisellä konfiguraatiolla ajamalla pykälää pienemmällä vaihteella eli tiuhemmilla välityksillä?
Tunnustan että en täysin ymmärrä näitä juttuja.
Itsellä on E90 320d automaatti. Sen ilmoitettu huippu on 220 km/h (325i 245 km/h), max tehoakin on paljon vähemmän kuin 325i:ssä. Kuitenkin kiihtyvyys 80-120 km/h on selvästi parempi kuin 325i:ssä, ainakin näin ilmoittavat. Johtuneeko tiuhemmista välityksistä vai dieselin vääntöominaisuuksista tai molemmista? Itse asiassa 320d:n ko. lukema on lähes sama kuin litraa suuremman bensakoneen eli 330i:n.
Oli miten oli niin ohituksessa kun mutkan takaa putkahtaa rekka niin tuntuu turvalliselta että
kaasua painaessa alkaa tapahtua. - Ricracing
Eli et muista mitä tuli maksamaan vaikka juuri teit muutoksen!?
Mitä sanoi (sanoo) auton diagnostiikka ja nopeusmittari?
Hiukka ontuu...- E90
On lienee täysin selvää, että tuo on täysin BMW:stä amisviiksen kirjoittamaa hölynpölyä.
- muista
Onhan tuo lasku jossain arkistossa mutta enpä viitsi alkaa kaivelemaan. Ostin tietysti samalla kaikki uudet tiivisteet, lukkorenkaat jne. joten hintaa tuli aika tasan tonni. Mitä väliä jollain muutamalla eurolla tai sentillä on.
Ei ole pakko uskoa jos sulle tulee siitä parempi mieli. Ei se kuitenkaan totuutta muuksi muuta.
Diagnostiikka ei tietenkään sano mitään. Nopeusmittarin signaali ei tule perästä eikä takapyörien pyörimisnopeudesta joten ei ongelmaa. - kuule...
E90 kirjoitti:
On lienee täysin selvää, että tuo on täysin BMW:stä amisviiksen kirjoittamaa hölynpölyä.
...ihan mitä ehdit. Täysin selvää on ettet sinä tiedä mistään paskaakaan. En ole amista käynyt ja parran viiksineen ajan joka aamu.
- tähän
muista kirjoitti:
Onhan tuo lasku jossain arkistossa mutta enpä viitsi alkaa kaivelemaan. Ostin tietysti samalla kaikki uudet tiivisteet, lukkorenkaat jne. joten hintaa tuli aika tasan tonni. Mitä väliä jollain muutamalla eurolla tai sentillä on.
Ei ole pakko uskoa jos sulle tulee siitä parempi mieli. Ei se kuitenkaan totuutta muuksi muuta.
Diagnostiikka ei tietenkään sano mitään. Nopeusmittarin signaali ei tule perästä eikä takapyörien pyörimisnopeudesta joten ei ongelmaa.Pakko korjata omia sanomisia. Kyllähän se nopeusmittarin signaali tietysti tulee pyörien pyörimisnopeudesta mutta sehän otetaan ABS/DSC antureiden kautta ja se siis mittaa pyörien todellista pyörimisnopeutta. Näin ollen on aivan sama mikä perävälitys autossa on. Mittari näyttää tasan samoja lukemia kuin ennen vaihtoa.
- jaska jokunen
muista kirjoitti:
Onhan tuo lasku jossain arkistossa mutta enpä viitsi alkaa kaivelemaan. Ostin tietysti samalla kaikki uudet tiivisteet, lukkorenkaat jne. joten hintaa tuli aika tasan tonni. Mitä väliä jollain muutamalla eurolla tai sentillä on.
Ei ole pakko uskoa jos sulle tulee siitä parempi mieli. Ei se kuitenkaan totuutta muuksi muuta.
Diagnostiikka ei tietenkään sano mitään. Nopeusmittarin signaali ei tule perästä eikä takapyörien pyörimisnopeudesta joten ei ongelmaa.ekaksi. Olisit sanonut perän hinnaksi vähintään 2 tonnia. Ei taida saada vielä silläkään
Mitäs ihmeen tiivisteitä tarvitsee vaihtaa, kun Bemarin perämurikka vaihdetaan? Ei sinne tarvitse kyllä uusia yhtäkään lukkorengasta kun perä vaihdetaan.
Selvästi keksitty juttu, koska on noin paljon asiavirheitä. - näköjään...
jaska jokunen kirjoitti:
ekaksi. Olisit sanonut perän hinnaksi vähintään 2 tonnia. Ei taida saada vielä silläkään
Mitäs ihmeen tiivisteitä tarvitsee vaihtaa, kun Bemarin perämurikka vaihdetaan? Ei sinne tarvitse kyllä uusia yhtäkään lukkorengasta kun perä vaihdetaan.
Selvästi keksitty juttu, koska on noin paljon asiavirheitä....juuri mitään. Kaikki stefat on syytä vaihtaa. Lisäksi vetoakselien päissä, tai siinä osassa mikä menee perän sisään on lukkorenkaat mitkä pitää vetareita paikallaan. Älä vittuile kun et osaa.
- on...
jaska jokunen kirjoitti:
ekaksi. Olisit sanonut perän hinnaksi vähintään 2 tonnia. Ei taida saada vielä silläkään
Mitäs ihmeen tiivisteitä tarvitsee vaihtaa, kun Bemarin perämurikka vaihdetaan? Ei sinne tarvitse kyllä uusia yhtäkään lukkorengasta kun perä vaihdetaan.
Selvästi keksitty juttu, koska on noin paljon asiavirheitä....jotain kysyttävää niin kysy vaan ihan asiallisesti. Ei tarvitse alkaa epäilemään tai väittämään vastaan tuollaiseen vittumaiseen tyyliin. Sinulla ei selvästikään ole pienintäkään käsitystä kuinka BMW:n (tai minkään muunkaan takavetoisen auton) vetopyörästö on tehty. Kaikki tiivisteet ja lukkorenkaat kannattaa vaihtaa vitun nuija: http://www.realoem.com/bmw/diagrams/c/f/135.png
- jaahasjaahas:
jaska jokunen kirjoitti:
ekaksi. Olisit sanonut perän hinnaksi vähintään 2 tonnia. Ei taida saada vielä silläkään
Mitäs ihmeen tiivisteitä tarvitsee vaihtaa, kun Bemarin perämurikka vaihdetaan? Ei sinne tarvitse kyllä uusia yhtäkään lukkorengasta kun perä vaihdetaan.
Selvästi keksitty juttu, koska on noin paljon asiavirheitä.Et tiedä hinnoista mitään. Et tiedä tekniikastakaan yhtään mitään. Kuitenkin on pakko tulla arvostelemaan ja kommentoimaan. Mikäs helvetin pelle sä oikein olet?
Ainut millä ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa on tuo sun kommenttisi. - sikiää?
jaska jokunen kirjoitti:
ekaksi. Olisit sanonut perän hinnaksi vähintään 2 tonnia. Ei taida saada vielä silläkään
Mitäs ihmeen tiivisteitä tarvitsee vaihtaa, kun Bemarin perämurikka vaihdetaan? Ei sinne tarvitse kyllä uusia yhtäkään lukkorengasta kun perä vaihdetaan.
Selvästi keksitty juttu, koska on noin paljon asiavirheitä.Et tiedä osien hintaa, et tiedä vetopyörästön ja vetoakselien rakenteesta mitään, tuskin myöskään edes omistat kyseistä autoa. Olet siis todellinen asiantuntija, vai mitä. Silti on pakko kommentoida ja jopa väittää vastaan. Mikä sua vaivaa? Oikeasti.
Vaikka kyseessä olisi provo niin mitä sitten? Mitä helvettiä se sua liikuttaa? Tässä tapuksessa aloittaja vielä puhuu täyttä asiaa ja niitä mainitsemiasi asiavirheitä ei ole ensimmäistäkään.
- tehty:
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=31926&highlight=final drive
Itsellä sama homma harkinnassa. Melko halpa "viritys" siihen nähden että varmasti auto hyökkää viivalta paljon paremmin.- *Antti*
miksi sen pitää hyökätä viivalta paljon paremmin? Mihin käytännön ajotilanteisiin viritetty on entistä parempi? Turha sanoa, että helpompi ohitella. Tuollaisella bemarilla pääsee kyllä riittävän nopeasti ohi.
Voi teitä ikuisia lapsia!! - logiikalla...
*Antti* kirjoitti:
miksi sen pitää hyökätä viivalta paljon paremmin? Mihin käytännön ajotilanteisiin viritetty on entistä parempi? Turha sanoa, että helpompi ohitella. Tuollaisella bemarilla pääsee kyllä riittävän nopeasti ohi.
Voi teitä ikuisia lapsia!!...riittää kun kaikissa autoissa on 50hv. Sillä pääsee jo ajamaan rajoitusten mukaan. Miksi siis pitää olla tuollainen bemari? Miksi aikuiset miehet juoksevat nurmikentällä pallon perässä? Miksi aikuiset miehet kiertävät formula ykkösillä rinkiä? Se että sinä et jotain ymmärrä ei tarkoita sitä etteikö se jonkun mielestä olisi hyvinkin fiksua. Ihmiset on katsos erilaisia.
- koko juttu
En tule enää koskaan tälle palstalle kertomaan autooni tekemistä muutoksista. Pari muutakin tekniikan modausta olisi ja on tulossa mutta koittakaapa keksiä itse. Ihan turha tänne on mitään kirjoittaa. Kaikille tulee heti helvetin kiire väittää vastaan ja todistella että ei noin voi tehdä. Kai mä nyt itse tiedän mitä olen tehnyt. Epäilkää vain kaikkea. Sehän on todella terve lähtökohta että kaikki on paskapuhetta. Eipä tämä minua varsinaisesti haittaa, en vain jaksa lueskella tuollaista junttimeininkiä.
Olette todennäköisesti sitä porukkaa ketkä pesee autonsa sienellä tai harjalla ja kuivaa säämiskällä ja perseelleenhän se silloin menee mutta kun ennenkin on tehty päin vittua niin tehdään jatkossakin ja siinä on sitten ihan turha tulla kenenkään neuvomaan.
P.S. Kohta on lukkoperä E90:ssä ja se ei enää olekaan ihan niin yksinkertaista mutta kuitenkin toteutettavissa kun tietää mitä tekee. Myös alkuperäistä vastaavalla tavalla toimivan bluetoothin saa hyvinkin helposti mutta keksikääpä itse kuinka se tapahtuu. Tämä oli viimeinen kirjoitukseni tänne.- vinkistä!
Tuohan on hyvä idea. Laitoin osat tilaukseen välittömästi kun kauppa aukesi maanantai aamuna. Tilasin 330i:n automaatin perän missä välitys on aavistuksen harvempi 3,62:1. Perämurikka, stefat ja lukkorenkaat molemmille puolille. Hinta tingittynä tasan tonni. Toimitusaika jäi hiukka epäselväksi mutta ilmeiseti menee tehdastilaukseen.
Noista tänne kuittailevista ääliöistä ei kannata välittää. Ensinnäkin kaikesta näkee etteivät tiedä autojen tekniikasta tai osien hinnasta hevon vittua. Toisekseen kukaan noista tuskin edes omistaa kyseistä autoa. Ilmeisesti joku mielisairaus kun silti on pakottava tarve kommentoida??? Todellakin junttimeininkiä. Kannattaisi lueskella jotain ulkomaisia keskustelupalstoja niin ehkäpä oppisivat edes vähän käytöstapoja kun äiti ei näköjään opettanut. Toivottavasti edes itse tajuavat kuinka säälittäviä typeryksiä ovat. Vaikka toisaalta, tuskinpa tajuavat mikä tässä kaikista huolestuttavinta onkin.
- Anonyymi
En uskonut paskaakaa toho aloitukseen tyypillistä S24 länkytystä 😂
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12651Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1471192Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491095Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964- 124961
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?205911Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk296833- 72825
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13815- 39802