Onni?

Puhurix

Kaikkien ahdistuksen ja masentuneisuuden vuosien jälkeen olen ilmeisesti saavuttamassa perusonnellisuuden tilan. Sellaisen, missä voi luottaa elämän kantamiseen. Olen oppinut katsomaan maailmaa positiivisessa valossa. Ratkaisu mulle on ollut turhien asioiden hylkääminen. En juokse sukujuhlissa, joissa tulee ahdistava olo. Ystäväpiirin olen karsinut vain muutamiin tärkeisiin. Riidellyt en ole kenenkään kanssa vaan olen vain jättäytynyt pois turhasta. Vietän enemmän aikaa maaseudun rauhassa ja tulen lastenikin kanssa toimeen paremmin. Haluan sanoa teille, rakkaat palstaystävät, kiitokseni. Erilaisten keskustelujen, myös hyvinkin kevyiden, käyminen täällä on ollut joskus valaisevaa. Olen saanut teiltä usein energiaa jatkaa elämääni eteenpäin. Olisi kiva kuulla, missä piilevät muiden laiffilaisten onnen avaimet.

33

2942

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tapatoimittaja

on aina ollut pieni ystäväpiiri, vain pari hyvää ystävää. Muut ovat kavereita, ja raja on ainakin minulle ihan selvä. Sukujuhlia en ole isommin harrastanut muutenkaan, mutta sisarusten kesken järkätään joskus kahvikekkerit, kerran pari vuodessa, ja niissä on tosi mukavaa. Onni sitten, voi kun muistaisi aina että se on tässä ja nyt, yleensä pienissä asioissa ja ihan tavallisessa arjessa, eikä ”sitten kun”. Allekirjoitan myös tuon, että tältä palstalta ja nimenomaan näiltä kirjoittajilta olen saanut tsemppiä tehdä tiettyjä ratkaisuja, vaikka tottakai ne ovat aikaisemmin pääkopassa itäneet. Joskus vaan… muille ehkä ihan merkityksetön lause on osunut mulle kohdalleen ja sysännyt eteenpäin. Siitä kaikille vilpitön kiitos *niiata niksauttaa*

• Puhurix

jännä nähdä silmästä silmään tämä porukka. Voisi olla että monet mielikuvat olisivatkin ihan vääriä.

• tapatoimittaja
        Puhurix kirjoitti:

jännä nähdä silmästä silmään tämä porukka. Voisi olla että monet mielikuvat olisivatkin ihan vääriä.

enkä minä ainakaan lähtisi palstatapaamisiin. Ehkä olisi pettymys, kemiat eivät livessä pelaisikaan niin kuin palstalla. Toisaalta voisi käydä niin että ne, joista ei hirveästi miten sanoisin köh… välitä, osoittautuisivat livessä sellaisiksi keiden kanssa juttu luistaa. Koskaan ei tiedä, mutta mieluummin pidän virtuaaliset mielikuvani ja –kemiani.

• Puhurix
        tapatoimittaja kirjoitti:

enkä minä ainakaan lähtisi palstatapaamisiin. Ehkä olisi pettymys, kemiat eivät livessä pelaisikaan niin kuin palstalla. Toisaalta voisi käydä niin että ne, joista ei hirveästi miten sanoisin köh… välitä, osoittautuisivat livessä sellaisiksi keiden kanssa juttu luistaa. Koskaan ei tiedä, mutta mieluummin pidän virtuaaliset mielikuvani ja –kemiani.

ettei olis hyvä juttu.

• tapatoimittaja kirjoitti:

..Minulla oli tuo reissu tuossa ja sitä valmistellessani etsin käsiini erään kaukaisen ystäväni sp-osoitteen ja sovimme tapaamisen paluumatkalleni.

Olemme olleet vuosia kirjeenvaihdossa jne. viimevuosina yhteydenpito on jäänyt vähemmälle ja tapaaminen mietitytti minua kovasti, en tiennyt mikä minua odotti ja hiukan pelotti sekä jännitti, romahtaako se mielikuva jonka olen hänestä kaikkien vuosien jälkeen itselleni rakentanut ja mitä sitten..?

Asia siis pyöri mielessäni monelta kantilta ja lopuksi tein itselleni takaportin eli kun saavuin hänen kotikaupunkiinsa niin katselin hotellin itselleni melko kaukaa hänen kotoaan että voin kenenkään kasvoja menettämättä painella majapaikkaani... ja sitten vaan tapaamiseen, jo pienen hetken jälkeen oli aivan selvää että tulemme toimeen keskenämme vieläkin paremin kuin viesteilemällä, ajatuksemme olivat niin samalla aaltopituudella että oikein hirvitti, tulin myös erittäin hyvin juttuun hänen puolisonsa kanssa, kolmisin sitten vietimme ikimuistoisia päivä muistellen menneitä ja suunnitellen tulevaisuutta...

Erotessamme ei kenenkään silmä pysynyt kuivana, ei tarvittu sanoja kertomaan siitä ettei tämä tapaaminen jäänyt viimeiseksi, vaan oli alkusoittoa syvemmälle kanssakäymiselle...

Ei tämä juttu oikeastaan muuttanut mitään minun käyttäytymisessäni, aina olen valmis treffailemaan kun siltä tuntuu, joskus siinä leikissä häviää mutta kuten tässä tapauksessa voit vetäistä itsellesi sellaisen jättipotin josta et koskaan osannut uneksia...

• yopollo

olen epäillyt eläväni onnellista elämää. Välillä työssä verenpaine pyrkii nousemaan, mutta senkin saa hallintaan nykyisin aiempaa paljon nopeammin. Ystäväpiiri on vakaa ja elämänmuutokset ovat täysin omissa käsissäni. Ketään ei minun tarvitse kadehtia ja pyrin käyttäytymään niin ettei kukaan pilaisi elämäänsä minua kadehtimalla.

Vielä kun ehtisi nähdä että jälkikasvu saa elämänsä kunnolla jalkeille niin mikäpä tässä ollessa.

• tapatoimittaja

sitä luulee että elämänmuutokset ovat omissa käsissä. Tietysti tavallaan, itsehän päätökset tekee ja miettii miten tästä eteenpäin. Mutta aina voi tulla asia joka muuttaa kaiken, silmänräpäys. Silloin ei auta aikaisemmat suunnitelmat, tosin sen jälkeen voi taas suunnitella uudestaan ja kuvitella että minä tämän hoidan. Kunnes taas… Olen vakaasti sitä mieltä että aika vähän voi elämäänsä kuitenkaan vaikuttaa, älä vaan ala kyselemän perusteluja vaan irroita vihdoinkin vaakun käsiraudat!

• yopollo

sitä luulee että elämänmuutokset ovat omissa käsissä. Tietysti tavallaan, itsehän päätökset tekee ja miettii miten tästä eteenpäin. Mutta aina voi tulla asia joka muuttaa kaiken, silmänräpäys. Silloin ei auta aikaisemmat suunnitelmat, tosin sen jälkeen voi taas suunnitella uudestaan ja kuvitella että minä tämän hoidan. Kunnes taas… Olen vakaasti sitä mieltä että aika vähän voi elämäänsä kuitenkaan vaikuttaa, älä vaan ala kyselemän perusteluja vaan irroita vihdoinkin vaakun käsiraudat!

taannoin vähän kirjallisuutta (Houdinin elämä ja teot) ja siitä lähtien Ms. Vaakku on tainnut halailla käsirautoineen nuorta jalavaa jossakin Poliisitalon puistikon paikkeilla. Eivät ole pitäneet kiirettä irrottamisella kun epäillevät viherterroristiksi.

*ilmankos lehteä ei ole aikoihin ilmestynytkään*

• tapatoimittaja
        yopollo kirjoitti:

taannoin vähän kirjallisuutta (Houdinin elämä ja teot) ja siitä lähtien Ms. Vaakku on tainnut halailla käsirautoineen nuorta jalavaa jossakin Poliisitalon puistikon paikkeilla. Eivät ole pitäneet kiirettä irrottamisella kun epäillevät viherterroristiksi.

*ilmankos lehteä ei ole aikoihin ilmestynytkään*

täällähän on just ilmestynyt tilapäissanomat, joka on sitäpaitsi interaktiivinen, mitä LifeStyleSanomat ei suinkaan ole. Niin eikä tule. Niin enkä tiedä tuleeko lehteäkään, tai jos tulee, niin milloin, koska olen viikonloppuvapaalla. Ja pekkasilla, ja vuosilomalla. Tuli tässä juovuspäissä mieleen miten hieno onkaan hajatelma "hissit haisevat erilaiselle kääpiön nenään". Siitä on aika lailla ajatusta noin laajemminkin. Ai Vaakku on jalavassa kiinni? Miten se sinne ehti lennähtää, taidan käydä irrottamassa *käynnistää moottorisahan*

• yopollo

täällähän on just ilmestynyt tilapäissanomat, joka on sitäpaitsi interaktiivinen, mitä LifeStyleSanomat ei suinkaan ole. Niin eikä tule. Niin enkä tiedä tuleeko lehteäkään, tai jos tulee, niin milloin, koska olen viikonloppuvapaalla. Ja pekkasilla, ja vuosilomalla. Tuli tässä juovuspäissä mieleen miten hieno onkaan hajatelma "hissit haisevat erilaiselle kääpiön nenään". Siitä on aika lailla ajatusta noin laajemminkin. Ai Vaakku on jalavassa kiinni? Miten se sinne ehti lennähtää, taidan käydä irrottamassa *käynnistää moottorisahan*

voipi olla hyvä muistaa että puiston puiden luvaton katkominen on sanktioitu, poliisit siinä vieressä. Joten se avain - tai sitten kirjallisuutta opiskelemaan kuten minäkin.

• tapatoimittaja
        yopollo kirjoitti:

voipi olla hyvä muistaa että puiston puiden luvaton katkominen on sanktioitu, poliisit siinä vieressä. Joten se avain - tai sitten kirjallisuutta opiskelemaan kuten minäkin.

ei mulla mitään avainta oo, luulin että se on sulla tai vaakulla. Eikä mulla ole mitään tekemistä teiän avioliiton kanssa, kunkkusanalla *selittelee* Etkös sinä jo kerran tilannut poliisit käsirautoja irrottelemaan? Mutta jos näin tiukalle vedetään niin media voi vähän joustaa, sattui löytymään takomosta vara-avain. Kas noin, nyt se on auki. Ei sitten mitään syytteitä jälkeenpäin, pyydän. Ja tästä hyvästä voisit käydä napsimassa pois ne pahvikuvat, ainakin sieltä Wittenbergin kirkon tornista vai mikä Pisa se nyt oli.

• yopollo

ei mulla mitään avainta oo, luulin että se on sulla tai vaakulla. Eikä mulla ole mitään tekemistä teiän avioliiton kanssa, kunkkusanalla *selittelee* Etkös sinä jo kerran tilannut poliisit käsirautoja irrottelemaan? Mutta jos näin tiukalle vedetään niin media voi vähän joustaa, sattui löytymään takomosta vara-avain. Kas noin, nyt se on auki. Ei sitten mitään syytteitä jälkeenpäin, pyydän. Ja tästä hyvästä voisit käydä napsimassa pois ne pahvikuvat, ainakin sieltä Wittenbergin kirkon tornista vai mikä Pisa se nyt oli.

on hieno ominaisuus, siihen tutustuin juuri Houdinin kirjassa *miten muutenkaan se olisi itse saanut itsensä irti niistä raudoista*, ja on vain mahtavaa että medialtakin tarvittaessa sitä löytyy. Luulen että se kaave W:ssa täytyy toistaiseksi jättää paikalleen, viimeksi kun kuulin sillä oli seuranaan joku kirkkonaakka enkä kaipaa mitään sekaannuksia sellaisten kanssa.

• Puhurix

se taitaa olla; arkielämän onnellisuus.

• mayanna

tuskin ovat kenenkään takataskussa – tai ainakaan minä en usko niin. Joskus lukioikäisenä väitin onnen olevan sen etsinnässä. Nyt, vähän enemmän kokeneena uskon siihen enää vain osittain, olen nimittäin usean ihmisen paniikinomaistakin etsintää seuratessani tullut siihen tulokseen, että etsivä ehkä löytää, mutta ei mitään kovinkaan pysyvää.

Minulle onni koostuu monenlaisista pienistä asioista. Onni on liikettä, kuten elämäkin, mutta se on myös paikallaan pysymisen turvallinen tila. Pari vuotta sitten tulin revityksi juuriltani, paikasta ja elämästä, jonka olin luullut olevan minua varten hamaan hautaan asti. Nyt olen tuulen mukana lentävä puun lehti, ja juurtuminen tulee varmasti olemaan vaikeampaa seuraavalla kerralla. Vaikken tiedä, milloin se aika tulee, tiedän sen kuitenkin tulevan.

Onni on unelmissa, toteutuneissa, toteutumattomissa, ja siinä että niitä on. Onni on siinä, että saa jonkun kanssa jakaa unelmansa. Monet unelmani ovat romuttuneet matkan varrella, mutta ajan myötä niitä on kasvanut uusia. Onnea on luottamus elämään, sen kantamiseen. Erään sairaan, minulle hyvin läheisen – vaikka kaukaisen – ystäväni sanoin; Se, minkä on tarkoitus tapahtua, tapahtuu, kun on sen aika. Onni on oppia kärsivällisyyttä. Onni on oppia hyväksymistä. Onni on oppia kunnioitusta. Onni on luonnossa ja luonnollisuudessa.

Onni on osata katsoa taaksepäin hyväksyen näkemänsä, osata katsoa eteenpäin positiivisin mielin. Onni on ymmärtää nykyhetken arvo.

Onni on rakkaudessa. Onni on rakastaa ja tulla rakastetuksi. Onni on oppia ymmärtämään, mitä kaikkea sana rakkaus pitää sisällään, oppia ymmärtämään ja vastaanottamaan sen erilaiset muodot.
      Onni on luonnossa ja luonnollisuudessa. Onni on huomata pienet asiat ympärillään ja löytää niistä jotain, mitä oppia.

Joku voisi ajatella näiden olevan pelkkiä kauniita sanoja näppikseltäni. Heille voin vain hymyillä. Tällä hetkellä onni on näpytellä tätä ja kuunnella linnun laulua takapihalta. Juuri nyt en kaipaa muuta.

Onni on siinä, ettei etsi, vaan ottaa vastaaan. Juuri silloin, kun on sen aika.

• jane.london

ajatuksia:)
        Eritoten pidin näistä:
        -onni on siinä ettei etsi,vaan ottaa vastaan-
        -onni on luonnollisuudessa-

Uskon,että ihminen kypsyy juuri eniten silloin kun juuret katkaistaan,vaikkakin olisi ollut oma tahto tähän muutokseen.Mikään ei ole enää itsestään selvää,vastaanottaminen nousee päällimmäiseksi:)

• mayanna
        jane.london kirjoitti:

ajatuksia:)
        Eritoten pidin näistä:
        -onni on siinä ettei etsi,vaan ottaa vastaan-
        -onni on luonnollisuudessa-

Uskon,että ihminen kypsyy juuri eniten silloin kun juuret katkaistaan,vaikkakin olisi ollut oma tahto tähän muutokseen.Mikään ei ole enää itsestään selvää,vastaanottaminen nousee päällimmäiseksi:)

on avain moneen, myös onneen.

Kun kasvin juuret katkotaan sen kasvuvaiheessa, ne haarautuvat, ja niistä tulee vahvemmat. Ihminen on monessa asiassa kasvin kaltainen :)

• Puhurix

ole paljon lisättävää.

• hurlumi

...yksioikoista kysymystä et esittänytkään.

Minun onneni koostuu sisäisistä ja ulkoisista tekijöistä. Sisäiseksi tekijäksi laskisin elämänhallinnan kyvyn. Se ei vain ole menestystä , selviytymistä ja itsensä toteuttamista, se on myös itsekuria ja pettymysten sietämistä. Uskallusta haaveilla ja uskallusta asettaa itselleen haasteita, jotka ovat tarpeeksi realistisia toteutuakseen. Ilman haasteita kokisin olevani henkisesti kuollut. Haastetta tarjoaa mielestäni kyky vaikuttaa omaan elämäänsä, omaan hyvinvointiinsa/pahoinvointiinsa. Elämän mittaan hankitun itsetunnon myötä on oppinut myös tietämään omia vahvuuksiaan ja heikkouksiaan

Muita ulkoisempia avaimia onneeni ovat ihmissuhteeni (lapsi, ystävät, miesystävä), joiden toimivuuteen voin osaltani myös vaikuttaa. Työni on haasteellista ja voin kehittää siinä itseäni, eikä vähintä tietenkään ole siitä saatava palkka. Tosin en parempaakaan palkkaa pistäisi pahitteeksi, tärkeintä kuitenkin on intohimo, jota työtäni kohtaan edelleenkin tunnen.

Totta kai joskus elämä ja varsinkin odottamattomat tapahtumat ahdistavat, mutta luulen kuitenkin sen tärkeimmän, eli mielen tasapainon löytyneen. Sen avulla uskon minulla olevan rohkeutta elää myös niitä elämän huonompia, odottamattomampia tapahtumia.

Onni tulee etsimällä ja elämällä.

• Puhurix

Onni löytyy mielenrauhasta. Ei saa olla liikaa alttiina ulkoisille vaikutteille.

• onnenmyyrä :)

..on jo sananakin kuin koru, joka kaunistaa arkisemmankin asun. Se säteilee outoa tunnetta, jonka vasta kokiessaan tunnistaa; siinä hetkessä.

Sanottakoon rahasta mitä vaan, itselleni sekin on kerran antanut tuon tunteen. Silloin se muutama tonni, mikä vuosien kituuttamisen jälkeen oli säästynyt (vielä vietetyn lomankin jälkeen) rinnastui multimiljardöödin ensimmäiseen miljoonaan, uskoisin.

Onnen tunne on suurimmillaan ja parhaimmillaan ollut itselleni juuri silloin, kun jotain - oikeastaan odottamatonta - tapahtuu ensimmäistä kertaa.

Onnellistenkin tapahtumien kertaantuminen haalentaa säteilyn, tuskin me suomalaiset olisimme toisesta Euroviisuvoitosta enää yhtä huumaantuneita.

• Puhurix

euroviisuissa sama kuin missä tahansa. Ekan kerran huuma jää parhaiten mieleen.

• yopollo

kyllä tosiaan ensimmäinen näkemäni korppikotka täällä pohjan perukoilla säväytti ihan eri tavalla kuin toinen...

• onnenmyyrä:)
        yopollo kirjoitti:

kyllä tosiaan ensimmäinen näkemäni korppikotka täällä pohjan perukoilla säväytti ihan eri tavalla kuin toinen...

Sepä olikin jotain?!

• yopollo
        onnenmyyrä:) kirjoitti:

Sepä olikin jotain?!

toinen olla vieläkin jossakin päin eteläistä Suomea, viimeksi tuli tänään iltapäivällä tieto Jokioisten suunnalta.

yopollo kirjoitti:

toinen olla vieläkin jossakin päin eteläistä Suomea, viimeksi tuli tänään iltapäivällä tieto Jokioisten suunnalta.

tapaus Jokioisten lajityypitystä, "korppikotka" vai korppikotka?
        Toisaalta, harvempi maskuliini ainakaan julkisesti tunnustaisi bongailevansa "korppikotkia" ja onhan sinun reliikeissäsi ennestään korpin kallo ja merimetson jalka, joten sitaattilinnusta ainoastaan vain jokin osa mahdollisesti kiinnostaisi.:)

Silti; onnen tuntemuksia tuottava harrasteesi tuskin rajautuu vain amulettien keräilyyn?

• yopollo
        onnenmyyrä:) kirjoitti:

tapaus Jokioisten lajityypitystä, "korppikotka" vai korppikotka?
        Toisaalta, harvempi maskuliini ainakaan julkisesti tunnustaisi bongailevansa "korppikotkia" ja onhan sinun reliikeissäsi ennestään korpin kallo ja merimetson jalka, joten sitaattilinnusta ainoastaan vain jokin osa mahdollisesti kiinnostaisi.:)

Silti; onnen tuntemuksia tuottava harrasteesi tuskin rajautuu vain amulettien keräilyyn?

kanssa olen sujut. Saa pitää kaikkensa, mikäli onnistuu: joku metsästäjä oli kuulemma nähnyt sen tänäänkin, Ypäjällä. Löytänyt paikkansa?

Minä taas jatkan töissä huomenna jne vapun yli kuten olin tänäänkin.

yopollo kirjoitti:

kanssa olen sujut. Saa pitää kaikkensa, mikäli onnistuu: joku metsästäjä oli kuulemma nähnyt sen tänäänkin, Ypäjällä. Löytänyt paikkansa?

Minä taas jatkan töissä huomenna jne vapun yli kuten olin tänäänkin.

Tuskin sekään hassumpaa, että töitä? Onhan tuo Vapun päivä oikein perinteikäs niissä merkeissä, useimmat tosin muistavat paremmin ne toisensuuntaiset hippalot.

Mitäs vielä pitikään työn sankarin kunniaksi...
        Jospa vähän helpottaisi sinunkin oloasi tuollainen hillitympi versio riehasta, siinä pitäisi laulaman Andrea Bocelli "Con Te Partiro"n, mikäli esivalta ja tekniikka nyt suosivat.

Hyvää Vappua ja kevättä, missä liihotteletkin!

http://www.youtube.com/watch?v=O5LI0f-baHc&mode=related&search=

• kysyin juuri

Jostakin kommentista :) häivähti mielessäni aloittelijan, jotkut sanoisi moukan tuuri, se saattaakin olla sitä ainutkertaisinta onnea.

• Puhurix

tietysti tuovat hetkellistä iloa.

• Kyllä se minulla on arjen pikku jutuissa. Osaan nauttia niistä täysin siemauksin ja jos isompia juttuja tulee vastaan, niin ne katson vain extraksi. Mitään elämänsuurempaa viisautta en tähän pysty heittämään, eikä kai ole tarviskaan.

• Puhurix

eivät kai ole itsetarkoitus.

Ketjusta on poistettu 24 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      440
      2528
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      14
      2360
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      252
      1475
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      82
      1129
    5. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      62
      1046
    6. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      417
      1038
    7. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      41
      908
    8. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      153
      905
    9. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      859
    10. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      79
      845
    Aihe