Paljonko menee kaikkiin menoihin kuukaudessa, ja montako henkeä taloudessa?
Meitä on 2 aikuista, opiskelija ja töissä käyvä. Meillä menee keskimäärin 1000-1300€. Sisältää siis kaiken, vuokran, ruuan, vaatteet, sähkö, vesi, ym.
paljonko teillä kuluu rahaa per kk?
29
6390
Vastaukset
- perhe2+2
Taloudessa äiti, isä 2 teinikäistä poikaa.
3500 e menee eikä rällästellä silti.
lainanlyhennykset asunnosta, autosta sekä veneestä 1000e muu menee laskuihin, ruokaan, vaatteisiin, harrastuksiin yms. - Nimetön
About 3000 eur per kk mene "kätevästi". Asuntolaina asumiskulut, autolaina autoilun kulut, elatusmaksut, rahastosäästöt jne.
Tilille jääpi pari hunttia per kk - joka sitten aina välillä tulee johonkin aivan tyhmään & turhaan "sijoitettua".
Niin, yksi aikuinen pari lasta parina vkl per kk.- Mies -71
Meidän perheeltä 2 2(lapset alle koulu ikäisiä ja yksi töissä) menee kuussa asumiseen, ruokaan autoon ym. 3600€/kk. Säästöön jää noin 2500€/kk.
- sun rahat
Mies -71 kirjoitti:
Meidän perheeltä 2 2(lapset alle koulu ikäisiä ja yksi töissä) menee kuussa asumiseen, ruokaan autoon ym. 3600€/kk. Säästöön jää noin 2500€/kk.
säästetään,kätevää kun sen osaa. Sit onkin kiva vaihtaa kahteen kakskymppiseen kun on mukavasti tili pullollaan.
- Mies -71
sun rahat kirjoitti:
säästetään,kätevää kun sen osaa. Sit onkin kiva vaihtaa kahteen kakskymppiseen kun on mukavasti tili pullollaan.
Meillä on yhteinen tili niin ei tarvitse riidellä kenen rahoja milloinkin käytetään.
- Nainen 26
Olemme molemmat töitä tekeviä opiskelijoita, eli taloudessa on kaksi aikuista.
Meillä on tällaiset menot keskivertokuukaudessa:
Vuokra: 486e/kk sis. vesi ja netti.
Sähkö: n. 20e/kk
Ruoka ja juomat: n. 250e/kk
Päivittäistavarat: n. 20e/kk
Vakuutukset: n. 30e/kk
Bensat autoon: n. 30e/kk
Harrastuksiin: n. 20e/kk
Ravintola- ja hupikulut: n. 50e/kk
Sanomalehti: 12e/kk
Vaatteet ja ulkonäkö: n. 50e/kk
Eli keskivertokuukaudessa kulut jää hitusen alle 1000e, jos nyt muistin kaikki kulut ottaa huomioon. - 2 Työssäkäyvää
Vuokraan, sähköön, kaasuun, nettimaksuun, vakuutuksiin, bensaan menee n. 1000 euroa kuussa. Ruokaan ja kodin pikkutarvikkeisiin (siivous yms.) menee noin 800 euroa kuussa.
Muuhun kaikkeen menee vaihtelevasti; joinakin kuukausina ei melkein mitään; joinakin kuukausina on isompia ostoksia. Mutta sanoisin että keskimäärin 1000 euroa kuussa niihin. Kamalan vaikea arvioida!
Mutta kaikkinensa sanoisin että selviämme 3000 eurolla kuussa.
Nettotulot meidän perheessä on 7600 euroa kuussa joten vaikka eletään ihan hyvin, jää säästöön ja sijoituksiin useimmiten yli puolet tuloista.- Hoh hoo
Varmaan myykö eukkosi persettä vai ? 7600 netto et usko itekkää ! Kohta jää omat tulosi ,kun eukkos lähtee latinomiehen matkaan.
- 2 Työssäkäyvää
Hoh hoo kirjoitti:
Varmaan myykö eukkosi persettä vai ? 7600 netto et usko itekkää ! Kohta jää omat tulosi ,kun eukkos lähtee latinomiehen matkaan.
Tulomme ovat n. 7600 euroa netto, se on sataprosenttisen totta.
En muuten myy persettä, vaan teen töitä kansainvälisen julkishallinnon puolella asiantuntijatehtävissä. Enkä ole menossa latinomiehen matkaankaan. Ei voisi vähempää kiinnostaa; suhteeni rakkaaseen mieheeni voi erinomaisen hyvin! :-)
- NainenVantaa
Niinhän se on suurimmalla osalla ihmisistä. Tulojen mukaan on menot mietittävä, muuten menee miinukselle. Niin kuin jo tulleista vastauksista ilmenee, vähälläkin selviää, kun ei ole millä mällätä. Toisilla taas jää säästöön enemmän kuin toinen edes tienaa, mutta elämä on ...:)
Itse saan helposti yksin käytettyä pienen eläkkeeni, joka on nettona noin 1100 e/kk.- Menneee
2 2 n.4500€/kk eli kaikki tulot vanhoja säästöjä kulutetaan pikkuhiljaa, lainaa menee pelkästään 1500€/kk. Naurattaa täällä jotain 7600€/kk hankkivat et viittii kusettaa itteensäkkin kuka muka uskoo !? Johan verottaja vie jos jotain hankkii. Ja avioerossa ne raha huolet häipyy...
- maaseudulla
menee asumiseen noin 170 euroa, autoon ja bensiiniin 200 e, nettiin ja puhelimiin 70e, ruokaan, vaatteisiin, puhtauteen, kirjoihin ja harrastuksiin jää noin 360 euroa. Taloudessa yksinhuoltajavanhempi, yksi kouluikäinen lapsi ja toinen lukiolainen. Lisäksi koira ja kissa. Kaikki tulot yhteensä noin 800 e kuukaudessa.
- maalla on halpaa
meitä on kaksi aikuista, ja kuukausimenot ovat yhteensä 700e joskus menee 800e. Sisältää asumisen, kiinteistöverot, vakuutukset, lehtitilaukset, netti, kännykät, auton vakuutukset, ruuan ja sähkölaskun. Dieselit menee sit joka kuukausi erikseen tuon yllä mainitun summan lisäksi. Jos rahat meinaa loppua kesken (opiskelija ja työtön) niin sitten nitistetään ruokataloudesta ja tullaan toimeen 100-200e halvemmalla. Syömme tosi hyvin ja siinä harvoin säästetään.
- Jauhat
maalla on halpaa kirjoitti:
meitä on kaksi aikuista, ja kuukausimenot ovat yhteensä 700e joskus menee 800e. Sisältää asumisen, kiinteistöverot, vakuutukset, lehtitilaukset, netti, kännykät, auton vakuutukset, ruuan ja sähkölaskun. Dieselit menee sit joka kuukausi erikseen tuon yllä mainitun summan lisäksi. Jos rahat meinaa loppua kesken (opiskelija ja työtön) niin sitten nitistetään ruokataloudesta ja tullaan toimeen 100-200e halvemmalla. Syömme tosi hyvin ja siinä harvoin säästetään.
Vakuutukset ym. talon kulut tv-luvat ja kaikki ei varmasti jo noiden on pakko tehdä enemmän ja ruoka mukamas vielä...pelkkä ruoka ja muulle elämälle ei jäis mitään !
- Nainen-77
Netto palkkani on n. 1000€ / kk:ssa. Asun yksin, joten vastaan itse kaikista kuluista. Pakollisten menojen sis.
- vuokra
- sähkö
- televisio
- puhelin
- jäsenmaksut
- vakuutukset
- netti
- reseptilääkkeet
- yms..
jää elämiseen n. 200 euroa kuukautta kohden. Sillä ostetaan ruoat, röökit ym..
Että eipä paljon säästöön laiteta. Mutta aina olen omillani toimeen tullut!- ihmettelijä...
Mihin ihmeeseen saat rahat kulumaan???
Itse työskentelen teollisuudessa toimihenkilönä. Ikää on 24v, ja olen mies.
Menot:
Asunto 235e/kk, sisältää sähkön, veden, pyykkituvan, taloyhtiön kuntosalin, saunan, lehtienlukusalin....
Netti 12e/kk
Ruokaan 150e/kk
Yhteensä 400e/kk. Muut menot n. 100-200e /kk, enkä edes elä mitenkään kurjasti.
Jäisi sinun 1000e/kk nettopalkastakin puolet säästöön! - Ei sama
ihmettelijä... kirjoitti:
Menot:
Asunto 235e/kk, sisältää sähkön, veden, pyykkituvan, taloyhtiön kuntosalin, saunan, lehtienlukusalin....
Netti 12e/kk
Ruokaan 150e/kk
Jäisi sinun 1000e/kk nettopalkastakin puolet säästöön!"Ruokaan 150e/kk"
150 eurolla tuskin saa kovinkaan terveellistä ruokaa? Ehkä jotain makaroonia ja soijaa, muttei todennäköisesti juurikaan muuta.
Et minulta kysynyt, mutta:
Asumiskulut 350 e/kk
Ravinto 300 e/kk
Kuntosali 50 e/kk
Paikallisliikenne 50 e/kk
Musiikki 30 e/kk
Polkupyörä 20 e/kk
Hygienia 20 e/kk
Vaatteet 20 e/kk
TV-maksu 20 e/kk
DVD-elokuvat 20 e/kk
Kotivakuutus 15 e/kk
Puhelin 10 e/kk
Elokuvateatteri 10 e/kk
Pankki- ja luottokulut 10 e/kk
Kirjasto 5 e/kk
Kuukaudesta riippuen lisäksi muut viihdekulut 0 - 500 e. - Nainen-77
Menot:
Netti 12e/kk
Ruokaan 150e/kk
Jäisi sinun 1000e/kk nettopalkastakin puolet säästöön!Ihmettelijälle: 1000€ kuukausipalkasta EI TODELLAKAAN laiteta säästöön..Luettelinhan jo menoni. Eikä ruokakaan ilmaista ole. Taidat itse käydä vanhemmillasi siipeilemässä/syömässä, kun pystyt noin mukamas säästämään.
- ihmettelijä..
Nainen-77 kirjoitti:
Ihmettelijälle: 1000€ kuukausipalkasta EI TODELLAKAAN laiteta säästöön..Luettelinhan jo menoni. Eikä ruokakaan ilmaista ole. Taidat itse käydä vanhemmillasi siipeilemässä/syömässä, kun pystyt noin mukamas säästämään.
Ihmettelen kyllä miksi ei voisi 1000e/kk tuloista säästää. Ei tietenkään pysty, jos jos on 600e/kk vuokra-asunto 50e/kk puhelinlaskut.
Ei puhelinlaskukaan ole pakko olla 5e isompi kuukaudessa, varsinkin jos on laajakaista kotona. (itselläni kännykkälasku 0e/kk. Normaalisti 5e/kk, mutta vaihdoin liittymää ja sain 60e ilmaista puheaikaa, ´sillä kuittaa hyvin vuoden puhelinlaskun.)Netissä voi puhua ilmaiseksi puhelimella ja on meset ja sähköpostit...
Kerroit mihin sulla menee rahaa, mutta et sitä miten paljon. - Nainen-77
ihmettelijä.. kirjoitti:
Ihmettelen kyllä miksi ei voisi 1000e/kk tuloista säästää. Ei tietenkään pysty, jos jos on 600e/kk vuokra-asunto 50e/kk puhelinlaskut.
Ei puhelinlaskukaan ole pakko olla 5e isompi kuukaudessa, varsinkin jos on laajakaista kotona. (itselläni kännykkälasku 0e/kk. Normaalisti 5e/kk, mutta vaihdoin liittymää ja sain 60e ilmaista puheaikaa, ´sillä kuittaa hyvin vuoden puhelinlaskun.)Netissä voi puhua ilmaiseksi puhelimella ja on meset ja sähköpostit...
Kerroit mihin sulla menee rahaa, mutta et sitä miten paljon.Noh:
- vuokra 265€/kk
- sähkölasku 36€/ joka toinen kuukausi
- TV-lupa kolmen kk: välein 52€
- puhelinlasku n. 25 €/kk
- liiton maksut 18,50€/kk
- Vakuutus 111€/kolmen kuukauden välein
- Nettimaksu 23,90/kk
- Reseptilääke 25€/kolmen kk:n välein
- Palvelumaksut 3,33€/ kk
Ruoat, röökit, pesuaineet ym...
Huom. Lehtiä minulle ei tule, en ole koskaan käynyt kosmetologilla, en edes kampaajalla vuosiin! Aina on joku kaveri leikannut ja värjännyt hiukseni. Ja yleensä rahat loppuu jo ennen seuraavaa tilipäivää..joudut lainaamaan ja sitten maksat vielä niitä. Ja aina, kun vähiten osaat odottaa, sattuu jotain. Esim. eilen minulta hajosi telkkari. ok, se on nyt kunnossa, mutta ei sen korjauttaminen ilmaista ollut.
Joten mistä hitosta mä muka säästän?? - terveysnatsi
Nainen-77 kirjoitti:
Noh:
- vuokra 265€/kk
- Nettimaksu 23,90/kk
Huom. Lehtiä minulle ei tule, en ole koskaan käynyt kosmetologilla, en edes kampaajalla vuosiin! Aina on joku kaveri leikannut ja värjännyt hiukseni. Ja yleensä rahat loppuu jo ennen seuraavaa tilipäivää..joudut lainaamaan ja sitten maksat vielä niitä. Ja aina, kun vähiten osaat odottaa, sattuu jotain. Esim. eilen minulta hajosi telkkari. ok, se on nyt kunnossa, mutta ei sen korjauttaminen ilmaista ollut.
Joten mistä hitosta mä muka säästän??..ei muusta niin ainakin tuosta "röökistä". Sehän on aivan sairaan kallista ja lisäksi tuo kaikenlaista muutakin murhetta aikaa myöten mukanaan...
- Ihmettelijä...
Nainen-77 kirjoitti:
Noh:
- vuokra 265€/kk
- Nettimaksu 23,90/kk
Joten mistä hitosta mä muka säästän??No, vähän selvensi asiaa... Laskin että sulla meni noihin kuluihin 417e/kk. ruoka tupakka.
No, ei siitä paljoa säästöön saa, mutta ei sillä palkalla pitäisi todellakaan olla taloudellisia ongelmia. Hyvin riittää mukavaan elämiseen tuommoinen palkka. Ja vähän muuhunkin. - mato-
Ei sama kirjoitti:
"Ruokaan 150e/kk"
150 eurolla tuskin saa kovinkaan terveellistä ruokaa? Ehkä jotain makaroonia ja soijaa, muttei todennäköisesti juurikaan muuta.
Et minulta kysynyt, mutta:
Asumiskulut 350 e/kk
Ravinto 300 e/kk
Kuntosali 50 e/kk
Paikallisliikenne 50 e/kk
Musiikki 30 e/kk
Polkupyörä 20 e/kk
Hygienia 20 e/kk
Vaatteet 20 e/kk
TV-maksu 20 e/kk
DVD-elokuvat 20 e/kk
Kotivakuutus 15 e/kk
Puhelin 10 e/kk
Elokuvateatteri 10 e/kk
Pankki- ja luottokulut 10 e/kk
Kirjasto 5 e/kk
Kuukaudesta riippuen lisäksi muut viihdekulut 0 - 500 e.Meillä menee ruokaan n. 200€ (hieman alle yleensä) kuussa, siis kahen hengen syömisiin. Ja terveenä ollaan pysytty. :) Tosin iso säästö saadaan siinä, että leipä (ruisleipä) saadaan anoppilasta, ei siis maksa mitään. Sämpylät tehdään itse. Kesäisin kurkut ja tomaatit saadaan miehen siskolta, siihekään ei mene mitään siis. Enemmän siis menis jos pitäs kaikki kaupasta ostaa.
Ja ison säästön tekee ruuassa muutenki, jos tekee kaiken itse. Leivät, kakut ym herkut, ruuat suurimmaksi osaksi alusta asti. Jos vielä kasvattaa itse porkkanat ym rehut, niin... - Nainen-77
Ihmettelijä... kirjoitti:
No, vähän selvensi asiaa... Laskin että sulla meni noihin kuluihin 417e/kk. ruoka tupakka.
No, ei siitä paljoa säästöön saa, mutta ei sillä palkalla pitäisi todellakaan olla taloudellisia ongelmia. Hyvin riittää mukavaan elämiseen tuommoinen palkka. Ja vähän muuhunkin.Olkaa mitä mieltä haluatte, mutta mulla on taloudellisesti helvetin tiukkaa! Sopii tulla kokeileen meikäläisen elämää tällasilla tuloilla..
Mää oon ny ollu 5 vuotta pätkäsopimuksella, samassa työpaikassa. Kesäks potkitaan aina pihalle, toukokuun viimesellä palkalla on pärjättävä heinäkuun loppupuolelle, ennen kuin saan ekat liitonrahat. Joten: on maksettava yks vuokrakin etukäteen, koska sossusta en kuitenkaan saa, ja kelan asumistukipäätös vaatii liitosta jonkun kuitin. Että sellasta.. - mihin menee
Menot:
Netti 12e/kk
Ruokaan 150e/kk
Jäisi sinun 1000e/kk nettopalkastakin puolet säästöön!Mitä siinä vielä ihmettelet. Asunnot ovat eri hintaisia eri puolilla. Joku ei halua elää noin surkeesti kuin sinä. Haluaa vaikkapa syödä monipuolisemmin ja tehdä asioita myös kodin ulkopuolella. Lääkkeitä on joidenkin pakko ostaa säännöllisesti. Jne. jne.
Osan rahoistasi voisit kuluttaa siihen, että opettelisit, ettet olis mielestäsi niin erinomainen muihin verrattuna vain siksi, ettet osaa muuta kuin säästää ja sillä taidollasi pörhistellä. En kyllä missään nimessä vaihtaisi omaa monipuolista elämääni sun surkeutees, joka ei varmaan mun mittapuun mukaan edes ole elämää. - ai jai jai jai
Ihmettelijä... kirjoitti:
No, vähän selvensi asiaa... Laskin että sulla meni noihin kuluihin 417e/kk. ruoka tupakka.
No, ei siitä paljoa säästöön saa, mutta ei sillä palkalla pitäisi todellakaan olla taloudellisia ongelmia. Hyvin riittää mukavaan elämiseen tuommoinen palkka. Ja vähän muuhunkin.Nyt mä sen hiffasin. Sun elämääs tuo sisältöä eurojen laskeminen. Ilmankos niitä ei kulu mihinkään, kun nyhjäät kaiket päivät kotona niitä laskelmiasi tekemässä - niin omista kuin muidenkin menoista. No, jos toi on sun mielestäs mukavaa elämää, niin siitä vaan. Ollaan me niin erilaisia.
Laske vähemmän, elä enemmän!
- mies 55 v.
Yhden hengen talouteni käyttää rahaa osapuilleen näin.
yhtiövastike kaksiosta 150/kk
puhelin, laajakaista, digi-tv 100/kk
ruoka, päivittäistavara, bensa, tupakka, olut, vaate-, ja vastaavat vaihtelevat, mutta keskim. 850/kk.
lehdet, vakuutukset, satunnaiset luottokorttimaksut, sähkö, auton vuosihuolto 150/kk.
matkat 100/kk.
Laitetaan vielä 50/kk yksilöimättömiin menoihin.
Taisi tulla 1400 euroa yhteensä.
Velaton talous, sijoitettavaksi, säästöön tai muuhun käyttöön jää vielä n.800 euroa/kk. - sorvari_kk
2 duunaria,2 lasta jonkinmoinen omakotitalo.
Useimiten lähes kaikki n.3the/kk ja yritämme
elää maltillisesti.Ulkomaan matkoja ehkä 1kpl vuodessa joskus 1 2:ssa vuodessa,nekin on aivan edullisemmasta päästä.Periaatteessa enempää ei voi tinkiä ja rahan kulutus vain kasvaa öljyn,bensan,kaupan ym hintojen nousun mukaan.Paljonko duunarilta riittää kupattavaa? - Gurutsh
Mitähän tossa menis noin 400e / kk, sisältää kaikki kulut pois lukien työnantajan maksamat, netin ja puhelimen ja IT-laitteet.
Ongelmana on lähinnä se että mihin rahat pistäisi järkevästi.
Sijoittanut olen ahkerasti, mutta se tuo vaan lisää rahahuolia, kun sitten on enemmän sijoitettavaksi.
Kädestä suuhun on siitä mukavaa ettei tarvitse kärsiä tällaisista ongelmista.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135273
- 675064
- 914134
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753620Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603218- 432801
- 152297
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️541939- 401800
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381663