Toyota 1.3 dx -83 vs Porsche 924

Toyotasti

Otettiin koeajoon saksalaisia autoja maahantuovasta liikkeestä 3900e hintainen 924. Kaverini oli kaupungilla valmiina nelivaihteisella, tuunatulla dx-corollalla. Viivalla corolla voitti Porschen heittämällä.

No, Audin koneet tuppaavatkin olla nuhaisia vanhoilla päivillään.

11

1589

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fsdfsdfds

      Corvette miehiä, kun olen niin kädetön kuski. Kaikkihan tiettää että te wannabee jenkit ette osaa ajaa yhtään.

      • toyota corolla

        Taitaapi niin päin olla, että Porsche jättää tarvittaessa tuollaisen Toyotan taakseen helposti, jos sattuu vielä olemaan Turbo-vehje. Ja 2.5 litran koneella. Ja jos ajetaan vielä huippunopeutta, kyllä Toyota jää kauaksi taakse.


      • Heh.
        toyota corolla kirjoitti:

        Taitaapi niin päin olla, että Porsche jättää tarvittaessa tuollaisen Toyotan taakseen helposti, jos sattuu vielä olemaan Turbo-vehje. Ja 2.5 litran koneella. Ja jos ajetaan vielä huippunopeutta, kyllä Toyota jää kauaksi taakse.

        Vanha 924 Porsche on varsinainen lelu, joka on pikku-Toyotan kanssa helisemässä, kun nokalla ei ole kuin Audin 2,0 L nuhapumppu.
        Mistä niitä moottoritetojasi nykäsit, kun ovat palturia?
        944 oli pienimmällä Porschen omalla rivimoottorilla, 165 hv, 8,5 sek/0-100 km/h, ja nykyään perheautotkin tykittää siitä ohi.
        Nopeusmittarikin yläpäässä valehteli Tekniikan Maailman mittauksella melkein 40 km/h. Itsellä oli 944, ja 924 oli örisevä Audi Porschen kopalla.


      • numerossa
        Heh. kirjoitti:

        Vanha 924 Porsche on varsinainen lelu, joka on pikku-Toyotan kanssa helisemässä, kun nokalla ei ole kuin Audin 2,0 L nuhapumppu.
        Mistä niitä moottoritetojasi nykäsit, kun ovat palturia?
        944 oli pienimmällä Porschen omalla rivimoottorilla, 165 hv, 8,5 sek/0-100 km/h, ja nykyään perheautotkin tykittää siitä ohi.
        Nopeusmittarikin yläpäässä valehteli Tekniikan Maailman mittauksella melkein 40 km/h. Itsellä oli 944, ja 924 oli örisevä Audi Porschen kopalla.

        944:n testissä 0-100 7.9s ja 228km/h.
        Tämä siis yli 24 vuotta sitten...

        924 Turbo taas testattiin sport auton numerossa 07/79, 0-100 7.8s ja 229km/, aikaa tästäkin kulunut 28 vuotta.

        Kuriositeettina 1966 mallinen 911S 2.0 koneella ja
        Paul Freren testaamana, 0-100 6.8s ja 222km/h, tästä on kulunut aikaa 41 vuotta.


      • jopa,
        numerossa kirjoitti:

        944:n testissä 0-100 7.9s ja 228km/h.
        Tämä siis yli 24 vuotta sitten...

        924 Turbo taas testattiin sport auton numerossa 07/79, 0-100 7.8s ja 229km/, aikaa tästäkin kulunut 28 vuotta.

        Kuriositeettina 1966 mallinen 911S 2.0 koneella ja
        Paul Freren testaamana, 0-100 6.8s ja 222km/h, tästä on kulunut aikaa 41 vuotta.

        perheauto Camaro (4 paikkainen,automaattivaihde,ilmastointi jne) piti pujottelukeppinä tuota Porschea :D:D Se kun kiihtyi L98 5.7 litraisella koneella alle 6 skeuntia 0-100 km/h,aika noloa Porschelta :D

        En edes viitsi puhua Corvetesta tässä yhteydessä,minimoottori porsset on edelleen sitä toyota mr2- 1.6 litraisella koneella-kastia eikä muuksi muutu.


      • nyt vielä tähän
        jopa, kirjoitti:

        perheauto Camaro (4 paikkainen,automaattivaihde,ilmastointi jne) piti pujottelukeppinä tuota Porschea :D:D Se kun kiihtyi L98 5.7 litraisella koneella alle 6 skeuntia 0-100 km/h,aika noloa Porschelta :D

        En edes viitsi puhua Corvetesta tässä yhteydessä,minimoottori porsset on edelleen sitä toyota mr2- 1.6 litraisella koneella-kastia eikä muuksi muutu.

        postaukseen: http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=1500000000000044&posting=22000000026164414


      • huhhuh(?)
        jopa, kirjoitti:

        perheauto Camaro (4 paikkainen,automaattivaihde,ilmastointi jne) piti pujottelukeppinä tuota Porschea :D:D Se kun kiihtyi L98 5.7 litraisella koneella alle 6 skeuntia 0-100 km/h,aika noloa Porschelta :D

        En edes viitsi puhua Corvetesta tässä yhteydessä,minimoottori porsset on edelleen sitä toyota mr2- 1.6 litraisella koneella-kastia eikä muuksi muutu.

        Niin missä testissä näin? Minä vuonna? Camaro käytti Porchea pujottelukeppinä? Niillä ajo-ominaisuuksilla? Millainen lääkitys? Onko jäänyt väliin? Useampana päivänä?


      • vertailukohta...
        jopa, kirjoitti:

        perheauto Camaro (4 paikkainen,automaattivaihde,ilmastointi jne) piti pujottelukeppinä tuota Porschea :D:D Se kun kiihtyi L98 5.7 litraisella koneella alle 6 skeuntia 0-100 km/h,aika noloa Porschelta :D

        En edes viitsi puhua Corvetesta tässä yhteydessä,minimoottori porsset on edelleen sitä toyota mr2- 1.6 litraisella koneella-kastia eikä muuksi muutu.

        Miksi aina pitää poimia sieltä optiolistalta se suurin kone?

        Eikö oikeudenmukaisempaa olisi verrata 944-mallia vaikka 1983 Camaro Sport Coupeen 2.5 koneella, samanlaisia "perhesportteja", samankokoinen kone...

        Noloa minusta ovat nämä ihmeelliset vertailusi.


      • tuossa
        vertailukohta... kirjoitti:

        Miksi aina pitää poimia sieltä optiolistalta se suurin kone?

        Eikö oikeudenmukaisempaa olisi verrata 944-mallia vaikka 1983 Camaro Sport Coupeen 2.5 koneella, samanlaisia "perhesportteja", samankokoinen kone...

        Noloa minusta ovat nämä ihmeelliset vertailusi.

        2.5 Camarossa oli 90hv ja 944-mallissa 163hv...Tietysti Camaroon olisi voinut valita ISON 2.8 litraisen moottorin jossa sentään oli 112hv.

        On ne hurjia nämä jenkkien urheilumallien moottorit.


    • 125hp:n

      voimalla kiihtyi AMS:n testissä 0-100 9.5s ja kelasi huippunopeudeksi 205km/h.

      924-malliston huipulta löytyi 210hp Carrera GT, 0-100 6.9 ja 240km/h.

      924 oli myynnissä 1976-1988.

    • Retrohemmo

      Taisitte ajaa vain suoralla tiellä. Porsche toimii mutkaisemmallakin. Jos tehot eivät yllä tämän päivän urheiluautojen tasolle, niin ajo-ominaisuudet kyllä yltävät.

      Toyotassa ei sinänsä ole mitään vikaa, se vain on suunnattu hiukan toisenlaisille käyttäjille. Monet eläkemummot ajavat sellaisilla tyytyväisinä vieläkin. Perintökalleuden voi tuunata esim. kromatulla pakoputkenpäällä tai karvanopilla, mutta ei se sillä Porscheksi muutu.

      Audin koneella ja sinkityllä korilla varustettu laatuauto tarjoaa hyvää kyytiä vielä vuosienkin päästä. Jos haluat kulkea kovempaa, on syytä varata pörssiin yksi nolla lisää ja katsella uudempia Porscheja.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe