Toyota 1.3 dx -83 vs Porsche 924

Toyotasti

Otettiin koeajoon saksalaisia autoja maahantuovasta liikkeestä 3900e hintainen 924. Kaverini oli kaupungilla valmiina nelivaihteisella, tuunatulla dx-corollalla. Viivalla corolla voitti Porschen heittämällä.

No, Audin koneet tuppaavatkin olla nuhaisia vanhoilla päivillään.

11

1627

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fsdfsdfds

      Corvette miehiä, kun olen niin kädetön kuski. Kaikkihan tiettää että te wannabee jenkit ette osaa ajaa yhtään.

      • toyota corolla

        Taitaapi niin päin olla, että Porsche jättää tarvittaessa tuollaisen Toyotan taakseen helposti, jos sattuu vielä olemaan Turbo-vehje. Ja 2.5 litran koneella. Ja jos ajetaan vielä huippunopeutta, kyllä Toyota jää kauaksi taakse.


      • Heh.
        toyota corolla kirjoitti:

        Taitaapi niin päin olla, että Porsche jättää tarvittaessa tuollaisen Toyotan taakseen helposti, jos sattuu vielä olemaan Turbo-vehje. Ja 2.5 litran koneella. Ja jos ajetaan vielä huippunopeutta, kyllä Toyota jää kauaksi taakse.

        Vanha 924 Porsche on varsinainen lelu, joka on pikku-Toyotan kanssa helisemässä, kun nokalla ei ole kuin Audin 2,0 L nuhapumppu.
        Mistä niitä moottoritetojasi nykäsit, kun ovat palturia?
        944 oli pienimmällä Porschen omalla rivimoottorilla, 165 hv, 8,5 sek/0-100 km/h, ja nykyään perheautotkin tykittää siitä ohi.
        Nopeusmittarikin yläpäässä valehteli Tekniikan Maailman mittauksella melkein 40 km/h. Itsellä oli 944, ja 924 oli örisevä Audi Porschen kopalla.


      • numerossa
        Heh. kirjoitti:

        Vanha 924 Porsche on varsinainen lelu, joka on pikku-Toyotan kanssa helisemässä, kun nokalla ei ole kuin Audin 2,0 L nuhapumppu.
        Mistä niitä moottoritetojasi nykäsit, kun ovat palturia?
        944 oli pienimmällä Porschen omalla rivimoottorilla, 165 hv, 8,5 sek/0-100 km/h, ja nykyään perheautotkin tykittää siitä ohi.
        Nopeusmittarikin yläpäässä valehteli Tekniikan Maailman mittauksella melkein 40 km/h. Itsellä oli 944, ja 924 oli örisevä Audi Porschen kopalla.

        944:n testissä 0-100 7.9s ja 228km/h.
        Tämä siis yli 24 vuotta sitten...

        924 Turbo taas testattiin sport auton numerossa 07/79, 0-100 7.8s ja 229km/, aikaa tästäkin kulunut 28 vuotta.

        Kuriositeettina 1966 mallinen 911S 2.0 koneella ja
        Paul Freren testaamana, 0-100 6.8s ja 222km/h, tästä on kulunut aikaa 41 vuotta.


      • jopa,
        numerossa kirjoitti:

        944:n testissä 0-100 7.9s ja 228km/h.
        Tämä siis yli 24 vuotta sitten...

        924 Turbo taas testattiin sport auton numerossa 07/79, 0-100 7.8s ja 229km/, aikaa tästäkin kulunut 28 vuotta.

        Kuriositeettina 1966 mallinen 911S 2.0 koneella ja
        Paul Freren testaamana, 0-100 6.8s ja 222km/h, tästä on kulunut aikaa 41 vuotta.

        perheauto Camaro (4 paikkainen,automaattivaihde,ilmastointi jne) piti pujottelukeppinä tuota Porschea :D:D Se kun kiihtyi L98 5.7 litraisella koneella alle 6 skeuntia 0-100 km/h,aika noloa Porschelta :D

        En edes viitsi puhua Corvetesta tässä yhteydessä,minimoottori porsset on edelleen sitä toyota mr2- 1.6 litraisella koneella-kastia eikä muuksi muutu.


      • nyt vielä tähän
        jopa, kirjoitti:

        perheauto Camaro (4 paikkainen,automaattivaihde,ilmastointi jne) piti pujottelukeppinä tuota Porschea :D:D Se kun kiihtyi L98 5.7 litraisella koneella alle 6 skeuntia 0-100 km/h,aika noloa Porschelta :D

        En edes viitsi puhua Corvetesta tässä yhteydessä,minimoottori porsset on edelleen sitä toyota mr2- 1.6 litraisella koneella-kastia eikä muuksi muutu.

        postaukseen: http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=1500000000000044&posting=22000000026164414


      • huhhuh(?)
        jopa, kirjoitti:

        perheauto Camaro (4 paikkainen,automaattivaihde,ilmastointi jne) piti pujottelukeppinä tuota Porschea :D:D Se kun kiihtyi L98 5.7 litraisella koneella alle 6 skeuntia 0-100 km/h,aika noloa Porschelta :D

        En edes viitsi puhua Corvetesta tässä yhteydessä,minimoottori porsset on edelleen sitä toyota mr2- 1.6 litraisella koneella-kastia eikä muuksi muutu.

        Niin missä testissä näin? Minä vuonna? Camaro käytti Porchea pujottelukeppinä? Niillä ajo-ominaisuuksilla? Millainen lääkitys? Onko jäänyt väliin? Useampana päivänä?


      • vertailukohta...
        jopa, kirjoitti:

        perheauto Camaro (4 paikkainen,automaattivaihde,ilmastointi jne) piti pujottelukeppinä tuota Porschea :D:D Se kun kiihtyi L98 5.7 litraisella koneella alle 6 skeuntia 0-100 km/h,aika noloa Porschelta :D

        En edes viitsi puhua Corvetesta tässä yhteydessä,minimoottori porsset on edelleen sitä toyota mr2- 1.6 litraisella koneella-kastia eikä muuksi muutu.

        Miksi aina pitää poimia sieltä optiolistalta se suurin kone?

        Eikö oikeudenmukaisempaa olisi verrata 944-mallia vaikka 1983 Camaro Sport Coupeen 2.5 koneella, samanlaisia "perhesportteja", samankokoinen kone...

        Noloa minusta ovat nämä ihmeelliset vertailusi.


      • tuossa
        vertailukohta... kirjoitti:

        Miksi aina pitää poimia sieltä optiolistalta se suurin kone?

        Eikö oikeudenmukaisempaa olisi verrata 944-mallia vaikka 1983 Camaro Sport Coupeen 2.5 koneella, samanlaisia "perhesportteja", samankokoinen kone...

        Noloa minusta ovat nämä ihmeelliset vertailusi.

        2.5 Camarossa oli 90hv ja 944-mallissa 163hv...Tietysti Camaroon olisi voinut valita ISON 2.8 litraisen moottorin jossa sentään oli 112hv.

        On ne hurjia nämä jenkkien urheilumallien moottorit.


    • 125hp:n

      voimalla kiihtyi AMS:n testissä 0-100 9.5s ja kelasi huippunopeudeksi 205km/h.

      924-malliston huipulta löytyi 210hp Carrera GT, 0-100 6.9 ja 240km/h.

      924 oli myynnissä 1976-1988.

    • Retrohemmo

      Taisitte ajaa vain suoralla tiellä. Porsche toimii mutkaisemmallakin. Jos tehot eivät yllä tämän päivän urheiluautojen tasolle, niin ajo-ominaisuudet kyllä yltävät.

      Toyotassa ei sinänsä ole mitään vikaa, se vain on suunnattu hiukan toisenlaisille käyttäjille. Monet eläkemummot ajavat sellaisilla tyytyväisinä vieläkin. Perintökalleuden voi tuunata esim. kromatulla pakoputkenpäällä tai karvanopilla, mutta ei se sillä Porscheksi muutu.

      Audin koneella ja sinkityllä korilla varustettu laatuauto tarjoaa hyvää kyytiä vielä vuosienkin päästä. Jos haluat kulkea kovempaa, on syytä varata pörssiin yksi nolla lisää ja katsella uudempia Porscheja.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

      ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      76
      5245
    2. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

      Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      66
      4663
    3. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

      Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      125
      4601
    4. Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?

      Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san
      Ikävä
      338
      1937
    5. Kerro kaivattusi etunimi

      Miehille..
      Ikävä
      87
      1582
    6. 92
      1514
    7. Sulla on mies

      Aivan liikaa naisia.
      Ikävä
      257
      1476
    8. Martina harrastaa tänäänkin liikuntaa

      Ei ole krapulaa hänellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      335
      1145
    9. Kadutko mitään?

      Minä kadun ikävässä kirjoittamista, mutta en saa sitä tekemättömäksi.
      Sinkut
      200
      991
    10. Pääsit koskettamaan

      Sellaista osaa minussa jota kukaan ei ole ennen koskettanut. Siksi on hyvin vaikea unohtaa sinut kokonaan.
      Ikävä
      52
      943
    Aihe