Auton jarruttomasta perävaunusta vääntyi aisa piloille "tapaturmaisesti". Voiko korjata hitsaamalla osan uutta, vai pitääkö vaihtaa koko aisa? Jos koko aisa pitää vaihtaa, pitääkö katsastaa?
Aisa poikki
5
5465
Vastaukset
- RTT
hitsata. varmista kuitenkin sisä- tai ulkopuolisella
putkella liitoskohta. ei tarvitse katsastaa, mutta
olet vastuullinen tapaturman sattuessa, jos korjaus
liian heikko.- poika-74
hitsaa semmoset kiila päädyt ettet vaan 90 asteen kulmaan...
- et saa hitsata?
Mietiskelen ja tuumaan että vetoaisa taitaa olla sellainen pala peräkärriä että siihen ihan tarkasti ottaen ei kajota. Se vaihdetaan, tai sen korjaa valmistaja, tai sen korjaa tietyt valtuudet ja pätevyydet ja luvat hommannut paja.
Ainakaan näihin uusiin E-tyyppihyväksyttyihin asioihin ei pitäis kajota.
Mutta tieteusti on niin että kun jarrutonta kärriä ei ikuna katsasteta niin samahan se on mitä sille tekee. Ainoo riski on joku onnettomuus, jossa asioita syynätään, mutta luulen ettei Suomessa tutkijalautakuntakaan kärriin puutu. ei älyä eikä uskalla.
Mutaa siis että periaatteessa vetoaisa kai on semmonen palikka että se olsi viksuinta vaihtaa kokonaan. - Nähnyt
Olen nähnyt omavalmiste kärryn jossa aisa oli tehty kuudesta(!!!) osasta rhs putkesta jatkamalla. En tiedä kuinka se on joskus katsastettu. Varmasti ollu tuttu katsastusmies...
- touhua
hanki mieluummin uusi kärry. vaikka kuinka hyvin hitsaisit, et saa sinkittyä, ja se taas ruostuu ja katkeaa. vaarallista touhua
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236809Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää391209Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka241013- 75881
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47814Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59804Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93774Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38761Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14716- 43713