Kuinkahan paljon pankista sais lainaa ensiasuntoon. Omaa rahaa ei oo yhtään. Brutto kuukaus tulot noin 2200E, eli vuodessa n:26000E
Mimmosetkohan tulis kuukaus erät takasin maksuun??
asuntolainaaa????
6
1168
Vastaukset
- pankista
niin kysy pankista, voit saada realistisemman vastauksen kun täältä
- Vakuusvaje
Ei ole omaa rahaa eli kaikki on mennyt mitä on tullut. Tältä pohjalta kuukausierä on helppo laskea. Jos ei elämäntavoissa ole kiristämisen varaa, lainaerä ja oman asunnon vastike yhdessä eivät saa nousta yli nykyisen vuokran. Muuten tulee alkuvuosina rahapula. Ja parasta ottaa myös huomioon mahdollisesti jatkuva koron noususuunta.
Velkaorjuuden pituuden määrittelet itse, mutta älä unohda varata hieman ylimääräistä rahaa muuttoon ja uuden asunnon pieniin korjauksiin. Siltä pohjalta vaan pankin lainalaskuria käyttelemään. Toivottavasti asut muualla kuin Helsingin seudulla, sillä sieltä tuskin näillä reunaehdoilla nykyistä vastaavaa asuntoa saa.- ------ttttt-----
Mistäs sä tiedät mun raha tilanteesta?? Mietin vaan,et ihmiset ottavat 0 pohjalta toisinaan liiankin suuria lainoja nykyään. Ajattelin,miten suuren lainan pankista säisi tuollaisella tulojen määrällä.
- ...
------ttttt----- kirjoitti:
Mistäs sä tiedät mun raha tilanteesta?? Mietin vaan,et ihmiset ottavat 0 pohjalta toisinaan liiankin suuria lainoja nykyään. Ajattelin,miten suuren lainan pankista säisi tuollaisella tulojen määrällä.
-"Mistäs sä tiedät mun raha tilanteesta??"
-"Omaa rahaa ei oo yhtään."
Mielestäni hyvä neuvo tuo, että lainanlyhennyksen kuukausierä yhtiövastike ei ylitä nykyistä vuokramaksua (ei ainakaan paljoa). - reunaehdoilla
... kirjoitti:
-"Mistäs sä tiedät mun raha tilanteesta??"
-"Omaa rahaa ei oo yhtään."
Mielestäni hyvä neuvo tuo, että lainanlyhennyksen kuukausierä yhtiövastike ei ylitä nykyistä vuokramaksua (ei ainakaan paljoa).laske tällä periaatteella (kk-erä = nykyisen vuokran verran ./. yhtiövastike) pankin laskurissa, paljonko lainaa voisi ottaa - eikä laina-aikaa yli 20 vuoteen!!
- Vakuusvaje
------ttttt----- kirjoitti:
Itsehän kerroit viestissäsi, ettei omaa rahaa ole yhtään. Ei tarvitse olla kovinkaan terävä kaveri oivaltaakseen, että silloin on kaikki tulot tähän asti käytetty kulutukseen. Itsestään selvää on, että et voi pistää asumiseen yhtään entistä enempää rahaa kuukaudessa tai muusta kulutuksesta on pakko tinkiä.
Nämä ovat pelkkiä viestistäsi ilmeneviä tosiasioita. Mitään kannanottoa niihin ei sisälly. Jos alkuperäinen viestisi taas koski jotakuta muuta, muuta vastaukseeni hänen nimensä omalle paikallesi. Samat asiat pätevät sielläkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Dannysta tulee isä 83-vuotiaana
Huh huh sentään sellaista naista, joka laitattaa itsensä paksuksi ikälopulle papalle ! Ajatellaanko lapsen oikeuksia oll1766891Seida Sohrabi: Suomi ei ole rasistinen maa
Seidalta taas täyttä asiaa. Miksi punavihreät naiset eivät pysty samaan - no se ideologia estää. "Meillä on valitettava2314029Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?
Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi673341Henkirikos kiuruvedellä
Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut772757Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi72176Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs42065100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es21862Kunnanjohtaja haista sinä
Kyvytön johtamaan kuntaa! Täysin kyvytön. Toivottavasti Hattula saa sinut vaivoikseen. Epäpätevä, ammattitaidoton, yhtei351531Gallup: Mitä teillä syödään pääsiäisenä, onko juhlaruokaa vai meneekö arkiruoilla?
Monessa perheessä pääsiäisenä pöytään pistetään vähän parempaa herkkua. Pääruokaan panostetaan ja lisäksi leivotaan vaik431425Loimaan k-citymarketilla puukotus
Jonka on puukotettu Loimaan citymarketilla tänään iltapäivällä noin klo 14. Kuulin kun ambulanssi huusi kaupungilla kun461368