Pojallamme ikää 6vkoa ja nyt lääkäri löysi nivustyrän.Lähete lastenkirurgille laitettiin ja aika pitäis tulla sitten kotiin. Tietääkö joku että minkä ikäisenä sitten leikataan vaiko niin pian kuin mahdollista?? Vielä ei ainakaan ole kureutunut eli mitään päivystysleikkausta ei oo tarpeen tehdä.
Nivustyrä
8
5844
Vastaukset
- nivustyrä
Sekä kives ei ollut laskeutunut paikoilleen. Leikattiin heti elikkä taisi mennä kolmisen viikkoa kun sitten leikkaus oli. Nopea toipuminen.
- ...
Meidän poitsulla myös nivustyrä (ikää nyt 4kk), leikkaavat joskus puolen vuoden iän jälkeen, ellei aiemmin ole pakko leikata. Hyvinkäällä sanoivat etteivät he nukuta alle 6kk ikäisiä ja jos leikkaus tulee ennen sitä, niin sitten leikkaavat Helsingissä
- ???
Nivustyrä teidän poikaa? Meillä vauva ei omatoimisesti pysty kakkaamaan ollenkaa, kaikki ponnistelu ponnistaa vain tyrää isommaksi. Sitten kun on monta päivää kakkaamatta, lopettaa myös syömisen. Microlaxilla kakkatetaan ja on tosi kipunen vauva yhtämittaa =( Tyrän ulospullistuminen tekee kivespussit ja pippelin aivan valkoisiksi eli aivan kuin ois verenkiertohäiriö. On kiireellisenä leikkausjonossa, ja palvelu sairaalassa oli sellasta että koko päätös leikkauksen kiireellisyydestä jätettiin periaatteessa mun arvioni varaan vaikka jonkun viisaammanhan se pitäisi tehdä. Itkuttaa ja kiukuttaa eikä tiedä mitä tekisi.
- mut pojal
??? kirjoitti:
Nivustyrä teidän poikaa? Meillä vauva ei omatoimisesti pysty kakkaamaan ollenkaa, kaikki ponnistelu ponnistaa vain tyrää isommaksi. Sitten kun on monta päivää kakkaamatta, lopettaa myös syömisen. Microlaxilla kakkatetaan ja on tosi kipunen vauva yhtämittaa =( Tyrän ulospullistuminen tekee kivespussit ja pippelin aivan valkoisiksi eli aivan kuin ois verenkiertohäiriö. On kiireellisenä leikkausjonossa, ja palvelu sairaalassa oli sellasta että koko päätös leikkauksen kiireellisyydestä jätettiin periaatteessa mun arvioni varaan vaikka jonkun viisaammanhan se pitäisi tehdä. Itkuttaa ja kiukuttaa eikä tiedä mitä tekisi.
Mun pojal oli todella paha napatyrä kun oli viisviikkonen, eli yhtäkkiä vaan pullahti ja lääkärit ei moisen suurta tyrää aikaisemmin ollut nähnyt. Meillä onneksi kotikonstein sain sen korjautumaan, mutta napa ja nivus tyrähän on kaksi eri asiaa.
Pojal oli myös vaikeuskia saada kakka ulos, muistan että vanupuikolla pyöräytin vähän peräaukon suulta niin oli sitten helpompi ponnistaa. Kysäsehän mikrolakseist ja muist ulostus lääkkeistä ammatti-ihmiseltä ennenkun antelet niitä, teidän että tilanne on vaikea vauvalle, mutta on ollut puhetta ja tilastoja missä lääke aineet pitkän ajan käytössä jo aikuisella ihmisellä lakastuttaa normaalia paksusuolen toimintaa - ....
mut pojal kirjoitti:
Mun pojal oli todella paha napatyrä kun oli viisviikkonen, eli yhtäkkiä vaan pullahti ja lääkärit ei moisen suurta tyrää aikaisemmin ollut nähnyt. Meillä onneksi kotikonstein sain sen korjautumaan, mutta napa ja nivus tyrähän on kaksi eri asiaa.
Pojal oli myös vaikeuskia saada kakka ulos, muistan että vanupuikolla pyöräytin vähän peräaukon suulta niin oli sitten helpompi ponnistaa. Kysäsehän mikrolakseist ja muist ulostus lääkkeistä ammatti-ihmiseltä ennenkun antelet niitä, teidän että tilanne on vaikea vauvalle, mutta on ollut puhetta ja tilastoja missä lääke aineet pitkän ajan käytössä jo aikuisella ihmisellä lakastuttaa normaalia paksusuolen toimintaaEnhän mä nyt täällä omasta päästäni mitään hoitoja vauvalle keksi, vaan lastenlääkäri on näin käskenyt toimimaan. Levolacilla kakkaa löysäksi ja jos ja kun ei silti tuota tulosta, microlaxia kun on pakko, koska lopettaa myös syömisen ja noin pienellä se onkin huonompi juttu. Poika on kiirellisenä leikkausjonossa, eli leikataan kun aika saadaan eikä odoteta 3 kuukauden ikään asti.
- mitä ihmettä???
mut pojal kirjoitti:
Pojal oli myös vaikeuskia saada kakka ulos, muistan että vanupuikolla pyöräytin vähän peräaukon suulta niin oli sitten helpompi ponnistaa. Kysäsehän mikrolakseist ja muist ulostus lääkkeistä ammatti-ihmiseltä ennenkun antelet niitä, teidän että tilanne on vaikea vauvalle, mutta on ollut puhetta ja tilastoja missä lääke aineet pitkän ajan käytössä jo aikuisella ihmisellä lakastuttaa normaalia paksusuolen toimintaamitähän mahtaa tarkoittaa hän napatyrän kotikonstein korjaamisella. ei millään pahalla, mutta nyt vain en usko ;) tarkenna ihmeessä, sillä mekin odottelemme juuri napatyräleikkausta 4 v tyttärellemme... kiinnostaa kuulla
- mcmlx
Huomasimme nivustyrän, kun vauva oli kolmen viikon ikäinen. Hän oli vielä koliikkivauva ja tyrä pullahti aina esiin, kun hän huusi iltaisin koliikkihuutojaan. Tyrä leikattiin, kun poika oli tasan kahden kuukauden ikäinen. Hyvin meni leikkaus ja toipuminen.
- kuulla
että pienenä tehty leikkaus sujunut hyvin!! Meillä poika sai nyt ajan ens viikolle eli tasan 2kk vanha on sitten. Meillä myös tyrä pullahtelee jo itkemisestäkin, nyt näyttäis että menis kivekseen päin eli tarpeeseen tulee leikkaus meilläkin. Jännittää joka tapauksessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊921423Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841400Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901125
- 81985
- 82971
- 39952
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66895Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v74879Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841