Terve
Mulla on 5,4 m moottorivene ja ajatus oli maalata sen pohja. Katselin noita maalipurkkeja 0,75 l (hempel) ja jäin hieman miettimään riittääkö yks purkki primeriä ja yks pohjamaalia veneeni pohjan maalaukseen telalla.
Tuoteselostetta kun tulkitsee tarkkaan niin saattaapi vaikka riittää, mut kun en oikein tiedä miten maalit peittää jne.. Maalit ovat melko kalliita, joten ei viitsisi ostaa purkkeja turhaan, ikävää myös on jos maalit loppuu kesken maalauksen. Onko näkemyksiä ?
Riittääkkö maali
11
5145
Vastaukset
- venetohtori
Kyllä ne riittää.Pidä maalit lämpimässä niin riittoisuus paranee ja käytä mohair tai muuta lyhyt karvasta telaa.
- kapukaks
Ostin 1-purkin LIGHT PRIMER - 45551 ja 2-purkkia HEMPEL'S RACING LIGHT 71350. Ajattelin, että kun vanhat rojut hiotaan primerin päältä kaikki pois, kannattaa vetää ainakin yksi purkillinen vielä primeria lisäksi. Ja jos ei yksi racing vielä riitä, jää toisesta paikkamaalauksiin vielä jäljelle. Kaikki vedetään ruiskulla, joten pinta pitäisi olla tasainen. Jos maltat odottaa viikon verran, niin tiedät riittikö nämä. Oma veneeni on 5.60 pitkä.
- jepjepjepjepppp
Jo vain tuollaisen jollan pohjaan riittää. Maalaa molempia pari krr.
- Sene
Päällemaalasin juuri Hemppelin Racingillä 6,8 metrisen veneen, maali reilusti ohennuttuna. Riitti hyvin 0,75l:n purkki.
Ei sitä myrkkyä kannata kahteen kertaan vetää. Ohentaa voi ihan hyvin 20-30%. Itse ohensin nyt 40%, syksyllä saatte tietää, tuliko näkkiä. - pohjapeittoon
Sene kirjoitti:
Päällemaalasin juuri Hemppelin Racingillä 6,8 metrisen veneen, maali reilusti ohennuttuna. Riitti hyvin 0,75l:n purkki.
Ei sitä myrkkyä kannata kahteen kertaan vetää. Ohentaa voi ihan hyvin 20-30%. Itse ohensin nyt 40%, syksyllä saatte tietää, tuliko näkkiä.Kiitoksia kommenteista.
Ilma varmaan lämpenee helatorstaiksi jolloin ajattelin jollani maalata. Nyt alkaa olla hionta loppusuoralla. Hionnan alta paljastuikin gelgoatvikaa jonkin verran => ei kun paikkaamaan sitä ennen maalausta
Millä ohensit maalia ? Kannattaako maalia ohentaa ? Onko kokemuksia hempelin hard racing whitesta, vai onko näis maaleis suuria eroja? - venetohtori
pohjapeittoon kirjoitti:
Kiitoksia kommenteista.
Ilma varmaan lämpenee helatorstaiksi jolloin ajattelin jollani maalata. Nyt alkaa olla hionta loppusuoralla. Hionnan alta paljastuikin gelgoatvikaa jonkin verran => ei kun paikkaamaan sitä ennen maalausta
Millä ohensit maalia ? Kannattaako maalia ohentaa ? Onko kokemuksia hempelin hard racing whitesta, vai onko näis maaleis suuria eroja?Eipä kannata juuri ohennella."Kaikki"valkoiset myrkky värit on huonompi tehoista kuin muut värit,mutta ei siinä sinäänsä ole moittimista parempi valkoinen on kun ei mitään.
- tsoc
Neljä kerrosta primeria 4,3m pulpettiveneeseen vaati 5 purkkia Light Primeria.
Vaahtomuovitelalla levittelin. En löytänyt yhtään mohair-telaa, joka ei olisi jättänyt ääretöntä määrää nukkaa pintaan. - venetohtori
tsoc kirjoitti:
Neljä kerrosta primeria 4,3m pulpettiveneeseen vaati 5 purkkia Light Primeria.
Vaahtomuovitelalla levittelin. En löytänyt yhtään mohair-telaa, joka ei olisi jättänyt ääretöntä määrää nukkaa pintaan.Paljompa saat meneen????????!!!!.Eipä ole sulla häävit "mohair"telat ollu jos nukkaa irtoo,itse olen maalannut mohairilla pohjia yhteensä tuhansia neliöitä eikä ole nukkaa ironnut.
- Joopajoo123
venetohtori kirjoitti:
Eipä kannata juuri ohennella."Kaikki"valkoiset myrkky värit on huonompi tehoista kuin muut värit,mutta ei siinä sinäänsä ole moittimista parempi valkoinen on kun ei mitään.
Viimeisimmän Vene-lehden mukaan 8,5 metrisen veneeni pohjaan pitäisi sutata 7 litraa myrkkyväriä. Olen vuosikausia ohentanut maalia reippaasti ja 0,75 litraa on riittänyt ja toiminut hyvin. Ihmettelen tuota Vene-lehden noin 10-kertaista suositusta.
- X 90000
Laimennusohjeet ovat yleensä olleet 5-10%. Uusien veneiden pohjia veistämöllä maalannut kaveri kertoi laimentavansa 50%. Lähes vesimäisiä kerroksia 1-2 primerin päälle. Kestää sopivasti yhden kauden eikä pohjaan keräänny paksua maalimäskiä hinkattavaksi.
Bilteman nyt jo kielletty maali toimii hyvin jopa 3-4 kautta, kun pesee pohjan syksyllä painepesurilla ja keväällä vesihiomalla "aktivoi" maalin ja samalla levittää sitä kulumattomilta kohdilta kuluneille.
Maalin pitäminen lämpimässä on varmasti hyvä vinkki. - Stomta
Minulla on ollut Yamarin 473 BigRide ja siihen meni purkki kumpaakin. Seuraavana vuotena aktivoinpinnan kehyesti hiomalla ja tarvittaessa paikkasin.
Magnumiin olen pistänyt joka toinen tai kolmas vuosi 2 purkkia AluSafea. Välivuodet pessyt paineella ja veteen. Pohja on pysynyt kohtuullisen hyvänä (ei ole bensaa palanut pohjan takia).
Kun minulla oli purkkari niin vedin ohennettua hionnan sijaan. Hyvin toimi!
Sileessä pinnassa tyyny on paras, pensselillä menee tavaraa turhan paljon mutta ainoa mahdollisuus kun nousulistoja on paljon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1221721
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup161422Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR329992- 61990
J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen90864- 66841
- 1770
- 46741
Kysyit firman bileissä..
.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta9671Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin
Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta62658