Saan hengenahdistusta juotuani pienenkin määrän limsaa, siideriä, vissyä. Aiemmin ei vastaavaa oiretta ole ollut, vasta nyt synnytyksen jälkeen sairastettuani kovan ja pitkän flunssan. Onkohan muilla samanlaisia kokemuksia? Mikähän aina minua ärsyttää?
Hengenahdistus limsasta, siideristä, vissystä
4
1156
Vastaukset
- olla..
Sinulla voi olla reflukstitautia tai närästystä, tai ruoka-ainellergia. Joka tapauksessa, sinuna menisin lääkärille.
- paavo..
Mulla ainaki hengenahdistus siideriä juodessa johtuu sulfiiteista. Sitä en vaan tiedä et miks ennen ei tullu hengenahdistusta mut nykyään saattaa mennä ihan tukkoon ja on pakko ottaa astmalääkettä. Sulfiitit aiheuttaa varsinkin astmaatikoille hengenahdistusta..
- olisikohan?
oletko miettinyt lisäaineyliherkkyyttä?
- pepsi max
Löysin tämän keskustelun googleteltuani. Itselläni on ongelma pepsi maxin kanssa. Olen juonut pepsi maxia useamman vuoden, lähes päivittäin. En vain osaa pitää sitä kohtuudessa. Tai sanotaanko, että en osannut. Hengenahdistusta alkoi ilmetä vuosi sitten, osa oireista johtui varmasti tupakoinnista. Tupakoinnin lopetin 3kk sitten ja nyt olen pepsiäkin juonut todella paljon vähemmän. Tarkalleen, ensimmäiset 2 savutonta kuukautta oli myös pepsi maxitonta kuukautta. Sitten se taas lähti, ja viikon aikana kului 1.5l pullo / päivä. Minulla on tiettävästi myös mahan kanssa ollut ongelmia, mm. refluxia. Epäilenkin, että joku lisäaine/hiilihapot jotenkin ärsyttävät tms. 4 päivää sitten join pepsi maxia jolloin illalla alkoi ahdistamaan hengitystä. Sitten pidin kaksi päivää taukoa jolloin en juonut ja kumpanakaan päivänä ei ahdistanut. Nyt tänään join n. 0.5l pepsi maxia ja tässä illalla on henkeä taas viimeisen 30 min ajalla ahdistanut.
Parempi siis olla juomatta vaikka se hyvää onkin. Veikkaan, että tämä sama oire tulee myös muista hiilihapollisista juomista. Voi tietysti olla aspartaaminkin kanssa jotain tekemistä, mutta minulle riittää kun tiedän, että vedestä sitä ei tule.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1713548
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m851568Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251289- 1581232
Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit1941003- 35981
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut16963Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?58852Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk92804- 62765