Hengenahdistus limsasta, siideristä, vissystä

pihinä

Saan hengenahdistusta juotuani pienenkin määrän limsaa, siideriä, vissyä. Aiemmin ei vastaavaa oiretta ole ollut, vasta nyt synnytyksen jälkeen sairastettuani kovan ja pitkän flunssan. Onkohan muilla samanlaisia kokemuksia? Mikähän aina minua ärsyttää?

4

1213

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olla..

Sinulla voi olla reflukstitautia tai närästystä, tai ruoka-ainellergia. Joka tapauksessa, sinuna menisin lääkärille.

• paavo..

Mulla ainaki hengenahdistus siideriä juodessa johtuu sulfiiteista. Sitä en vaan tiedä et miks ennen ei tullu hengenahdistusta mut nykyään saattaa mennä ihan tukkoon ja on pakko ottaa astmalääkettä. Sulfiitit aiheuttaa varsinkin astmaatikoille hengenahdistusta..

• olisikohan?

oletko miettinyt lisäaineyliherkkyyttä?

• pepsi max

Löysin tämän keskustelun googleteltuani. Itselläni on ongelma pepsi maxin kanssa. Olen juonut pepsi maxia useamman vuoden, lähes päivittäin. En vain osaa pitää sitä kohtuudessa. Tai sanotaanko, että en osannut. Hengenahdistusta alkoi ilmetä vuosi sitten, osa oireista johtui varmasti tupakoinnista. Tupakoinnin lopetin 3kk sitten ja nyt olen pepsiäkin juonut todella paljon vähemmän. Tarkalleen, ensimmäiset 2 savutonta kuukautta oli myös pepsi maxitonta kuukautta. Sitten se taas lähti, ja viikon aikana kului 1.5l pullo / päivä. Minulla on tiettävästi myös mahan kanssa ollut ongelmia, mm. refluxia. Epäilenkin, että joku lisäaine/hiilihapot jotenkin ärsyttävät tms. 4 päivää sitten join pepsi maxia jolloin illalla alkoi ahdistamaan hengitystä. Sitten pidin kaksi päivää taukoa jolloin en juonut ja kumpanakaan päivänä ei ahdistanut. Nyt tänään join n. 0.5l pepsi maxia ja tässä illalla on henkeä taas viimeisen 30 min ajalla ahdistanut.

Parempi siis olla juomatta vaikka se hyvää onkin. Veikkaan, että tämä sama oire tulee myös muista hiilihapollisista juomista. Voi tietysti olla aspartaaminkin kanssa jotain tekemistä, mutta minulle riittää kun tiedän, että vedestä sitä ei tule.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      148
      2513
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      180
      1758
    3. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1598
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      69
      1593
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      6
      1015
    6. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      80
      968
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      71
      905
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      61
      866
    9. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      188
      854
    10. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      65
      837
    Aihe