Itselleni juurikin vaikeimmat/pelottavimmat kokemukset sienien/ayahuascan(muista ei ns. "pahoja trippejä") kanssa ovat tuoneet jälkeen päin ajatellen suurimman hyödyn arkielämään(eivät toki itsestään vaan kokemuksen mietiskelyn kautta). Tosin trippailuni tarkoitus ei ole koskaan ollut pelkästään viihteily(toisinaan kyllä sitäkin) vaan tripeiltäni haen lähes pelkästään uusia näkökulmia tässä oravan pyörässä selviämiseen, sekä uusia ideoita itseni kehittämiseen.
Mitä "pahat tripit" sinulle ovat?
Lähinnä haluaisin kuulla teidän "pamit taskussa tripille"-tyyppien mielipiteitä, mutta toki myös muiden.
Paha trippi, upea kokemus oppia vai
22
3080
Vastaukset
- Juuminä.....
...tässä ajattelin kertoa mielipiteeni tuosta sun
asenteesta,joka on mielestäni lapsellisen ymmärtä-
mätön "pamit-taskussa"-tyyppejä kohtaan.Itse en
sienistä mitään tiedä,mutta tripistä on kokemus eikä
se ollut mitenkään otollista aikaa itsetutkailuun
ja lopulta lähes itkin,että eikö tämä lopu ikinä.
Jos pami olisi ollut tasoittamaan oloa,olisin ollut
ikionnellinen.Kyllähän sä varmaan ymmärrät sen,että
kaikki reagoivat näihin juttuihin yksilöllisesti ja
jos on kerran mennyt "vähän yli",niin ei sitä
toista kertaa halua kokea.Kyllä silloin on "parempi eno veneessä kuin veneen alla".Muutenkin
jutustasi loistaa läpi pahasti kerskailu asialla
joka tuskin sinullekkaan on montaa varteenotet-
tavaa ideaa poikinut,vaikka ne sillä hetkellä
ovatkin kuningas-ajatuksilta tuntuneet,vai mitä??- kokemuksilla.
"...tässä ajattelin kertoa mielipiteeni tuosta sun
mätön "pamit-taskussa"-tyyppejä kohtaan"
Mielestäni on todella typerää käyttää MITÄÄN deelejä, jos tarvitsee muita päihteitä rauhoittuakseen... Myönnän etten ymmärrä mitä järkeä on vetää psykedeelejä, jos pamit tarvitsee olla mukana. Siksi siihen halusinkin saada selvyyttä vaikka luulenkin tietäväni näiden ryynien käyttäjien syyt käyttää deelejä. Tämä sinun tekstisi ei kyllä valottanut mulle minkä takia pitää käyttää psykedeelejä, jos pameja tai muuta "vaihtoehtomielen" takaavaa lääkitystä tarvitsee... Pään sekoittamiseen riittää jo pelkät alkoholi.
Tarkoitukseni olikin olla hieman provosoiva "pamisankareiden" suuntaan...
"Itse en sienistä mitään tiedä,mutta tripistä on kokemus eikä se ollut mitenkään otollista aikaa itsetutkailuun ja lopulta lähes itkin,että eikö tämä lopu ikinä."
Juurikin tuo ettei sienistä mitään ole viitsinyt ottaa selvää ennen kokemusta on kaikista varmin tapa saada ei toivottuja vaikutuksia.
Itse en sienistä ole itkenyt, mutta huascasta kyllä... Sienistä taasen on ekalta 1,5 g:n Cubensis annokselta noita perus aika kuumotteluja, kun ei siitä silloin aivan osannut ottaa hyötyä.
Kokemus huascasta, jossa itkin oli ehkä opettavaisin kokemus ikinäkään mitä mulla on ollut. Vaikutuksen alla ei tosin ollut yhtään hauskaa hetkeä. Pahat muistot tulvivat päähäni aivan uskomattomalla vauhdilla, teot joita olin tehnyt muille olivat kuin ne olisi tehty mulle, kaverini oli vieressä samoissa tiloissa, aina kun tajusin/luulin olevani tässä todellisuudessa pystyin vain itkemään pahuuttani(tätä jatkui arviolta 100 kertaa kolmen ja puolen tunnin aikana)...
Voisin itsekin omata aivan toisenlaisen näkökannan kokemuksieni perusteella, jos olisin alkanut vain miettimään sitä kuinka paskaa se oli tai yrittänyt unohtaa sen, mutta niin en toki tehnyt, koska siinä vaiheessa olin jo sivistänyt itseäni mm. McKennan teksteillä. Kokemuksen kautta tietoisuuteni tulleet asiat sain purettua suurimmilta osin seuraavan päivänä 8 h:n mietiskelyllä, jonka jälkeen koin paremmat euforiat kuin mistään käyttämästäni päihteestä. Kokonaan kokemuksen "hyväksyminen" vei aikaa noin kuukauden.
Itselläni on aivan liikaa kokemusta "vaihtoehtomielestä" nuoruusvuosiltani lääkäreiden antamana(kaksi vuotta päivittäistä käyttöä lääkärin annoksilla, SNRI/SSRI/bentsot). Mulla ei ole tuosta ajasta kuin paskaa sanottavaa(ehkä hieman kärjistettynä). Korvasinkin jo vuosia sitten kaikki "lääkkeeni" hampun säännöllisellä käytöllä. Nykyisin pidän hampun käytön 3-4 päivässä per viikko, kun en sitä enää lääkkeenä enää tarvitse.
"Kyllähän sä varmaan ymmärrät sen,että
kaikki reagoivat näihin juttuihin yksilöllisesti ja jos on kerran mennyt "vähän yli",niin ei sitä
toista kertaa halua kokea.Kyllä silloin on "parempi eno veneessä kuin veneen alla"."
Varmasti reagoivat, mutta jos psykedeelit eivät ole sun juttu niin näen sen vain syynä olla käyttämättä niitä, en syynä käyttää niitä pamien kanssa.
Mulla on myös mennyt tähän mennessä muutamankin kerran "vähän yli" vaikeilla kokemuksilla.
Nämä vaikeat kokemukset omaavat hyvin paljon yhteisiä piirteitä monilla eri henkilöillä, mutta se mikä ratkaisee on niiden "purkaminen". Se ei ainakaan auta mitään, jos vain päätät että ei enää ikinä/enkä muistele sitä yhtään tai sitten takerrut pahaan puoleen kokemuksesta... Kokemuksen purkamisen suhteen kannattaa ehdottomasti olla mahdollisimman rehellinen itselle vaikka mitä paskaa sieltä tulikin.
"Muutenkin jutustasi loistaa läpi pahasti kerskailu asialla joka tuskin sinullekkaan on montaa varteenotet-tavaa ideaa poikinut,vaikka ne sillä hetkellä ovatkin kuningas-ajatuksilta tuntuneet,vai mitä??"
Ei. Olen saanut juurikin sienien/ayahuascan avulla mieleni siihen kuntoon että en tarvitse mitään päihteitä ollakseni normaalissa elämässä mukana. Saankin kiittää varsinkin huascaa siitä että olen nyt nykyisessä työpaikassa ja koulussa samaan aikaan. Sekä olen oppinut arvostamaan elämää aivan uudella tavalla.
Olen koukussa niihin, mutta huomattavasti parempi vaihtoehto tämä n. 2 kertaa kuukaudessa tapahtuva sieni- ja huascatrippailu on kuin että tuhoaisin GABA:ni bentsoilla lääkärin reseptillä. - Juuminä...
kokemuksilla. kirjoitti:
"...tässä ajattelin kertoa mielipiteeni tuosta sun
mätön "pamit-taskussa"-tyyppejä kohtaan"
Mielestäni on todella typerää käyttää MITÄÄN deelejä, jos tarvitsee muita päihteitä rauhoittuakseen... Myönnän etten ymmärrä mitä järkeä on vetää psykedeelejä, jos pamit tarvitsee olla mukana. Siksi siihen halusinkin saada selvyyttä vaikka luulenkin tietäväni näiden ryynien käyttäjien syyt käyttää deelejä. Tämä sinun tekstisi ei kyllä valottanut mulle minkä takia pitää käyttää psykedeelejä, jos pameja tai muuta "vaihtoehtomielen" takaavaa lääkitystä tarvitsee... Pään sekoittamiseen riittää jo pelkät alkoholi.
Tarkoitukseni olikin olla hieman provosoiva "pamisankareiden" suuntaan...
"Itse en sienistä mitään tiedä,mutta tripistä on kokemus eikä se ollut mitenkään otollista aikaa itsetutkailuun ja lopulta lähes itkin,että eikö tämä lopu ikinä."
Juurikin tuo ettei sienistä mitään ole viitsinyt ottaa selvää ennen kokemusta on kaikista varmin tapa saada ei toivottuja vaikutuksia.
Itse en sienistä ole itkenyt, mutta huascasta kyllä... Sienistä taasen on ekalta 1,5 g:n Cubensis annokselta noita perus aika kuumotteluja, kun ei siitä silloin aivan osannut ottaa hyötyä.
Kokemus huascasta, jossa itkin oli ehkä opettavaisin kokemus ikinäkään mitä mulla on ollut. Vaikutuksen alla ei tosin ollut yhtään hauskaa hetkeä. Pahat muistot tulvivat päähäni aivan uskomattomalla vauhdilla, teot joita olin tehnyt muille olivat kuin ne olisi tehty mulle, kaverini oli vieressä samoissa tiloissa, aina kun tajusin/luulin olevani tässä todellisuudessa pystyin vain itkemään pahuuttani(tätä jatkui arviolta 100 kertaa kolmen ja puolen tunnin aikana)...
Voisin itsekin omata aivan toisenlaisen näkökannan kokemuksieni perusteella, jos olisin alkanut vain miettimään sitä kuinka paskaa se oli tai yrittänyt unohtaa sen, mutta niin en toki tehnyt, koska siinä vaiheessa olin jo sivistänyt itseäni mm. McKennan teksteillä. Kokemuksen kautta tietoisuuteni tulleet asiat sain purettua suurimmilta osin seuraavan päivänä 8 h:n mietiskelyllä, jonka jälkeen koin paremmat euforiat kuin mistään käyttämästäni päihteestä. Kokonaan kokemuksen "hyväksyminen" vei aikaa noin kuukauden.
Itselläni on aivan liikaa kokemusta "vaihtoehtomielestä" nuoruusvuosiltani lääkäreiden antamana(kaksi vuotta päivittäistä käyttöä lääkärin annoksilla, SNRI/SSRI/bentsot). Mulla ei ole tuosta ajasta kuin paskaa sanottavaa(ehkä hieman kärjistettynä). Korvasinkin jo vuosia sitten kaikki "lääkkeeni" hampun säännöllisellä käytöllä. Nykyisin pidän hampun käytön 3-4 päivässä per viikko, kun en sitä enää lääkkeenä enää tarvitse.
"Kyllähän sä varmaan ymmärrät sen,että
kaikki reagoivat näihin juttuihin yksilöllisesti ja jos on kerran mennyt "vähän yli",niin ei sitä
toista kertaa halua kokea.Kyllä silloin on "parempi eno veneessä kuin veneen alla"."
Varmasti reagoivat, mutta jos psykedeelit eivät ole sun juttu niin näen sen vain syynä olla käyttämättä niitä, en syynä käyttää niitä pamien kanssa.
Mulla on myös mennyt tähän mennessä muutamankin kerran "vähän yli" vaikeilla kokemuksilla.
Nämä vaikeat kokemukset omaavat hyvin paljon yhteisiä piirteitä monilla eri henkilöillä, mutta se mikä ratkaisee on niiden "purkaminen". Se ei ainakaan auta mitään, jos vain päätät että ei enää ikinä/enkä muistele sitä yhtään tai sitten takerrut pahaan puoleen kokemuksesta... Kokemuksen purkamisen suhteen kannattaa ehdottomasti olla mahdollisimman rehellinen itselle vaikka mitä paskaa sieltä tulikin.
"Muutenkin jutustasi loistaa läpi pahasti kerskailu asialla joka tuskin sinullekkaan on montaa varteenotet-tavaa ideaa poikinut,vaikka ne sillä hetkellä ovatkin kuningas-ajatuksilta tuntuneet,vai mitä??"
Ei. Olen saanut juurikin sienien/ayahuascan avulla mieleni siihen kuntoon että en tarvitse mitään päihteitä ollakseni normaalissa elämässä mukana. Saankin kiittää varsinkin huascaa siitä että olen nyt nykyisessä työpaikassa ja koulussa samaan aikaan. Sekä olen oppinut arvostamaan elämää aivan uudella tavalla.
Olen koukussa niihin, mutta huomattavasti parempi vaihtoehto tämä n. 2 kertaa kuukaudessa tapahtuva sieni- ja huascatrippailu on kuin että tuhoaisin GABA:ni bentsoilla lääkärin reseptillä....tarkoitin asian näin:1)En tiedä sienistä,koska
en ole koskaan edes kokeillut.Trippi kokemus on
happolapulla hankittu ja oli niin pitkä,uuvuttava
ja hikinen,että ei tee mieli toista kertaa.Sain
lisäksi ikäviä rytmihäiriöitä,joiden hoitoon mm.pami
olisi ollut omiaan.2)En ole mikään pamien ystävä,
enkä ole ottanut kuin hätätapauksessa lähinnä olon
tasaamiseen eli ns.ei-toivottujen vaikutusten lieventämiseen,joita ovat mm.rytmihäiriöt ja erilaiset "jumit",joita oma "juttuni" vauhti aika
helposti aiheuttaa.3)Toisille sama annos ei aiheuta näitä tuntemuksia,joten voimme siis
olettaa vaikutusten olevan aika lailla yksilölli-
siä.4)Mielestäni on väärin sinulta tehdä johto-
päätöksiä,miksi jollain on pami varalta taskussa,koska et tiedä kenenkään muun tuntemuksista sen enempää.5)Itse en edes halua
olla niin sekavassa kunnossa,etten enään hallitse
omia ajatuksiani ja ongelmat on pyrittävä muutenkin miel.ratkaisemaan ja hoitamaan pää selvänä.Eräs vanhempi pitkän-linjan.käyttäjä
sanoi lauseen,joka on syytä pitää mielessä ja samaa mieltä olen näiden vuosien jälkeen;"kannattaa AINA pitää mielessä et mitä
on ottanut".Mietippä tuota.......
- SellaistaSeOn
Itse olen kokenut silokkien ystävä mutta viimeisin trippini meni vituiksi sillä tavalla että ensimmäinen 1h oli ihan jees vain pelkkää normaalia alkupahoinvointia vähän mutta viimiset 2h elin pahinta painajaistani ja luulin kokevani tuskallisen ja hitaan kuoleman millä sekunnilla hyvänsä.. Sienet ovat tehneet aiemmin vain hyvää ajatusmaailmalleni ja tuonkin kerran otin vain kokemuksena ja opin arvostamaan elämää aivan uudella tavalla mutta otin sen myös varoituksena ja siihen loppui sienien ottaminen. Tuolloin pami olisi ollut parempi kuin sata jänistä
- bääädtrip
Voikun saisin edes kerran sienistä sen pelottavan ns"badtrip" ,olisin onnellinen.
- nyrkkihanuriinpliis
mulla on sekatila päällä.
antakaa herralle se mikä sille kuuluu.
[email protected] - Yujuijji
Lääkkeet voivat tehdä hallusinogeeneistä lähinnä viihdettä jossa voi nähdä groteskejakin ja pelottavia juttuja mutta ei osaa pelätä. Se henkinen puhdistautuminen voi jäädä kokematta. Onnistuneesta tripistä taas jää kuva selkiytyneestä ajattelusta ja hyvä olo. Pahasta kokemuksesta selviämisestä voi jäädä kokemus eeppisestä seikkailusta joka kääntyi voitoksi ja kotiin päästiin ja kaikki on taas normaalisti. Joskus harvoin joku liian usein tai liian paljon käyttävä sekoaa. Se on ikävä juttu jos kaveri joutuu mielisairaalaan. Tripillä oleva on normaalisti ihan keskustelukykyinen ja kohtalaisen itsevarma. Jos tyyppi muuttuu ihan täysin oudoksi niin jotain on vinossa. Itse en koe tarvetta ottaa.
- tuovilanrogervisioner
kyllä oli paha trippi...
- kaasupieta
laittakaa postia:
[email protected]
kuvia kehiin--- - mikatuovilankummism9
sekatila jatkuu:herra on kunigas usko herraan...
- mighjkkatbghjfdsxcvbnbvc
jeesus pelastaa.
niinkuin halme sanoi:" jumala armahtaa ,minä en." - sekaisinkuintalonori
nyt sekatilaiset postia:
[email protected] - jackvitikkaheiska
en lähetä postia sekaiselle huume hörhölle.
- eiaasiaanpokolilol
sekatila painaa taas päälle..
- nuuskaapersuuksiin
ota rauhallisesti ja juo kahvia niin
se sekatila helpottaa. - pekkahaavistostaisopres
ei kahvi auta niin laita postia
[email protected]
usko herraan ja pyhähenki laskeutuu päällesi. - meidänkirjastontäti
sekatila on jo ollut kauan päällä-
miten pitää toimia ??
[email protected] - alikersanttivenäläinen
ota ihan rauhallisesti.
sekatila menee ohi kun uskot herraan. - herrapelastaaköyhät
sekatila tulee jo uniin.
laittakaa postia
[email protected] - olaonhyvä7
ota unilääkettä äläkä huumeita.
- eestieesti
ei oo unilääkettä.
otan vähän kahvia-
uskokaa herraan. - Anonyymi
Itellä näin isoveljen ja iskän tulevan autotallin vaikka olin siellä kaverin kanssa ja kukaan ei tullut sinne
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123680MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar721934Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421588Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811224Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja661042Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33988Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60853- 171844
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3778