Eturauhasvaiva/Istuminen

Nelikymppinen mies

Onko kenelläkään eturauhasvaiva pahentunut istumisesta?

7

4310

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toinen 40 v

      millaisia oireita ilmaantuu? tässä on itellä setvitty jos jonkinlaista syytä omiin oireiluihin. nivusta,reittä ,lonkkaa puristaa.istuminen ja portaissa nousut pahentaa.virtsaamisen jälkeen tahtoo alkaa kirveleen virtsaputkessa. epäilevät kuitenkin hermopinnettä nivusessa. nyt se on puudutettu ja kortisoonihoito menossa nivuseen. uinti helpottaa vaivaa. tunti rintauintia yhteen soittoon. kipuhermoreseptorit ovat kuulemma herkistyneet, koska kivut ovat jatkuneet yli vuoden. tavallisilla kipulääkkeillä ei mitään vaikutusta. pirullisia oireiluja nämä lantion alueen kiputilat hoidettavina. on tehty mangeettikuvaukset,tähystykset rakkoon yms. xatral,lyrica,kipumasennuslääkitys päällä. ei taida enää tulla timpuria. istuessa joutuu kohottaan oikeaa pakaraa ja jakaa ylöspäin.kroonista eturauhastulehdusta epäilen, mutta pikkulapsena oli näitä samantyyppisiä virtsaputkioireita, mikä ei oikein sovi yhteen.

      • Nelikymppinen mies

        virtsaaminen vaikeutuu tai siis menee vaikeammaksi ja sitten takapuoleen tulee outo tunne, ikäänkuin siellä olisi joku "mötti" peräsuolen edessä, semmosta tunnetta niin kuin istuisi jonkun päällä.

        Mites jos on suurentunut eturauhanen, tuntuuko se tältä?

        Viime marraskussa tehty kaikki mahdolliset tutkimukset, ei löytynyt mitään. Tämä on tätä meikäläisen tunnetta mutta tuntuisi siltä että kun olen käynyt isolla hädällä, niin sitten poistuisi nuo virtsaamisvaivatkin. Ainakin ulostamisen jälkeen tulee muutamien sekuntien päästä aina myös virtsaa, milloin vähemmän milloin enemmän.

        Eli ummetustakin meikäpojalla on, ja peräsuolikin on tähystetty, sekin marraskuussa.

        Mulla alkoi oikeastaan nämä vaivat viime syksynä siitä kun mulla oli jalka hirveen kipeä, siis nilkka ja se oli pullistunut, epäilin itse kihtiä.

        Lämpöhoitoa käytän ehtoosti, se auttaa.

        Sitten suolisto kramppaa, en tiedä mihin oireeseen tämä kuuluu? Ja ihan kun jotain muurahaisia kävelisi peräsuolen ja kivespussien välillä, kun istuu.

        Jos jaksat kommentoida näihin, olisin kovasti kiitollinen.

        Mulla Xatral käytössä, samoin on ollut tulehduskipulääkkeitä käytössä, parikin urologia diagnisoinut tämän myös krooniseksi eturauhastulehduksesi. Näitä vaivoja, tosin pienemmässä määrin, ollut kaksikymppisestä asti.

        Yöt on niin erilaisia; Joskus tulee hyvä ja runsas virtasuihku, joskus joutuu punnertamaan. Joskus on terska ja terskan pää kipeä, joskus ei.
        Aamuisin yleensä virtsasuihku on hyvä.
        Juon tosin yölläkin virtsaamisen jälkeen ison lasillisen vettä.

        Ja mikä ihmeellisintä; Silloin kun uskalsin vielä juoda olutta, virtsaaminen sujui silloin todella hyvin, vaikka urologit eivät suosittele oluen juomista.

        Lohduttaa kyllä melkoisesti että tällaisen vaivan kärsijöitä on muitakin (vaikka kenellekään en tätä vaivaa soisi, en edes pahimmalle vihamiehelle).

        Tähystyksissä en ole ollut enkä mangneettikuvauksissa, sitä ei yksikään urologi ole edes suositellut tai ehdottanut.

        Trimopan mulla auttoi vuonna 2000, se on mulla nyt toisena lääkkeenä, on vaikea itse arvioida auttaako se vaiko ei, koska sen kuurin aikana pitää juoda huomattavan paljon vettä. Ja ilman tuota Trimopaniakin tuo virtsaus voisi toimia noin kuten se toimii nyt.

        Minulla takamuksen alla Instrun lämpötyyny, ja alavatsalla sekä terskan päällä kaksi lämpöpakkausta, jotka kuumennan mikrossa. Makaan siis selälläni, usein myös niin että jalat koukussa ja reisien välillä kuumapussi. Tämä lämpöähoitomenetelmä auttaa, mutta aamupäivisin ei auta tämäkään.


      • Nelikymppinen mies
        Nelikymppinen mies kirjoitti:

        virtsaaminen vaikeutuu tai siis menee vaikeammaksi ja sitten takapuoleen tulee outo tunne, ikäänkuin siellä olisi joku "mötti" peräsuolen edessä, semmosta tunnetta niin kuin istuisi jonkun päällä.

        Mites jos on suurentunut eturauhanen, tuntuuko se tältä?

        Viime marraskussa tehty kaikki mahdolliset tutkimukset, ei löytynyt mitään. Tämä on tätä meikäläisen tunnetta mutta tuntuisi siltä että kun olen käynyt isolla hädällä, niin sitten poistuisi nuo virtsaamisvaivatkin. Ainakin ulostamisen jälkeen tulee muutamien sekuntien päästä aina myös virtsaa, milloin vähemmän milloin enemmän.

        Eli ummetustakin meikäpojalla on, ja peräsuolikin on tähystetty, sekin marraskuussa.

        Mulla alkoi oikeastaan nämä vaivat viime syksynä siitä kun mulla oli jalka hirveen kipeä, siis nilkka ja se oli pullistunut, epäilin itse kihtiä.

        Lämpöhoitoa käytän ehtoosti, se auttaa.

        Sitten suolisto kramppaa, en tiedä mihin oireeseen tämä kuuluu? Ja ihan kun jotain muurahaisia kävelisi peräsuolen ja kivespussien välillä, kun istuu.

        Jos jaksat kommentoida näihin, olisin kovasti kiitollinen.

        Mulla Xatral käytössä, samoin on ollut tulehduskipulääkkeitä käytössä, parikin urologia diagnisoinut tämän myös krooniseksi eturauhastulehduksesi. Näitä vaivoja, tosin pienemmässä määrin, ollut kaksikymppisestä asti.

        Yöt on niin erilaisia; Joskus tulee hyvä ja runsas virtasuihku, joskus joutuu punnertamaan. Joskus on terska ja terskan pää kipeä, joskus ei.
        Aamuisin yleensä virtsasuihku on hyvä.
        Juon tosin yölläkin virtsaamisen jälkeen ison lasillisen vettä.

        Ja mikä ihmeellisintä; Silloin kun uskalsin vielä juoda olutta, virtsaaminen sujui silloin todella hyvin, vaikka urologit eivät suosittele oluen juomista.

        Lohduttaa kyllä melkoisesti että tällaisen vaivan kärsijöitä on muitakin (vaikka kenellekään en tätä vaivaa soisi, en edes pahimmalle vihamiehelle).

        Tähystyksissä en ole ollut enkä mangneettikuvauksissa, sitä ei yksikään urologi ole edes suositellut tai ehdottanut.

        Trimopan mulla auttoi vuonna 2000, se on mulla nyt toisena lääkkeenä, on vaikea itse arvioida auttaako se vaiko ei, koska sen kuurin aikana pitää juoda huomattavan paljon vettä. Ja ilman tuota Trimopaniakin tuo virtsaus voisi toimia noin kuten se toimii nyt.

        Minulla takamuksen alla Instrun lämpötyyny, ja alavatsalla sekä terskan päällä kaksi lämpöpakkausta, jotka kuumennan mikrossa. Makaan siis selälläni, usein myös niin että jalat koukussa ja reisien välillä kuumapussi. Tämä lämpöähoitomenetelmä auttaa, mutta aamupäivisin ei auta tämäkään.

        Mulla ei tainnut tämä vaiva olla vuoteen, mutta viime syksynä alkoi ja Xatral-lääkkeellä se poistui marraskuun lopulla. Sitten se iski uudelleen helmikuussa, maaliskuussa välillä ei mitään vaivaa, ja sitten taas "aktivoitui" noin kolme viikkoa sitten.

        Jotenkin olen uskovainen että nämä virtsaamisvaivat johtuvat peräsuolen toiminnasta koska kun on virtsaamisvaivaa, silloin on myös ulostamisvaivaa taikka toisippäin.

        Kesällä uimista en ole enää voinut harrastaa pitkiin aikoihin, samoin kaikenlainen, pienikin viima käynnistää vaivat heti. Ei tarvitse esimerkiksi talvella kuin avata ikkunan muutamaksi sekunniksi niin heti tuntee.

        Sitten päinvastainen ilmiö; Kun oireita ei ole, ja on esimerkiksi vähän kuumemmassa suihkussa, niin tulee virtsaamishätä.

        Kylmä ja kuuma aiheuttavat siis eri lailla.
        Kylmä negatiivisesti, kuuma positiivisesti, mutta sitten kun "värkit" on ihan tukossa, sitten ei auta muu kuin aika.

        Ja nyt kun vaivaa siis on, tulee etenkin aamuisin voimakkaita vilunvärähtelyitä, eli on ikäänkuin kylmä olo. Joskus tuntuu jalat/varpaat kylmiltä.

        Lääkärit ja urologitkin ovat niin erilaisia. Ensimmäinen urologi sanoi että tähän krooniseen eturauhasvaivaan ei ole mitään lääkitystä. Kävin hänen tykönään noin 3-vuotta sitten. Sitten tämä viimeisin käyntini toisella urologilla, marraskuussa johti Xatral-lääkitykseen. Sain rinnalle myös jonkun lääkkeen, jolla hoidetaan mm. reumaa (en muista sen lääkkeen nimeä mutta olisikohan ollut joku kipulääke).

        Ja marraskuussa kaiken tämän hyvän lisäksi poistettiin pakarasta hyvälaatuinen kasvain, jota ensiksi epäiltiin peräpukamaksi mutta se olikin sitten Trombbi.

        On myös ollut sisäisiä pukamia, ja peräsuolen haavauma, mutta ne hoidettu kuntoon.

        Joskus vaan tuntuu että tämä ei voi olla totta, että miksi tämä kaikki rumba on tullut minun kohdalleni!!!! Mutta pahemminkin voisi tietysti olla...

        PSA-verikoe otettu 2000 ja 2006 marraskussa, ja arvot olivat jotain hiukan yli 0:n päälle, ja mitään pissatulehdusta ei ainakaan marraskuussa ollut ja nyt jos noihin labratesteihin pyrkisin, nauraisivat ja pitäisivät hulluna minua.


      • Nelikymppinen mies
        Nelikymppinen mies kirjoitti:

        Mulla ei tainnut tämä vaiva olla vuoteen, mutta viime syksynä alkoi ja Xatral-lääkkeellä se poistui marraskuun lopulla. Sitten se iski uudelleen helmikuussa, maaliskuussa välillä ei mitään vaivaa, ja sitten taas "aktivoitui" noin kolme viikkoa sitten.

        Jotenkin olen uskovainen että nämä virtsaamisvaivat johtuvat peräsuolen toiminnasta koska kun on virtsaamisvaivaa, silloin on myös ulostamisvaivaa taikka toisippäin.

        Kesällä uimista en ole enää voinut harrastaa pitkiin aikoihin, samoin kaikenlainen, pienikin viima käynnistää vaivat heti. Ei tarvitse esimerkiksi talvella kuin avata ikkunan muutamaksi sekunniksi niin heti tuntee.

        Sitten päinvastainen ilmiö; Kun oireita ei ole, ja on esimerkiksi vähän kuumemmassa suihkussa, niin tulee virtsaamishätä.

        Kylmä ja kuuma aiheuttavat siis eri lailla.
        Kylmä negatiivisesti, kuuma positiivisesti, mutta sitten kun "värkit" on ihan tukossa, sitten ei auta muu kuin aika.

        Ja nyt kun vaivaa siis on, tulee etenkin aamuisin voimakkaita vilunvärähtelyitä, eli on ikäänkuin kylmä olo. Joskus tuntuu jalat/varpaat kylmiltä.

        Lääkärit ja urologitkin ovat niin erilaisia. Ensimmäinen urologi sanoi että tähän krooniseen eturauhasvaivaan ei ole mitään lääkitystä. Kävin hänen tykönään noin 3-vuotta sitten. Sitten tämä viimeisin käyntini toisella urologilla, marraskuussa johti Xatral-lääkitykseen. Sain rinnalle myös jonkun lääkkeen, jolla hoidetaan mm. reumaa (en muista sen lääkkeen nimeä mutta olisikohan ollut joku kipulääke).

        Ja marraskuussa kaiken tämän hyvän lisäksi poistettiin pakarasta hyvälaatuinen kasvain, jota ensiksi epäiltiin peräpukamaksi mutta se olikin sitten Trombbi.

        On myös ollut sisäisiä pukamia, ja peräsuolen haavauma, mutta ne hoidettu kuntoon.

        Joskus vaan tuntuu että tämä ei voi olla totta, että miksi tämä kaikki rumba on tullut minun kohdalleni!!!! Mutta pahemminkin voisi tietysti olla...

        PSA-verikoe otettu 2000 ja 2006 marraskussa, ja arvot olivat jotain hiukan yli 0:n päälle, ja mitään pissatulehdusta ei ainakaan marraskuussa ollut ja nyt jos noihin labratesteihin pyrkisin, nauraisivat ja pitäisivät hulluna minua.

        Mulla on kirvelyä virtsaputkessa vitsaamisen jälkeen harvemmin, virtsa tietysti koskaan ei ole ollut veristä.

        Siemensyöksyn jälkeen on ollut joskus inhoittavaa kirvelyn tunnetta.

        Mua ei tämä vaiva ole koskaan estänyt harrastamasta seksiä, toisaalta kun vaiva on pahimmillaan, on selvää arkuutta "vehkeessä".

        Mulla auttaa toisinaan tuo lenkkeily, eli 30-40 minuuttia reipasta kävelyä ja sen jälkeen saa mennä vessaan, mutta tuokaan ei toimi aina.

        Ja kyllähän tämä vaiva vaikuttaa myös pääkoppaan, rauhoittavia olen joutunut ottamaan, se ei auta virtsaamiseen mutta se auttaa mielentilaan eli ettei ole niin paniikissa, vaan pystyy rentoutumaan.


    • huimaheimo

      mutta jumppapallon päällä istuskelu sopii.

      =)

      • toinen 40 v

        kyllähän nämä vähä tutulta kuulostaa. välillä luulee ,että tälläiset vaivat on luulotautia,mutta ei ne sittenkään ole.sellainen ,joka tällaisia ei ole potenut,ei voi tajuta miltä ne tuntuu.ei lääkärit,eikä muutkaan. perhana ,jos pystys keskittyyn muuhun asiaan ensiksi niin sittenhän kaikki ois suhkot ok. työelämän oon joutunut tuskien takia heittään pois jo toista vuotta sitten. saatana että osaa vähä vituttaa..


    • Pelottaa

      eli lepo tekee hyvää, istuminen ei.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      515
      12858
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      349
      8444
    3. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      38
      7450
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      353
      2529
    5. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      6
      2274
    6. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1967
    7. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1703
    8. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      22
      1520
    9. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      192
      1510
    10. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      188
      1343
    Aihe