LUKEKAA

hmm..

Miksi jotku ihmiset on niin julmia ja tunteettomia eläimiä kohtaan?! Mikään ei saa mua itseäni ainakaan niin paljon suututtamaan ku eläinrääkkäys! Vittuako sitä pitää eläintä ottaa jos siittä ei osaa huolta pitää,rääkättäväksi?

Yhtä paljon eläimet kaikesta väkivallasta ja huonoista oloista kärsii ku ihminen! Samanlain eläimillä on tunteet ja sydän jotka siittä kärsii.

Kaikki tietää sen että esimerkiksi pienet viattomat koiravauvat on yli-hellyyttäviä mutta ei välttämättä tajua ETTÄ NEKIN KASVAA, eivätkä ehkä kaikkien mielestä ole enään niin sulosia! (toisinko mun mielestä)
Jotku kusipäät ostaa omalle 6-10 vuotialle lapselle oman eläimen mutta sanoo että ei itse koskekkaan siihen ja eikä välitä myöskään vaikka eläimelle kävis miten.. luulee että tuo ikänen lapsi muka pystyis huolehtimaan eläimestä kun ei pysty vielä itsestäkään kunnolla huolta pitään ilman äitiään tai isäänsä.
ÄLKÄÄ HOMMATKO PIKKULAPSILLE OMAA LEMMIKKÄ KOSKA JOS SEN TEKISITTE NIIN ELÄIMET HYÖTYISI SIITTÄ JO PALJON!

Herätkää nyt ihmiset jotka eläimiänne huonosti pidätte, ELÄIMILLÄ ON SAMALAIN TUNTEE JA SYDÄN KU TEILLÄ ITSELLÄNNE!!

Nii ja vielä, kokeilkaa meikkejä ihmisille! eläimet ei katos meikkejä käytä nii vittuako niitä pitää niillä testata! [itsekkin kyllä meikkaan, mutta sellasilla meikeillä mitä EI OLE eläimillä testattu!]

Ja sekin vielä. Jos koira puree ihmistä se lopetetaa, entä jos ihminen hakkaa tai pitää eläintään huonosti? - Saa EHKÄ vankeutta ja sakot tai sitte eläin otetaan vaan pois! SAMANLAIN IHMINEN PITÄIS SIITTÄ HYVÄSTÄ TAPPAA KU ELÄINTÄ ON HUONOSTI PITÄNY!

Jos vaan jotenki saisin 100% varmasti eläimille hyvät oltavat täsä maailmassa niin voisin mitä vaan antaa sen eestä, oman henkeni vaikka!

Mutta siittä oon tyytyväinen että kumminkin suurin osa on varmaan minun kans melko samaa mieltä? (:

14

1065

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minnie2

      Täyttä asiaa! Toivottavasti saat tällä kirjoituksella edes yhden ihmisen heräämään ja katsomaan asioita eläimen näkökulmasta..

      Lisäisin juttuusi vielä yhden tärkeän seikan: Jokainen vanhempi voi opettaa lapsilleen pienestä pitäen miten eläintä tulee kohdella ja miten huolehtia ja kantaa vastuu. Sillä voimme ainakin vaikuttaa siihen, ettei jälkeläisistämme ainakaan tule välinpitämättömiä eläinrääkkääjiä!

    • Samat sanat,,,

      Näitä asioita tällä palstalla on jauhettu jo moneen kertaan, ja luulen, että ei siitä mitään hyötyä edes ole. Siis siksi, että liikkuukohan täällä edes paljon noita eläinrääkkääjiä... Saatan olla väärässä, mutta näitä on jo niin moneen kertaan jauhettu, että ei enään oikein hyödytä. Tai siis onhan se hyvä, että ilmoittaa mielipiteitä ja yrittää saada ihmiset ymmärtämään, mutta jospa ne kaikki valittajat (mukaan lukien minä) menisivät noille muille keskustelupalstoille niitä asioita kertomaan niiden kamalien linkkien kera, ehkä olisi enemmän hyötyä. Mutta tämä taas on oma mielipiteeni asiasta... Olisi se joskus kiva saada jotain hauskoja ja huumoristisia juttuja tänne...Niitä taas on mielestäni liian harvoin... Mutta siis nyt taas rupesin kauheaa puhetta pitämään, joten taidan lopettaa...

      Mutta siis olen AIVAN samaa mieltä kanssasi. :)

    • hmm..

      samaa mieltä minnie2:sen kans (: ja sekin on totta että turhaan tänne tätä kirjottaa vaan nii saameristi tuo mua ottaa päähän, nii pakko ees oli koittaa ja mistä sitä ikinä tietää jos tästä on hyötyä :S :D

    • oki

      Olen täysin samaa mieltä! Ja on vielä paljon muitakin asioita missä ihmiset voisivat parantaa eläimien kohdalla ja ajatella pikkusen.

    • ___

      Vähän fanaattista, vaikkakin asiaa..

      "Ja sekin vielä. Jos koira puree ihmistä se lopetetaa, entä jos ihminen hakkaa tai pitää eläintään huonosti? - Saa EHKÄ vankeutta ja sakot tai sitte eläin otetaan vaan pois! SAMANLAIN IHMINEN PITÄIS SIITTÄ HYVÄSTÄ TAPPAA KU ELÄINTÄ ON HUONOSTI PITÄNY!"

      Tää varsinkin meni vähän yli... Eihän suomessa sallita kuolemantuomiotakaan... ootko sitäkin vastaan, että eläin lopetetaan, kun sillä on joku parantumaton sairaus tai tuskia..? Vai pitäskö sen omistaja ampua, kun se on varmasti jotenkin sen vika, että eläin sairastu...

    • Snaksu

      Et voisi olla enempää oikeassa! Eläimillä on samanlaiset tunteet kuin ihmisilläkin! Lemmikit ovat peheen jäseniä, jos olet sellaisen hankkinut. Ei niitä voi hyljätä tai tappaa noin vain. Monet esim. hukuttavat ei-toivottuja pentuja ym. karmeaa! Ottakaa kantaa ja pidättehän hyvää huolta lemmikistänne, vaikka se olisi sitten skorpioni ^^

    • Joo o.

      Vähän fanaattista, vaikkakin asiaa..

      "Ja sekin vielä. Jos koira puree ihmistä se lopetetaa, entä jos ihminen hakkaa tai pitää eläintään huonosti? - Saa EHKÄ vankeutta ja sakot tai sitte eläin otetaan vaan pois! SAMANLAIN IHMINEN PITÄIS SIITTÄ HYVÄSTÄ TAPPAA KU ELÄINTÄ ON HUONOSTI PITÄNY!"

      Tää varsinkin meni vähän yli... Eihän suomessa sallita kuolemantuomiotakaan... ootko sitäkin vastaan, että eläin lopetetaan, kun sillä on joku parantumaton sairaus tai tuskia..? Vai pitäskö sen omistaja ampua, kun se on varmasti jotenkin sen vika, että eläin sairastu...



      Ei nuin.. Mutta niinku jos koira puree jotain ihmistä joka sitä härnäämällä härnää tai sitten jotenki puolustaessa nii se yleensä lopetetaa.

    • Koirahullu

      Nii... ja sitte, ku jotku laittaa johonki herkkuun myrkkyä, niin ei oo mitään järkee. Kuka nyt ei kattois mitä se syö, tai näkis, et koira syö jotain. Sellanen ei, joka ei välitä koirastaan. Mun koira löys yks päivä maasta jonku lihan palan. Mä yritin ottaa sitä pois, mutta se nielas vähän siitä. Tulin suoraan kotiin ja annoin sille hiilitabletin, se auttaa. Sen jälkeen tuli sitten mustaa kakkaa, ihan normaalia. (Älkää sitten antako tota määrää, en ole varma).

    • Joku

      Samaa mieltä olen, tottakai, mutta ei se täällä palstalla puhuminen pelkästään auta.

    • J.Kk

      Täyttä ASIAA!

      Jos eläimet saisivat paremmat oltavat maan päällä, surmaisin itseni niiden puolesta!

      Jos saan vanhempana lapsen, jos lapsi lyö eläintäni, se saa kunnon opetuksen miten eläimiä kohdellaan (en puhu hakkaamisesta vaan puhumisesta) Nytkin hoidan lapsia ja heillä on koira, koira pelkää silitystä sillä se pelkää että lyön sitä! Itse olen jo ansainnut luottamuksen koiraan eikä se minua pelkää, juoksee iloisesti luokse kun menen heille :)

    • e.r.

      Olen kanssasi samaa mieltä,liian paljon on kärsimystä ja huonoa kohtelua.Päätin kans juuri että en meinää edes käydä mäkkärissä kun ajattelin amerikan mahtisikaloiden tuottoa sielä on yli 1000 sikaa niin pieneen tilaan sullottu etteivät pääse edes omin voimin ylös kasvavat epämuodostumia ja lopuksi kun koko ikä 6kk on eletty ja pumpattu hormoneilla höystettyä ruokaa niin possut eivät omin jaloin pääse edes teurastamoon vaan ne elävina sullotaan trukkilaatikkoon.
      Kyllä muakin vituttaa tuollaiset k...ampua sais kaikki jotka julkeevat heikomman kimppuun käydä!
      Mutta monet ihmiset eivät välitä kun on omassa jääkaapissa asiat kunnossa,ja kun ei asia niin itseään koske ja sitten on näitä tyyppejä jotka nostavat kädet ylös kun "ei asioille voi mitään,ainakaan yksin".
      Tottahan se on jos meet osoittamaan hyvän asian puolesta mieltä,olet joku hullu tai lahkolainen tms.Ei normaali tyyppi.Sehäm on normaalia kiduttaa eläimiä ym.
      Sama nuo ns.hyvät koiran ruoat ne testataan koirilla ja kissoilla jotka elävät p...olosuhteissa usassa laboratorioissa,sitten kun ne valittavat leikataan äänihuulet.Tottakai ne valittaa,no mites ihminen leikataanpa mieheltä nunat irti ja jätetään sinne ominen kipuineen ja tuskineen,sielä kopissa se taitaisi hymyillä ja pitää leikattua osaa kädessään.Eikö niin?
      Yhteiskunta ja Laki,joka ei valitettvasti ole kaikille sama on pers....
      Koska eihänse päättäjiä kutkuta ainoastaan se että saa oman tilinsä mahdollisemman paljon korotettua ja jotain muka pientä näkyvää aikaan.
      Mutta takaisin asiaan,olen jo ajatellutkin että olenko maailman ainut ihminen joka vastustaa eläimiin kohdistuvaa vääryyttä kunnes poikkesin tänne ja täälä näyttää olevan muitakin :)
      Ja jos näette jossain jotain toimikaa,tarkoitan tehkää asioista ilmoitusta.Jos teille tehtäisiin vääryyttä varmasti toivottavaa olisi että jopku tulisi auttamaan?!

    • asiaa!!

      olen täysin samaa mieltä! eläimilläkin on tunteet yhtä lailla kuin ihmisilläkin! eläimet eivät pysty kertomaan sanoin mihin heitä sattuu tai milloin. mutta kaikki tietävät hyvin että niihinkin sattuu, mutta silti niitä halutaan satuttaa! halutaan nähdä kuinka niihin sattuu! ilman eläimiä emme olisi tässä maailmassa!

    • samaa mieltä

      oon samaa mieltä sun kaa.Jos aikoo ottaa lemmikin kyllä siitä pittää pitää tosi hyvää huolta.Ruokkia,harjata,käytää lenkillä jne..

    • IchigoNeko!

      Totta puhut, ihmiset on tosi hulluja, oisin ollut enemmän eläin ku ihminen. Ihmiset on tyhmii, ku ne turhaa pistää kärsii eläimii, ja Lancome, L'Oreal ja muut testaaja meikit ei piittaa eläimistä. Ja toinenki asia puuttui: Espanjassa ja muissa maissa (ei suomessa) niitä äyriäisii ei tapeta silloin ku ne on kalakaupassa, ne silti elää ja ne elää jäáhileiden päällä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      398
      1585
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1298
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1235
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      171
      1198
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      997
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      906
    7. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      834
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      826
    9. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      820
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      97
      734
    Aihe