MIHIN PERUSTUU HINNAT (SPR, Fida,

Pelastus??????????

Mihin perustuu "hyväntekeväisyysjärjestöjen" krpputorien hinnat?
Miksi ilmaiseksi saatu tavara on hinnoiltaan pilvissä?? Miksi on antiikkiliikkeiden hinnat?

Seinäjoen seudulla Hyllykallion alueella SPR rakensi kirpputorilleen UUDET TILAT. Kyllä rahaa pitää olla kun kirpputori pystyy rakentaa uudet toimitilat. Hinnat ovat sitävastoin sielläkin aivan pilvissä ja sama tavara makaa kiiltävissä liiketiloissa.
Myös Tampereella ja Jyväskylässä SPR:n kirpparit kiskovat viimeistä hintaa. Seinäkelloissa on yleensä 99 € hintaa jos on hiukankin vanhempi.

Sama peli on Fidan ja Pelastusarmeijan kirppareilla. Jos kerran tavaraa tulee jatkuvasti tuutin täydeltä niin miksi hinnoitella itsensä pihalle?

Kuka yleensä ostaa näiltä kirppareilta? Itse en ainakaan maksaisi kiskurihintaa kun samaan aikaan yksityisillä kirppareilla voi tehdä suuria löytöjä halvalla.
Myös huutonetistä voi saada shokkilöytöjä.

Ostaako ihmiset sen takia SPR:N kirppareilta, että tämä järjestö pärjäisi veripankkina?

48

6376

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kirppis ihminen

      Noiden hyväntekeväisyysjärjestöjen kirppiksillä on nuo hinnat tosiaan pilvissä, halvemmalla pääsee, jos menee tavalliselle kirpparille tai surffaa huutonettiin. En minäkään tiedä, kuka maksaa moisia kiskurihintoja noista tuotteista, jotka on vielä lahjoituksina saatu.

      • arviokirjat

        siis en käsitä sitä, että miksi he niin tarkkaan syynäävät arviokirjoista ja jopa käyttävät asiantuntijoita tavaran arvon selvittämiseksi?

        seinäjoella keskustan kirpparilla vanhoissa nukeissa on törkykovat hinnat. kun kyselin niitä niin sanottiin, että "nukketohtori" on arvioinut ne. voi vietävä, että itse nukketohtori.


    • vapaaseen kilpailuun

      ja siihen, että jos myisivät halvemmalla, se olisi pois osto-ja myyntiliikkeiden ja antiikkiliikkeiden vuotuisesta myyntisaldosta.

      • ratkaisee hinnat

        Aina joku kuitenkin maksaa noita järkky hintoja, vaikken kyllä ymmärrä miksi. Olisiko kyseessä jonkinlainen sisäpiirikauppa, eli että jos 'oikea' ostaja on ostamassa hintoja kyllä pudotetaan, mene tiedä.

        Tosin mm. Fidallakin on joskus loistavia uloskanto tarjous päiviä, esimerkiksi kun talvikausi vaihtuu kevät kauteen myydään kaikki talivi jutut sitten eurolla jne...

        Eli katotaan mistä tuotteista saadaan kunnon hinnat ja loput sitten mitä on jäänyt suorastaan lahjoitetaan pois. Vaatii kuitenkin jonkilaista 'kyttäystaitoa' että osuu oikeeseen aikaan oikeeseen paikkaan.

        Nuo vahojen nukkien hinnat ovat kylläkin vähän niinkuin tarjonnan ja kysynnän juttu. Jos kyseessä on oikeesti vanha nukke sen hinta voi nousta aika hyvinkin, mutta voi olla niinkin ettei kukaan suostu maksamaan näitä 'nukketohtori' hintoja.

        Ehkä olisi reilumpaa että nämä 'hyviäntekeväisyys' toritkin jollakin tavalla huutokauppaisi niitä kysytyimpiä tuotteitaan. Saattaisi jopa lisätä kaupankäyntiä; Eikä sitten jäisi ketään vaivaamaan, että jos joku tekee taas bisnestä ostamalla halvalla kirppikseltä ja myymällä saman tuotteen antiikkina kovaan hintaan.

        Hmm. no atiikkikauppiaathan vois sitten huudella niitä nukkeja hyllyt väärällensä ja miettiä että suostuuko tavallinen Terttu-Maija enään maksamaan noita bluffihintoja.


    • slammm

      hyväntekeväisyys järjestöt ei saa myydä liian halvalla, muutoin ahneet trokarit ja jälleen myyjät kerää voitot. Ajatelkaa lahjoittajaa, joka jonkun arvokkaamman tavaran lahjoittaa ja olettaa että järjestö saa siitä ?paljon? rahaa omaan hyvään tarkoitukseen. Eikö se lämmittäisi lahjoittajan mieltä. Toisin kun esimerkiksi vastaavan tavaran ostaisi joku kyttäävä trokari pilkkahinnalla ja myisi sen heti suurella voitolla. Eipä lahjoittaja varmaan tarkoittanut sitä että järjestö saa vain ropoja ja joku ahne hyeenatrokari kerää itselleen rahaa.

      Itseäni harmitti eräs tapaus yli 10 vuotta sitten. Erääseen hyväntekeväisyys järjestön myyjäisiin lahjoitin valikoituja parempia postimerkkejä pussitettuna, satoja per pussi. Kerroin kyllä mitä niistä pitäisi pyytää. Mutta kun myyjäispäivän aamuna kävin k.o. tapahtumassa, niitä pusseja oli vain 1 jäljellä ja hinta oli 1mk. Eli ne kaikki oli myyty 1mk/pussi. Silloin otti päähän, mulla oli kauhee työkin tehdä niitä pusseja ja ne meni aivan ilmaiseksi. Perkele, se oli viiminen kerta.

      • noita pusseja

        järjestellyt. On aikamoinen työ saada pussiin 100:kin erilaista merkkiä jostain tietystä maasta. Ensin ne pitää levittää pöydälle ja laittaa aina samanlaisia päällekkäin. Kyllä se työstä käy eikä siitä kirpparillakaan oman työn osuutta saa.


      • keskuudessamme

        Silti trokarit kiertävät kirppiksiä. Hintataso vain nousee koko ajan.


    • pitää olla

      korkeammat hinnat! Tulothan menevät hyväntekeväisyyteen. Myyjien tietenkin pitää tietää mistä voi enemmän pyytää, koska tarkoitus on tavarat myös saada myytyä.
      Hyväntekeväisyyttä tuskin on tarkoitettu tehdä trokareiden hyväksi.
      Ostin kerran yhden kynttilänjalan, jossa oli liian pieni hinta ja maksoin siitä 10 -kertaisen hinnan, joka oli minun kukkarolleni sopiva lahjoitus ja tilpehööriä jo tarpeeksi kotona.

      • tuokin, mutta

        itse kiertelen kirppikisiä ihan vaan koska minulla ei ole rahaa ostaa kaupasta noita välttämättömiä tarpeita kuten vaatteita. Siksi on väärin että kirppiksellä pyydetään käytetystä vaatteesta enemmän tai samanverran kuin uudesta kaupassa.


      • järkeä on

        hinnoitella niin yläkanttiin, että osa kävijöistä jättää koko hyväntekeväisyyden väliin, kun tietää, että siellä vingutaan kovinta mahdollista hintaa roinasta?


      • juurikaan
        tuokin, mutta kirjoitti:

        itse kiertelen kirppikisiä ihan vaan koska minulla ei ole rahaa ostaa kaupasta noita välttämättömiä tarpeita kuten vaatteita. Siksi on väärin että kirppiksellä pyydetään käytetystä vaatteesta enemmän tai samanverran kuin uudesta kaupassa.

        kiinnostuneita vaatteista vaan Desing-tavarasta.
        Olen muuten ihmetellyt samaa.Kannattaako ostaa kirpparilta vaatteita, kun uusia saa kaupasta samalla hinnalla, jos viitsii varsinkin penkoa jäänöseria tai alennusmyyntejä.


      • Pelastus???...
        tuokin, mutta kirjoitti:

        itse kiertelen kirppikisiä ihan vaan koska minulla ei ole rahaa ostaa kaupasta noita välttämättömiä tarpeita kuten vaatteita. Siksi on väärin että kirppiksellä pyydetään käytetystä vaatteesta enemmän tai samanverran kuin uudesta kaupassa.

        Olen kanssasi samaa mieltä. Joskus kirppareilla voi olla esim. miesten housuja ja pukuja ihan fiksuja, mutta Dressmanista saa halvemmalla. Paitojakin on´usein Dressmanilla todella halvalla ja ei kannata maksaa kirpparin hikisestä paidasta samaa hintaa. Jos hinta on euron niin voisi pestä ja saada ihan hyvän. En todellakaan ymmärrä käytetystä vaatteesta 10€ hintaa. Ilmeisesti siksi ne roikkuvatkin aina niissä tankoissa.

        Aika erikoisiakin vastauksia noissa edellisissä on ollut. Itse en kyllä ymmärrä sitä jos hyväntekeväisyyskirpparin päätarkoitukseksi tulee estää trokarien kaupankäynti.
        Ymmärrän kyllä tuon postimerkkeilijän ja olen samaa mieltä, että niissä pusseissa olisi saanut olla 1mk ja 10 penniä hintaa. Jos hän odotti parempaa hintaa niin kirjoittaa palturia. Itsekin olen joskus keräillyt postimerkkejä ja en usko, että hän olisi laittanut niihin pusseihin mitään arvomerkkejä joista olisi yhdestä voinut saada 500mk. Uskon, että pusseissa oli ns. arvottomia merkkejä. Mutta hupinsa kaikilla.

        En tosiankaan ymmärrä sitä jos esim. jokin vanha lipasto on hyväntekeväisyyskirpparilla 500€ ja jos tarjoaa siitä 300€ niin ei lähde ja sitten ko. lipasto on 5 seuraavaa vuotta jossain kirpparin nurkassa. Eihän tämäkään tapa palvele sitä iloista antajaa. Rahathan jää näin saamatta ja iloinen antaja olisi mielellään nähnyt ne tulevan käyttöön.


      • slammm
        Pelastus???... kirjoitti:

        Olen kanssasi samaa mieltä. Joskus kirppareilla voi olla esim. miesten housuja ja pukuja ihan fiksuja, mutta Dressmanista saa halvemmalla. Paitojakin on´usein Dressmanilla todella halvalla ja ei kannata maksaa kirpparin hikisestä paidasta samaa hintaa. Jos hinta on euron niin voisi pestä ja saada ihan hyvän. En todellakaan ymmärrä käytetystä vaatteesta 10€ hintaa. Ilmeisesti siksi ne roikkuvatkin aina niissä tankoissa.

        Aika erikoisiakin vastauksia noissa edellisissä on ollut. Itse en kyllä ymmärrä sitä jos hyväntekeväisyyskirpparin päätarkoitukseksi tulee estää trokarien kaupankäynti.
        Ymmärrän kyllä tuon postimerkkeilijän ja olen samaa mieltä, että niissä pusseissa olisi saanut olla 1mk ja 10 penniä hintaa. Jos hän odotti parempaa hintaa niin kirjoittaa palturia. Itsekin olen joskus keräillyt postimerkkejä ja en usko, että hän olisi laittanut niihin pusseihin mitään arvomerkkejä joista olisi yhdestä voinut saada 500mk. Uskon, että pusseissa oli ns. arvottomia merkkejä. Mutta hupinsa kaikilla.

        En tosiankaan ymmärrä sitä jos esim. jokin vanha lipasto on hyväntekeväisyyskirpparilla 500€ ja jos tarjoaa siitä 300€ niin ei lähde ja sitten ko. lipasto on 5 seuraavaa vuotta jossain kirpparin nurkassa. Eihän tämäkään tapa palvele sitä iloista antajaa. Rahathan jää näin saamatta ja iloinen antaja olisi mielellään nähnyt ne tulevan käyttöön.

        mennä ääripäähän kun et asiasta tiedä. Ei niissä pusseissa mitään 500mk merkkejä ollut, vaan luetteloarvoltaan yht n. 150-200mk. Älä siis pilkkaa jollain 1mk 10p. PALTURI kirjoituksellasi. Pyynti hinta olisi pitänyt olla ainakin se 10 mk. Ja älä sinä väitä että ne oli roskaa, ne oli valikoituja "kunnon" merkkejä. Mielummin olisin lahjoittanut esim 10mk, (= 10 vaivalla tehtyä 1mk:lla myytyä pussia) kun tehnyt turhaa työtä.


      • Pelastus???..
        slammm kirjoitti:

        mennä ääripäähän kun et asiasta tiedä. Ei niissä pusseissa mitään 500mk merkkejä ollut, vaan luetteloarvoltaan yht n. 150-200mk. Älä siis pilkkaa jollain 1mk 10p. PALTURI kirjoituksellasi. Pyynti hinta olisi pitänyt olla ainakin se 10 mk. Ja älä sinä väitä että ne oli roskaa, ne oli valikoituja "kunnon" merkkejä. Mielummin olisin lahjoittanut esim 10mk, (= 10 vaivalla tehtyä 1mk:lla myytyä pussia) kun tehnyt turhaa työtä.

        Annoit itse jo vastauksen miksi niiden arvo oli 1 mk ja 10 penniä vaan. Jos olisit sydämmestäsi lahjoittanut niin olisit antanut suoraan rahaa, mutta annoitkin arvottomia merkkejä luullen ettei kirppari tiedä niiden arvotonta arvoa.


      • kotimaisia ja
        slammm kirjoitti:

        mennä ääripäähän kun et asiasta tiedä. Ei niissä pusseissa mitään 500mk merkkejä ollut, vaan luetteloarvoltaan yht n. 150-200mk. Älä siis pilkkaa jollain 1mk 10p. PALTURI kirjoituksellasi. Pyynti hinta olisi pitänyt olla ainakin se 10 mk. Ja älä sinä väitä että ne oli roskaa, ne oli valikoituja "kunnon" merkkejä. Mielummin olisin lahjoittanut esim 10mk, (= 10 vaivalla tehtyä 1mk:lla myytyä pussia) kun tehnyt turhaa työtä.

        leimat valikoituja kaarileimoja? Montako kappaletta keskimäärin pussissa ja miltä aikakaudelta pääasiassa?


      • slammm
        Pelastus???.. kirjoitti:

        Annoit itse jo vastauksen miksi niiden arvo oli 1 mk ja 10 penniä vaan. Jos olisit sydämmestäsi lahjoittanut niin olisit antanut suoraan rahaa, mutta annoitkin arvottomia merkkejä luullen ettei kirppari tiedä niiden arvotonta arvoa.

        aika pölö, kun väität jotain tollaista. Yhtä hyvin kaikki voisi lahjoittaa aina vaan rahaa, eikä mitään hyväntekeväisyys kirppareita tarvittaisikaan. Äläkä enää väitä niitä arvottomiksi, kun et varmasti niitä ole nähnyt. Olen itse filatelisti ja tiedän kyllä postimerkeistä 100 kertaa enemmän kuin sinä. kirjoitukseni aiheesta loppuu vänkkäyksesi vuoksi tähän.(piste)


      • ole tarkkana
        Pelastus???.. kirjoitti:

        Annoit itse jo vastauksen miksi niiden arvo oli 1 mk ja 10 penniä vaan. Jos olisit sydämmestäsi lahjoittanut niin olisit antanut suoraan rahaa, mutta annoitkin arvottomia merkkejä luullen ettei kirppari tiedä niiden arvotonta arvoa.

        ei kannattaisi olla eläkkeellä, kun osaat arvioida toisten lahjoitustenkin arvon näkemättä, olisit varmaan hyvä lääkäri vieläkin.


      • vaatekin
        juurikaan kirjoitti:

        kiinnostuneita vaatteista vaan Desing-tavarasta.
        Olen muuten ihmetellyt samaa.Kannattaako ostaa kirpparilta vaatteita, kun uusia saa kaupasta samalla hinnalla, jos viitsii varsinkin penkoa jäänöseria tai alennusmyyntejä.

        On sellaisiakin trokareita, jotka ostavat vaatteita, lakanoita ja muuta ei-designia. Sitten sen tavaran näkee heidän omilla pöydillään itsepalvelukirppiksillä.


      • tarvi olla korkeammat hinna...

        Pötypuhetta! Kirppari toimii volyymilla, siis myydään edullisesti paljon kamppeita. Ei siis niin, että myydään vähän ja kalliilla. Eikö tämä jo selviä pelkällä järjelläkin? Se on kirppiksen perusidea ja silloin myös ostajat tulevat paikalle. Puskaradio tekee tehtävänsä.

        Siksi toiseksi ainakin Hyllykalliolla on tosiaan rakennettu oikein tilat kirpparille ja hinnat ovat aivan järkyttävät. Joten jos on ylimääräistä rahaa, niin auton nokka Nurmoon päin ja sinne rahakassin kanssa "hyväntekeväisyyttä" tekemään. Olen nähnyt siellä niin järjettömiä hintoja, että on pitänyt monta kertaa katsoa, että uniako näkyy keskellä päivää.


      • olen..
        tarvi olla korkeammat hinna... kirjoitti:

        Pötypuhetta! Kirppari toimii volyymilla, siis myydään edullisesti paljon kamppeita. Ei siis niin, että myydään vähän ja kalliilla. Eikö tämä jo selviä pelkällä järjelläkin? Se on kirppiksen perusidea ja silloin myös ostajat tulevat paikalle. Puskaradio tekee tehtävänsä.

        Siksi toiseksi ainakin Hyllykalliolla on tosiaan rakennettu oikein tilat kirpparille ja hinnat ovat aivan järkyttävät. Joten jos on ylimääräistä rahaa, niin auton nokka Nurmoon päin ja sinne rahakassin kanssa "hyväntekeväisyyttä" tekemään. Olen nähnyt siellä niin järjettömiä hintoja, että on pitänyt monta kertaa katsoa, että uniako näkyy keskellä päivää.

        itsekin olen käynyt usein mainitsemallasi kirpparilla ja koskaan en ole ostanut mitään. on niin paskahinnat, että hirvittää. vanhasta keinutuolista pyydetään 400 euroa ja siellä se vaan vuodesta toiseen lepää.


      • tympääntynyt
        tuokin, mutta kirjoitti:

        itse kiertelen kirppikisiä ihan vaan koska minulla ei ole rahaa ostaa kaupasta noita välttämättömiä tarpeita kuten vaatteita. Siksi on väärin että kirppiksellä pyydetään käytetystä vaatteesta enemmän tai samanverran kuin uudesta kaupassa.

        Minusta on turha valittaa kirppiksien hinnoista, ensin ostaminen on vapaaehtoista, jos haluaa uuden vaatteen menee kauppaan ja jos saa kirppikseltä 3- 4 eurolla siistin käytetyn ja ehjän puseron niin kyllä se on edullinen, ja kenkiä alle kympillä jotkut ovat melkein uusia ehkä kerran tai pari käytetty, ja kirppikset ja roskikset ovat eri asioita kaikki eivät vain sitä ymmärrä, kun tuodaan roskiskelpoista tavaraa, kyllä jokainen voisi viedä omat roskansa, ettei niitä toisten tarvii viedä.


    • Varten.

      En itse anna enää latiakaan, SPR:lle koska meillä Suomessa asuu ihmisiä enemmän metsissä, ja teletoissa kuin missään muualla. Silti tavaraa viedään ulkomaille, vaikka kotimaassakin olisi ensin tekemistä yllin kyllin.

      • Etpä ole tainnut

        käydä kirkonkylää pidemmällä? Kysy naapurilta lupaa katsoa vaikka TV:n uutiset (ohjelma, jossa kerrotaan koti- ja ulkomailla tapahtuvista asioista) tai dyykkaa sanomalehti paperinkeräyksestä.

        Surkuhupaisa virkkeesi muuten antaa ymmärtää, että Suomen yleisin asumismuoto on metsä tai teletta.


      • Toimitaaa

        en kuitenkaan väheksyisi. Onhan niin että, esimerkiksi maanjäristysalueilla tarvitaan nopeasti ja tehokkaasti vettä, lämmitä ja ravintoa, sen tarjoamisessa spr, kuten muutkin redcros järjestöt ja punainen puolikuu toimivat esimerkillisesti.

        Yleensähän tämänkaltaiseen katastrofiin joutuneet paikalliset ovat melkoisessa shokissa juuri tapahtuneen jälkeen ja siksi on hyvä että joku ulkopuolinen tulee auttamaan kunnes omat voimat palautuvat ja ihmiset kykenevät jo auttamaan niin itse itseään kuin toinen toisiaa.

        Itse järjestönä spr lienee niitä suomen hyvinvoivaisempia ja paksulompakkoisempia, että siinä mielessähän ei spr tukea tarvitse.

        UFFi sensijaan tekee selvää pisnestä omilla kierrätyksillään, eli rahtaavat käytettyjä vaatteita esimerkiksi afrikkaan jossa myyvät ne paikallisille katu- ja torikauppialle jotka sitten myyvät niitä asiakkailleen, se on selvää bisnestä, mutta ja tässähän se iso MUTTA onkin, jos noita käytettyjä vaatteita ei vietäisi köyhiin maihin myytäväksi ne olisi lisänä meidän kaatopaikoillamme. Huomauttaisin vielä että kyse on tonnilukan vaate kasoista ei yksittäisistä vaate kappaleista.

        Hätäisesti löysin asiasta yhden linkin googlella, mutta samasta asiasta toki kertoo moni muukin taho.
        http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/418


    • roskaa

      "Myös Tampereella ja Jyväskylässä SPR:n kirpparit kiskovat viimeistä hintaa. Seinäkelloissa on yleensä 99 € hintaa jos on hiukankin vanhempi."

      Mihin mahdat perustaa väitteesi? Itse tiedän jonkun verran Tampereen SPR:n kirpputorin (en tarkoita uutta Kontti-kierrätystavarataloa) hintapolitiikasta ja koko putiikista tuskin löytyy yli 10€ hintaista yksittäistä tuotetta! Esim. vaatteiden hinnat ovat 0,50 - 5€. Tietysti takit ja puvut hieman hintavampia.

      Tuntuu, että ajatusmalli on se, että lähes uudenveroista kierrätystavaraa pitäisi jakaa ilmaiseksi. Tuleehan kirpputorin pitämisestäkin kuluja (tilat, henkilökunta ym.) vaikka olisikin hyväntekeväisyysjärjestö kyseessä.

      Myyjälle (on sitten järjestö tai vaikka yksityinen henkilö) vanhan tavaran myyminen maksaa aina vaivaa ja aikaa. Tuotteet pitää lajitella, siistiä, pestä, kuljettaa paikalle, laittaa esille, hinnoitella jne.

      Jos joku vaatii saada ilmaiseksi esim. vaatteita, voi mennä vaikka penkomaan roskalaatikoista rähjääntyneitä ja haisevia vaatteita. Tai pyytää näitä hyväntekeväisyysjärjestöjä laittamaan sivuun sinne lahjoitettuja, myyntiin ja ulkomaanapuun kelpaamattomia vaatteita.

      • Pelastus???..

        Mikähän taukki sinäkin taas olet? Kyllähän minä tiedän mitä pyytävät kun viikottain kiertelen kirppareita. En tietysti aina viikottain spr:n kirppareilla mutta silloin tällöin niissäkin ja kaikissa muissa kun työni puolesta pääsen liikkumaan.
        En ainakaan minä le mitään seinäkelloa koskaan enkä milloinkaan nähnyt 0,50 - 5€ hinnalla. Sinulla on ilmeisesti hyvä näkö??? Tai sitten olet taukki.


      • roskaa
        Pelastus???.. kirjoitti:

        Mikähän taukki sinäkin taas olet? Kyllähän minä tiedän mitä pyytävät kun viikottain kiertelen kirppareita. En tietysti aina viikottain spr:n kirppareilla mutta silloin tällöin niissäkin ja kaikissa muissa kun työni puolesta pääsen liikkumaan.
        En ainakaan minä le mitään seinäkelloa koskaan enkä milloinkaan nähnyt 0,50 - 5€ hinnalla. Sinulla on ilmeisesti hyvä näkö??? Tai sitten olet taukki.

        Jos osaisit lukea, sanoin, että VAATTEIDEN hinnat ovat 0,50 - 5€ ja että toki hintavampiakin on esim. takeissa. Tavarat hinnoitellaan aina yksilöllisesti ja arvon mukaan. En kylläkään ole koskaan nähnyt siellä myynnissä antiikkia, joten en osaa ottaa kantaa seinäkellon hintaan.

        Yhden kellonko mukaan nyt sitten olet muodostanut mielipiteesi ko. kirpputorista?

        Kertoo aika paljon muuten sinusta itsestäsi se, että tunnet tarpeelliseksi nimitellä tuntemattomia ihmisiä.


      • se varmaan
        roskaa kirjoitti:

        Jos osaisit lukea, sanoin, että VAATTEIDEN hinnat ovat 0,50 - 5€ ja että toki hintavampiakin on esim. takeissa. Tavarat hinnoitellaan aina yksilöllisesti ja arvon mukaan. En kylläkään ole koskaan nähnyt siellä myynnissä antiikkia, joten en osaa ottaa kantaa seinäkellon hintaan.

        Yhden kellonko mukaan nyt sitten olet muodostanut mielipiteesi ko. kirpputorista?

        Kertoo aika paljon muuten sinusta itsestäsi se, että tunnet tarpeelliseksi nimitellä tuntemattomia ihmisiä.

        oli näitä vakiomyyjiä,hermostui kun luuli että oli jäänyt jotain häneltä itseltään huomioimatta,kato bisnekset kärsii.


      • Pelastus??...
        roskaa kirjoitti:

        Jos osaisit lukea, sanoin, että VAATTEIDEN hinnat ovat 0,50 - 5€ ja että toki hintavampiakin on esim. takeissa. Tavarat hinnoitellaan aina yksilöllisesti ja arvon mukaan. En kylläkään ole koskaan nähnyt siellä myynnissä antiikkia, joten en osaa ottaa kantaa seinäkellon hintaan.

        Yhden kellonko mukaan nyt sitten olet muodostanut mielipiteesi ko. kirpputorista?

        Kertoo aika paljon muuten sinusta itsestäsi se, että tunnet tarpeelliseksi nimitellä tuntemattomia ihmisiä.

        hinnoiteltu raskaalla kädellä ja myös huonekalut. Pidä silmäsi auki.


      • Pelastus??...
        se varmaan kirjoitti:

        oli näitä vakiomyyjiä,hermostui kun luuli että oli jäänyt jotain häneltä itseltään huomioimatta,kato bisnekset kärsii.

        En hermostu jos en jotain huomaakaan, kun ei minun tarvitse tehdä kirpputorilöytöjä talouteni takia. Olen jo eläkkeellä ja takana on pitkä ura johtavana lääkärinä ja omaisuutta on tarpeeksi. Kirpputorit ovat vain harrastus.


      • tav. kirppareilla
        Pelastus??... kirjoitti:

        hinnoiteltu raskaalla kädellä ja myös huonekalut. Pidä silmäsi auki.

        Miksiköhän sitten tavallisilla kirppareilla on mahdollista saada hyvää tavaraa niin halvalla. Onhan siinäkin myyjällä kuluja kun pitää maksaa se viikkovuokra hinta. Miten myyjillä on varaa pitää halpaa hintaa. Tosi hyviä löytöjä sieltä löytää ja yleensä myyjä on jo kertalleen joutunut maksamaan siitä tavarasta. UFF taas saa tavaran ilmaiseksi. UFF myymälöissä sikakalliit hinnat ja sama tavara seisoo myymälöissä.

        Minusta UFF vaatteet saisivat olla halvempia. Tietysti desing tavara pitää myydä Suomessa mutta onko oikein pyytää käytetystä tavarasta sikakalliita hintoja kun käytetylle tavaralle ei anneta takuuta yms. jos hajoaa tai ei toimikkaan.


      • kartan..
        tav. kirppareilla kirjoitti:

        Miksiköhän sitten tavallisilla kirppareilla on mahdollista saada hyvää tavaraa niin halvalla. Onhan siinäkin myyjällä kuluja kun pitää maksaa se viikkovuokra hinta. Miten myyjillä on varaa pitää halpaa hintaa. Tosi hyviä löytöjä sieltä löytää ja yleensä myyjä on jo kertalleen joutunut maksamaan siitä tavarasta. UFF taas saa tavaran ilmaiseksi. UFF myymälöissä sikakalliit hinnat ja sama tavara seisoo myymälöissä.

        Minusta UFF vaatteet saisivat olla halvempia. Tietysti desing tavara pitää myydä Suomessa mutta onko oikein pyytää käytetystä tavarasta sikakalliita hintoja kun käytetylle tavaralle ei anneta takuuta yms. jos hajoaa tai ei toimikkaan.

        Olen muutaman kerran käynyt katsomassa UFF myymälöissä, mutta jos vaatteissa ja kengissä on lähes kaupan hinnat niin ei kiinnosta.

        Myös usein muilla kirppareilla kuten SPR ja Pelastusarmeija kengät maksaa 10 - 25€ ja nykyään kaupoista saa uusia parillakympillä.

        Samoin jos paita maksaa 10€ niin silloin kannattaa ostaa kaupan alennusmyynneistä joissa paidan voi saada jopa vitosella.


      • roskaa
        Pelastus??... kirjoitti:

        hinnoiteltu raskaalla kädellä ja myös huonekalut. Pidä silmäsi auki.

        Tässä oli nyt sitten mennyt kirpputorit sekaisin. SPR kun sijaitsee Mustanlahdenkadulla/Puutarhakadulla ja siellä Satakunnankadulla taitaa olla Pelastusarmeijan kirpputori.


      • ole tarkkana
        Pelastus??... kirjoitti:

        En hermostu jos en jotain huomaakaan, kun ei minun tarvitse tehdä kirpputorilöytöjä talouteni takia. Olen jo eläkkeellä ja takana on pitkä ura johtavana lääkärinä ja omaisuutta on tarpeeksi. Kirpputorit ovat vain harrastus.

        kun suollat koko ajan paskaa kirjoituksissasi. Äsken juuuri sanoit TYÖMATKOILLASI poikkeavan kirppareilla ja nyt ootkin eläkeläinen. Toivottavasti et ole ainakaan pitkään aikaan ollut lääkäri kun luku, kirjoitustaito ja ymmärrys on noin pielessää. voi voi sinua parkaa.... kun et ole saanut 0,50€ seinäkelloa ostettua mistää, kun kaikki kiskoo ylihintaa varakkaalta johtavalta lääkäriltä


      • töitä???
        ole tarkkana kirjoitti:

        kun suollat koko ajan paskaa kirjoituksissasi. Äsken juuuri sanoit TYÖMATKOILLASI poikkeavan kirppareilla ja nyt ootkin eläkeläinen. Toivottavasti et ole ainakaan pitkään aikaan ollut lääkäri kun luku, kirjoitustaito ja ymmärrys on noin pielessää. voi voi sinua parkaa.... kun et ole saanut 0,50€ seinäkelloa ostettua mistää, kun kaikki kiskoo ylihintaa varakkaalta johtavalta lääkäriltä

        Oletko työtön moukka, kun et tiedä, että asiantuntijatehtävissä työskennelleet voivat olla eläkepäivilläkin konsultin tehtävissä?


      • Hyllykallion SPRn

        puodissa oli 500 euron pötti myynnissä. Ihan totta! Siis mene Hyllykallion spr:lle katsomaan kunnon hintoja! Kävin siellä avaamisen jälkeen pari kertaa ja riitti, luultavasti loppuiäksi, ellei puskaradio kerro parempia hinnoittelu-uutisia.


      • Mumppari
        Pelastus???.. kirjoitti:

        Mikähän taukki sinäkin taas olet? Kyllähän minä tiedän mitä pyytävät kun viikottain kiertelen kirppareita. En tietysti aina viikottain spr:n kirppareilla mutta silloin tällöin niissäkin ja kaikissa muissa kun työni puolesta pääsen liikkumaan.
        En ainakaan minä le mitään seinäkelloa koskaan enkä milloinkaan nähnyt 0,50 - 5€ hinnalla. Sinulla on ilmeisesti hyvä näkö??? Tai sitten olet taukki.

        Asun Järvenpäässä, Fidassa kama edullista, samoin kirkon omalla kirppiksellä ja setlementin kirppiksellä, helsingin fidas ja uffil iha kiskurihintoi ja tavara ei nii kovin laadukasta. Samoin Vantaan pelastusarmeijan kirppiksel vaatteet törkeen hintasii, sen sijaan astiat ja huonekalut halpoi.


    • Asiallista käytöstä

      Ärsyttää kun yrittää etsiä jotain järkevää juttua keskustelupalstoilta, lähes kaikki jutut alkaa mennä asiattomuuksiin. Isot ihmiset kinaa täällä kuin pikkukakarat eivätkä pysy asiassa. Hae siinä sitten tietoa, mitä kaipaa kun se on jossain asiattomuuksien seassa. On niin helppoa haukkua ja moittia muita ja takertua pikkuseikkoihin. Pikkuseikat vois jättää sikseen, yleensä ihminen innostuessaan alkaa kirjoittamaan ja siinä tulee kirjoitus ja kielioppivirheitä, joilla ei loppupelissä ole mitään väliä kunhan se asia ilmenee mutta EI täällä ei vasta siihen mitä kysytään vaan kaikkeen muuhun ja haukutaan ihmisiä pöljäksi yms.

      • tympääntynyt-nm

        Itsellä ei ole mitään noita hyväntekeväisyyskirppiksiä vastaan, mutta pienillä paikkakunnilla huomaa, että asiakaspalveluun voisi kiinnittää huomiota.
        En tiedä, onko suomalaiset ihan juntti porukkaa vai eksyinkö vähän väärään puotiin, mutta kävion laukaalaisella Fidalla. Erikoisia kommentteja kuului:
        " Joo, määkin ooon käyny siellä ikkunan takana...";
        " Et sä ooo vielä mitään saanu."

        Tosi törkeää, vaihtakaa asiakaspalvelijat.
        Ei asiakkaaalle voi töksäytellä tuollaista..

        Jooo määäkin kävin, mutta en tiedä käynkö enää:-\


      • em-nimim
        tympääntynyt-nm kirjoitti:

        Itsellä ei ole mitään noita hyväntekeväisyyskirppiksiä vastaan, mutta pienillä paikkakunnilla huomaa, että asiakaspalveluun voisi kiinnittää huomiota.
        En tiedä, onko suomalaiset ihan juntti porukkaa vai eksyinkö vähän väärään puotiin, mutta kävion laukaalaisella Fidalla. Erikoisia kommentteja kuului:
        " Joo, määkin ooon käyny siellä ikkunan takana...";
        " Et sä ooo vielä mitään saanu."

        Tosi törkeää, vaihtakaa asiakaspalvelijat.
        Ei asiakkaaalle voi töksäytellä tuollaista..

        Jooo määäkin kävin, mutta en tiedä käynkö enää:-\

        alkoi epäilyttää onko heidänkään roskat rehellisyydellä rahdattua vai huijattu avuttomilta ihmisiltä.
        Ei tosiaan tee kovin paljoa mieli ostaa sellaisesta puljusta, ainakaan kovin usein.


    • VOIS MYYDÄ....

      puolet halvemmalla.sama raha tulis,kun ihmiset ostais enemmän.vois tulla rahaa enemmänkin..

      • hinnat alas

        Ja tavarat kiertäisi nopeaan, eikä tarttisi hypistellä samoja useita viikkoja....Hinnat alas niin kauppa käy ja tavarat kiertävät.


    • entinen asiakas

      Ainakin Järvenpään kirppiksellä on todella ylihinnoitettu kaikki. Järvenpäässä on myös yksityinen iso ja monipuolinen kirppis. Hinnat suunnilleen puolet Fidan hinnoista, kannattaa todella olla tarkkane. Myyjät Fidassa on kovin tympeitä asiakkaille melkeimpä tiuskivat jos uskaltaa jotain kysyä. Johtunee myymälän hoitaja esimerkistä. Ei tule käytyä.

    • söksönmk

      Hintoihin vaikuttaa tilojenvuokrat, sähköt, palkat ym. kulut, mitä sen jälkeen varsinaiseen tarkoitukseen jää jos mitään jää ylipäätään.

    • saaraaaltofanforeverXOXO

      Olen työskennellyt yhdessä hyväntekeväisyysjärjestön kirpputorilla ja tuotteet hinnoiteltiin pomon antaman ohjeistuksen mukaan. Meidän työntekijöidenkin mielestämme hinnat olivat korkeita, vaikka laitoimme tuotteille yleensä alhaisimmat hinnat mitä oli sallittu laitettavan. Ja kyllä, asiakkailta tuli silloin tällöin moitteita hinnoista mutta pomomme mielestä asiakkaat olivat väärässä.

      Tiettyä tavaraa tuli mm. kuolinpesien mukana niin paljon, että meidän työntekijöiden oli pakko "salaa" viedä paljon hyväkuntoistakin tavaraa ja vaatteit roskikseen, koska myymälä tursusi jo ennestään kyseisiä tavaroita, hintoja ei voinut alentaa eikä varastoon saanut jättää mitään tavaraa odottamaan. Se harmitti todella paljon itseäni koska suuri osa roskikseen heittämistämme tavaroista oli kunnoltaan uudenveroisia, mutta muuta vaihtoehtoa ei todellakaan annettu.

      Yksi syy, miksi hinnat ovat korkeat, johtuvat juuri siitä että tavaraa meni niin paljon roskiin ja roskien kuljetusmaksut olivat todella suuret (en voi kertoa julkisesti lukua tässä). Työntekijöistä suurin osa teki työtä Kelan maksamalla 9 euron päivärahalla eli työntekijöiden palkkauksesta hintojen ei luulisi johtuneen.

      Pomo oli tottakai silminnähden hyvätuloinen, koska aivan uusinta mallia oleva auto, kännykkä jne.

      Suosittelen teitä asiakkaat valittamaan ahkerasti hinnoista ja nimenomaan otatte yhteyttä vaikka paikan nettisivuilla tarjottuihin sähköpostiosoitteisiin, että viesti menee nimenomaan pomoille. Työntekijöille hinnoista kiukuttelu nimittäin ei asiaa muuta, sillä työntekijät eivät saa hinnoista päättää.

    • REHELLISYYTTÄÄÄ

      ,mylläkkä päivinä on hinnat kohtuullisia.eli puoleen hintaa,.kirjanpito julkiseksi,kun on laihjoitus tuotteila pyörivä yritys.henkilö kunnan alennus prosenti julkiseksi.KAIKKI KULUT ,KAIKKIEN TIETOON.

    • havallalähti

      Fidasta ostin 65 eurolla priiman vuodesohvan. Ihan uutta vastaavassa kunnossa. Sanoisin, että siinä oli löytö. Mitä mä katselin huonekaluliikkeiden ilmoituksia, niin saman tyylisten sohvien hinnat lähtevät järestään yli 600 eurosta. Ja ostamani 65 euron sohva ei kyllä häpee uutta yhtään. Ihan on kuin siinä olisi uusi monta satasta maksanut sohva.

    • yuyuyyyuu

      Kyllä noilta hyväntekeväisyyskirppiksiltäkin tekee tosi halpoja löytöjä - se vain vaatii oikeasti keskittymistä ja kärsivällisyyttä. Viime viikolla löysin SPR:n Kontista pellavajakun (4.50), pellavapaidan (3 euroa) ja puuvilla-pellavajakun (4 euroa), kaikki käyttämättömiä tai ehkä kerran käytettyjä. Kierrätyskeskuksesta löysin eurolla täysin uuden puuvillabatistitunikan helteitä varten ja kaksi silkkihuivia (euron ja 2 euroa).
      UFFista kannattaa ostaa kun siellä on euron tai neljän euron päivät. Olen ostanut jakkuja, farkkuja, laukkuja ja paitapuseroita noilta alennuspäiviltä.
      Kierrätyskeskuksissakin tulee muuten alennuksia. Kerran ostin kaksi 30-luvun HeTeKan (Merivaaran) valmistamaa putkifunkistuolia, 12 euroa/kpl kun eivät olleet menneet 25 eurolla/kpl kaupaksi... :D

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2910
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2155
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1574
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      71
      1033
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      890
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      795
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe