kuka tietäisi

lopputilin maksu

osaisikos kukaan neuvoa; irtisanoin itseni 14.4 ja siitä seuraava palkanmaksu päivä oli tänään ja ei ollut tullut rahoja (pitämätön kesäloma) koska rahat siis tulee? ylihuomena tulee kyllä vasta 2 viikkoa täyteen irtisanomisesta eli pitääkö odotella vielä siitä seuraavaan palkanmaksu päivään?

8

2649

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lopputili pitää olla työntekijän tilillä samana päivänä, kun on viimeinen työpäiväsi, paitsi, jos on työsopimuksessa erikseen mainittu lopputilin maksusta.

Työlaki sanoo, et lopputili mahdollisine lomakorvauksineen tulee maksaa viimeistään työsuhteen päättymispäivänä, ellei toisin ole sovittu. Lopputilin viivästyessä työntekijälle syntyy viivästyskoron lisäksi oikeus täyteen palkkaan odotusajalta, enintään kuitenkin kuudelta kalenteripäivältä.

• paljon!!

vastauksesta!

• eipä ole paljon tietoa

Kaikilla yrityksillä on palkkaohjelmat eikä lopputilin maksu käy noin vaan parin päivän viiveellä. Jos sanot itsesi irti esim. maanantaina, niin ei todellakaan ole lopputili perjantaina tilillä. Johan nyt järkikin sanoo, että maksutapahtuma kestää sen 2-3 päivää minimi. Ja onhan palkkiksen laskettava kaikki lomapäivät, saatava esimieheltä ilmoitukset pidetyistä vapaista, sairapäivistä yms. Pari viikkoa ainkin menee, koska "ajopäivät" menevät eri tavalla eri yrityksissä. Esim, jos palkka päivä on 16. niin siihen on saatava tiedot vaikka 4. päivä viimeistään. Ei se kuulkaa ihan hetkessä käy.
        *terkuin palkkis*

• että olen
        eipä ole paljon tietoa kirjoitti:

Kaikilla yrityksillä on palkkaohjelmat eikä lopputilin maksu käy noin vaan parin päivän viiveellä. Jos sanot itsesi irti esim. maanantaina, niin ei todellakaan ole lopputili perjantaina tilillä. Johan nyt järkikin sanoo, että maksutapahtuma kestää sen 2-3 päivää minimi. Ja onhan palkkiksen laskettava kaikki lomapäivät, saatava esimieheltä ilmoitukset pidetyistä vapaista, sairapäivistä yms. Pari viikkoa ainkin menee, koska "ajopäivät" menevät eri tavalla eri yrityksissä. Esim, jos palkka päivä on 16. niin siihen on saatava tiedot vaikka 4. päivä viimeistään. Ei se kuulkaa ihan hetkessä käy.
        *terkuin palkkis*

ollut hoitovapaalla vajaan vuoden. joten kaikki pitämättömät vapaat on ollu tiedossa siellä jo jonkin aikaa. sen takia juuri kysyinkin että tuleeko ne viimeisenä päivänä (irtisanomis aika 2 viikkoa) vai siitä seuraavaan tilipäivään.

• työsopimuksesi.
        että olen kirjoitti:

ollut hoitovapaalla vajaan vuoden. joten kaikki pitämättömät vapaat on ollu tiedossa siellä jo jonkin aikaa. sen takia juuri kysyinkin että tuleeko ne viimeisenä päivänä (irtisanomis aika 2 viikkoa) vai siitä seuraavaan tilipäivään.

Lue työsopimuksestasi mitä olet itse sopinut. Yleensä siivousliikkeiden työsopimuksissa mainitaan, että lopputilipalkka maksetaan normaalina palkanmaksupäivänä. Jos palkkajakso on esim 1-15-päivä, joka maksetaan esim 25. päivä ja olet irtisanoutunut esim. 4. päivä, niin lopputili maksetaan 25. päivä.

• teeeeeeeeee

TESsistä lainattua:

"1. Palkka maksetaan työntekijän osoittamalle pankkitilille kaksi kertaa kuukaudessa yrityksessä noudatettavina palkanmaksupäivinä. Näitä palkanmaksupäiviä noudatetaan myös työsuhteen päättyessä

2. Mikäli työsuhteen päättymisen ja edellä määräytyvän palkanmaksupäivän välinen aika on lyhyempi kuin kuusi päivää, noudatetaan kuuden päivän laskenta-aikaa"

Ja sullahan on viimeinen työpäivä vasta ylihuomenna, eli 27.4. Siitä seuraava palkkapäivä taitaa olla teilläkin 10.5 jolloin minun mielestä kaikki rahat tulisi olla tilillä...Ite ainakin oottelisin siihen asti.

• meni näin

Työsopimus loppui syyskuun viimeinen päivä,lauantaina.
      Viimeinen PALKKA tuli seuraavana palkanmaksupäivänä,olisiko ollut 10.10.
      LOPPUTILI ja LOMARAHAT tulivat sitten 23.10.
      Viime syksynä tämä ja työnantajana SOL.En ole lukenut tarkkaan työsopimusta,koska pomo silloin viimeisenä päivänä ilmoitti,että näin on ja piste.Ja viimeisen "rahalähetyksen" aikoihin tuli sitten verokortti takaisin.
      Ja olkaa tarkkoina,että teille maksetaan kaikki JP päivät rahana,jos ette niitä ole pitäneet.
      Minä sain ne tämänvuoden puolella oman aktiivisuuden vuoksi.

• sol:lilla

siis alkuperäisen viestin laittaja.. juu se on totta että palkat täytyy tarkistaa, monet kerrat jääny jotain maksamatta ja saanu odotella rahoja..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      87
      3428
    2. Nainen olet minun

Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      44
      2847
    3. Sille ei voi enää mitään

Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      74
      2356
    4. Mukavaa päivää

Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2308
    5. Harmi jos ei enään nähdä

Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      51
      2261
    6. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      116
      2236
    7. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      21
      2123
    8. Vau miten upea nainen!

Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      20
      2067
    9. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      62
      1964
    10. Merja Kyllönen: Ero

Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      114
      1936
    Aihe