Miten on kannataako ostaa sijoituskultaa, näin yhden lehtikirjoituksen jossa sanotiin kullan arvon nousevan viiden(5)vuoden kuluessa usean sadan prosentin verran, olikohan kullan myyjän mainos, vai voiko tuo pitää paikkansa?
Kultaa
5
1270
Vastaukset
- nouse noin paljoa
En usko, että nousee noin paljoa noin lyhyessä ajassa. Tarvittaisiin Bond mainen tarina (Gold Finger) jotta näin kävisi. Kannattaa kyllä haistella tiettjä muita raaka-aineita, joiden kysyntä saattaa muuttua, kun esim. haetaan ympäristöystävällisimpiä ratkaisuja. Sijoituskohteena raaka-aineet ovat siitä huonoja, että ne eivät tuota kassavirtaa (kai?) jos niiden arvo ei muutu, toisin kuin osakkeet ja kiinteistöt jne...
- diku
Vain välittäjät, kuten Tavex tienaavat noista
kultakaupoista. Suomessa kun muuta välittäjää
ei olekaan, niin hinnat ovat sen mukaiset.
Kullan hinta heittelee nykyisin päivittäin,
kuten muidenkin osakkeiden, raaka-aineiden jne.
Se voi muuttua ihan sen mukaan, mitä joku
silmäätekevä sanoo. Tälläkin hetkellä se on jo
liiankin yliarvostettua ja moiset arviot vetävät
sitä yhä enemmän ylöspäin. Jossain vaiheessa
sieltä kuitenkin aina tullaan alas.
Kulta sijoituksena on huono sijoitus. Se ei
käytännössä tuota mitään. Sen tarkoituksena
on vain turvata omaisuutta esim. inflaatiota
vastaan. Sinä itse siitä tuskin tulet mitään
hyötymään, mutta jälkipolvien jälkikasvulle
siitä voi olla iloakin. Varsinkin jos ostaa
jotain kultakolikoita. Ne on aika kivoja,
tosin hiukan kalliimpia kuin varsinainen kulta,
mutta onhan niitä mukava katsella
ja "hypistellä".
Varoitan kuitenkin, jos kultaa tai kultakolikoita
ostat, niin siihen jää kiinni, eli iskee
kultakuume. Niin, uskomattomalta kuin se
tuntuukin, niin kun saat sen ensimmäisen kolikon
tai kultalaatan kouraasi, niin se voi olla menoa
ja sitä tahtoo vaan lisää, lisää.... :)
T.S. diku kirjoitti:
Vain välittäjät, kuten Tavex tienaavat noista
kultakaupoista. Suomessa kun muuta välittäjää
ei olekaan, niin hinnat ovat sen mukaiset.
Kullan hinta heittelee nykyisin päivittäin,
kuten muidenkin osakkeiden, raaka-aineiden jne.
Se voi muuttua ihan sen mukaan, mitä joku
silmäätekevä sanoo. Tälläkin hetkellä se on jo
liiankin yliarvostettua ja moiset arviot vetävät
sitä yhä enemmän ylöspäin. Jossain vaiheessa
sieltä kuitenkin aina tullaan alas.
Kulta sijoituksena on huono sijoitus. Se ei
käytännössä tuota mitään. Sen tarkoituksena
on vain turvata omaisuutta esim. inflaatiota
vastaan. Sinä itse siitä tuskin tulet mitään
hyötymään, mutta jälkipolvien jälkikasvulle
siitä voi olla iloakin. Varsinkin jos ostaa
jotain kultakolikoita. Ne on aika kivoja,
tosin hiukan kalliimpia kuin varsinainen kulta,
mutta onhan niitä mukava katsella
ja "hypistellä".
Varoitan kuitenkin, jos kultaa tai kultakolikoita
ostat, niin siihen jää kiinni, eli iskee
kultakuume. Niin, uskomattomalta kuin se
tuntuukin, niin kun saat sen ensimmäisen kolikon
tai kultalaatan kouraasi, niin se voi olla menoa
ja sitä tahtoo vaan lisää, lisää.... :)
T.S.Tuo kultakuumeen vaara tuntuu ehkä uskomattomalta, mutta kyllä se edelleen leviää:
http://www.ahjos.net/kulta/
- valtiopankkien holveissa
Myyntipäätöksiä tehty, mutta voi myydä vain vähän kerrallaan, jottei hinta romahda.
Selvitä paljonko kultaa on erilaisissa varastoissa (paljon) ja mikä on vuosikulutus (vähäistä) ja vuosituotanto ja kuinka paljon suurempi vuosituotanto olisi, jos hinta nousisi merkittävästi. Matematiikalla laskien ei voi nousta kovin paljoa. - kovat provikat
Fyysistä kultaa aika vaikea saada rahoiksi jälkikäteen. Jos todella haluat sijoittaa kultaan osta ETF:ää nimeltä IAU.
Mitään takeita tulevaisuuden arvonnoususta ei ole. Hinta tuplaantui jo.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101189
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1171024- 128920
- 95775
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten287722Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait75649Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54606Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 75504