Mitä lahjaksi 1-vuotiaalle kummipojalle?

Kummi06

Niin, siinäpä tuo kysymys oli.. Kiitos jo etukäteen mahd. vinkeistä :)

14

21723

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • riittää

      Jos et mitään lelua tms. keksi, niin kortti riittää.

    • kummi myös

      1 vuotis lahjaks kummitytölle ensi kengät ja nallepuh hiekkalapiosetin.. eipäniin pieni vielä paljon ymmärrä syntymäpäivistä..

      • venpuli

        minäkin ostin tuolta (rekkarit.fi) mutta petyin kuin postissa saapui pelti missä oli tarra (todella huono laatuinen). Kaveri oli ostanut oikean näköisen kilven lastenvaunukyltit.fi nimisestä paikasta joka oli laadukas


    • helpottaa

      kysymystä heittämällä jonku hintahaitarin lahjalle.

      Omalle pojalle ostettiin kiikkutuoli ja henkilökohtainen satukirja. Tuo satukirja löytyy ihan tol hakusanalla esim. Googlesta. Eri tarinavaihtoehtoja ja jokaiselle lapselle painetaan oma kirja, jossa lapsi seikkailee itse pääosassa omalla nimellään. Maksaa alle 20 euroa.
      Kiikkutuoli alkoi kiinnostaa tos 1 v 3 kk iässä.

      Muita lelusuosikkeja, josta poika tykkää, on perinteinen hakka-puulelu, sisäkkäin tai torniksi pinottavat purkit, puiset palapelit, muotopalikat (siis mis kannes eri muotoisia aukkoja ja osattava laittaa oikeesta reiästä palikka lootaan).

      Sit joku perinteinen klassikkosatukirja vois ol kiva. Ja itse arvostan kaikkea lapsen kehitystä ja motoriikkaa tukevia juttuja, esim. tarhassa käyttävät jo sormivärejä (sellasia, jotka lähtee konepesussa vaatteista), liimaavat, muovailevat muovailuvahalla ja kotiin ostettiin väriliidut, jotka on ihan ikäsuosituksella 1 ja 1 v 4 kk on jo niin innokas piirtäjä, että piirtää tunninkin putkeen ja huudon kans saa ottaa pois.

      Potkumopo tai kolmipyörä ois tarkotus ostaa kesäksi.

    • täti*

      Itse ostin siskon tytölle sellaisen puisen värikkään etanan johon voi myös niitä muotopalikoita työntää selkään. Stockka ja 15e.

      Tätä leluosaston tädin mukaan on kiva kun on värikäs ja opettava on on ne palikat. Lapsen äiti oli toivonut opettavaa lelua. Sunnuntaina on synttärit niin katsotaan mitä lapsi tykkää!

      Kuulemma tuon ikäiset ovat lahjan antohetkellä yleensä kiinnostuneempia lahjapaperista kuin itse lahjasta :D

      • suosikkilahja

        Meil poika täytti vuoden viikkoa ennen joulua ja joulupaketissa oli sen miljoonaa juttua, kun esikoisesta kyse. No, mikä oli asiantuntijan mielipide: paras paketti oli se, missä oli 3 turvatuttia samassa laatikossa. Sen ku sai, niin muista lahjoista ei huolinut, jäi isin avattavaksi.


    • omistaa

      omat ruokailuvälineet? Me saatiin mummolta ennen syntymää syntymälahjaksi Hackmannin Muumi-aterinsetti, on tosi laadukas. Sisältää haarukan, veitsen, ruokalusikan ja teelusikan. Pienin lusikka on sopiva 1-vuotiaan käteen ja suuhun, haarukkaakin on jo käytetty. Hintaa sil on sellainen 20-30 euroa riippuen, ostaako jostain halpakaupasta vai kultasepältä.

    • monen kummi

      Oottepa te nykyajan ihmiset avuttomia kun ei osata edes lahjaa 1.v ostaa!! Etenkin kun maailma on täynnä tavaraa..

      • Anonyymi

        Vedä käteen apina


    • Helgan Kummitäti

      Heipsarallaa!!
      Itse vietettiin Helga- siskontyttäreni 1.-vuotis syntymäpäiviä Helsingissä tässä n.viikko sitten!
      Paikalla olivat Tärkeimmät sukulaiset, kuten sisarukset,äiti, isä, mummut ja papat, sekä kummit.
      Muut vieraat saivat käydä seuraavana päivänä jos kävivät. Tarjolla oli kakkua,keksejä,torruja,mehua ja kahvia. Lapsiakin oli kylässä. Vieraina oli myös paljon vähävarallisia perheitä.Ja siskoni sanoikin heidät kutsuessan, että maailman ihanin lahja on se että itse ihmiset ilmaantuvat paikalle! Nämä ystävät olivat kuitenkin keksineet askarrella paperista ja eri väreistä ja valokuvista hienon kortin/taulun.
      Ohjeita:
      Varaa muutama A4- kokoinen parei liuska.
      Esim: 4- on aika sopiva määrä.
      Teippa ne kiinni toisiinsa,reunoista.Ei niin että reunat menevät päällekkäin. Niin että tulee iso neliö. Sitten Koristelet lapsiesi/miehesi/muiden ihmisten tai vain itseksei kanssa paperin.Ja liimailet valokuvia kyseisestä lapsesta, itsestäsi, ja yhteisistä hetkistä.Vaikka ristiäisistä.Jos haluat voit vielä kontaktimuovilla sinetöidä tämän taideteoksen, ja muista signeeraukset.Ja vola! Lahja on ollut TODELLA pidetty Helgan kotona.
      Siellä on sitä ihastellut monet ihmiset.
      Onhan se tietenkin aina hieman noloa, jos ei ole lahjaa..

      • käsikorulaatta

        Itse olen saanut 30-vuotta sitten 1-vuotis lahjaksi kultaisen käsikorun missä on laatta ja siellä kaiverrus. On edelleen tallella ja samanlaisen ostin omalle kummipojalleni 1-vuotis lahjaksi. On ihania muistoja sitten isompana.Ainakin itselleni on erittäin rakas koru.


    • pankkiin

      ja avasimme toisen kummin kanssa yhteisesti kummipojallemme ajokorttitilin. Tämän tilin käyttöoikeuden poika saa kun täyttää 18. Tilille kumpikin tallettaa vuosittain tietyn summan. Jos itse haluaa, voi tietysti kumpikin meistä hankkia myös muuta, mutta se on sitten oma asia. Vanhemmat olivat riemastuneita!

    • Anonyymi

      MItä antais pikkuveljel synttärilahjaks se täyttää 1v ja oon hänen isosisko nii ei mitää kauheen kallista budjetti 25€

    • Anonyymi

      Kysy suoraan lapsen kasvattajalta. Hän tietää mitä lapsi tarvitsee emme me!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1846
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1628
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1564
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1507
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      Hämähäkit, kotilot ja hyönteiset
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe