Jytyin .308Win

Mikähän mahtaa olla jytyin .308Win tehdaslataus markkinoilla kokovaippa tai "match"-luodilla varustettuna?

Olen tullut siihen tulokseen, että mitä ärjympi lataus puolariini tungetaan niin sitä vähemmän on rekyyliä ja kasatkin pienenevät. Kummallista mutta totta.

185 grainin luodeilla varustetut patruunat kiinnostavat erityisesti. Mikäli vielä joku liike toimittaa niitä tilauksesta, niin olisi semmoinenkin kiva tietää.

21

3050

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 110 kaatoa takana

      Eiköhän tehokkain ole 320 grainin muistaakseni brasilialainen Aguilera. Kaupasta löytyy niin koko- kuin puolivaippaisena.

    • Ida Iisalmelta

      Korhonen!! Lopeta jo se jytyn nuuskoomine, Herree ja laske kissa ulos.

      • Kiss-fani rantasalamelta

        Taenna tehä korhonen kissastaan talavikintaat.


      • Gosse från Borgå.
        Kiss-fani rantasalamelta kirjoitti:

        Taenna tehä korhonen kissastaan talavikintaat.

        Halavatu halavattu mitä mänit tekemää. Ny onnii ruokakommuutis hiiren paskoja täännä. Mil efter mil rinner Vandaå.


      • vanhempi täti vammalasta
        Gosse från Borgå. kirjoitti:

        Halavatu halavattu mitä mänit tekemää. Ny onnii ruokakommuutis hiiren paskoja täännä. Mil efter mil rinner Vandaå.

        Hiiren jätöksistä voi tehdä kauniita mosaiikkiasetelmia. Ne tulee vain värittää eri väreihin ja sitten vain liimailemaan.Muista käyttää kumihansikkaita.


      • Iida Iitistä
        vanhempi täti vammalasta kirjoitti:

        Hiiren jätöksistä voi tehdä kauniita mosaiikkiasetelmia. Ne tulee vain värittää eri väreihin ja sitten vain liimailemaan.Muista käyttää kumihansikkaita.

        Mun miäs tulloo ain vast aamuyöst kotoa. Voisko nää hiiren paskat kuivattaa ja ladata 16 kal Schulliin. Kun jäppine on riisunt ja vaalea perseensä hämärissä hohtaa aattelin pamauttaa just siihe kohtaa. Tulisko häl nyt varmast perstulehdus? Loppuskoo hält huorie ympär kyllee kuletus.


      • Gosse från Borgå
        Iida Iitistä kirjoitti:

        Mun miäs tulloo ain vast aamuyöst kotoa. Voisko nää hiiren paskat kuivattaa ja ladata 16 kal Schulliin. Kun jäppine on riisunt ja vaalea perseensä hämärissä hohtaa aattelin pamauttaa just siihe kohtaa. Tulisko häl nyt varmast perstulehdus? Loppuskoo hält huorie ympär kyllee kuletus.

        Http://recobstargetshop.com/browse.cfm/2,169htm


    • Ompa kyllä

      Nuo vastauksetkin. Niinkuin paukkujen potkutkin. Hauskoja tyyppejä joka tapauksessa. Hiiren paskoja nämä pyörittelevät.:)

      Samaa paukkujen pehmeyttä minäkin ihmettelin, kun puolalaisia sot.patruunoita 308, rihlakolla posauttelin. Luoti vaikutti olevan ainakin 10 gramman kokoinen, mutta potkua ei huomannu ollenkaan, verrattuna sotikaskivääriin.

      Tulin siihen tulokseen, että rihlaus täytyy olla väljempi.Muuten paineen nousu aiheuttaisi kovemman takapakki halun.

      Ja siitä syystä myös sinun aseesi voin tehdä pienempää kasaa kovemmilla jytyillä, koska piipun värähtely on sopivalla aaltopituudella järeämmillä paukuilla.

      Varmaan tiedätkin, että omalatauksilla saat juuri sellaisia jytkyjä, kuin haluat. Tarkempia ja tehokkaampia, kuin tehaslataukset.

      Minäkin viritin oman kiväärin alle sentin kasoja ampuvaksi, kun tehdaspaukut syyteli kolomen neljän sentin tuuriosumia.

      Luodeilla on arvaamaton vaikutus asiaan.

      • Minä luulen vastauksen arvoitukseen löytyvän rekyylijousen toiminnasta. Jousi kulkee piipussa kiinni 20-30 sentin matkalla.

        Todennäköisesti ase on myös optimoitu raskaille luodeille TA-käyttöön.

        10.85 gramman Scenarit toimivat ihan hyvin ajatellen vaikka linnustusta, mutta ajattelin hifistelyn vuoksi vielä kokeilla raskaampaa 12 grammaista. Tilasin kokeeksi 3 laatikkoa Lapualaisia.


      • Arvuuttaja savonmualta
        k0rh0nen kirjoitti:

        Minä luulen vastauksen arvoitukseen löytyvän rekyylijousen toiminnasta. Jousi kulkee piipussa kiinni 20-30 sentin matkalla.

        Todennäköisesti ase on myös optimoitu raskaille luodeille TA-käyttöön.

        10.85 gramman Scenarit toimivat ihan hyvin ajatellen vaikka linnustusta, mutta ajattelin hifistelyn vuoksi vielä kokeilla raskaampaa 12 grammaista. Tilasin kokeeksi 3 laatikkoa Lapualaisia.

        Vae rekkyyljous on sinun assees tarkkuuven takana.
        Taejatte värähtee samalla taajuuvella niin sinnäe kun asekkiin.


      • vaikkea lajji.
        Arvuuttaja savonmualta kirjoitti:

        Vae rekkyyljous on sinun assees tarkkuuven takana.
        Taejatte värähtee samalla taajuuvella niin sinnäe kun asekkiin.

        Jokin vähän aikaa voi naurattaa, hiiren papanatkin jos on tarpeeksi pöhnässä, mutta ei toista kertaa.


      • Tsetzeni Sepe.
        vaikkea lajji. kirjoitti:

        Jokin vähän aikaa voi naurattaa, hiiren papanatkin jos on tarpeeksi pöhnässä, mutta ei toista kertaa.

        Lopeta tok se ihtes hifistyly tykkänää ja pie käet peito piällä. Suattaa kuoleetua oma jooses kokonaa. Ee se assee käänti oo kiinne siitä rekkyyljoosesta. Myy poekkee ja koeta suaha tilallen toloku pel.


      • Tsez.
        Tsetzeni Sepe. kirjoitti:

        Lopeta tok se ihtes hifistyly tykkänää ja pie käet peito piällä. Suattaa kuoleetua oma jooses kokonaa. Ee se assee käänti oo kiinne siitä rekkyyljoosesta. Myy poekkee ja koeta suaha tilallen toloku pel.

        jokoha möet pössykkäs. Palajonkoo saet.


      • k0rh0nen
        Tsez. kirjoitti:

        jokoha möet pössykkäs. Palajonkoo saet.

        Mitäpä sitä nyt pois myymään jos kerran on ostanut?

        Vaimentimen saatan kyllä jättää pois kuvioista jos vaikuttaa yhtä paljon tarkkuuteen kuin keveämmillä latauksilla.

        Kun nyt vaan kerkeäisi taas levänneenä radalle...


      • Tsetz. Sepe
        k0rh0nen kirjoitti:

        Mitäpä sitä nyt pois myymään jos kerran on ostanut?

        Vaimentimen saatan kyllä jättää pois kuvioista jos vaikuttaa yhtä paljon tarkkuuteen kuin keveämmillä latauksilla.

        Kun nyt vaan kerkeäisi taas levänneenä radalle...

        Kyllähä se vaeminni paremmi toemii piipu piässä eekä missee kuvioessa. Ku ammut makkuulta, niin suat samalla levätyx. Hae tok saeraslommoo. Sanot vua että ahistaa. Tulloo viikko ja sua vielä Diapamia kaapantekijäesex.


      • Tsetz. Sepe kirjoitti:

        Kyllähä se vaeminni paremmi toemii piipu piässä eekä missee kuvioessa. Ku ammut makkuulta, niin suat samalla levätyx. Hae tok saeraslommoo. Sanot vua että ahistaa. Tulloo viikko ja sua vielä Diapamia kaapantekijäesex.

        Taisit oikeassa olla sen myynnin suhteen.

        Tänään lensi viritintappi pitkin kopin seiniä.

        Paljonkohan mahtavat vaihdossa hyvittää...


      • rantasalamen ratamestar
        k0rh0nen kirjoitti:

        Taisit oikeassa olla sen myynnin suhteen.

        Tänään lensi viritintappi pitkin kopin seiniä.

        Paljonkohan mahtavat vaihdossa hyvittää...

        Kumpoo uattelit vaehtoo, kopin seinee vae viritintappia?


      • Gosse från Mariehamn
        rantasalamen ratamestar kirjoitti:

        Kumpoo uattelit vaehtoo, kopin seinee vae viritintappia?

        Voe, voe. Nyt sitte oot tuplatapiton. Tapiton poeka, elä turhoo koeta. Et sillä mittää voeta. Ee siitä hylsylöette pilloojasta ehyenäkkää paljoo sua. Heetä aettaa vua. Ku oot tuollane kumiukko, osta pulttilukko.


      • Gosse från Borgå
        Gosse från Mariehamn kirjoitti:

        Voe, voe. Nyt sitte oot tuplatapiton. Tapiton poeka, elä turhoo koeta. Et sillä mittää voeta. Ee siitä hylsylöette pilloojasta ehyenäkkää paljoo sua. Heetä aettaa vua. Ku oot tuollane kumiukko, osta pulttilukko.

        Eläkä viitti serkku Korhosta ennee morkata. Antaa pooja nyhrätä raahassa ommii hommii.


      • Tekijä mies
        Gosse från Borgå kirjoitti:

        Eläkä viitti serkku Korhosta ennee morkata. Antaa pooja nyhrätä raahassa ommii hommii.

        Minä tekisin korhosena rikosilmoituksen tästä savoa väänrävästä tyypistä. Julkista solvaamista, koska Korhosella on rek.nimimerkki ja oma kuva esillä.

        Harmi kun ei auta jos minä teen, jos apua olisi niin tekisin rikosilmoituksen jo muttei se minun tekemänä mitään auta.


      • sälli Jaakko
        Tekijä mies kirjoitti:

        Minä tekisin korhosena rikosilmoituksen tästä savoa väänrävästä tyypistä. Julkista solvaamista, koska Korhosella on rek.nimimerkki ja oma kuva esillä.

        Harmi kun ei auta jos minä teen, jos apua olisi niin tekisin rikosilmoituksen jo muttei se minun tekemänä mitään auta.

        vua että oikkeen rikosilmootus, taitaa olla että kukkuu siullaki käet vuo vintillä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      95
      2028
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      418
      1561
    3. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      91
      1313
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      14
      1106
    5. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      73
      1062
    6. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1025
    7. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      179
      989
    8. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      49
      959
    9. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      249
      940
    10. Pelkäätkö että olisin

      Ilkeä sulle jos nähtäisiin? Naiselta miehelle
      Ikävä
      74
      837
    Aihe