Millainen paikka Turku on asua?

minnaxxx

Hei!

Olisin tulossa Kajaanista ehkä Turkuun päin töihin ja haluaisin tietää, millainen paikka Turku on, kun kaikki aina tuntuvat haukkuvan sitä.
-Millainen vuokra-asuntotilanne Turussa on?
-Millainen työpaikkatilanne?
-Millaisia ihmiset ovat?
-Onko paljon ns. mamuja? (tuo nyt ei olennaisesti liity päätökseeni, mutta olisipahan kiva, ettei niitä olisi samassa mittakaavassa kuin Suomen Afrikassa, Kajaanissa)
-Sekä muuta mitä haluatte minun tietävän. :)

52

7964

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysymyksiisi

Moi, vastauksia kysymyksiisi:

Vuokra-asuntoja näyttäisi Turussa olevan vapaana noin 150, joten eiköhän niistä joku hyvä löydy! :) Itse olen asunut Turussa pari vuotta ja voin suositella ainakin ruutukaava-aluetta asuinalueeksi.

Työpaikkatilanne näyttäisi olevan ihan hyvä, avoimia työpaikkoja Turussa ja sen naapurikunnissa on yhteensä 950 avointa työpaikkaa. Vertailun vuoksi esimerkiksi Tampereella on hieman yli 900 avointa työpaikkaa. Eli työpaikkojen määrä on samaa luokkaa muiden suurien kaupunkien kanssa.

-Millaisia ihmiset ovat?
      Itselläni on pelkästään hyviä kokemuksia, mutta toisaalta tältä palstalta löytyy useita, jotka valittavat turkulaisista ihmisistä. Riippunee siis omasta asenteesta, miten tulee toimeen. Mutta itse en siis turkulaisia ole millään tavalla tylyinä tai kuppikuntaisina kokenut.

-Onko paljon ns. mamuja?
      Varmaan moneen pikkukaupunkiin verrattuna runsaammin, mutta ei alkuunkaan siinä määrin kuin joistakin tämän keskustelupalstan viesteistä voisi luulla. Kävelin äsken keskustassa ja näin ehkä yhteensä parikymmentä ulkomaalaista niiden satojen tai tuhansien ihmisten joukossa, mitä toulla kaupungilla päivisiä liikkuu. Myöskään mitään harmia minulle ei maahanmuuttajista ole tähän mennessä ollut.

-Sekä muuta mitä haluatte minun tietävän.
      Voin suositella Turkua asuinpaikkana sataprosenttisesti! Jos muutat, niin kerro sitten täällä miten viihdyit.

Tervetuloa Turkuun! :)

• citydiggari ...

Kohtuullinen.. Turussa on suhteellisen halvat vuokrat. Kannattaa asua keskustassa.

Hyvin alakohtaista, mutta kyllä tekevälle aina töitä löytyy.

-Millaisia ihmiset ovat?
      Sitä sun tätä. Kirjaston pölyisissä nurkissa viihtyvistä lukutoukista yö-klubien partyanimaaleihin ja työnarkomaaneihin. Turussa juhlitaan huolella ja paljon.

-Onko paljon ns. mamuja?
      Kyllä.. Suomen mittakaavassa Turussa on paljon mamuja, varmasti enemmän kuin Kajaanissa, mutta jos verrataan muuhun Eurooppaan, niin Turku ei ole mitään niiden monikulttuurisuuteen verrattuna. Helsingissä on mamuja vielä enemmän.

-Sekä muuta mitä haluatte minun tietävän.
      Kesällä minut ja muutkin turkulaiset löytää aurajoen jokilaivoilta. Jokirannassa on Turun todellinen syke, ei kauppatorilla.

• minnaxxx

Heh, en millään jaksaisi uskoa, että Turku olisi yhtään sen nurkkapatrioottisempi paikka kuin nämä pikkukunnat pohjoisessa.. kateus kukoistaa ja paskaa jauhetaan kaikesta ja kaikista.. Ei ihme että alkaa ahdistaa. Siksi olenkin etelämpään suuntaamassa :) Eihän niistä maahanmuuttajista muuta harmia ole kuin että pelottaa yöllä liikkua jos ne pyörii isoissa porukoissa keskustassa... Ja Helsinkiin ei tekisi oikein mieli mennä, vähän liikaa ihmisiä. olen tulossa nyt näin ensisijaisesti töihin, mikä vaan, vaikka siivous kelpaa, ja sitten kun on päässyt asettumaan niin tarkoitus olisi opiskella.. Siivoustöitä kuulemma riittää, entä kaupan kassoja? Ja samalla on mukava kuulla että yöelämä on vireää, ettei tarvi Kajaanissa aina valita 96sen ja Bepopin väliltä. :)

• Alien-8

rauhallisimpia asuinalueita ovat muistaakseni Uittamo,Ilpoinen,ja oikeastaan koko Etelä- Turku.Vuokra-asuntotilanne on kohtuullisen hyvä,mutta työllisyystilanne ei ole sen parempi,kuin muuallakaan.

Itse muutin pois Äbosta parisen vuotta sitten,joten enpä viitsi kommentoida enempää..siis ei haukkuja,eikä myös kehujakaan..itsepä päätät,tuletko viihtymään..

• paikka Suomessa

alkuperäiset turkulaiset ovat kyllä tosi nurkkapatrioottista porukkaa ja pahimpia ovat ns. heidekkeniläiset. Kaikki luulevat olevansa muita parempia ja muut ovat turkulaisille muka kateellisia kaikesta. Mutta on paljon muualta muuttaneitakin eli aivan normaaleja. Mamuja on tosi paljon, mutta en osaa sanoa onko niistä muuta haittaa, kuin että elävät meikäläisten kustannuksella.

• Jebberson

...kyllä riittää ihan joka sormelle. Jos tuo on painava kriteeri niin itse muuttaisin tampereelle. Mamuja täällä on itse asiassa suhteessa enemmän kuin pääkaupunkiseudulla.

• ....

Olisipa mielenkiintoista nähdä todiste tästä väitteestä, että Turussa olisi suhteellisesti eniten mamuja!

• ....
        .... kirjoitti:

Olisipa mielenkiintoista nähdä todiste tästä väitteestä, että Turussa olisi suhteellisesti eniten mamuja!

Ei varman ole Turun seudulla enemmän mamuja kuin pk-seudulla. Eikä Turussa enemmän kuin Helsingissä!

• gsdfgdsafgsa
        .... kirjoitti:

Tuossa tarkoitettiin varmaankin näitä haasteellisia ryhmiä. Turkuhan on ihan julkisesti ilmoittanut ottavansa eniten pakolaisia ja turvapaikanhakijoita (suhteessa) koko Suomessa.

Kaikenkaikkiaan mamuja on varmasti pääkaupunkiseudulla suhteellisestiottaenkin enemmän, mutta muista maahanmuuttajistahan ei haittaa olekaan kuin pakolaisista ja turvapaikanhakijoista.

• tälle sivustolle

ja ajattelin ihan tätä samaa asiaa. Väittäkööt muut mitä tykkävät mutta näitä mamuja on täällä ihan LIIKAA hyysättävänä. Harva niistä edes töitä haluaa tehdä saati että vielä tekisi. Vaikka ei se työ nyt mikään ihmisen mitta olekaan niin silti ne verorahat olisi jostain saatava millä tätäkin kaupunkia pyöritellään.

• JakeTheMuscle

Jos otat huomioon, että Kajaanin asukasluku on n. 35.000 henkeä ja Turussa asuu tällä hetkellä n.13.000 maahanmuutajaa. Siitä voit äkkiä laskea, että se on enemmän kuin 1/3 osa Kajaanin asukasluvusta. Pistääkö miettimään...

• hyvä paikka

Sinulle esitetään tietenkin vaikka minkälaisia ajatuksia ja tietoja, sillä asiassa pysyminen ei ole aina nettikeskustelun parhaita puolia. Monet tosiasioina esitetyt seikat eivät sellaisia ole, ainoastaan esittäjänsä mielipiteitä, joilla ei välttämättä ole yhtymäkohtaa todellisuuden kanssa.

Tämä kaikki tekee netin kautta tiedon saannin vaikeaksi, koska muutama henkilö pystyy antamaan kuvan, että asiat ovat niin tai näin, vaikka todellisuudessa eivät olekaan. Erityisesti maahanmuuttajia koskevissa asioissa on paljon erilaisia näkymyksiä. Paljon riippuu myös siitä, mitä maahanmuuttajalla tarkoitetaan. Kun joku antaa luvun, kuten edellä, pitäisi tietää, mistä luku on otettu (vai itse keksitty), lasketaanko siihen kuuluvaksi ihmiset kielen, syntymäpaikan vai jonkin muun kriteerin perusteella jne.

Itse suhtaudun sangen epäilevästi nettikeskustelussa annettuihin ns. tosiseikkoihin. Suosittelen, että tutustut itse kaikessa rauhassa vaikkapa Turun kaupungin sivuilla olevaan tilastotietoon:
      http://www.turku.fi/Public/default.aspx?nodeid=3981&culture=fi-FI&contentlan=1

Katso sieltä vaikkapa "tilastotietoja aihealueittain".

Tervetuloa Turkuun!

• ...........

asuin turussa 30vuotta ja mulla ei siitä paikasta ole kovin paljon hyvää sanottavaa,mä kyllä kattelisin asuntoa naapuri kaupungeista esim.kaarina,lieto,raisio.

• asunto tarjolla

Minulla on keskustassa, Aurajoen läheisyydessä, uudessa talossa 1h k tyhjillään toukokuun ajan.

Minä tarjoan vuokralle tämän asunnon sinulle, tule ja tutustu ihanaan Turun kaupunkiin.
      Voit rauhassa katsella eri kaupunginosia ja etsiä asuntoa ja työtä.

Laita meiliosoite tänne. Otan yhteyttä.
      Tervetuloa!

• minnaxxx

mutta etsin asuntoa pidemmälle aikaa kuin kuukaudeksi, en jaksaisi koko ajan muuttaa. :)

• kun yrittää auttaa
        minnaxxx kirjoitti:

mutta etsin asuntoa pidemmälle aikaa kuin kuukaudeksi, en jaksaisi koko ajan muuttaa. :)

Olen pahoillani, että et ymmärtänyt vieraanvaraisuuttani.

Täällä on moni kysellyt minkälainen paikka Turku on. Tutustuminen kaupunkiin omin silmin antaa paljon enemmän kuin muiden mielipiteet.

En tarkoittanut muuttoa, olisin tarjonnut majapaikkaa kuukaudeksi siihen hintaan, mitä hotellimajoitus maksaa yhden viikonlopun ajalta.
        Tai vastaavasti viikoksi jne.

• minnaxxx
        kun yrittää auttaa kirjoitti:

Olen pahoillani, että et ymmärtänyt vieraanvaraisuuttani.

Täällä on moni kysellyt minkälainen paikka Turku on. Tutustuminen kaupunkiin omin silmin antaa paljon enemmän kuin muiden mielipiteet.

En tarkoittanut muuttoa, olisin tarjonnut majapaikkaa kuukaudeksi siihen hintaan, mitä hotellimajoitus maksaa yhden viikonlopun ajalta.
        Tai vastaavasti viikoksi jne.

mutta en oikein uskalla lähteä minnekään täältä ennekuin asunto ja työpaikka on varmoja. Eri asia olisi jos olisin tulossa vain vierailemaan kaupungissa.

• muuttoa valmisteleva

Minä haluan tämän asunnon.
        Meilaa mulle sini100 at jippii.fi, sovitaan asioista...

Ihanaa, missään muualla ei näin avuliaita ihmisiä ole.
        T. Salla

• T. Salla
        muuttoa valmisteleva kirjoitti:

Minä haluan tämän asunnon.
        Meilaa mulle sini100 at jippii.fi, sovitaan asioista...

Ihanaa, missään muualla ei näin avuliaita ihmisiä ole.
        T. Salla

Olen todella kiitollinen sille henkilölle, joka töykeästi vastasi 1 kk:ksi asuntoa tarjoavalle.

Minulle kelpasi. Aivan ihana ensikokemus ainakin yhdestä turkulaisesta.
        Sain häneltä luvan tällä palstalla kiittää.

Nuori opiskelijatyttö muutti omistusasunnostaan isompaan asuntoon. Hankki poikaystävänsä kanssa yhteisen uuden kodin.

Pientä rahallista korvausta vastaan saan nyt majailla tässä kauniin näköalan tarjoavassa asunnossa kunnes löydän itselleni oman paikkani.
        Hyvä mieli kummallakin.
        Tämä jos mikä on hienoa vieraanvaraisuutta muualta muuttavaa kohtaan.

Terveisiä kaikille palstalle kirjoittaville. Älkää olko aggressiivisia.
        Jos joku on muuttamassa jollekin paikkakunnalle, siihen on syynsä.
        Turku on opiskelijakaupunki. Näitä keskusteluja lukeneena olen nähnyt, että Turkua haukkuvat ovat enimmäkseen opiskelijoita.
        Ilmainen vinkki: ei ole pakko hakeutua Turkuun... :)

Hyvää kesää kaikille
        T. Salla

• pelkää

mustia miehiä ja kuitenkin mielimusiikki on hip hop... katsokaa vaikka profiilista.

• unskill

vähän eri asia.

• unskill
        unskill kirjoitti:

vähän eri asia.

Turkuun muuttamista, täällä on porukkaa moneen junaan. Tänne on vain kerääntynyt kaikista tyhmimmät. Oikeasti täällä on paljon muualtakin muuttaneita ja fiksua väkeä. Ja mikä ihminen se sellainen on, joka suuttuu, jos ei huoli hänen kämppäänsä kuukaudeksi, jos minä muuttaisin Kajaaniin (mitä en kyllä tee) järjestäisin asiat niin, että olisi kaikki varmaa eikä tarvisi pelätä että joutuu maitojunalla lähtemään takaisin.

• lieneekö
        unskill kirjoitti:

vähän eri asia.

tuolla nyt niin väliä hip hopilla ja r n b:llä, kaikki naiset ne on mustan makkaran perään. Kumma kyllä sitä on Turussa enemmän tarjolla kuin Tampereella.

• Man!
        unskill kirjoitti:

vähän eri asia.

Eilen vielä profiilissa ollut Hip Hop vaihtui R n B:ksi. heh heh

• kannattaisi

itse ottaa asiasta selvää et täältä saa kunnon vastausta ainakaan uskottavaa.

• Viljam

Pysy Kajaanissa! Sua ei Turussa tarvita!
      Mamu on aina sata kertaa parempi kuin kajaanilainen sekopää.

Muuta sun ei tarvitse tietää.

• unskill

miettiä, ennenkuin kehotat pysymään täältä pois. Muutenkin ihmiset muuttavat Turusta pois, kuka sen sinun perseesi sitten pyyhkii vanhainkodissa kun ei saada työvoimaa Turun ulkopuolelta.

Tosin tuo ei ole vielä ajankohtaista, kannattaisi ensin käydä ne kuset otattamassa pois pääkallosi sisältä.

• citydiggari ...
        unskill kirjoitti:

miettiä, ennenkuin kehotat pysymään täältä pois. Muutenkin ihmiset muuttavat Turusta pois, kuka sen sinun perseesi sitten pyyhkii vanhainkodissa kun ei saada työvoimaa Turun ulkopuolelta.

Tosin tuo ei ole vielä ajankohtaista, kannattaisi ensin käydä ne kuset otattamassa pois pääkallosi sisältä.

Viljami on joku, joka haluaa taas antaa jollekin mahdollisuuden sanoa, että juuri tuollaisia ne turkulaiset ovat! :D

• MORO!

Itse asuin koko elämäni Turussa, kolmekymppisenä muutin Tampereelle. Mielestäni turkulaiset ovat puheliaampia ja huomattavasti helpommin lähestyttäviä kuin Manselaiset. Myös pukeutuminen on huomattavasti muodikkaampaa Turussa, täällä ainoastaan hyvin nuoret ihmiset pukeutuvat ok, muuten näkee järjettömän paljon kasikytä luvulle jämähtäneitä juntteja, sekä naisissa että miehissä.
      Mutta on Tamperekin silti ihan kiva paikka asua, nyt kun olen jo tottunut tähän.

• oikaiset

Minä taas olen kasvanut Tampereella ja muuttanut Turkuun eli päinvastoin kuin sinä. Siteitä Tampereen suuntaan on edelleen ja mielelläni sielläkin käyn.

Jos meidän kaltaisiamme ristiinmuuttajia olisi enemmän, tajuttaisiin, että Turkua ja Tamperetta ei todellaakaan voi eikä pidä verrata kumpi absoluuttisesti parempi -menetelmällä. Ei onnistu, sen verran erilaisia kaupunkeja ne ovat, mutta kumassakin on paljon hienoa.

Suurin ongelma on, että nämä nettipalstat ovat täynnä turkulaisia ja tamperelaisia juntteja, jotka eivät toisesta kaupungista muuta tiedä kuin omat ennakkoluulonsa ja samanlaisen junteista koostuvan kaveriporukan päättömyydet. Sitten nämä juntit kuvittelevat, että oman kaupungin puolustaminen on toisen jatkuvaa ja perusteetonta haukkumista.

He eivät voisi olla enempää väärässä. Vaan kun eivät itse tätä tajua, niin minkäs sille sitten tekee.

• .Punisher
        oikaiset kirjoitti:

Minä taas olen kasvanut Tampereella ja muuttanut Turkuun eli päinvastoin kuin sinä. Siteitä Tampereen suuntaan on edelleen ja mielelläni sielläkin käyn.

Jos meidän kaltaisiamme ristiinmuuttajia olisi enemmän, tajuttaisiin, että Turkua ja Tamperetta ei todellaakaan voi eikä pidä verrata kumpi absoluuttisesti parempi -menetelmällä. Ei onnistu, sen verran erilaisia kaupunkeja ne ovat, mutta kumassakin on paljon hienoa.

Suurin ongelma on, että nämä nettipalstat ovat täynnä turkulaisia ja tamperelaisia juntteja, jotka eivät toisesta kaupungista muuta tiedä kuin omat ennakkoluulonsa ja samanlaisen junteista koostuvan kaveriporukan päättömyydet. Sitten nämä juntit kuvittelevat, että oman kaupungin puolustaminen on toisen jatkuvaa ja perusteetonta haukkumista.

He eivät voisi olla enempää väärässä. Vaan kun eivät itse tätä tajua, niin minkäs sille sitten tekee.

Hyvin sanottu. Näitä tynnyrissä kasvaneita juntteja mahtuu kyllä pienimpääkin kyläpahaseen jotka luulevat olevansa muita parempia sen vuoksi, että sattuvat asumaan jossain Pers-Lävessä.

• hdhagag84

Hyvä. Kaupungilla on omia vuokra-asuntoja, itse olen asunut kaupungin puutalossa ja oli kivaa, joskin kämäistä kun lattiat on puutaloissa joka suuntaan kallellaan :D. Mutta siis, oman asuntohistoriani hintoja: 40 m2 puutalo-asunto sataman lähellä 303 e/kk 50 e/kk sähkölaskuun; 38 m2 yksiö Martin asuinalueella (pidettyä aluetta) yksityisiltä markkinoilta, kerrostalo, 380 e/kk, ylioppilaskylässä 18 m2 yksiö 280 e/kk TYS:in kautta, samoin yo-kylässä takapihallinen kaksio 470 e/kk.
      Perinteisen epäsuosittuja asuinalueita ovat Lauste, Harittu, Varissuo, Pansio. MUTTA! Kaikilta noilta alueilta löytyy myös hyviä paikkoja ja asuntoja. Itse pidän eniten satamanseudusta ja sitten vähän kaukaisemmista lähiöistä.

Riippuu tietenkin alastakin, mutta itse olen aina löytänyt töitä hyvin, varsinkin kaupungin työpaikkoja. Myös vuokravälitysfirmat välittävät paljon keikkatöitä, jos tarvitsee nopeasti jotain.

-Millaisia ihmiset ovat?
      Minkään alueen ihmisistä on typerää tehdä sen enempää yleistyksiä. Minun mittakaavassani Turku on iso kaupunki, täällä on paljon populaa ja ihan laidasta laitaan. Opiskelijoita paljon joka puolelta, mutta mielestäni opiskelijat ovat näkymättömiä tän kokoisessa kaupungissa, jos ei itse satu olemaan opiskelija :). Ns. kantaturkulaiset (joihin itsekin kuulun, joskaan en siinä alkuperäisessä sukupolvessa, eli ainakin vanhempani ovat niitä "heidekeniläisiä", joista joku puhui) tuntuvat olevan hyvin ylpeitä Turusta ja turkulaisuudesta, eivät ymmärrä kaupungin parjausta, esittelevät mielellään Turun kauneutta ja hyviä asioita täällä. Ja ehkä se on vain minun työläiskakarataustani, joka tässä puhuu, mutta turkulaiset ovat minun silmissäni myös kriittisiä "johtoporrasta" kohtaan. Täällä saa ja kuuluu valittaa kaikesta :D. Omasta mielestäni meihin turkulaisiin on helppo tutustua, tykätään puhua kun vähän lämmetään, mutta "turhanjauhamista" monet karsastavat. En itse diggaa, jos vieras alkaa bussipysäkillä enempiä höpöttämään tai tunkee bussissa vielä viereen istumaan, haluan omaa tilaa ja rauhaa. Pari kohteliasta sanaa voi aina vaihtaa, mutta jos haluaa tutustua ihan uuteen ihmiseen paremmin, kannattaa lämmitellä sitä keskustelua pikkuhiljaa, eikä olla hyökkäävä.

-Onko paljon ns. mamuja? (tuo nyt ei olennaisesti liity päätökseeni, mutta olisipahan kiva, ettei niitä olisi samassa mittakaavassa kuin Suomen Afrikassa, Kajaanissa)

En osaa verrata Kajaanin tilastoihin, kun en ole Kajaanissa käynyt, mutta kyllä täällä nyt näkyy katukuvassa ihan kohtalainen määrä maahanmuuttajia. Jos ei halua heitä nähdä, vaan asuu mieluummin arjalaiskuplassaan, ei kannata muuttaa tuossa ekassa kohdassa mainitsemalleni Varissuo-Lauste-Harittu -akselille.

--

Sen haluan kertoa sinulle Turusta, että täällä on paljon kauniita ulkoilupaikkoja ja aika paljon kulttuuritarjontaa. Leffat pyörivät Kinopalatsissa (valitettavasti nykyään ei ole enää muita leffateattereita), näytelmät vähän joka puolella Turkua, uusi kirjasto on aika iso laitos ja baarielämää riittää vähän joka musiikki- ja ihmismaulle. Ruissalo on todella kaunis paikka ulkoiluun, jokiranta kesähelteillä ihan oma juttunsa, ja kesäyöllä kun kävelet keskustasta rantaa pitkin, ai ai kuule. Nättii on. Talvella täällä on yhtä ankeaa kuin muuallakin, ja täällä tuulee kovasti ja kylmästi niin kuin meren rannalla aina. Talviahdistukseen auttaa puutaloalueilla käyskentely lumiseen aikaan.

• Harittulainen

"ei kannata muuttaa tuossa ekassa kohdassa mainitsemalleni Varissuo-Lauste-Harittu -akselille" -hdhagag84

• 5 vuotta vanha

aloitus. Eiköhän ole jo ehtinyt muodostaa oman käsityksen, jos tänne muuttanut tai tuskin muuttaakaan enää. Ehkäpä joku muu hyötyy.

• tänne vain

Sossu on puheiden mukaan kitsaampi kuin takavuosina, vaikka vieläkin rahaa taksilla noudetaan.

• Jep 2

Todella ikäviä ihmisiä. Nyt asunut puoltoista vuotta, kotoisin lapista. Menee hetki ennen kuin huomaa kuinka kylmiä ja sieluttomia paskiaisia nämä täällä ovat. selän takana jauhamista, kyräilyä, ei vastat normi kysymyksiin, ei oo mtn yhteisöllisyyttä opiskelupiireissä. Jopa asiakaspalvelijat tosi ilkeitä, ainakin miespuoliset..
      En suosittele kellekkään lappilaiselle, jos meinaa oman persoonansa haluta säilyttää, ne yrittää kaikin tavoin nujertaa rehellisen aidon persoonallisen positiivisen elämänasenteen ( ei tarkoita jatkuvaa tekohymyä!, niinkuin turkulaiset luulevat, kaikki hymyilevät, mutta hirveän kylmiä hymyjä, koska ko vähä pintaa raaputtaa huomaa että se hymy olikin vain naamari). Pakottavat yhtä ilkeäksi, se harmittaa, mutta pienikokoisena sinkkunaisena ei täällä pärjää jos ei ole piikikäs ja ilkeä..eli et saa olla oma itsesi, jatkuvaa kamppailua ihmisten kanssa.. Tuntemattomilta ei kantsi juuri kysellä mitään, ei edes opiskellessa kanssaopiskelijoilta, vittuilevat vaan takaisin, tai jättävät vastaamatta.
      Pinnallisia ja miehet varsinkin todella itsekeskeisiä, ja ilkeitä.
      Älä vaan muuta jos sinkkunainen olet.

• kusipäisyys_näkyy

Niin, kannattaa myös miettiä, mistä kielivät ne julkisuuteen tulleet terveydenhuollon ongelmat, vaikket kyseisen alan asiakas olisikaan... Miten muuten sellaista pääsee tapahtumaan kuin juuri sitä kautta, että ollaan olevinaan ja luodaan oma sisäpiiri, jossa suhteilla on merkityksensä, kaveri kaverin kyljessä, ja jätetään asiat hoitamatta. Supistaan keskenään... Kannattaa tosiaan miettiä viisisataa kertaa ennen kuin edes harkitsee Turkua asuinpaikakseen. Täällä olet sumpussa! Käsittämättömän härskejä, häijyjä ihmisiä, todennäköisesti syy on juuri se tyhmyys ja vieraan pois sulkeminen! Mitäs siitä tulee, jos vain keskenään vuosikausia samalla porukalla ns. hässitään? Kertokaas!

• Olemusko

Lapseni opiskelee Turussa jo neljättä vuotta. Olen käynyt perheenjäsenenä silloin tällöin opiskelijaboxia siivoamassa ja muutenkin kaupunkia katselemassa pyörällä. Olen törmännyt vain mukaviin ihmisiin tuolla tavalla. Jopa eräs kantaturkulainen näytti asuinalueensa pyöräreitit ja selosti monta asiaa kaupungista. Tuntui todella hienolta.

Turussa ei sinänsä kannata olla kovin puhelias. Ihmiset vähän katsovat ihmeissään, mutta kyllä vastaavat kysymykseen. Pukeudun aina paremmin kuin esim. Tampereelle mennessäni. Turussa ihmiset pukeutuvat todella hyvin ja tyylikkäästi. Heistä voi ottaa mallia, jos siltä tuntuu.

Lapseni on pitänyt opiskelusta Turussa. Ei ole valittanut ihmisistä. Hän on saanut opiskella ilman puukotusta tai kiusaamista, mitä hän kohtasi puolestaan Tampereen lähistöllä takavuosina.

Turkulaiset eivät kovin poikkea länsisuomalaisista. Jos on asunut vaikkapa Porissa, ymmärtää turkulaisia paremmin. Kaunista seutua, ihmiset pitävät pihoistaan, taloistaan huolta.

• härkäpossu

Jos suunnittelee Turkuun muuttoa, niin ehdoton suositukseni on Härkämäki. Ihana miljöö ja palvelut, mutta ennen kaikkea ihmiset!

• en-suosittele

Jos muutat Turkuun, pysy terveenä tai ole rikas. Paikallinen yliopistosairaala on kuuluisa tylyistä sairaanhoitajistaan, eivätkä lääkkeenjaossa tms. pikku asioissa tapahtuneet virheet ihan tavattomia ole.

• ÄläTuleTurkuun

Jos voit saada työpaikan jostain muualta kuin Turusta, niin muuta sinne.

turku on Suomen persläpi ja täällä kaikki hodetaan suhteilla. Kavereita ei aikuisena voi saada, koska äitien olisi pitänyt olla samaan ailaan samassa sairaalassa synnyttämässä.

turkulaiset valehtelee ja puhuu selän takana pahaa niinpaljon kuin vain pystyvät-

turkualaiset vannoo oikeudessa väärän valan silmää räpäyttämättä.

poliisien apuun ei voi luottaa, koska kaikki pyörii suhteiden kautta.

turku on paikka joka kannattaa Suomessa kiertää

• asserikiintolainen

Turku on yliopistokaupunki ja tuskin täällä asustelee enää montakaan alkuperäistä turkulaista. Opiskelijoita tulee muualta tänne, kun on useita opinahjoja ja työn perässä moni tuolta kauempaa. Aitoa Turun murrettakaan ei enää juurikaan kuule kuin todella harvoin.

• vitsi_minäkin

Minusta nämä tällaiset kyselyt ovat huvittavia. Siksi toisekseen tämäkin kyselyn aloitusteksti on kirjoitettu v. 2007.
        Yhdessä fb-ryhmässä oli samanlainen kysymys esitetty, tai no ehkä hiukan erilainen, sillä etsittiin sitä parasta asuinaluetta kaupungin sisällä.
        No, katsoin sitten fb-profiilin kysyjältä. No, siellä sitten selvisi, että tokko se tyyppi oli siitäkään huolimatta että esitti jo saaneensa työpaikankin turusta kysymystä esittäessään, niin tokkopa se oikeasti oli tänne muuttamassa, kunhan sekoili, sillä profiilissaan se sitten kertoilikin saaneensa sieltä senhetkiseltä paikkakunnaltaan kämpän ja aikoi siis jatkaa asumista siellä, siis vaikka oli jo Turussa työpaikkakin sovittu!
        Toisaalta, millaista porukkaa suomi24:ssä liikkuu... Siinäpä se. Itse olen vissiin vähän parempi Suomi24:n käyttäjä :)

• johtuu_vedestä_varmaan

turkulaiset itse pitävät kaupunkiansa kauniina ja ihanana paikkana. Muualta muuttaneena tykkäisin kuitenkin, että Turku on ruma, likainen, ränsistynyt. Yksi ruskeavetinen joki, "ihana", Aurajoki virtaa kaupungin läpi. Sen varteen keskikaupungilla on asemoitu jonossa useampia baarilaivoja, humalikot hyppivät vuodenajasta riippumatta jokeen, pelastuslaitos pelastaa ja kansa päivittelee verorahojen haaskuuta, lisäksi joenvarressa kuulemma huumepiikkien löytäminen ei ole mitenkään harvinaista, siinä siis se "ihana" Aurajoki. Aikaisemmin turkulaisille jopa juotettiin näistä likaisista joista tuotettua ja vahvasti kloorattua juomavettä... keväisin oli kuin suovettä olisi juonut ja iho meni suihkuvedestä piloille. Sellainen on turku. Lisää turkulaisuutta. Ihmiset täällä ovat koppavia, kuvittelevat olevansa erittäinkin hyvin menestyviä kun ovat pääseet sille sijalle hierarkiassa että ovat saaneet työpaikan turusta, no, kun asunnot täällä ovat suht halpoja, niin äkkiäkös tuossa sitten pääsee rikastumaan ja tosiaan kuvittelemaan olevansa yleisen mittapuun mukaan menestyvä. Vaikka esim. erilaisilla paperiteollisuuspaikkakunnilla samalla tavalla on päässyt rikastumaan jos vain tehtaalta työn on saanut, ei muuta kuin nuorella iällä jo hienot ja kalliit omakotitalot ja isot autot. No... mutta turkulainen on niin tyhmä, että hän ei tosiaankaan näe kuin itsensä, ei mitään muuta kuin oma itse. Turkulainen on myös ilkeä ja häijy, tietenkin juuri sen takia, että hän ei näe ketään eikä mitään muuta kuin oman itsensä. Turkulainen on tyhmä, ja siksipä niitä turkulaisvitsejä niin keksitään tai tehdään vaikka sitten ihan todellisuuspohjalta. Turkulaisissa on varmaankin kaksi kastia: ne, jotka se työn ovat onnistuneet saamaan ja sitten on paljon porukkaa, jolle ei töitä löydy... Esim. vuokrataloissa, jotka sitten ovat tasoltaankin homeisia ja kuluneita rotankoloja miltei, niin niissä asuu porukkaa, josta ei koidu toisille kuin harmia... kyttäävät ja ovat kateellisia, näkevät omat ongelmansa toisten aiheuttamiksi, siis siten, että vahtaavat toisen köyhän rahankäyttöä, ja jos näyttää että se käyttää enemmän kuin vahtaaja, niin sitten alkaa se höykytys, että mites tolla kun mulla ei ole! "Se saa tehdä mitä haluaa, kun sillä on rahaa", ja se että sillä on rahaa, niin mistä se mahdollisesti sitä saa, niin sitä turkulainen ei hoksaa. Katsos voihan se nykyinen köyhä olla vaikka entinen työllinen, joten se ehkä saa vaikka eläkettä tai jotain vastaavaa. Mutta kun turkulainen on tyhmä, niin se on tyhmä! Kamalia ihmisiä koko Turku täynnä! Aivan hirvittävä paikka. En suosittele kenellekään tänne muuttamista! Ei ikinä! Kannattaa kokeilla asiaa siten, että kertoo jollekin siellä nykyisellä paikkakunnalla muuttavansa turkuun, kokeilkaapa mitä reaktioita ihmisiltä saatte. Taitaa käydä niin, että puhkeavat nauruun, että älä jumankauta, ihanks totta, ooks tosissas! Ja hah hah ja heh! KAMALA PAIKKA!

• kusipäisyys_näkyy

Turkulaisissa voisi tietysti jotain hyvääkin nähdä, mutta kun turkulainen itse ei näe kenessäkään muussa kuin omassa itsessään mitään hyvää, niin siinäpä se!

Jos turkulainen kohtaa ulkopuolelta tulleen, niin yhtään mitään hyvää hän ei kykene ulkopuolisessa näkemään... Näin se menee! Suuri ja kaunis, ylpeä ja korskea turkulainen, se vain ihmetyttää, että mistä se ylpeilee ja mitä se suuruus on, on ylpeilyyn mitään aihetta, tai mitään perustetta oman osaamisensa tai pätevyytensä tai erinomaisuutensa kanssa korskeiluun! Yhtäkään ns. ihanaa turkulaista en ole tavannut tähän mennessä! Ei yhtäkään!

• Koettelija

Noin kuukauden Turussa asuneena olen tehnyt tällaisia havaintoja:

- Kirjastossa kaksi eukkoa pälisi minkä ehti lehtienluvun ohessa. Minulla paloi pöytälamppu, ja toinen hölisijä tuli erikseen sen sammuttamaan kesken kaiken. Kysyin onko hän opettaja ammatiltaan vai peräti sähkölaitoksen edustaja. En saanut vastausta. Vain näpäytyksen, että tuhlasin sähköä!

- Joku tyyppi nakkeli Ruissalossa uimarannalla (aikuinen mies) sota-aluksia isoilla kivenmurikoilla. Yksi murikka lensi korvani vierestä.

- Perääni huudeltiin ennen toria. Ajoin kuulemma polkupyörällä katukäytävällä. Harvapa maalainen uskaltaa heti mennä pyöräilemään ajotielle bussien ja äkäisten autoilijoiden sekaan ilman kokemusta. Yritän kerätä rohkeutta.

Odotan seuraavaa kuuta ja uusia kokemuksia turkulaisista. Myönnän, että olen kohdannut myös todella mukavia ihmisiä. En ihan vielä muuta muualle, vaan katson kortit loppuun asti.

- Maahanmuuttajat tukkivat pankin konttorit ja kaupat. Pankissa asiointi kestää kaksi kertaa sen ajan kuin suomalainen mummeli hoitelisi asioita tiskillä. Sakemannin kaupassa keskustassa on oikea vilinä ja vilske.

- Uimarannoilla istuksii isoja maahanmuuttajarinkejä. Etenkin työikäisiä miehiä. On keljua mennä uimaan ja hoitamaan kuntoaan veteen, kun joku rykii rannalla.

Tällaisia kokemuksia. Kirjasto on hieno, tori halpa. Aurajoen varsi todella upea.

• Koettelija

- Kirjastossa kaksi eukkoa pälisi minkä ehti lehtienluvun ohessa. Minulla paloi pöytälamppu, ja toinen hölisijä tuli erikseen sen sammuttamaan kesken kaiken. Kysyin onko hän opettaja ammatiltaan vai peräti sähkölaitoksen edustaja. En saanut vastausta. Vain näpäytyksen, että tuhlasin sähköä!

- Joku tyyppi nakkeli Ruissalossa uimarannalla (aikuinen mies) sota-aluksia isoilla kivenmurikoilla. Yksi murikka lensi korvani vierestä.

- Perääni huudeltiin ennen toria. Ajoin kuulemma polkupyörällä katukäytävällä. Harvapa maalainen uskaltaa heti mennä pyöräilemään ajotielle bussien ja äkäisten autoilijoiden sekaan ilman kokemusta. Yritän kerätä rohkeutta.

Odotan seuraavaa kuuta ja uusia kokemuksia turkulaisista. Myönnän, että olen kohdannut myös todella mukavia ihmisiä. En ihan vielä muuta muualle, vaan katson kortit loppuun asti.

- Maahanmuuttajat tukkivat pankin konttorit ja kaupat. Pankissa asiointi kestää kaksi kertaa sen ajan kuin suomalainen mummeli hoitelisi asioita tiskillä. Sakemannin kaupassa keskustassa on oikea vilinä ja vilske.

- Uimarannoilla istuksii isoja maahanmuuttajarinkejä. Etenkin työikäisiä miehiä. On keljua mennä uimaan ja hoitamaan kuntoaan veteen, kun joku rykii rannalla.

Tällaisia kokemuksia. Kirjasto on hieno, tori halpa. Aurajoen varsi todella upea.

• Koettelija

• Koettelija

• Koettelija

• ÄläTuleTurkuun

Jos olet Akateemisesti koulutettu ja työskentelet Akateemisessa työssä. voi turku olla ihan hyvä paikka.

Normaaliin työhön jos olet tulossa : älä missään nimessä muuta turkuunn ja tarkoitan tällä koko Länsi Suomea.

Täällä ihmiset ovat sisäänpäin kääntyneitä ja kavereita ei saa millään. turussa ei ole yksilöitä vaan joukkioita joihin on pakko kuulua tai muuten ei ole mitään. turussa ei yksityistä ihmistä arvosteta mitenkään.

Kupittaan sairaalan tapaukset kertovat tarkalleen millaista turussa on. Samanlaista kyräilyä on kaikkialla ja kukaan ei uskalla puuttua vääryyksiin.

Nytkin tarvittiin Juha Kurvin Pohjois Karjalasta joka paljasti Kupittaan mätä paiseen.

Muualta turkkuun muuttaneet ihmiset ovat niitä mitkä antavat toivoa jos joutuu asumaan turusssa.

turkulaiset ovat kaikki juoruakkoja riippumatta siitä mitä jalkovälistä löytyy.

Normaalisti miehet sanoo päin naamaa mikä mättää ja sitten karjutaan vähän aikaa, että kumpikin saa purettua paineensa. mutta näin ei turussa tehdä. vaan ihmisestä puhutaan pahaa selän takana. Ja hänet pyritään mustamaalaaman ja menettämään ihmisarvonsa.

Oma anoppini kuoli 70 vuoitaana ja oli Karjalan evakko ja sai koko elämänsä kuulla olevansa RYSSÄ, vaikka ei sanaakaan venäjää osannut, että tälla tavoin turussa suhtaudutaan muualta Suomesta muuttaneisiin.

*Älä tule turkuun eikä lainkaan Länsi Suomeen

• jenkkies

Muslimitaustaiset mamut muuttavat sankoin joukoin joko Helsinkiin tai Turkuun joten ei se huono paikka voi olla. Katukuva öiseen aikaan parin vuoden kuluttua kuin Chigago USA:ssa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      4541
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      503
      2420
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      142
      1981
    4. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      18
      1779
    5. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      79
      1543
    6. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      146
      1505
    7. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      11
      1061
    8. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      93
      900
    9. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      39
      827
    10. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      118
      818
    Aihe