MB 230 C T A:n ohjaus on jäykkä ja raskas. Ohjaustehostimesta huolimatta ohjauspyörää saa kääntää tosissaan. Tuntuu siltä kuin ohjausta olisi "kiristetty liian tiukkaan". Alla ovat MB:n käyttämät aluvanteet ja rengaskokona on edessä 205/55/R16 ja takana 225/50/R16. Paineet ovat ohjearvojen mukaiset 3 hengen kuormalla. Jos C:n ohjausta vertaa esim. MB E 220 T CDI STW A:n ohjaukseen, on ero suuri; 220 E:n ohjaus on kevyt ”yhdellä sormella käännettäviä”. Onko ohjauksen jäykkyys ja raskaus C:n tyyppiominaisuus vaiko kuljettajan harhakäsitys? Onko asialle mitään tehtävissä? Onko tietoa? Vastauksista etukäteen kiittäen!
Ohjauksen jäykkyys
7
8468
Vastaukset
- cfd
c- mersussa vakiona ei mielestäni ole mitään ohjaustehostinta. Jos haluat ohjaustehostimen c-mersuun joudut ottamaan lisävarusteena ajonopeuden mukaan säätyvän ohjaustehostimen. Eli siitä joutuu maksamaan lisää rahaa. sitä en tiedä onko jälkiasennus mahdollista. ajonopeuden mukaan säätyvä ohjaustehostin ei ole mikää kummalinen juttu. kun otat mersuun sen tulee ohjauksesta ehkä melkein yhtä hyvä mitä muilla merkeillä on vakiona. Itsellä w203 juuri sillä raskaalla ohjauksella, ja voi sanoa että todella huono ajaa jos vertaa muihin merkkeihin
- samanlaiset
kokemukset W203 mersusta. Raskas kääntää ja palauttaa huonosti.
- Tumpelo
Ostaessani auton siinä kerrottiin esitteiden mukaan olevan ohjaustehostimen. Siksipä ihmettelenkin ohjauksen jäykkyyttä ja raskautta. Juttelin muutaman taksikuskin kanssa C:n ohjauksesta ja he kertoivat ohjauksen olevan "höyhenen kevyen". Minulla ei näin ole!
- timppanen
Tumpelo kirjoitti:
Ostaessani auton siinä kerrottiin esitteiden mukaan olevan ohjaustehostimen. Siksipä ihmettelenkin ohjauksen jäykkyyttä ja raskautta. Juttelin muutaman taksikuskin kanssa C:n ohjauksesta ja he kertoivat ohjauksen olevan "höyhenen kevyen". Minulla ei näin ole!
Tottakai siinä on ohjaustehostin. Ohjaustehottomat autot on valmistettu itärajan takana. Tarkista ohjaustehostimen öljy, ja että se varmasti toimii.
- mutua
Tottahan siinä tehostin on. Oisko vaan "simpukkaa" joku kiristänyt liikaa, jolloin ohjaus muuttunut raskaaksi.Omassa ainakin kevyt ohjaus.
- MieVaan.
Kyseisen mallin ohjautehostin on erittäin herkkä,jos tehostimessa on oikeat öljyt.
Vika voi olla mm:
Tehostimessa ei ole riittävästi öljyä,vuotaa yleensä simpukan banjoliittimestä,helppo kiristää myös itsekkin.Hydraulinestekupissa on korkissa mittatikku,katso siintä nestepinnan korkeus.Vaihdelaatikon suojapahvi alta pois ja kiristä banjoliitin ja lisää hydrauliikkanestettä.
Tehostimessa on väärät nesteet,paras lopputulos saavutetaan,niin uskomattomalta kuin kuulostaakin,vain Mersun omalla hydrauliikkanesteellä.Olen asian kokeillut,joten tiedän mistä puhun,enkä ole Veholla töissä.
Tietysti hudrauliikkapumppu voi olla finaalissa,mutta se on harvinaisempaa.- cdf
kyllä se vakiona on jäykkä. ohjaus on kevyt ainoastaan silloin, kun otat siihen lisähintaan ajonopeuden mukaan säätyvän ohjaustehostimen. vehon myyjäkin sanoi ettei se vakkarina oleva ohjaustehostin kummoinen ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305822Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144374Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403247IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522961Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3391559Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338- 661301
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2321206- 791169
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011161