salazopyriinistä oireita?

pari viikkoa sit aloitin ton lääkkeen ja nyt turvalabrassa oli crp 13(pitäisi olla olle 10) ja sit leukosyytit matalalla.parin viikon päästä uudestaan ja katsotaan onko samoin vielä.Mulle sanottiin et yleensä leukosyytit nousee mut mulla toisin päin eikä suostunut kertomaan kun kysyin et mihinkä toi mataloituminen sit vois viitata.Onkos teillä tullut tästä lääkkeestä jotain miksi ootte joutunut lopettamaan/vaihtamaan lääkitystä?Olisi kiva kuulla kun alkoi jotenkin niin karmimaan sen syöminen mut ei kait se mitään hälyyttävää voinu kai olla kun sanos et seuraavaksi katotaan uudestaan! mut silti hirvittää....
4753
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 4

Vanhimmat

ei kuullosta pahalta...ihan turvallisesti voit jatkaa lääkkeen syöntiä...

Äänestä

Mullakin laski leukkarit alle kolmeen. Ei vaarallista. Salazopyrinin annostusta pienennettii, niin että otan 1 2 ja leukkarit nousi takasin normaalinumeroihin. Crp 13 ei vielä o oikestaan ees koholla, jos jotain oikeesti häikkää niin nousee reilusti. Eli ihan rauhassa voit odotella seuraavat turvaverikokeet ja sitä seuraavatkin.

Äänestä

Mulla oli crp 13 ja leukot 8,3.Kahden viikon päästä crp 5 ja leukot 8,4.
Joten ei huolta.
Kahden kuukauden syönnin jälkeen muut arvot kohillaan mutta btrom tippu 99,se oli ehkä labran virhe koska taas seuraavassa tarkastuksessa se oli ihan normaalitasolla siinä 250 nurkilla.
Mitä vitamiineja pitäs syödä kun on nivelreuma??
Jostain luin ett b ja d vitamiinit olis tärkeitä,mutta en oo oikeen löytänyt tarkkaa tietoa mistään kirjoista.
Jos joku tietäis olis kiva jos kertositte.
Mä oon "paha potilas" kun poltan tupakkaa,tiedän ettei se ole hyväksi sairaudelleni,mutta millä tavalla se vaikuttaa nivelreumaan.
Lääkäritä en saanut muuta tietoa,kuin että pitäisi lopettaa,mutta ei syytä.
Tiedän kyll että se on vaarallista yleisesti mutta vaikuttakohan se jotenkin erityisesti nivelreumaan??
Kiva jos joku viittii vastata.

Äänestä

Mulla Salatzopyriin myöskin laski leukkari-arvoja, välil alle 3 tai vähän yli 3, mutta lääke piti sitten lopettaa, koska myös trombosyytit alkoivat laskea, olivat kait jotain 110. Ja kaikenlisäks lääke ei ollut tarpeeksi tehokas. Nyt trexan ja välillä nytkin on ollut leukkarit matalalla.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


turvalabrassa jotain hämmin... kirjoitti:

pari viikkoa sit aloitin ton lääkkeen ja nyt turvalabrassa oli crp 13(pitäisi olla olle 10) ja sit leukosyytit matalalla.parin viikon päästä uudestaan ja katsotaan onko samoin vielä.Mulle sanottiin et yleensä leukosyytit nousee mut mulla toisin päin eikä suostunut kertomaan kun kysyin et mihinkä toi mataloituminen sit vois viitata.Onkos teillä tullut tästä lääkkeestä jotain miksi ootte joutunut lopettamaan/vaihtamaan lääkitystä?Olisi kiva kuulla kun alkoi jotenkin niin karmimaan sen syöminen mut ei kait se mitään hälyyttävää voinu kai olla kun sanos et seuraavaksi katotaan uudestaan! mut silti hirvittää....

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu