BMW on kepittänyt laatuongelmiensa kanssa kamppailleen, aiemmin niin selkeän ykkösen, Mersun ohi. Vuoden 2005 tilastojen mukaan BMW:tä tehtiin 1,122 milj. ja Mersuja 1,092 milj. kappaletta. Samaan aikaan puolestaan valmistettiin 823.136 Audia. Vaikkei näistä luvuista sitä pysty päättelemään, niin etu on selvästi Audin puolella.
Audin tuotannon takana on VAG-konsernin tuki (VW 3.051.878 kpl, Skoda 494.127 kpl ja Seat 405 019 kpl). Tämä merkitsee yhteensä siis lähes viiden miljoonan auton tuotantokoneistoa. Mersullakin on DaimlerChryslerin, maailma toiseksi suurimman autotehtaan, tuki taustajoukoissaan (Chrysler 733.869 kpl, Dodge 1.367.000 kpl, Jeep 625.100 kpl, Smart 124 300 kpl ja Maybach noin 1.000 kpl). BMW:lle Ministä (184.357 kpl) ei juuri ole apua tässä kilpailussa.
Lisää asiasta:
http://arvoposti.blogspot.com/2007/04/titaanien-taisto.html
Audi pesee bemarin ja mersun
18
1949
Vastaukset
- edelleen perässähiihtäjä
Sama pätee Meseen. Yksityisomisteinen BMW ei ole koskaan tavoitellut myynnillistä ykköspaikkaa vaan pitää jatkossakin maailman arvostetuimman ja laadukkaimman sekä tekniikaltaan edityksellisimmän auton tittelin.
- -------------------
Mitä autoihin tulee jos katsoo muuta kuin myynti tilastoja niin tässä järjestys minun mielestäni:
1. BMW
2. Mercedes ja Lexus
3. Audi
4. Volvo, Toyota, VW, Jaguar
5. Skoda, Opel, Honda
Varmaan jotain unohtui listata 5 joukkoon, mutta nämä ovat kaikki hyviä autoja. Siis uudet autot! - sanotaan
massatuoteimago tavoitteeksi? Tavoite on olla premium-ykkönen. Ja se ei ole kaukana, kun muut elävät menneisyydessä (sinäkin) ja ratsastavat vanhalla maineella.
Arvostetuin? Laadukkain? Huoh.. - Autoilija aatu
Kyllä noiden kaikkien tarkoitus on vai myydä autoja mahdollisimman hyvällä katteella. Ei noista yksikään tee autoja minkään muun takia.
Jos olet jutellut BMW:n johtoryhmän kanssa ja tiedät asian niin kai se on uskottava mutta veikkaan ettet ole edes tavannut yhtään henkilö istuu noiden firmojen johtoryhmissä.
Ymmärthän markkinointiosaston brändinrakennus viestin ja busines tavoitteiden eron. Ensimmäisellä erottaudutaan muista ja pyritään luomaan haluttu illuusio, toisella pyöritetään firmaa.
- audi on
Edelleen audi on helevetin kallis volkkari. Varaosatkin ovat sitten puolet kalliimpia kuin saman konsensrin autoihin. En itse haluaisi ajaa jollakin audi a6:lla ja vastaan tulisi joku skoda octavia. On ihan sama auto, mutta ulkonäkö ja hinta ovat sitten jotain aivan muut.
Onhan tietenkin BMW:llä myös tuo rolls royce.- kuin,
teini-ikäinen. "En itse haluaisi ajaa jollakin..."
Niin, onhan VW-konsernilla mm. Bentley ja Lamborghini. Lamboissa Audin korit ja moottorit. Bentleyssä alustat jne...
- pesee.
Kun on mahdollisuus tehdä Audia, Skodaa, Seattia ja Volkkaria samoista palikoista, määrät on taatusti suuri. Imagonrakennus on onnistunut loistavasti; Ihmiset on saatu maksamaan reilua ylihintaa, samoista osista kasatuista autoista, merkkiä vaihtamalla.
- täsmentää
ne samat palikat? Yksi yhteinen pohjalevy ja muutama moottori. Miksei käytettäisi hyväksi havaittuja, palkittuja moottoreita kun siihen on mahdollisuus.
Tiesitkö, että esimerkiksi BMW:ssä ja Skodassa on todella paljon samaa. Muutama vuosi sitten nimenomaan Skodat ja BMW:t etunenässä kutsuttiin huoltoihin viallisten polttoainepumppujen takia. Lähes kaikki eurooppalaiset autonvalmistajat käyttävät _muutaman tunnetun alihankkijan osia_
Eri merkeissä saman valmistajan automaattilaatikoita, ilmastointilaitteita JNE JNE.
Ei kannata avata suutansa mutu-tuntumalla. - istanbul1
täsmentää kirjoitti:
ne samat palikat? Yksi yhteinen pohjalevy ja muutama moottori. Miksei käytettäisi hyväksi havaittuja, palkittuja moottoreita kun siihen on mahdollisuus.
Tiesitkö, että esimerkiksi BMW:ssä ja Skodassa on todella paljon samaa. Muutama vuosi sitten nimenomaan Skodat ja BMW:t etunenässä kutsuttiin huoltoihin viallisten polttoainepumppujen takia. Lähes kaikki eurooppalaiset autonvalmistajat käyttävät _muutaman tunnetun alihankkijan osia_
Eri merkeissä saman valmistajan automaattilaatikoita, ilmastointilaitteita JNE JNE.
Ei kannata avata suutansa mutu-tuntumalla.pelle hiljaa. bmw on paras,audi on paska ja kallis huoltaa.
- joka tapauksessa
Vaihdoin BMW e46 auton Audiin, koska Bmw:n laatu ei todellakaan vakuuttanut. Bemun vioista joskus täällä kyselin ja vastauksia tuskin sain.(paskanjauhantaa lukuunottamatta). No nyt vuoden Audilla ajelleena voin sanoa että, bemariin en enää koske, kun olen kerran laatuun päässyt kiinni.Joku ritari tähänkin tekstiin jotakin vuodattelee,mutta kun kerran BMW:n laadun tiedän surkeaksi,niin miksi enää perustella enempää? Audilla ajelen, ja bemulle naureskelen!
- a to b
Minulla taas on täysin päinvastainen homma. Vaihdoin audin bamriin ja en ole katunut päivääkään. Ensinnäkin audin huollot ja varaosat ovat sikamaisen kalliita, hanskalokeron lukon korjaus yli 500 egee!!! Audi painiskelee aivan samojen ongelmien kanssa kuin BMW, mutta Audilla korjaukset maksaa aivan helvetisti. Toiseksi BMW:n dieselkoneet pesee vag:n vastaavat mennen tullen. Kumpikin ovat kyllä loistavia autoja, mutta jotenkin olen vaan tykästynyt bemariin enemmän. Ehkä siksi että niitä ei tule joka 5 minuutti vastaan kun ajalee tuolla ympäriinsä.
- niitä
a to b kirjoitti:
Minulla taas on täysin päinvastainen homma. Vaihdoin audin bamriin ja en ole katunut päivääkään. Ensinnäkin audin huollot ja varaosat ovat sikamaisen kalliita, hanskalokeron lukon korjaus yli 500 egee!!! Audi painiskelee aivan samojen ongelmien kanssa kuin BMW, mutta Audilla korjaukset maksaa aivan helvetisti. Toiseksi BMW:n dieselkoneet pesee vag:n vastaavat mennen tullen. Kumpikin ovat kyllä loistavia autoja, mutta jotenkin olen vaan tykästynyt bemariin enemmän. Ehkä siksi että niitä ei tule joka 5 minuutti vastaan kun ajalee tuolla ympäriinsä.
bemareita tulee vastaan 3min välein finninaamojen ajamana. Suomen yleisin lippipääauto. Audi hyvä kakkonen vasta sen jälkeen corollat, Turha on enää puhut teinicorollasta kyllä se on nykyisin teinibemari.
- vissiin ollut kysymys?
a to b kirjoitti:
Minulla taas on täysin päinvastainen homma. Vaihdoin audin bamriin ja en ole katunut päivääkään. Ensinnäkin audin huollot ja varaosat ovat sikamaisen kalliita, hanskalokeron lukon korjaus yli 500 egee!!! Audi painiskelee aivan samojen ongelmien kanssa kuin BMW, mutta Audilla korjaukset maksaa aivan helvetisti. Toiseksi BMW:n dieselkoneet pesee vag:n vastaavat mennen tullen. Kumpikin ovat kyllä loistavia autoja, mutta jotenkin olen vaan tykästynyt bemariin enemmän. Ehkä siksi että niitä ei tule joka 5 minuutti vastaan kun ajalee tuolla ympäriinsä.
Taitaa ne 5kE pommit eniten sua kiinnostaa vaikka tässä olikin puhe juuri UUSISTA autoista.Eli vuoden pari vanhat. Karu fakta tällä saralla on se,että Audia pukkaa jokasaralla vastaan.Liisaria,pikkutakkimiestä ja villepetteriä kyydissä.Bmw taas näkee vähemmän. Mikä minusta hienoa.
- a to b
niitä kirjoitti:
bemareita tulee vastaan 3min välein finninaamojen ajamana. Suomen yleisin lippipääauto. Audi hyvä kakkonen vasta sen jälkeen corollat, Turha on enää puhut teinicorollasta kyllä se on nykyisin teinibemari.
Niin mitä sitten.... Kyllä nuoret taitaa ajella myös monilla muillakin merkeillä. Minulle on yksi lysti millä naapurin ternopetteri ajelee, ei todellakaan vaikuta mun auton valintaan. Itse olen yli 30-kymppinen äijän köriläs, KYLLÄ välillä minullakin on lippis päässä...
- eipä...
vissiin ollut kysymys? kirjoitti:
Taitaa ne 5kE pommit eniten sua kiinnostaa vaikka tässä olikin puhe juuri UUSISTA autoista.Eli vuoden pari vanhat. Karu fakta tällä saralla on se,että Audia pukkaa jokasaralla vastaan.Liisaria,pikkutakkimiestä ja villepetteriä kyydissä.Bmw taas näkee vähemmän. Mikä minusta hienoa.
nuo kumpikaan mitään harvinaisuuksia ole.
- Kaukana takana
Täällähän on audisteja enemmän kui Bemaristeja onko sivut mennyt sekaisin mistähän syystä.Arvo Posti voi myös muiden takavalojen pesiöiden kanssa palata audi sivuille ja lukea vaikka audi bild lehteä niin tulee parempi mieli.Audilla on ensin pestävä mersun takavalot jonka jälkeen näkyy vähän aikaa Bemun takavaloja jotka katoavat kaukaisuuteen.
- Pesijää kaipaava!
Pitääkin ostaa heti sellanen audi joka pesee mun bemarin kun itse olen esim töissä!Kuivaakohan se myös vai pitääkö ostaa mersu siihen tarkotukseen!
- Meistä on moneen junaan
Aika lapsellista.. Eiköhän se oo loppujen lopuksi aivan sama millä autolla ajelee. Itse ainakin olen ajatellut asian niin että ajan sellaisella autolla mikä tuntuu hyvältä. Tietenkin otan ennen ostoa selvää yleisimmistä vioista ja osaan varautua niihin. Antaa toisten ajella sitten millä itse lystää. Kunhan eteenpäin pääsee.. ja vähän taakse tarpeen tullen.. ja joskus sivullekin. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244736- 883734
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483135- 542677
- 2062621
- 512609
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322410- 1522338
- 311955
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1081549