vaiheessa ulkoisia paukamia tms?
Mulla on huuliherpes yleensä pari kertaa vuodessa, ja muutama viikko sitten poikakaverini nuoli alapäätäni ja sitä ennen olimme suudelleet. Mulla oli huuliherpeksestä "rippeet" jäljellä.
Ei mulla mitään näppylöitä ole ollut, mutta parina päivänä on ollut sellaista ihmeellistä kipua, vähän niin kuin hermosärkyä alapäässä. Se meni kylläkin ohi muutamassa päivässä. Onko sellainen herpekseen liittyvä juttu?
Onko herpeksessä
10
1425
Vastaukset
- mahdollista
olisit mieluummin ottanut siltä suihin itse niin nyt olisi parempi olo
- vesikelloja tms.,
eli hyvin olet voinut saada nyt sitten genitaaliherpeksen(kin).
- huuliherpes
muutu genitaalialueen herppekseksi, mutta molemmat voi kyllä tarttua ristiin eli alapäästä yläpäähän ja päin vastoin..
- oireita siinä
aktiivivaiheessa sitten on? Mä luulen, että toi hermokipu johtui lihaksista, koska kun vähän aikaa jumppasin, niin kipukin häipyi.
Millä voi todentaa sen, että sairastaa sukupuoliherpestä, jos mitään rakkuloita ei ole? - laboraattori
huuliherpes kirjoitti:
muutu genitaalialueen herppekseksi, mutta molemmat voi kyllä tarttua ristiin eli alapäästä yläpäähän ja päin vastoin..
Kylläpä voi. Mutta tähän tarvitaan siis jokin viruksen "kuljettaja" kuten huulet, käsi tms. Elimistössä virus ei itsestään kulkeudu huulesta alapäähän tms. Ristiin voi tarttua, siinä olet oikeassa.
Herpes voi tarttua aktiivivaiheessa tai passiivisena. Tartunta on varmempi, mikäli virus on aktiivivaiheessa. Oireina voivat olla rakkuloiden lisäksi tai ilman rakkuloita kuumeilua, imusolmukkeiden turpoamista ja hermokipuja. Virushan pesiytyy elimistössä sitten hermosoluihin.
Herpestesti otetaan verestä. Tulos kertoo, kannatko virusta vai et, mutta se ei kerro sitä, mihin paikkaan virus puhkeaa. Joten testituloksesta ei liene sinulle kauheasti hyötyä tässä tapauksessa. - hemmetti sentään,
laboraattori kirjoitti:
Kylläpä voi. Mutta tähän tarvitaan siis jokin viruksen "kuljettaja" kuten huulet, käsi tms. Elimistössä virus ei itsestään kulkeudu huulesta alapäähän tms. Ristiin voi tarttua, siinä olet oikeassa.
Herpes voi tarttua aktiivivaiheessa tai passiivisena. Tartunta on varmempi, mikäli virus on aktiivivaiheessa. Oireina voivat olla rakkuloiden lisäksi tai ilman rakkuloita kuumeilua, imusolmukkeiden turpoamista ja hermokipuja. Virushan pesiytyy elimistössä sitten hermosoluihin.
Herpestesti otetaan verestä. Tulos kertoo, kannatko virusta vai et, mutta se ei kerro sitä, mihin paikkaan virus puhkeaa. Joten testituloksesta ei liene sinulle kauheasti hyötyä tässä tapauksessa.olishan se hyvä tietää, että onko mulla herpes alapäässä vai ei. Luulis kai, että se jossakin vaiheessa heittää ne rakkulat tuonne alapäähän, jos se sinne on "ristiteitse" tarttunut. Tuo hermokipu kyllä kertois korutonta kieltä. Mutta onko se kipu välttämättä just alapäässä vai muualla kropassa?
Luulis, että se huuliherpes olisi sitten tarttunut mieheenikin, siis hänen huuliinsa.
Mistä tuo huuliherpes voi tulla ihmisen elimistöön? Mulla on ollut penskasta lähtien tuo tauti, enkä tiedä mistä olen sen saanut.
Aika paskamainen juttu, että herpes voi tarttua passiivivaiheessakin. Miten se on mahdollista ja tarkoitatko ainoastaan sukupuoliherpestä? En kai mä voi pelkästään suutelemalla tartuttaa herpestä, jos mulla ei ole rakkuloita huulissa? - laboraattori
hemmetti sentään, kirjoitti:
olishan se hyvä tietää, että onko mulla herpes alapäässä vai ei. Luulis kai, että se jossakin vaiheessa heittää ne rakkulat tuonne alapäähän, jos se sinne on "ristiteitse" tarttunut. Tuo hermokipu kyllä kertois korutonta kieltä. Mutta onko se kipu välttämättä just alapäässä vai muualla kropassa?
Luulis, että se huuliherpes olisi sitten tarttunut mieheenikin, siis hänen huuliinsa.
Mistä tuo huuliherpes voi tulla ihmisen elimistöön? Mulla on ollut penskasta lähtien tuo tauti, enkä tiedä mistä olen sen saanut.
Aika paskamainen juttu, että herpes voi tarttua passiivivaiheessakin. Miten se on mahdollista ja tarkoitatko ainoastaan sukupuoliherpestä? En kai mä voi pelkästään suutelemalla tartuttaa herpestä, jos mulla ei ole rakkuloita huulissa?Hermo-lihaskipu voi olla missä tahansa. Jos se puhkeaa alapäähän, niin silmämääräisesti tai virusviljelyllä se voidaan siitä sitten todeta. Mutta oireettomana ei tosiaan pysty toteamaan, mihinkä kohtaan elimistöä tuota virusta erittyy.
Siis sinähän olet voinut saada huuliherpeksen "pusuttelusta" vanhempiesi kanssa, samasta lasista juodessa tms. Herpes voi levitä myös käsien välityksellä, eli esim. hoitotätisi on ensin koskettanut omaa herpesrakkulaa ja sen jälkeen sinun suutasi. Näihin kyllä yleensä vaaditaan se että virus on tuolloin juuri aktiivinen. Aktiivinen (genitaali)herpes voi tarttua myös jo sikiöön.
Herpeksen aikana on erityisen tärkeää pestä kädet, sillä virus leviää rakkulasta jopa käsien välityksellä muualle, jopa silmiin.
Ja kyllä voit jopa suutelemalla tartuttaa herpeksen. Herpes leviää tehokkaimmin aktiivivaiheessa, mutta se voi levitä myös oireettomana aikana. Herpes pesiytyy elimistössä hermosoluihin ja sieltä virusta erittyy sitten iholle, jolloin tartunta on mahdollinen. Erityisesti virus tarttuu paitsi aktiivivaiheessa, myös silloin kun rakkula on vasta tekeytymässä ja virusta erittyy iholle, mutta oireita ei vielä ole. Sukuuoliherpeksen kanssa kannattaa muistaa, että kortsu ei aina suojaa herpekseltä, koska virusta voi erittyä alueelle, jota kortsu ei peitä. - tai siis
laboraattori kirjoitti:
Hermo-lihaskipu voi olla missä tahansa. Jos se puhkeaa alapäähän, niin silmämääräisesti tai virusviljelyllä se voidaan siitä sitten todeta. Mutta oireettomana ei tosiaan pysty toteamaan, mihinkä kohtaan elimistöä tuota virusta erittyy.
Siis sinähän olet voinut saada huuliherpeksen "pusuttelusta" vanhempiesi kanssa, samasta lasista juodessa tms. Herpes voi levitä myös käsien välityksellä, eli esim. hoitotätisi on ensin koskettanut omaa herpesrakkulaa ja sen jälkeen sinun suutasi. Näihin kyllä yleensä vaaditaan se että virus on tuolloin juuri aktiivinen. Aktiivinen (genitaali)herpes voi tarttua myös jo sikiöön.
Herpeksen aikana on erityisen tärkeää pestä kädet, sillä virus leviää rakkulasta jopa käsien välityksellä muualle, jopa silmiin.
Ja kyllä voit jopa suutelemalla tartuttaa herpeksen. Herpes leviää tehokkaimmin aktiivivaiheessa, mutta se voi levitä myös oireettomana aikana. Herpes pesiytyy elimistössä hermosoluihin ja sieltä virusta erittyy sitten iholle, jolloin tartunta on mahdollinen. Erityisesti virus tarttuu paitsi aktiivivaiheessa, myös silloin kun rakkula on vasta tekeytymässä ja virusta erittyy iholle, mutta oireita ei vielä ole. Sukuuoliherpeksen kanssa kannattaa muistaa, että kortsu ei aina suojaa herpekseltä, koska virusta voi erittyä alueelle, jota kortsu ei peitä.ei ole ok, jos mulla on herpes alapäässä.
Luulisi kuitenkin, että se jossakin vaiheessa äityisi aktiiviseksi ja rakkuloita tulisi?
Mä olen yleensä hyvin tarkka käsien pesusta ja siitä, etten koskettele käsilläni huuliherpestä, mutta jotenkin koko herpes vain unohtui silloin yhtenä iltana. Johtui varmaankin siitä, että se oli jo melkein kokonaan parantunut huulistani.
Jos kerran huuliherpeskin voi tarttua passiivisessa vaiheessa, niin ilmeisesti en voi harrastaa cunniligusta, kun kerran olen mahdollisesti tartuttanut huuliherpeksen mieheenikin? Siis sikäli mikäli minulla ei olekaan sukupuoliherpestä. - laboraattori
tai siis kirjoitti:
ei ole ok, jos mulla on herpes alapäässä.
Luulisi kuitenkin, että se jossakin vaiheessa äityisi aktiiviseksi ja rakkuloita tulisi?
Mä olen yleensä hyvin tarkka käsien pesusta ja siitä, etten koskettele käsilläni huuliherpestä, mutta jotenkin koko herpes vain unohtui silloin yhtenä iltana. Johtui varmaankin siitä, että se oli jo melkein kokonaan parantunut huulistani.
Jos kerran huuliherpeskin voi tarttua passiivisessa vaiheessa, niin ilmeisesti en voi harrastaa cunniligusta, kun kerran olen mahdollisesti tartuttanut huuliherpeksen mieheenikin? Siis sikäli mikäli minulla ei olekaan sukupuoliherpestä.Herpes voi olla oireeton tai lieväoireinenkin.
Varmemmin herpes tarttuu aktiivisena tai silloin kun virusta erittyy iholle. Se voi tarttua myös passiivisena mutta ei siis yhtä helposti kuin aktiivisena.
Se on sinun/teidän yhteinen päätös, voitteko harrastaa suuseksiä vai ette. Mikäli teillä on pidempi suhde takana ja olette olleet jo pitkään ilman kortsua, on aika todennäköistä, että olette jo moneen kertaan vaihtanee bakteereita ja viruksia keskenään. Parasta tietenkin on välttää kontakteja silloin kun jokin tauti on aktiivinen, mutta tosiaan nämä kun saattavat tarttua oireettomana aikanakin, niin mistäpä sitä tietää vaikka tartunta olisi tapahtunut jo aiemmin.
Mutta toivotaan, ettei näin ole ja tsemppiä elämään! - EI tartu
laboraattori kirjoitti:
Herpes voi olla oireeton tai lieväoireinenkin.
Varmemmin herpes tarttuu aktiivisena tai silloin kun virusta erittyy iholle. Se voi tarttua myös passiivisena mutta ei siis yhtä helposti kuin aktiivisena.
Se on sinun/teidän yhteinen päätös, voitteko harrastaa suuseksiä vai ette. Mikäli teillä on pidempi suhde takana ja olette olleet jo pitkään ilman kortsua, on aika todennäköistä, että olette jo moneen kertaan vaihtanee bakteereita ja viruksia keskenään. Parasta tietenkin on välttää kontakteja silloin kun jokin tauti on aktiivinen, mutta tosiaan nämä kun saattavat tarttua oireettomana aikanakin, niin mistäpä sitä tietää vaikka tartunta olisi tapahtunut jo aiemmin.
Mutta toivotaan, ettei näin ole ja tsemppiä elämään!uudelleen sinuun, eikä uutta ensitartuntaa voi tulla.
Mutta herpesrakkuloista voi saada itselleenkin esim. häijyn silmätulehduksen. Joka sekään ei jää muualle itämään, kuin mihin se on alunperin tarttunut.
Eli et voi tartuttaa omaa huuliherpestäsi alapäähän jos se sinulla jo hermogangliossa sijaitsee yläpäässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli642618Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.272594Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️151694- 1021407
Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1271406- 1011359
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?241173Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411106Kalateltta ja Siipiteltta
Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la141083Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä
Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest59995