kaikki mitä olen aina halunnut tietää kuukautisista...

boy

kun ei meille pojille näitä koulussakaan kerrota... mitä valkovuoto on? kuuluuko se aina menkkoihin vai ainoastaan alussa tai kun jotain on vikana? kuinka usein sidettä pitää vaihtaa? eiks siitä ole helvetisti vaivaa jos pitää ravata vessassa? liittyykö naisten tapa peittää kädellä perseensä kävellessään menkkoihin? tunteeko sen että menkat on alkamassa vai pitääkö se vaan arvata? kestääkö ne aina yhtä kauan? paljonko verta tulee kuukautisten aikana (varmaan mahdoton arvata mut jos joku lekuri olis kertonut). onks kuukautisveri oikeesti niin kuin verta vai onks siinä jotain muuta joukossa?

10

1607

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • girl

miks sua kiinnostaa noin paljon tyttöjen menkat?

• 12 v

valkovuoto on nestettä,jota tulee ennen kuukautisia.se pitää tiet puhtaina,eikä se tule siksi,että ois jotin vikaa.vuodot tulee aina ennen kuukautisia,voi tulla jopa vuodenki tai pari ennen kuukautisia.
      side pitää vaihtaa 2-4 tunnin välein riippuen vuodon määrästä.en tiedä oudosta "käsi perseellä"tavasta,ehkä se johtuukin siitä,että pelkää,että kuukautiset näkyy.itte huomasin ku menkat alko,kyllä sen vähän tuntee..kun kuukautiskierto on tasaantunut,kuukautiset tulevat säännöllisesti kerran kuussa muutaman päivän ajan.verta tulee kerralla noin munankupillinen.kun kohtu on valmis hedelmöitettäväksi,eikä hedelmöitystä tapahdukaan,tulee verta..

• tyhmät menkat:(

joo, no ei sitä sidettä kyllä ihan 2-4 tunnin välein tartte vaihtaa.. Siihen ravaamiseenki tottuu..
      Ei ne kestä aina yhtä kauaa, ja sitä verta tulee joskus paljon (siis paljon), joskus vähemmän.
      minen kulje koskaan käsi perseellä:/
      Oli miten oli, ne on aina yhtä inhottavat ja epämukavat. Mahaan sattuu ja lihakset on kipeenä ja päätä särkee.. Jee jee.

• tyttö83

Side pitäis vaihtaa vähintään neljän tunnin välein tuli sitä verta vähän tai paljon. Sama juttu tamppooneissa. Ja henk. koht. tunnen kyllä varsin hyvin kun menkat alkaa, nousee kuumetta, vatsaa polttaa ja muutenki kipee olo eikä pysty liikkumaan kunnolla. Ja se kierto on toisilla säännöllinen, eli tietää tunnin tarkkaan millon seuraavat alkaa, itellä taas kierto on mitä sattuu välillä. Ja se kuukautisveri ei ole pelkästään verta vaan siinä on se kohdun limakalvo mukana. Eli naisen ruumis alkaa valmistautua raskautta varten ja kohtuun muodostuu limakalvo, jos hedelmöittymistä ei tapahdu se limakalvo tulee ulos kuukautisverenä.

• st*r

Menkat on perseestä. Ei mitään muuta.

• susi

valkovuotoa tulee ennen menkkoja ja muutenkin jonkun verran, ihan luonnollista.

Siteen vaihto riippuu tietysti siitä kuinka paljon vuotaa.. Itse joudun ekana päivänä vaihtamaan n. kolmen tunnin välein, mikä on helvetillistä. Jos on runsaat kuukautiset, niin saattaapi tulla kiusallinen on, kun epäilee onko läntti persuksissa. Joten itse olen joskus syyllistynyt siihen, että sijoittelen kassia takapuolelle tai sidon takin vyötärölle (ja ryntään heti tilaisuuden tullen vessaan) Enpä kyllä käsillä ole peitellyt, on vamraan aika kumman näköistä?

Ainakin itsellä menkat tulee, luojan kiitos, suht harvoin. ja epäsäännöllisesti. Eipä tarvii arvailla, kun n. tuntii ennen alkaa sattua mahaan niin perkeleesti. Siteitä pitää aina olla laukun taskussa, samoin särkylääkettä.

Ei kestä aina yhtä kauan, eikä kaikilla yhtä kauan. Aluksi menkat kestivät itselläni yli viikon, nykyään vain 3-4 päivää.

Lekurit väittää, että verta tulis kuukautisten aikana vain jotain puol desiä. Mutta minä ainakin vuodan sen verran muutamassa tunnissa, onko sitten verta, vaan muuta inhaa limaa - en tiedä.

Menkat on inhottavat, kivuliaat ja täysin perseestä.. mitäpä siitä sitten muuta.

• susi

valkovuotoa tulee ennen menkkoja ja muutenkin jonkun verran, ihan luonnollista.

Siteen vaihto riippuu tietysti siitä kuinka paljon vuotaa.. Itse joudun ekana päivänä vaihtamaan n. kolmen tunnin välein, mikä on helvetillistä. Jos on runsaat kuukautiset, niin saattaapi tulla kiusallinen on, kun epäilee onko läntti persuksissa. Joten itse olen joskus syyllistynyt siihen, että sijoittelen kassia takapuolelle tai sidon takin vyötärölle (ja ryntään heti tilaisuuden tullen vessaan) Enpä kyllä käsillä ole peitellyt, on vamraan aika kumman näköistä?

Ainakin itsellä menkat tulee, luojan kiitos, suht harvoin. ja epäsäännöllisesti. Eipä tarvii arvailla, kun n. tuntii ennen alkaa sattua mahaan niin perkeleesti. Siteitä pitää aina olla laukun taskussa, samoin särkylääkettä.

Ei kestä aina yhtä kauan, eikä kaikilla yhtä kauan. Aluksi menkat kestivät itselläni yli viikon, nykyään vain 3-4 päivää.

Lekurit väittää, että verta tulis kuukautisten aikana vain jotain puol desiä. Mutta minä ainakin vuodan sen verran muutamassa tunnissa, onko sitten verta, vaan muuta inhaa limaa - en tiedä.

Menkat on inhottavat, kivuliaat ja täysin perseestä.. mitäpä siitä sitten muuta.

• DreamGurl

Eli;
      "mitä valkovuoto on? kuuluuko se aina menkkoihin vai ainoastaan alussa tai kun jotain on vikana?"
      -öö no sitä tulee melkeest aina... Pitää limakalvot kosteena.. Joo no ei siitä enempää..;)

"kuinka usein sidettä pitää vaihtaa? eiks siitä ole helvetisti vaivaa jos pitää ravata vessassa?"
      -No neljän tunnin välein vaikka? Sillon ku siltä tuntuu.. Ei siitä mitään haittaa oo, kyllähän sitä muutenki päivän mittaa vessassa käy.

"liittyykö naisten tapa peittää kädellä perseensä kävellessään menkkoihin?"
      -Heh..No joo mut kaikki toivoo et kukaan muu ei huomaa sitä tapaa.. :)

"tunteeko sen että menkat on alkamassa vai pitääkö se vaan arvata?"
      -Kyl sen jostain syyst jotenki tuntee... Harvoin ne tulee ykskaks yllättäen..

"kestääkö ne aina yhtä kauan?"
      -Eeeei... Aina..

"paljonko verta tulee kuukautisten aikana (varmaan mahdoton arvata mut jos joku lekuri olis kertonut). onks kuukautisveri oikeesti niin kuin verta vai onks siinä jotain muuta joukossa?"
      -Ihan yksilökohtaista, ei siitäkään enempää.. Jätkänä(?) et halua kuulla. Öö ja tohon vimppaan saat vastauksen ihan bilsantunnilta..

• jeps

Menkat voi kylla olla tosi vittumaisia valilla. Mulla oli nuorempana ihan kammo niita kohtaan.. Ne saattoi tosiaan tulla ihan millon vaan, saattoivat olla niin runsaat etta siteen vaihto edes kahden tunnin valein ei ollut tarpeeksi (paivan aikana vessassa 12 kertaa? No thanks.)

Kerran kuukautiseni kestivat kolmea paivaa vaille kuukauden. Eli 28 paivaa. Ja tama on ihan tosi juttu. Onneksi tama tapahtui siis vain kerran.

Mutta nykyaan ne menee paljon paremmin, kestavat noin 5 paivaa ja eivat ole niin runsaat.
      Semmosta..

• Daisy

Niin mä en kyllä oo koskaan kuullu että käsiä pidettäis perseen päällä menkkojen takii??! Kuulostaa vähän ihmeelliseltä...
      Mä ainakaan koskaan pitäny käsiäni niin niiden takia.
      Jotkut saattaa pitää käsiään niin ihan muuten vaan tai peittääkseen perseensä arvostelevilta katseilta jos ei vaikka pidä omastaan??
      Ihan siksi vaan halusin tän lisätä ettei kaikki nyt luule että Kaikilla perseensä peittävillä on varmasti menkat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      192
      1331
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1148
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      870
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      864
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      790
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      745
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      712
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33