Saan tänään lainaa tuon kauhukoira -boksin. Mikä leffa kannattaa katsoa ensimmäisenä?
Kauhukoira
9
1110
Vastaukset
- PhearTheReaper
Osa boksin leffoista on enemmänkin koomisia (Naapurissa Kummittelee ja Creepshow:t) kuin jännittäviä kauhuleffoja, riippuen tietenkin siitä miten itse määrittelet kauhuleffan ja miten paljon olet niitä nähnyt. Tales from the Darkside on mielestäni boksin huonoin leffa, kannattaa ehkä aloittaa sillä ettei tarvitse ainakaan pettyä myöhemmin. Halloween ja Hellraiserit kannattaa jättää viimeisiksi, ne kun taas edustavat boksin parhaimmistoa. Hellraiserit kannattaa myös katsoa peräkkäisinä leffoina, kerran osat 1-3 sattuvat boksissa olemaan.
- PellePeeloton
Kyse on Extra Strongista. Aloitin Evil Deadilla.
- PhearTheReaper
PellePeeloton kirjoitti:
Kyse on Extra Strongista. Aloitin Evil Deadilla.
oolrait, Kauhukoira Extra Strongissa näyttääkin olevan niin erinomaisia kuin myös keskinkertaisia ja huonompiakin leffoja.
Evil Dead on edelleen yksi omista suosikeistani yli 20 vuotta ensimmäisen katselukerran jälkeenkin. Sitä ei vain saa katsoa liian tosikkomaisella mielellä genrensä edustajana tai se tulee olemaan todella huono leffakokemus, kuitenkin kun budjetti oli juuri ja juuri 50 000 dollaria aikoinaan. Kun ei huomioi tehosteiden naurettavuutta niin se on aivan loistava leffa.
Dog Soldiers on yllättävän hyvä ihmissusipätkä, eikä paketin toinen ihmissusileffa Company Of Wolves ole aivan huono sekään. Scanners on myös ihan ok ja eritoten kauhuleffojen top3:eeni kuuluva italokauhu Suspiria on erinomainen.
The Brood on ihan jees. Espanjalaiskauhu Los Sin nombre eli Nimetön on kelpo pätkä sekin.
Bride of Re-Animator taas ei ole ollenkaan niin hyvä mitä alkuperäinen Re-Animator, joka on loistava. Sama pätee Maissilapsien jatko-osaan. Alligator on varsin turhaa leukojen louskuntaa.. eikä The Gatekaan ole kovin kummoinen. - MarkiisiDeFuckingÅmÅl
PhearTheReaper kirjoitti:
oolrait, Kauhukoira Extra Strongissa näyttääkin olevan niin erinomaisia kuin myös keskinkertaisia ja huonompiakin leffoja.
Evil Dead on edelleen yksi omista suosikeistani yli 20 vuotta ensimmäisen katselukerran jälkeenkin. Sitä ei vain saa katsoa liian tosikkomaisella mielellä genrensä edustajana tai se tulee olemaan todella huono leffakokemus, kuitenkin kun budjetti oli juuri ja juuri 50 000 dollaria aikoinaan. Kun ei huomioi tehosteiden naurettavuutta niin se on aivan loistava leffa.
Dog Soldiers on yllättävän hyvä ihmissusipätkä, eikä paketin toinen ihmissusileffa Company Of Wolves ole aivan huono sekään. Scanners on myös ihan ok ja eritoten kauhuleffojen top3:eeni kuuluva italokauhu Suspiria on erinomainen.
The Brood on ihan jees. Espanjalaiskauhu Los Sin nombre eli Nimetön on kelpo pätkä sekin.
Bride of Re-Animator taas ei ole ollenkaan niin hyvä mitä alkuperäinen Re-Animator, joka on loistava. Sama pätee Maissilapsien jatko-osaan. Alligator on varsin turhaa leukojen louskuntaa.. eikä The Gatekaan ole kovin kummoinen.David Cronenbergin The Brood ja Scanners on hienoja. Kuin myös Evil Dead ja Los sin nombre.
Suspiria on yksi kaikkien aikojen parhaista kauhuleffoista, mutta FutureFilmin julkaisussa on mono-ääniraita, vaikka leffasta on olemassa myös DTS:llä tai 5.1 -äänellä varustetut versiot!!! Ja nimenomaan leffan ääniraita Goblin-bändin musiikilla on hieno surroundilla.
- crocoodiile
aloittaa huonoimmasta, eli The Gate. Nimetön ja The bride of re-animator siihen perään.
Boksissa ei ole oikeastaan yhtään hyvää kauhuleffaa, Evil dead ja Dog soldiers edustaa ehdottomasti parhaimmistoa, vaikka en kummastakaan itse kovin välittänyt.- MarkiisiDeFuckingÅmÅl
Saanen olla eri mieltä. Esim The Brood ja Evil Dead on loistavia. Suspiria myös, mutta ei tämä mono-äänellä varustettu versio. Tilatkaa siitä mieluummin Italiassa julkaistu Dolby Surround-versio, jossa on myös ohjaajan kommentit ym lisämateriaaleja.
- crocoodiile
MarkiisiDeFuckingÅmÅl kirjoitti:
Saanen olla eri mieltä. Esim The Brood ja Evil Dead on loistavia. Suspiria myös, mutta ei tämä mono-äänellä varustettu versio. Tilatkaa siitä mieluummin Italiassa julkaistu Dolby Surround-versio, jossa on myös ohjaajan kommentit ym lisämateriaaleja.
ei muhun iskeny oikeen.
- PellePeeloton
Olen katsonut Evil Deadin ja Alligaattorin. Aion tänään katsoa jonkun boksin leffoista yöllä, yksin ja pimeässä. En vain tiedä, minkä leffan katsoisin.
Ehdottakaa te!- guru
Suspiria kannattaa katsoa. Se on aika karmiva leffa ja mielestäni yksi parhaista italialaisista kauhu leffoista. Dog soldiers,scanners ja devils backbone on kans aika hyviä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1532984Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3702069- 411825
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii391796Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321421Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931221- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul328975Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles112956Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53792