tässä nyt oon yli viikon kärsiny pienestä kuumeesta 36,8 - 37,3, lääkärissä käyny, mutta ei löytyny syytä... nyt alko tuntuu, et on vaikee hengittää, en tiiä kuvittelenko vaa. mitä oireita siis astmassa on? mulla ei oo yskää eikä nuhaa, en oo tietääkseni allerginen millekkää... tätä pientä kuumetta vaa ja tuntuu nyt tää hengittäminen vaikeelta, mut ku en ees tiiä kuvittelenko vaa. :S suvussa ei oo ollu astmaa.. lääkärissä puhalsin johonkin juttuu, mis joku juttu liikku sitä pidemmälle, mitä kovemmin puhalsin. mut ei se lääkäri siitä mitään sanonu.. oisko siinä näkyny, jos ois astma? ja voiko olla astma, jos ei oo allerginen millekkää?
kiitos, jos joku vastais.
astma? mitä oireita?
7
4290
Vastaukset
- minä vain
Kyllä astmaa voi olla, vaikka ei olisi allerginen millekkään. Sinun kannattaa mennä nyt päivystävälle lääkärille, jos hengittäminen on vaikeaa, jotta saisit ensiavun. Jos päivystyksessä ei edelleekään tule mitään selvyyttä sinun sairaudestasi, kannattaa arkena mennä yksityiselle keuhkolääkärille. Minä sain sieltä avun omaan astmaani. Se, mihin puhalsit, oli varmaankin pef mittari, olisihan se ollut hyvä jos lääkäri olisi sanonut lukeman. 500 on kuulema arvo, joka pitäisi puhaltaa, jos on terve, mutta en minä koskaan puhalla niin hyviä arvoja. Toivottavasti tästä on sinulle jotakin hyötyä, tsemppiä ja jaksamista sinulle.
- Skäri
Kuume ei liity astmaan. Astman oireita ovat jatkuva yskä ja hengenahdistus ilman, että on mitään flunssia. Joskus voi myös esiintyä rahinaa/vinkunaa keuhkoissa. Vastoin yleistä luuloa astmaatikon on vaikea saada ilmaa ulos keuhkoistaan, eikä päin vastoin.
PEF-mittaustulokset ovat suuntaa-antavia. Minä esim. astmaatikkona puhallan normaalisti lähes 600, koska minulla on suuret keuhkot ja olen hyväkuntoinen. Astmakohtauksen aikana luonnollisesti PEF-arvot jäävät alhaisiksi.
Aloittajan kannattaisi odottaa flunssan paranemista ja jos hengenahdistus sen jälkeen vielä jatkuu, mennä kokeisiin. Joskus toki annetaan avaavaa suihketta flunssan ajaksi myös ei-astmaatikoille, jos hengitys ei muutoin tunnu kulkevan. Jos olo käy kovin tukalaksi niin lääkäriin ja heti. - Tietämättömyys voi maksaa p...
Skäri kirjoitti:
Kuume ei liity astmaan. Astman oireita ovat jatkuva yskä ja hengenahdistus ilman, että on mitään flunssia. Joskus voi myös esiintyä rahinaa/vinkunaa keuhkoissa. Vastoin yleistä luuloa astmaatikon on vaikea saada ilmaa ulos keuhkoistaan, eikä päin vastoin.
PEF-mittaustulokset ovat suuntaa-antavia. Minä esim. astmaatikkona puhallan normaalisti lähes 600, koska minulla on suuret keuhkot ja olen hyväkuntoinen. Astmakohtauksen aikana luonnollisesti PEF-arvot jäävät alhaisiksi.
Aloittajan kannattaisi odottaa flunssan paranemista ja jos hengenahdistus sen jälkeen vielä jatkuu, mennä kokeisiin. Joskus toki annetaan avaavaa suihketta flunssan ajaksi myös ei-astmaatikoille, jos hengitys ei muutoin tunnu kulkevan. Jos olo käy kovin tukalaksi niin lääkäriin ja heti.http://www.sygeboern.dk/frame.cfm/cms/id=545/sprog=4/grp=2/menu=1/
"Astma
Astma ilmenee kohtauksittain. Lapsen on vaikeaa hengittää ja hän yskii. Rinnasta voi kuulua vinkunaa ja rahinaa. Flunssa, allergia ja rasitus, kuten leikki ja urheilu, voivat aiheuttaa astmakohtauksen. Suurin osa astmaa sairastavista lapsista voi elää normaalisti, jos heitä hoidetaan oikealla lääkityksellä. Ota heti yhteyttä lääkäriin, jos lapsella on hengitysvaikeuksia ja kuumetta."
Ikävä rikkoa sun kuplasi, mutta astmaan kyllä liittyy lämpöily ja kuume. Kun astma on pahana, voi kuume nousta neljäänkymmeneen ja siinä kohtaa usein taistellaan hengestä.
Tuo linkki oli "sairaslapsi" sivuille.
Lisäohjeena oli seuraava teksti:
"Kotihoito: On tärkeää, että astmalapsi ei joudu kosketuksiin karvaisten eläinten ja tupakansavun kanssa.
Lapsi on parasta olla viileässä ja savuttomassa huoneessa astmakohtauksen aikana. On tärkeää, että lapsi saa runsaasti juotavaa. Lapsi voi pelästyä, joten on tärkeää, että vanhemmat pysyvät rauhallisina ja rauhoittavat lastaan. Tämä helpottaa lapsen hengittämistä.
Osaa astmalapsista hoidetaan useilla astmalääkkeillä. Vanhempien on hyvä suunnitella yhdessä lääkärin kanssa, miten toimia astamakohtauksen aikana. Astmakohtaus menee ohitse sitä nopeammin, mitä pikaisemmin siihen reagoidaan.
Lääkäriin otetaan yhteyttä seuraavana päivänä: Jos epäilet, että lapsella on astma. Lääkäri tekee taudinmäärityksen ja suorittaa prick-testin (yliherkkyystutki- muksen). Jos lapsi hoidosta huolimatta yskii jatkuvasti ja hengitys on vinkuvaa.
Lääkäriin on otettava heti yhteyttä: Jos lapsi on voipunut, harmaankalpea, kylmänhikinen tai huulet ja sormet sinertävät.
Jos lapsen hengittäminen ei helpotu hoidosta huolimatta.
Jos lapsella on samanaikaisesti hengitysvaikeuksia ja kuumetta." - Tietämättömyys jne.
Tietämättömyys voi maksaa p... kirjoitti:
http://www.sygeboern.dk/frame.cfm/cms/id=545/sprog=4/grp=2/menu=1/
"Astma
Astma ilmenee kohtauksittain. Lapsen on vaikeaa hengittää ja hän yskii. Rinnasta voi kuulua vinkunaa ja rahinaa. Flunssa, allergia ja rasitus, kuten leikki ja urheilu, voivat aiheuttaa astmakohtauksen. Suurin osa astmaa sairastavista lapsista voi elää normaalisti, jos heitä hoidetaan oikealla lääkityksellä. Ota heti yhteyttä lääkäriin, jos lapsella on hengitysvaikeuksia ja kuumetta."
Ikävä rikkoa sun kuplasi, mutta astmaan kyllä liittyy lämpöily ja kuume. Kun astma on pahana, voi kuume nousta neljäänkymmeneen ja siinä kohtaa usein taistellaan hengestä.
Tuo linkki oli "sairaslapsi" sivuille.
Lisäohjeena oli seuraava teksti:
"Kotihoito: On tärkeää, että astmalapsi ei joudu kosketuksiin karvaisten eläinten ja tupakansavun kanssa.
Lapsi on parasta olla viileässä ja savuttomassa huoneessa astmakohtauksen aikana. On tärkeää, että lapsi saa runsaasti juotavaa. Lapsi voi pelästyä, joten on tärkeää, että vanhemmat pysyvät rauhallisina ja rauhoittavat lastaan. Tämä helpottaa lapsen hengittämistä.
Osaa astmalapsista hoidetaan useilla astmalääkkeillä. Vanhempien on hyvä suunnitella yhdessä lääkärin kanssa, miten toimia astamakohtauksen aikana. Astmakohtaus menee ohitse sitä nopeammin, mitä pikaisemmin siihen reagoidaan.
Lääkäriin otetaan yhteyttä seuraavana päivänä: Jos epäilet, että lapsella on astma. Lääkäri tekee taudinmäärityksen ja suorittaa prick-testin (yliherkkyystutki- muksen). Jos lapsi hoidosta huolimatta yskii jatkuvasti ja hengitys on vinkuvaa.
Lääkäriin on otettava heti yhteyttä: Jos lapsi on voipunut, harmaankalpea, kylmänhikinen tai huulet ja sormet sinertävät.
Jos lapsen hengittäminen ei helpotu hoidosta huolimatta.
Jos lapsella on samanaikaisesti hengitysvaikeuksia ja kuumetta."Etenkin lapsen kohdalla on syytä tutkia tarkkaan, jos hän on "jatkuvasti nuhainen/hengitys vinkuu/väsynyt/lämpöilee" ja oireet pitkittyy.
Hyvinkin todennäköisesti kyse on astmasta.
- Skäri
huomiota tuohon "kuumeesesi". Oletko mies vai nainen? Etenkin jos olet nainen, on kyseessä ihan normaalilämpö, joka voi hieman vaihdella kuukautiskierron mukaan.
Ihmisen "virallinen" normaalilämpö on 36,5, mutta esim. minulla se on 37. 37,3 ei ole kuumetta, ellet kuuluu niihin harvoihin, joiden normaalilämpö on vain vähän yli 35 astetta.
Kommentteja itse astmasta alla.- alottaja
kiitos vastauksista :) nainen oon ja normaalisti mun lämpö on vähän yli 36, eli kyllä tää päälle 37 kai pientä lämpöä on ja ku on väsynyt olokin :/ mutta jos kuume ei liity astmaan, niin en sit tiiä, ku ei mulla muuten mitää hengenahdistusta oo ollu... ehkä tää kuume sit johtuu jostai muusta..
- OR.
alottaja kirjoitti:
kiitos vastauksista :) nainen oon ja normaalisti mun lämpö on vähän yli 36, eli kyllä tää päälle 37 kai pientä lämpöä on ja ku on väsynyt olokin :/ mutta jos kuume ei liity astmaan, niin en sit tiiä, ku ei mulla muuten mitää hengenahdistusta oo ollu... ehkä tää kuume sit johtuu jostai muusta..
oireisiin kuuluu juuri muutaman asteen kymmenyksen lämpöily. Ja pelkäämpä pahoin, että altistut tietämättäsi kosteusvauriomikrobeille ja oireita löytyy ehkä enemmänkin, mutta lääkärit eivät näistä kuvioista tiedä, tai eivät halua tietää, syystä että kun po diagnosoidaan astmaksi, niin potilaalle voidaan määrätä selkärepullinen turhia lääkkeitä ja kuten tiedämme niin lääkärikunta omistaa valtavan määrän lääketehtaiden osakkeita!
Se miksi kosteusvauriomikrobien tuhoja ei lääkärit halua diagnosoida allergiseksi alveoliitiksi (=keuhkorakkulatulehdus, eli homepölykeuhko, eli yliherkkyyskeuhkokuume) johtuu siitä että siihen ei ole kuin kaksi hoitomuotoa:
1.Altistuksen välitön ja pysyvä loppuminen (=tärkein),
2.Edellisen lisäksi - maitohappobakteerit.
Testaa onko tästä kyse:
http://personal.inet.fi/koti/haistahome/Kosteusvauriohome-Miten toimin.htm#Oireista
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241576- 291413
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611279Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!711259- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761189Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18972Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per177865