Biolan musta puutarhamulta

pikaista vastusta kaipaillen

Kertokaapa viisaammat, uskallanko laittaa tomaatin taimen, kun on vähän liian pienessä purkissa, uuteen purkkiin ja siihen mustaa multaa.
Vai annanko mieluummin olla pienessä purkissa ja ensiviikolla menen ostamaan kasvuturvetta. Tarkotus on laittaa kasvusäkkiin kasvamaan, mutta väliajaksi ennen kuin lopulliselle paikalle saan.

3

924

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laittaa sen vaikka

pelkkään hiekkaan, kunhan muistat kastelun ja lannoituksen; molempia tomaatti tarvitsee runsaasti. Lannoitukseen sopii hyvin joko kanan- tai hevosenlanta.
      Ja tärkein kai on valo, eli aurinko tai keinovalo!

• laittaisi

Ostin tarjouksesta viisi säkkiä mustaa multaa. On niin tiiviin ja vahvan näköistä, etten uskalla istuttaa mitään siihen. Olen sekoittanut hiekkaa ja turvetta suhteessa kaikkia yhtä paljon. Ennen mustaa multaa ei ollut kärpäsiä, mutta nyt pieniä kärpäsiä pörrää niiden purkkien ympärillä. Ennen olen käyttänyt pihamultaa taimikasvatukseen ja senkin turpeella ja hiekalla kevennettynä. Ehkä musta multa soveltuu täysikasvuisille kesäkukille, taimet eivät sitä kestä. On olemassa taimille tarkoitettua multaa, siinä ei ole paljon lannoitteita, parempi lisätä lannoitetta tarpeen mukaan.

• alkup.

Ostin turvemultaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5404
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      26
      4677
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      28
      2681
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2324
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2058
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2008
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1637
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1581
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1380
    10. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      17
      1364
    Aihe