leponex

wererr

Mitä mieltä kyseisestä tabusta itte syön 350mg päivä??

57

25975

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Psyched Flat

      Itselläni ne aiheuttivat hervottomia sivuoireita (keskittymiskyvyn puutetta, lihasjännitystä, rajatonta väsymystä, masennusta, tyhjyydentunnetta, tunteettomuutta, ajattelukyvyn puutetta, vapinaa) vaikka annoksia laskettiin ihan 100mg luokkaan.

      Lopulta heitin leponexit roskiin ja siitä lähtien olen oikeasti alkanut toipua. Mitään rajatilaoireita ei ole ollut - tai on mutta ne eivät johda psykoottiseen mielenliikkeeseen vaan vaimenevat itsekseen.

      Nää antipsykootit on sellaisia mömmöjä jotta niitä pitää viljellä jos ajatus "luistaa" liian liukkaasti - ts. psykoottiseen ajatteluun taipuvalle. Normaalille aivolle se sitten tekee hallaa koska ajatus ei luista lainkaan. Itselläni lääkäri diagnosoi skitsofrenian pelkän päihdepsykoosin perusteella ja antipsykoottinen lääkitys olisi ollut pitkän päälle turha.

      Eli en tiedä miten ne vaikuttaa jos on oikeasti sairas. Tiedän vaan miten ne vaikuttaa jos on (pohjimmiltaan) terve ja silti syö niitä.

      • Anonyymi

        kiitos tiedoista


    • niistä

      on apua, niin oma mielipide on tärkein. Jos huonoja niin käy lääkärillä vaihtamassa, älä lopeta ominpäin.

      • Psyched Flat

        "Älä lopeta ominpäin".

        Jos olisin kuunnellut lääkärien neuvoja söisin vieläkin varmaan noita antipsykootteja "varmuuden vuoksi".

        Diagnoosissani on selvästi sanottu että psykoosi uusii varmasti jos lopetan lääkkeidenkäytön, ts. minulle on diagnosoitu vakava skitsofrenia. Diagnoosissa. Käytäntö osoittautui päinvastaiseksi.

        Jätin lääkkeet pois 4 vuotta sitten. Vakavat sivuoireet poistuivat, jaksan taas elää normaalia elämää, tunnen taas tunteita, pystyn käymään töissä ja pärjään oikein hyvin alallani ja mikä tärkeintä : olen perustanut perheen johon kuuluu nyt vaimon lisäksi kaksi lasta. Kaikki tämä ilman lääkkeitä. Psyykkistä stressiä jolla koetellaan mielenterveyttä on yllinkyllin, viime viikolla tein 10 tuntista työpäivää, kotona oli kireää ja tuli nukuttua huonosti. Silti mitään oireita ei ole.

        Sum summaarum: En täytä mitään skitsofrenian tunnusmerkistöä, takanani on psykoosiepisodeja jotka liittyvät päihteisiin. Jos en olisi jättänyt minulle tarpeetonta - väärän diagnoosin perusteella määrättyä lääkitystä - en olisi koskaan parantunut vaan sairauteni syy olisi lääkitys; ei mielisairaus. Sain oireita hyvin vähäisistä lääkemääristä - ja miksen olisikaan; nuo antipsykootit terveellä ihmisellä aiheuttavat pään jumiutumisen sellaisella tavalla jonka voi itsessään diagnosoida mielenterveydelliseksi häiriöksi vähintään toimintakyvyn alenemana!

        Jos on syytä epäillä niin lääkitys kannattaa jättää sikseen. Tapauskohtaista; mutta etenkin vakavat sivuoireet kielivät siitä että lääkkeitä annetaan väärästä syystä ja ne haittaavat enemmän kuin auttavat.

        Kaksiteräinen miekka. Oma tapaukseni on sarjassa "Jos tekisin niinkuin lääkärit suosittelevat olisin jo tehnyt itsemurhan masennuksesta". Sen verran kurjaa on olla antipsykoottien tahaton väärinkäyttäjä.


      • mutta
        Psyched Flat kirjoitti:

        "Älä lopeta ominpäin".

        Jos olisin kuunnellut lääkärien neuvoja söisin vieläkin varmaan noita antipsykootteja "varmuuden vuoksi".

        Diagnoosissani on selvästi sanottu että psykoosi uusii varmasti jos lopetan lääkkeidenkäytön, ts. minulle on diagnosoitu vakava skitsofrenia. Diagnoosissa. Käytäntö osoittautui päinvastaiseksi.

        Jätin lääkkeet pois 4 vuotta sitten. Vakavat sivuoireet poistuivat, jaksan taas elää normaalia elämää, tunnen taas tunteita, pystyn käymään töissä ja pärjään oikein hyvin alallani ja mikä tärkeintä : olen perustanut perheen johon kuuluu nyt vaimon lisäksi kaksi lasta. Kaikki tämä ilman lääkkeitä. Psyykkistä stressiä jolla koetellaan mielenterveyttä on yllinkyllin, viime viikolla tein 10 tuntista työpäivää, kotona oli kireää ja tuli nukuttua huonosti. Silti mitään oireita ei ole.

        Sum summaarum: En täytä mitään skitsofrenian tunnusmerkistöä, takanani on psykoosiepisodeja jotka liittyvät päihteisiin. Jos en olisi jättänyt minulle tarpeetonta - väärän diagnoosin perusteella määrättyä lääkitystä - en olisi koskaan parantunut vaan sairauteni syy olisi lääkitys; ei mielisairaus. Sain oireita hyvin vähäisistä lääkemääristä - ja miksen olisikaan; nuo antipsykootit terveellä ihmisellä aiheuttavat pään jumiutumisen sellaisella tavalla jonka voi itsessään diagnosoida mielenterveydelliseksi häiriöksi vähintään toimintakyvyn alenemana!

        Jos on syytä epäillä niin lääkitys kannattaa jättää sikseen. Tapauskohtaista; mutta etenkin vakavat sivuoireet kielivät siitä että lääkkeitä annetaan väärästä syystä ja ne haittaavat enemmän kuin auttavat.

        Kaksiteräinen miekka. Oma tapaukseni on sarjassa "Jos tekisin niinkuin lääkärit suosittelevat olisin jo tehnyt itsemurhan masennuksesta". Sen verran kurjaa on olla antipsykoottien tahaton väärinkäyttäjä.

        nyt ei tiedetä alkuperäisen kirjoittajan tilannetta.
        Itselläkin tuosta klotsapiinista(kai se sitä on?) äärettömän paskat olot. Ja mielestäni on outoa, että sitä määrättiin sinulle päihdepsykoosiin, sehän on yleensä se viimeinen lääke.
        Minulla taas kävi päinvastoin: paniikkikohtaus laukausi harhat, joita en silloin pystynyt käsittelemään ja minua hoidettiin muka päihdepsykoosina, vaikka en ollut ottanut mitään viiteen vuoteen. Pääongelmani olivat pelkotilat ja masennus, joihin tuo on väärä lääke. Mutta olin valmis syömään vaikka ulostetta, että pääsisin sairaalasta pois. Harhani kun oli, että sairalassa on pelottavaa ja masentavaa, mikä on hoitotahon mielestä todella sairasta: sehän vaatii kovimmat lääkkeet. Diagnoosini on määrittelemätön skitsofrenia.
        Mutta olen itse vaihtanut lääkettä parempaan monta kertaa ja se on jokaisen vapaalla jalalla olevan oikeus. Nyt syön Abilifyä ja olen siihen erittäin tyytyväinen mm. laihtumisen, yleisen selkeyden ja sosialisten pelkojen häviämisen vuoksi.


      • tappavaklotsapiini

        Älä valehtele. Abilify tekee ihmisestä hikoilevan vapisevan sekaisen raunion, ja se ei todella laihduta vaan lihottaa kuten kaikki muutkin psyykenlääkkeet. Puolustelet lääkkeitä joten et ole niitä koskaan kokeillutkaan.


      • Abigailien

        No en mä nyt tiedä, jos kestin 10 vuotta Leponexia ilman, että koko terveys meni, niin helposti yhden Abilifyn. Leponexin lopettamisen ja Abifyn aloittamisen jälkeen laihduin 25kg yrittämättä. Kelle sopii kelle ei.


    • pillerihiiri

      Pahimmillaan söin 500mg päivässä.Paino oli hoidon alussa n. 87kg. Muutamassa vuodessa pahimmillaan 187.6Kg. Kävely oli saatanan vaikeeta. Lääkäri totesi ,että voihan sitä annosta pienentää ,mutta tukilääkitys siihen sit sivuun. Se on seroquel ,mitä meinattiin ruveta annostelemaan aivan sairaasti. Sanoin lääkärille ,että en yli 100mg sitä sit syö päivässä. Leponexia menee 150mg joka ilta. No paino laski vähän alle 170kg:n. Nyt menee jo käveleminenkin paljon paremmin. Mutta eroon lääkkeestä haluan joskus vielä päästä.

      • !!!

        Antipsykootit on kamalia,lääkärit eivät tajua..minullekkin päihdepsykoosin takia diagnooseja ja antipsykootteja heitetty pilasivat elämääni pari vuotta,lääkärit ei tunnista päihdepsykkoosejen ja skitsofrenian eroja eikä usko kun sanotaan että lääkkeet on kauheita,vaan ollaan sitä mieltä että kun on kerta psykoosi,niin joku sairaus on sitte puhjennut loppuelämäksesi.


      • jätä asiaa
        !!! kirjoitti:

        Antipsykootit on kamalia,lääkärit eivät tajua..minullekkin päihdepsykoosin takia diagnooseja ja antipsykootteja heitetty pilasivat elämääni pari vuotta,lääkärit ei tunnista päihdepsykkoosejen ja skitsofrenian eroja eikä usko kun sanotaan että lääkkeet on kauheita,vaan ollaan sitä mieltä että kun on kerta psykoosi,niin joku sairaus on sitte puhjennut loppuelämäksesi.

        tähän! Kerro tapauksestasi muille ihmisille. Lehdille ja poliitikoille.


      • Skitsofreenikko1973
        jätä asiaa kirjoitti:

        tähän! Kerro tapauksestasi muille ihmisille. Lehdille ja poliitikoille.

        Leponexin vaikuttava aine on klotsapiini. Sitä käytetään yleensä kun mikään muu ei auta. Minulla meni sitä 600mg/pv ja minulla oli sivuoireina ummetus ja oksentelu. Se oli aika paha, koska lääkäri katsoi että minulla on BULIMIA koska oksentelen. Olen siis mies. Sanoin lääkärille, että en enää suostu käyttämään sitä senkin uhalla, että he pakottavat siihen. Nyt minulla menee Seroquel 800mg Zyprexa40 mg eräs epilepsialääke ja olen tyytyväinen siihen. Ainoa sivuoire joa minulle tulee noista on väsymys, joka on oikeastaan hyvä, koska ei enää tarvitse huolehtia siitä että saa unta iltaisin. Kokeilin myös abilifyä joku aika sitten, siitä ei tullut sivuoireita, mutta sen vaste oli huono (se siis ei toiminut).


      • leponexkills

        Seroquel 300mg on hyvä lääke. Leponex painii ihan omasa sarjassa ja on vahva lääke.


    • Tappava myrkky!

      Älkää ihmeessä syökö tätä lääkettä. Se auttaa erittäin harvoja, mutta aiheuttaa vakavia sivuoireita. Se on jo kerran kielletty, mutta silti sitä saa taas myydä, vaikka sivuoireissa mainitaan mahdollisena sivuvaikutuksena "äkillinen, selittämätön kuolema".

      Eräs omaiseni sai tätä lääkettä. Hän ei pystynyt enää nielemään tai kunnolla kävelemään, oksenteli vain. Hänen hoitajansa ei raportoinut heti eteenpäin lääkäreille, että lääke olisi pitänyt heti lopettaa (kuten nielemisvaikeuksien takia olisi pitänyt), vaan sen sijaan annosta jopa nostettiin. Omaiseni oli vähällä kuolla. Kyseinen hoitaja muuten on edelleen alalla, vaikka vaihtoikin työpaikkaa...

    • oiehgjt

      kerran otin ja sen jälkeisenä aamuna ei pystyny ees kävelemään vaan joutu mennä lattialle makaamaa koko ajan vaikka kuinka yritti johonki kävellä...sit vaan pyöri kaikki päässä. askeleen pysty kävellä....hyi

    • SanniPanni

      Tääl yks lähihoitaja opiskelija luki tän palstan. Ei voi muuta sanoa kuin että aika shokeeraavaa!!!! sanattomaks täs meinaa jäädä...

    • skitso

      olen 30 vuotias ja tämän hetkinen Diagnoosini on skitso-afjektiivinen häiriö mikä on vuosien saatossa vaihellut, esin kaksisuuntaisesta mieliala häiriöstä nykyiseen,,, no lääkärit on jo todennut että syön lääkkeitä lopun ikäni. osastoilla olen ollut monesti sykoosien takia yleensä noin kolmekin kuukautta reilusti lääkitettynä. muistaakseni joskun on viety pyörätuolilla kun ei enää ite ole pystyny kävelemään, olin ehkä 20 vuotias kun jouduin ekan kerran osastolle olin varmaa neljä päivää silloin sielä. no minulle on aina viikon loppuisin maistunu viina ja huumeitakin on kokeiltu... no äkki olin taas takaisin osastolla siitähän se lääkitys sitten alkoi.. no ensimmäinen lääke oli zypreksa noin 60mg iltaisin ja aamu lääkkeistä olen aina kieltäytyny. no lihosin 30 kiloa 3-kuukaudessa iltaisi oli aina kauhea nälkä. no söin niitä lääkkeitä monia vuosia painoni oli noin 105 kiloa parhaillaan. totta kai join lääkkeiden sivussa se kumosi oikeastaan lääkkeen vaikutuksen. no jossain vaiheessa kokeiltiin abilyfi ja seroguelia. annosta en nyt muista mutta mulle tuli kauheta pelko tiloja päätin lopettaa lääkkeen. olin puolivuotta syömättä lääkkeitä. olen siis muulloinkin lopettanut lääkkeet seinää. mutta yleensä kun olen taas ruvennut juomaan niin ei kauaa mene kun kupolissa rupee heittää johtuen kai kun ei saa oikein enää nukuttua. no nyt viimeisen reissun jälkeen osastolla minulle määrättiin leponex annos on 350mg päästyäni kotiin olen ollut juomatta ja syönyt lääkkeeni. jatkuu...

    • frenia

      sivuvaikutuksina olen huomannut että en välillä yöllä saa henkeä tai kuolaan niin paljon että herään ja saan yskiä pitkän aikaa.ja kun olen ottanut lääkkeen niin minun ei kannata yrittää syödä mitään koska voi olla että en pysty nielasemaan.. mutta nyt olen laihtunutkin noin 20 kiloa. se siitä ja sen kestävyydestä...............

    • zzzzzz

      En ymmärrä tällaista lääkkeiden syöttämistä Suomessa. Se on totta, että lääkärit eivät selvästikään pysty arvioimaan mikä on lääkkeistä johtuva oire mikä päihteista jne. Nykyisin on niin paljon erilaisten lääkkeiden ja päihteiden ja myöskin huumeiden käyttäjiä, mitkä varmasti aiheuttavat mitä kummallisimpia oireita. Ettei varmasti yksikantaan voi tokaista, että olet mielisairas ja psykoottinen. Ala menee eteenpäin vaikka kovin hitaasti. Ihminen on psykofyysinen kokonaisuus. Toiset ovat todella herkki kemialle, joten ensimmäisenä ei saisi lähteä lääkitsemään kemialla. Tarkoitan nyt tietysti masennus- ja antipsykoottisia lääkkeitä. Itse kierrän pillerit kaukaa. En ota edes särkylääkettä särkyyn. Eihän ole pitkä aika kun yskänlääkkeitäkin otettiin päihtymistarkoituksessa.
      Omaisellani on Leponex 100mg/vrk. Siitä on tarkoitus jossain vaiheessa päästä eroon. Hän on valittanut tästäkin määrästä, että lääke aiheuttaa nielemisvaikeuksia, hermosärkyä, sumuinen olo , lihasten nykimistä ja painajaisia, joten on aivan selvä, että tällainen on kovan luokan hermomyrkky. Lopettaa sitä ei voi hetkessä. Sitähän on myöskin 25mg tabletteja, joita voi lopetettaessa helpommin pilppoa.

    • Grrr!!

      Moi.Hyi vittu mitä PASKAA!!!!

    • kiitos leponex

      Hei!
      Itselläni ei ole kokemusta, kuin seroguelista, mutta isäni oli kroonikko skitsofreenikko ja oli hoidossa -68 vuodesta vähän väli vuoteen -99, jolloin sairaalassa lopetti elämänsä, hänellä oli kunnia saada syödä leponexsia ja hänellä oli sylkykuppi pöydällä kuolaamisen takia, ylipainoa koko elinaika, ei ihmissuhteita, koska ei kyennyt sosiaaliseen elämään ja kirosi leponeksia koko elinaikansa, toki häneen käytettiin koko muukin lääke kirjo, mutta tosiaan viimeiset vuodet leponex...en anna ikinä anteeksi psyyken hoidolle rakkaan isäni tuhoamista, katsoin sitä pikkutytöstä aikuiseksi vierestä, isä oli jatkuvasti lepositeissä ja koekaniini uusiin psyykenlääkkeisiin, Hän oli juuri kotiutumassa osastolta, kun teki lopun lähes koko ikänsä kärsimyksestä. Leponexia annetaan kuulemma, jos muu ei toimi, mutta isästä leivottiin kuollut.

    • asta4

      no kyllä taas jaksetaan valittaa että on ihan paska lääke ja bla bla bla. suurimmalle osalle jotka kyseistä lääkettä syövät se on AINOA mikä auttaa!

      • 8+9

        "Auttaa" kun on sellaista tavaraa, että tuhoaa ihmisen persoonasta hyvät ja pahat, tottakai ihminen saadaan käyttätymään psykiatrin haluamalla tavalla kun uhrista tulee aivokuollut, niin ettei tämä pysty enää kunnolla toimimaan tai ajattelemaan.
        Pahimman luokan aivojentuhoamismyrkkyä, toimii kemiallisena lobotomiana.


    • fsx1

      Olen kokeillut vaikka mitä antipsykootteja skitsofreniaan, kunnes lopulta päädyttiin Leponexiin. Johan alkoi pelittämään! Osastolla kokeiltiin erilaisia lääkityksiä ja Leponexin myötä saatiin oikeanlainen coctail tehtyä. Toisin kuin jotkut toiset antipsykootit, Leponex ei turruta minua. Kuolaa kyllä tulee, se on ainoa Leponexin haitta, mutta se on pieni hinta hyvästä voinnista.

      Oishan se tietysti hienoa olla ilman lääkkeitä, uskon että jossain vaiheessa voidaankin vähentää lääkettä.Mutta koska jatkuvat psykoosit heikentävät henkisiä kykyjä, syön ennemmin lääkkeitä kun annan psykoosin tuhota aivojani.

    • Fewkfwekfenmkwef

      Sanotaanko näin että jos tiedossa olisi pakkohoitoa leponexillä niin valitsisin mielummin hirttosilmukan.

      Olen kerran elämässäni syönyt tuota ainetta 4kk. Sitä lähempänä itsemurhaa en ole koskaan ollut. Aineesta aiheutunut täydellinen rikkiolemisen tunne on jotain mitä en enää koskaan suostu kokemaan.

    • Markiisi

      Haudi!

      Sellaisen pari vuotta on nyt mennyt Leponex ja Seroquel Prolong ja hyvin pelittää. Aamulla saattaa olla snadi kooma, mutta siitäkin selviää yrittämällä. Tokkopa toimii kaikille, on se sen verran tehokasta kamaa.

    • sake1

      Vaatii tahdonvoimaa nousta sängystä leponexia ja seroquelia käytettäessä.

      • nollatila

        Antipsykootit eli neuroleptit tuhoavat mm. tahdonvoiman eli motiivit, joten helpoimmin pääsee ylös, kun on ensin lopettanut neuroleptit. Amerikan tutkimusten mukaan neuroleptit aiheuttavat aivolobotomian otsalohkoihin ja limbiseen järjestelmään, jolloin oppiminen, muisti, tunteet, motiivit ja puhekeskus nollaantuvat. Psykiatrien mielestä neuroleptien kuuluu viedä ihminen nollatilaan.


      • Anonyymi
        nollatila kirjoitti:

        Antipsykootit eli neuroleptit tuhoavat mm. tahdonvoiman eli motiivit, joten helpoimmin pääsee ylös, kun on ensin lopettanut neuroleptit. Amerikan tutkimusten mukaan neuroleptit aiheuttavat aivolobotomian otsalohkoihin ja limbiseen järjestelmään, jolloin oppiminen, muisti, tunteet, motiivit ja puhekeskus nollaantuvat. Psykiatrien mielestä neuroleptien kuuluu viedä ihminen nollatilaan.

        Sanoilla motiivi ja motivaatio on eri tarkoitus.
        Tahdonvoima on enemmänkin motivaatiota, kun motiivi on syy/aihe jonkin asian tekemiseen.


    • mieleltään tuhottu

      Alkaa itsestänikin tuntumaan, että olisi hyvä ratkaisu mennä köydenjatkoksi.
      Se myrkky määrättiin määrittelemättömään psykoottiseen häiriöön, koska olantsapiini ja ketiapiini eivät tehonneet. Leponex ensinnäkin lihotti aivan järkyttävästi ja toisekseen pedistä en pääse millään aikanaan ylös ilman toisen apua (mikä on todella paska asia, koska käyn koulua)
      Itse olen lääkkeen lopettanut ominpäin ja silloin huomasin olon olevan todella paljon parempi ilman niitä. Olin paljon virkeämpi, jaksavampi ja onnellisempi. Muutenkin aivot tuntuivat toimivan paljon paremmin ja tuntui kuin olisin saanut omat ajatukseni todellakin takaisin.
      No lääkäri sitten pakotti aloittamaan lääkkeen syönnin uudestaan sairaalaan joutumisen uhalla. Ja tekee niin edelleen. Siellä sitten sama lääke tungetaas kehoon todellakin vaikka väkipakolla.
      Olen monta kertaa halunnut jutella lääkkeen vaihdosta, mutta koska Leponex on muka se viimeinen vaihtoehto, lääkäri ei edes suostu tapaamaan minua.
      Esimerkiksi Abilifysta minulle ei ole koskaan mainittukkaan?
      Väsymykseen en ole kolmessa vuodessa tottunut, vaikka niin väittävät. Laihduttaminen on TODELLA vaikeaa. (lääke lihotti minut ylipainoiseksi)
      Täytin juuri 18. Tuntuu että lääkkeen takia tulevaisuudella ei ole mitään tarjottavaa (muutakuin tietenkin olla kuolaava kaali hoitokodissa loppuelämäni). Koulu tulee menemään perseelleen älyttömän väsymyksen takia.
      Kyllä, valitsen mielummin kuoleman, kuin että katsoisin vierestä ikuisena lääkevankina kuinka muut kaverini läpäisevät koulut ja pääsevät elämässään oikeasti eteenpäin. Minä en halua elää eläkeläisenä ja työkyvyttömänä Leponexin takia.
      Jos kenelläkään on valtaa valita lääkkensä (toisin kun minulla) ÄLÄ SYÖ TAHTOMATTASI TÄTÄ!! Kahlii terveenkin mielen. Mitään positiivista se lääke ei ole minulle tuonut

      • wgrjoäåg

        Hakeudu toiselle lääkärille, joka haluaa aidosti auttaa sinut eteenpäin elämässäsi, ilman aineita. Kuten itse sanoit, voit paremmin ilman lääkkeitä, joten mitä järkeä on vetää moista roskaa? Klotsapiini on haitaksi kaiken muun lisäksi erityisesti sydänterveydelle, ja lihottaa myös, mutta sitä tekevät kaikki neuroleptit, olantsapiini pahimpana. Neurolepteja kutsutaan kemialliseksi pakkopaidaksi eikä suotta. Ne ovat sosiaalikontrollia pahimmillaan.


      • ei enää ikinä...

        Minullakin oli Leponex ja se aiheutti todella vakavia haittavaikutuksia. Lihominen, hengenahdistus, nukkuminen melkein 48 tuntia putkeen, pahoinvointi... lista on loputon. Lopetin sen itse, menin pahaan psykoosiin ja jouduin sairaalaan. Siellä Leponex taas aloitettiin vaikka selitin ettei se käy. Noh, pyörryin sitten vessassa taju meni en pystynyt nousemaan... mukava lääkäri suostui vaihtamaan Abilifyhyn, ja nyt minulla menee paremmin kuin kymmeniin vuosiin. Mitään sivuvaikutuksia ei ole tullut Abilifystä, eikä tulisi mieleenikään lopettaa sitä omin päin. Luulen että jos sitä ei olisi vaihdettu olisin jo haudassa. Kuulostaa kummalliselta, ettei lääkäri edes suostu tapaamaan sinua, minun kanssani on ainakin aina neuvoteltu lääkkeiden vaihdosta ja suorastaan kysytty mikä minulle käy. Onko meille sitten sattunut aivan erilaiset lääkärit. On totta, että Leponex on viimeinen vaihtoehto jos muilla ei ole tehoa. Mutta niin minullekin sanottiin, ja silti se suostuttiin vaihtamaan. Ja rupesi ärsyttämään kun luin tekstiäsi, että onko se tosiaankin vain arpapeliä millainen lääkäri kohdalle osuu. Älä nyt köydenjatkoksi ainakaan mene. Onhan mahdollista että sinulle vaihtuu lääkäri, joka suostuu keskustelemaan vaihdosta. Tiedän että Abilify ei ole ainut hyvä lääke, joten jos se ei käy joku muu voi käydä. Ja sitäpaitsi on henkilökohtaista mikä käy, tiedän leponexin käyttäjiä joille se SOPII. Luulenkin olevani allerginen sille, tms. Onko sinulle kokeiltu esim. Zeldoxia, sekin oli aika hyvä. Olen käyttänyt n. kuutta neuroleptiä, ja pahimmat olivat lihottava Zyprexa (lihoin aivan tynnyriksi) ja ehdottomasti tuo minulle täysin sopimaton Leponex. Eikö lääkäreiden tarkoitus olisi auttaa eikä pilata elämää? Minua on kuunneltu, ja autettu. Tuntuu niin pahalta, jos kaikkien kohtalo ei ole sama. Ja ärsyttää myös miten aina yleistetään että kaikki neuroleptit ovat kamalaa myrkkyä, vaikka niissä on aivan mielettömiä eroja. Leponex tosiaankin on myrkkyä, ainakin mulle. Mutta sitten on neuroleptejä jotka ovat aivan hyviä. En siis tarkoita, ettei Leponex voisi olla hyvä jollekulle kaikki eivät sillä edes lihoa, ja ovat kehuneet nukkuvansa hyvin jne. Nyt kun luin tuon tekstisi aloin pelkäämään että minulle vaihdetaan Leponex uudestaan. Olen nimittäin aina luullut, että potilas saa itse osallistua siihen päätökseen mikä lääke aloitetaan. Joka kerta sairaalaurani aikana kun olen saanut jotain sivuvaikutuksia lääke on välittömästi vaihdettu toiseen. En edes ymmärrä tuota sinun tekstiäsi. Jos sinulle on kokeiltu vasta kahta lääkettä, niin miten on voitu antaa viimeinen vaihtoehto. Ja yksi asia mitä äitini kerran ihmetteli: miten voidaan sanoa että lääke ei toimi, jos sitä kokeillaan vain viikon tai pari. Ei kai mikään lääke sellaisessa ajassa ehdi vaikuttamaan. Siten minäkin aikanaan sain Leponexin, että kokeiltiin pikaisesti joitain muita lääkkeitä, ja kun ne eivät toimineet, päädyttiin tähän ratkaisuun. Mutta ehkä ne olisivat toimineet, jos olisi kokeiltu pitempään. Tämmöistä ajattelin.


      • Anonyymi

        Toiset tekee sen viinalla, toiset lääkkeillä.
        Eläke - lokoisaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toiset tekee sen viinalla, toiset lääkkeillä.
        Eläke - lokoisaa!

        Mietin kuinka moni oikeasti joutuisi siihen vieroituspsykoosiin jos vain malttaisivat oikeasti vieroittautua vastuullisesti ja hitaasti. Jos on hankala päästä irti, 10 prosenttia kk tahdilla edellisestä annoksesta siis jos pilleriä saa pilkkoa tuolla tavoin. Saattaisi monelle tullakin yllätyksenä, kun aivot ja hermosto tottuvat hitaasti lääkkeettömyyteen, että ilman lääkkeitäkin pärjää. Vieroitusaikana huolehtia tarkasti elintavoista niin, että tuetaan unta, syödään terveellisesti ja on säännöllinen rytmi. Ei mitään päihteitä.

        Monen vieroituksessa koettu psykoosi voi johtua suoraan vieroitusoireista ja siitä että vuosikausien käytöllä aivoissa tapahtuu muutoksia, minkä seurauksena kun lääkkeestä yrittää irti, tilanne voi olla entistä huonompi ja potilas psykoosille entistä alttiimpi.

        Kun sitten aloittaa päihteettömän ja lääkkeettömän elämän, hoksaakin, että kappas vain. Varmaan suuri osa pään sekavuudesta on ollut tosiasiallisesti seurausta aineista mitä vetänyt.

        Vieroitusoireet ei ole hetkessä ohi. Voi joutua hetken aikaa, kuukausitolkullakin, kamppailemaankin niiden kanssa että ne lievittää. Ja sinä aikana saattaa tulla epätodellisia tuntemuksia, ahdistusta, levottomuutta, unettomuutta ym. Suurella todennäköisyydellä vähemmän, kun vieroittautuu hitaasti.


    • minä ja leponex

      Leponex on lääkärien ja hoitajien mielestä toistaiseksi paras neurolepti. Olen saanut sitä lähes 18 vuotta. Alkuun oli 100 300/vrk. Luin jostakin, että jos aamuannos väsyttää kovasti, kannattaa ottaa koko lääkemäärä illalla. Niin siirryttiin 400/ilta. Kun lääke oli aloitettu sairaalassa, tapani mukaan aloin kerjätä lääkäriltä aina vain pienempiä määriä. Kun annos oli tiputettu kahteensataan n. parin vuoden aikana, loppui tyynyn kastuminen syljestä. Kun annos oli enää 100, niin vaadittu klotsapiiniarvo ei enää täyttynyt. Tiesimme sen lääkärin kanssa. Kun opiskelin puutarhuriksi 2001-2002, annos oli koko ajan 62,5 mg. Lääkäri ei suostunut laskemaan annosta mahdollisen stressireaktion takia. Opintojen jälkeen annosta tiputettiin vähitellen ja nyt se on ollut vuosia 25 mg iltaisin. Kaikki uneni on lääkkeen varassa, siksi emme voi ottaa lääkettä kokonaan pois, emmekä enää pudottaa enempää annosta. Mitä pienempi annos sopii, sen parempi. Silloin haitat jää minimiin ja jaksaa paremmin. Se on niin kuin kasvinsuojeluaineíden tentissä sanottiin, että annos tekee myrkyn. Olisi hyvä tietää mikä leponexin LD 50-annos on. Todennäköisesti hyvin pieni. En silti halua puhua pahaa lääkkeestäni, ainakaan vielä. Paras hoitomuoto monille olisi alusta alkaen lääkkeetön hoito. Silloin ei tulisi elinikäistä riippuvuutta, eikä unireseptorit tuhoutuisi. Pidemmän päälle se olisi parasta, mutta kun täällä laiskojen hölmöläisten maassa ei kukaan ole vielä keksinyt korvaavaa hoitomuotoa lääkehoidolle. Suureen ääneen vailla ymmärrystä on vain kehuttu lääkkeitä, mutta vain lääkäreiden ja hoitajien suulla.

    • psychkills6543
    • kitkat4

      Minullakin menee, leponexia 300mg päivässä nukuttaa hyvin kyllä mutta siihen palaan että ahdistusta ja pakkoajatuksia on edelleen lähes päivittäin mieli on herkkä, kaikellle stressille erittäin herkkä korostan.

      • mdy

        Moi. Mulla kans lääkäri totesi paranoidisen skitsofrenian n.10.v sitten. Leponexia määrättiin. Lopetin sen ja kaikki muutkin seinään seitsemisen vuotta sitten. En pystynyt puhumaan lääkkeen aikana tai olemaan paikallaan...jne..kun lopetin sain itseni takaisin.nykyäön lääkäri on "myöntänyt" virheet..minulla ei ole minkäänlaista mielisairautta!en edelleenkään syö leponexia ja hyvin menee. Olen töissä ja minulla on perhe. Kamala lääke!!@


    • dragon544

      Itelle määrättiin leponex ja itelle tuli alussa sydän kipuja ja syljen erityksen lisääntymistä ja hirveää väsymystä.
      Pitemmän käytön jälkeen tuli valkuaissolujen heikentymistä ja hengitys vaikeuksia ja oman ajattelu kyvyn heikentymistä. Itse olin leponex vastaan, mutta minulle pakkohoidon puuteessa määräättiin leponex, vaikka en itse halunnut sitä.
      Leponex kyllä todella inhottava lääke monien eri sivuvaikutuksien takia ja vähä hyödyillä en suosittele tätä lääkettä kenellekkään.

    • Psykiatrian vihaaja.

      leponex on natsivalkotakkimielivaltiaiden yksi sadoista myrkyistä.

      ÄLÄ SYÖ! HEITÄ WC PÖNTTÖÖN!

    • rwhehet

      Ei saa heittään pönttöön etteivät putsaamon bakteerit kuole! Lääkkeet palautetaan irrallisina tabuina muovipussissa apteekkiin!

      • muruset

        Kolmas vaihtoehto on murentaa julkisten tilojen lattioille, niin ei tarvitse miettiä ympäristövaikutuksia. Samoin kokonaiset tabletit löytyvät helpommin kuin muruset.


    • kokemuss

      Aika vaarallinen "lääke" tuttuni kuoli siihen neljän vuoden käyttämisen jälkeen...

    • ei Leponex käyttäjä

      "Lääkkeet palautetaan irrallisina tabuina muovipussissa apteekkiin! "
      Tai sitten voi palauttaa noinkin vakavia sivuoireita aiheuttavat höpöhöpö-lääkkeet myös reseptin kirjoittaneelle lekurille kirjekuoressa :)

    • psykiatrian vihaaja.

      tungetaan valkotakkisten peräreikään ne!

    • rnfknfkrnfkn

      leponexin käyttäjällä niitä tunne ja käyttäytymishäiriöitä vasta onkin....

      te uskootte mitä hoitajat ja lääkärit sanoo...

    • teamlines

      Nauloja psykiatrien arkkuun.

    • Anonyymi

      Itsellä leponex ainut joka auttaa. Mieluummin se, kuin kuolema

    • Anonyymi

      Mun poika joutu juuri sairaalaan (19v) leponexin takia...tuli sydänlihastulehdus sekä keuhkoembolia...ehti syömään tota myrkkyä muutaman viikon..ja muuten somaattisesti täysin terve. EN VOI SUOSITELLA KENELLEKÄÄN!!

      • Anonyymi

        Ajattella että tuollaista vielä pakotetaan/ painostetaan ihmisille.


    • Anonyymi

      Todellinen kunigas lobotomia tabletti. Lääkärit ylistävät ja potilas kärsii

    • Anonyymi

      Ei sovi yhtään kuolaa tulee liikaa aina pitää nieleskellä huonoin lääke minkä tiedän ei sovi mulle pitäs lopettaa tuon lääkkeen valmistaminen

    • Anonyymi

      Lisää kommentteja haluaisin kuulla. Itsellä aloitettu Leponex suljetulla.

      • Anonyymi

        Itsellä mennyt noin 6.5vuoden ajan leponex 525mg/päivä on omalla kohdallani ainut lääke mikä oikeasti auttaa paranoidinen skitsofrenia diagnoosilla mennään myönnän toki että on haittavaikutuksia välillä hoidon aikana jouduttu lopettamaan leponex vähäksi aikaa valkosoluarvojen putoamisen takia plus muut lääkkeet kylkeen ei tosiaan sovi kaikille kyseinen lääke itseni kohdalla oli ns viimeinen vaihtoehto ainoo miinus on että maha ollut sekaisin päivittäin useamman vuoden ajan ja välillä öisin tuntuu että tukehtuu kuolaan mutta myönnän omalla kohdallani että kyseinen lääke pelasti minut.


    • Anonyymi

      taas mennää 1000 mg päivä ku pyhien aikaa saa oireet valloillee . kaks piikkii sain kans en tiä mitä se oli. muovikassillinen tätä mikä tehoo ja taas kotio.

      • Anonyymi

        Jaa että kokonainen gramma leponexia päivässä? Näin toimii Suomen avohoito!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa että kokonainen gramma leponexia päivässä? Näin toimii Suomen avohoito!

        1500 grammaa leponexia päivässä! Näin siis Vammalassa.


    • Anonyymi

      Onpas vanha keskusteluketju silti pitää tänne lisätä, että söin kyseistä lääkettään noin 6-7-vuotta ja yksinkertaisuudessaan kieltäisin sen valmistamisen ja myymisen heti! Loi helvetin pahanolon. Lähes tappoi. Onneksi se ei aiheuttanut riippuvuutta, että pääsette eroon kyllä. Suosittelen lämpimästi toista lääkettä. Rakkaudella:S

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      47
      3288
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      12
      2053
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      22
      1525
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      15
      1394
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1351
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1271
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1186
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1115
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      9
      1073
    10. 22
      1047
    Aihe