Sergel Oy

ihmetyttäääääää

9

6975

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hommaa

kusetusta koko homma ei saa edes sergeliltä vanhasta laskusta mitään selvitystä mustaa valkosella....pitäis maksaa lasku ulosottoon ja myös sergelille....jauhetaan vaan että saat sen tuomioistuimen päätöksen minkä saa myös ulosottovirastolta....

• Cycloneb

Wau, hyvää huomenta vaan Sergelin väellekin.
        Tänään saapui pommi luukkuun jossa oli n.850 € lasku jonka eräpäivä on 15.10.2007 eli tässä olisi aika kaapia kyseiselle firmalle rahaa taskuun noin 12 päivää.

Huvittavinta tässä on jos huumorilla moisen ottaa että silloin kun lasku on ollut ajankohtainen tuon ulosotto-osaston maksukehoituksen mukaan niin velka vuosi on 1996. Kyseessä ei ole ainakaan mikään etsivätoimisto tai voi kai sanoa että edellinen perijä ei moiseen toimintaan kuulu jolleivat ole minua löytäneet yhdessätoista vuodessa ennen tätä.

Kaiken lisäksi olen velkajärjestelyssä jonne moisen olisi pitänyt kuulua mukaan jo siinä vaiheessa kun velkajärjestely minulle myönnettiin.

Tämän kaltainen ylimääräinen lappu on vähän sitä sun tätä, tuli oikein kaksin kappalein ja tarkemmin kun tutkailin kyseistä niin mukana on kaksi laskua jonka summat täsmäävät toisiinsa nähden mutta viitenumero onkin eri.

Tarkoittaakohan tuo käytännössä sitä että jos olisi rahaa ja panikoisi luottotietojen menetyksellä jotka ovat menneet jo muutenkin mutta maksaisi tuon laskun tai laskut niin olisi vain yksinkertaisesti 1700 € köyhempi ja Sergel sen verran rikkaampi.

On tullut vastaan tämän kaltaista postilokerofirma perintää ennenkin jossa kävi niin että eräs nimeltä mainitsematon henkilö oli saanut vanhan videovuokraamosta peräisin olevan tietokoneen käsiinsä joka minun piti saattaa toimintakuntoon.

Kiintolevyllä majaili myös helvetin moinen määrä henkilötietoja ja asiakasrekisteri jossa olivat myös ne vuokraamon rästit eriteltyinä joka henkilölle erikseen, palauttamattomista elokuvista sekä myöhästyneet leffapalautukset joista vuokraamon olisi pitänyt lähettää lasku.

Kyseisen henkilön tarkoitus oli alkaa suorittaa perintätoimintaa firmansa puitteissa eli lähetellä lappuja kaikille velallisille jo edesmenneen vuokraamon nimissä. Koitti kahvitunti ja kysyin että mihin kuntoon kone piti saada ja kysäisin samalla asiakasrekisteristä ja kirjanpidosta.

Valitettavasti kone oli sen verran sekaisin noin muuten että wanha kunnon FORMAT C: auttoi ja kiintolevy oli sitä myöten selvä.

Tiedä sitten, pitäisi kai soittaa ulosottoon ja sitten Soneralle, mahdollisesti tuonne suomen Chicagossa sijaitsevalle Sergel Oy:n edustajalle.

Tuli muuten muutama kuukusi sitten samantapainen lasku jostain perintäfirmasta jossa kyseessä ilmeisesti oli myös joku vanha lasku mutta se oli vain 700 €. Yllätys, Sonera oli myynyt sen velkakirjan kyseiselle firmalle ja tämä taitaa olla kyseisestä nyt uusi yritys tosin Sergelin toimesta.

"lahjoita firmasi vanha PC persaukiselle ystävällesi ja huojenna hänen velkataakkaansa"

Luulisi että tuo olisi vanhentunut jo ajat sitten ja toiseksi ei mikään ulosottovirasto ole ollut minuun yhteydessä kyseisen asian tiimoilta ainakaan noin viiteen vuoteen. Nyt sitten tulee oikein Kouvolan ulosotto-osaston toimesta uhkauskirje jossa ulosmitataan kaikki eläkkeestä alkaen ja muu omaisuus jota ei tarvitse rahaksi muuttaa, eivätköhän moisetkin kuulu jonnekin 80 luvulle.

Laskussa on paljon pinetä tekstiä ja ei kai van tuoksahda halvan lasertulostimen muste edelleen.
        No, iltapäivästä ollaan taas vähän viisaampia.
        Muuten päivään ei oikeastaan kuulu muuta uutta paitsi että talosta on lämmin vesi katkolla.

Milloinkas se Apophis komeetta/meteori mikä v***u se onkaan tänne ehtii, voisiko sitä millään aikaistaa?

Terveisin vaan ja hyvää huomenta tai jotain.

Cyclone "Aku" b

kenestäkään samaten varmistaen ainakin sen etteivät kyseiset henkilöt sa minkäänlaista karhukirjettä kyseiseltä firmalta/henkilöltä.

• Cyclone "Aku" b
        Cycloneb kirjoitti:

Wau, hyvää huomenta vaan Sergelin väellekin.
        Tänään saapui pommi luukkuun jossa oli n.850 € lasku jonka eräpäivä on 15.10.2007 eli tässä olisi aika kaapia kyseiselle firmalle rahaa taskuun noin 12 päivää.

Huvittavinta tässä on jos huumorilla moisen ottaa että silloin kun lasku on ollut ajankohtainen tuon ulosotto-osaston maksukehoituksen mukaan niin velka vuosi on 1996. Kyseessä ei ole ainakaan mikään etsivätoimisto tai voi kai sanoa että edellinen perijä ei moiseen toimintaan kuulu jolleivat ole minua löytäneet yhdessätoista vuodessa ennen tätä.

Kaiken lisäksi olen velkajärjestelyssä jonne moisen olisi pitänyt kuulua mukaan jo siinä vaiheessa kun velkajärjestely minulle myönnettiin.

Tämän kaltainen ylimääräinen lappu on vähän sitä sun tätä, tuli oikein kaksin kappalein ja tarkemmin kun tutkailin kyseistä niin mukana on kaksi laskua jonka summat täsmäävät toisiinsa nähden mutta viitenumero onkin eri.

Tarkoittaakohan tuo käytännössä sitä että jos olisi rahaa ja panikoisi luottotietojen menetyksellä jotka ovat menneet jo muutenkin mutta maksaisi tuon laskun tai laskut niin olisi vain yksinkertaisesti 1700 € köyhempi ja Sergel sen verran rikkaampi.

On tullut vastaan tämän kaltaista postilokerofirma perintää ennenkin jossa kävi niin että eräs nimeltä mainitsematon henkilö oli saanut vanhan videovuokraamosta peräisin olevan tietokoneen käsiinsä joka minun piti saattaa toimintakuntoon.

Kiintolevyllä majaili myös helvetin moinen määrä henkilötietoja ja asiakasrekisteri jossa olivat myös ne vuokraamon rästit eriteltyinä joka henkilölle erikseen, palauttamattomista elokuvista sekä myöhästyneet leffapalautukset joista vuokraamon olisi pitänyt lähettää lasku.

Kyseisen henkilön tarkoitus oli alkaa suorittaa perintätoimintaa firmansa puitteissa eli lähetellä lappuja kaikille velallisille jo edesmenneen vuokraamon nimissä. Koitti kahvitunti ja kysyin että mihin kuntoon kone piti saada ja kysäisin samalla asiakasrekisteristä ja kirjanpidosta.

Valitettavasti kone oli sen verran sekaisin noin muuten että wanha kunnon FORMAT C: auttoi ja kiintolevy oli sitä myöten selvä.

Tiedä sitten, pitäisi kai soittaa ulosottoon ja sitten Soneralle, mahdollisesti tuonne suomen Chicagossa sijaitsevalle Sergel Oy:n edustajalle.

Tuli muuten muutama kuukusi sitten samantapainen lasku jostain perintäfirmasta jossa kyseessä ilmeisesti oli myös joku vanha lasku mutta se oli vain 700 €. Yllätys, Sonera oli myynyt sen velkakirjan kyseiselle firmalle ja tämä taitaa olla kyseisestä nyt uusi yritys tosin Sergelin toimesta.

"lahjoita firmasi vanha PC persaukiselle ystävällesi ja huojenna hänen velkataakkaansa"

Luulisi että tuo olisi vanhentunut jo ajat sitten ja toiseksi ei mikään ulosottovirasto ole ollut minuun yhteydessä kyseisen asian tiimoilta ainakaan noin viiteen vuoteen. Nyt sitten tulee oikein Kouvolan ulosotto-osaston toimesta uhkauskirje jossa ulosmitataan kaikki eläkkeestä alkaen ja muu omaisuus jota ei tarvitse rahaksi muuttaa, eivätköhän moisetkin kuulu jonnekin 80 luvulle.

Laskussa on paljon pinetä tekstiä ja ei kai van tuoksahda halvan lasertulostimen muste edelleen.
        No, iltapäivästä ollaan taas vähän viisaampia.
        Muuten päivään ei oikeastaan kuulu muuta uutta paitsi että talosta on lämmin vesi katkolla.

Milloinkas se Apophis komeetta/meteori mikä v***u se onkaan tänne ehtii, voisiko sitä millään aikaistaa?

Terveisin vaan ja hyvää huomenta tai jotain.

Cyclone "Aku" b

kenestäkään samaten varmistaen ainakin sen etteivät kyseiset henkilöt sa minkäänlaista karhukirjettä kyseiseltä firmalta/henkilöltä.

Joo, anteeksi vaan Sergel Oyn kunnian arvoisilta herroilta. Tuli vain mieleen että miten moiset kymmenen vuotta vanhat laskut kun pulpahtavat pintaan yllätys elementteineen noin 600-700% kasvaneina suhteessa alkuperäiseen pääomaan vaikuttavat esimerkiksi Soneran julkikuvaan.

Onko tarkoitus antaa Sonerasta kuva jonkinlaisena telemaailman syndikaattina, isona ja pahana yhtiönä vai mistä on kyse? "Teemme tarjouksen josta ei voi kieltäytyä?". Ei silti kolmen viikon aikana on off-topicisti tullut jo koettua tukipalveluiden asiakaspalvelua.

Poppia ja muuta lauluntynkää saa kuunnella 45 minuuttia ainakin toivottavasti maksutta ennenkuin pääsee tukeen sisään siten että siellä tosiaan vastaa joku. Toisaalta kaikenlaiset epäasianmukaisuudet kuten vaihda lyhyempi johto DSL päätteen ja pistokkeen välille kuulosta jo aika hullulta varsinkin kun satuin näkemään ne rautalanka viritykset taloyhtiön puhelinkaapissa joiden kautta tämä World Wide Web linkkini kulkee.

Avustaja antaa tukikoodin mutta ainoastaan sosiaaliturvatunnus kokonaisuudessaan kelpaa asiakaspalvelijalle. Yhteys ongelmat loppuivat kun vaihdoin LIVE CD Ubuntu versioon ja jätin toistaiseksi hellät jäähyväiset Microsoftin tuotoksille. Yhteys on toiminut sen jälkeen moitteetta jopa sillä pidemmällä johdolla.

Vanhojen kymmenen vuotta vanhojen laskujen myynti Soneran kaltaiselta ISPltä (Internet Service Provider) palveluntarjoajalta yritykselle jolla ei ole edes kotisivuja kertoo jo jotain sekin.
        Mutta ainahan on mahdollisuus tietojen vuodosta, velkaiset asiakkaat tai jotka ovat joskus olleet velkaa mutta perintäpuolella ei ole tapahtunut mitään vaan laskut on kirjattu tappioiksi ovat rekisterinä vuotaneet sille persaukiselle kaverille joka nyt pommittaa otsa kirkkaana ulosotto viraston kautta, että maksakaa velkanne tai...

Käytännössä tämä on koko hoito kuin juosten kustu eikä mistään ole pidetty kiinni. Mielisairaalassa oli ainakin hauskempaa tosin melko hullua toisinaan, enemmän ja vähemmän ymmärrettävistä syistä ja normaali "terve" elämä alkaa sosiaalitoimiston luukulta maksusitoumuksin ja ulosottoviraston laskulla kun käteen saa viikkorahaa kiitos edunvalvojan noin 50 € viikossa. (:=

Taidan mennä jonnekin hihittelemään itsekseni vähäksi aikaa, napata vähän rauhoittavia ja ostaa pullon viinaa.

Cycloneb

• kaaa

Sain juuri vastaavan laskun Sergeliltä. Soneralta on muutenkin
      tullut epäselviä laskuja, kun olen asunut ulkomailla. Vaikka minulla oli lähes kokoajan
      paikallinen sim-kortti puhelimessa, olin Soneran mukaan ehtinyt muka soittaa kuukaudessa 40-70 euron edestä. Laskut pienenivät 70 prosentilla kun vaihdoin suomalaisen liittymän toiseen (ja sitä ennen rupesin kirjottamaan jokaisen Soneran liittymästäni lähettämäni tekstiviestin ja puhelun ylös). Asiakkaanhan täytyy Soneralla myös maksaa laskuerittelystä.

• Hanne

Kyllä tuntuu olevan suurta kusetusta tai ainakin kusetuksen makua tässä Sergel Oy:n toiminnassa. Tuli sitten tänään postissa melkein tonnin lasku, mikä on kuulemma käsitelty oikein oikeudessa saakka vuonna 1996 ja aikaa maksaa olis vähä reilu viikko.... Jokseenkin vanhaa ja perätöntä asiaa!!!!

• täh?

Juu, kyllä tuli lappu minunkin postilaatikkoon, alkuperäinen lasku vuodelta 2005... Ihme juttu vaan, kun on tuo soneran liittymä ollu jo jonkin aikaa ja luuri on mennyt tuon jälkeen kiinni maksamattoman laskun takia, eikä kukaan oo sanallakaan maininnu ko laskusta. Tähän asti liittymää ei oo saanu auki, ennen kuin kaikki rästissä olleet laskut on maksettu, mihinhän tämä lasku on unohtunut sieltä?! Maksoin laskun, mutta otin kuluttaja-asiamieheen yhteyttä ja hän sanoi, että voin vaikka riitauttaa jutun, jos eivät maksa mulle takasin. Kaikenlaista kummaa sitä on...

• ana8585

Onks tietoa, pitääkö 3 vuotta tasan mennä täyteen että asia vanhenee,vai?! mulla ei ihan riitä, ja tänään tuli lasku!! en edes muista omistavani soneran laajakaistaa!

• Nainen23v

Hei,
      tein jo oman topicin omasta ongelmastani,
      mutta mulla juurikin oli 100e avoin lasku soneralle,
      johon eräpäivä on ollut joskus viimevuonna. Mulla oli siis maksusopimus
      tuohon laskuun ja laskut loppuivat joten oletin että olen maksanut viimeisen erän.
      Nyt tuli sitten haastemieheltä puhelua ja mun piti ottaa 450e lainaa pitääkseni
      luottotiedot, kun oli tosiaan 14pv aikaa kaapia raha kasaan.
      Soitin Sergelille tästä soneran saatavasta ja kysyin että miten tämä on mahdollista,
      kun en ole laskuja edes saanut. Selvisi, että ne on mennyt todella vanhaan
      osoitteeseen. Mutta sillä ei kuulemma ollut väliä, koska mun sana ei riitä
      todistamaan sitä etten ole kyseisessä osoitteessa asunut kun laskut sinne on
      lähetetty.
      Laitoin kyseisen puhelun jälkeen heti maistraattiin s-postia että tarvisin viralliset
      osoitetietoni parin vuoden ajalta, mutta mitä muuta voin tehdä?
      Maksoin jo sen 100e laskun, perintäkulut ja oikeudenkäyntikulut luottotietojen
      menettämisen pelossa, mutta maksoin ne velkarahoilla joten totta helvetissä
      teen kaikkeni että saan jokaisen pennin takaisin mitä he ovat ylimääräistä ottaneet.

Mitä voin tehdä :-/

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      73
      2795
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2684
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1637
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1560
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      10
      1515
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1402
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1267
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1243
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1229
    Aihe