Virolaisille anteeksipyyntö palstan puolesta

Jos lukijoiden joukossa sattuu olemaan virolaisia, pyydän palstan kaikkien järkevien kirjoittajien puolesta anteeksi niitä solvaavia ja rasistisia viestejä, joita täältä on muutaman päivän aikana Viroon suunnattu.

Palstan vakilukijat kyllä tietävät, että liikkellä on taas se sama iiro-häirikkö, joka haukkuu kylärakin tavoin suunnilleen kaikkea, mitä näkee -vain sillä poikkeuksella, että kylärakit haukkuvat venäläisiäkin, mutta tämä häirikkö vetää juuri siihen kohtaan haukkumisrajan!

Suurin osa suomalaisista suhtautuu teihin virolaisiin mitä suurimmalla empatialla, koska te jouduitte sotien aikana kokemaan senkin kauheuden, mikä meiltä jäi Suomessa kokematta; eli kyyditykset Siperiaan ja maan miehityksen venäläisvoimin 50 vuoden ajaksi!

Täytyy vain ihmetellä sitä pitkää pinnaa, joka teillä on ollut maassanne lusmuilevia kiihkovenäläisiä kohtaan, joiden alhaiset luonteenpirteet avautuivat nyt kaikessa kuvottavuudessaan tv-ruutujen välityksellä jokaiseen suomalaiseen kotiin patsasriehunnan yhteydessä.

Tsemppiä teille jokaiselle, sitä toivotan minä, res.upseeri ja herrasmies, ja sitä toivottaa Maailman menoa-palstan vankka asiallisten lukijoiden joukko, joka lähettää sukulaiskansallemme jaksamisen ja hyvän menestyksen toivotukset tuon hankalan itänaapurin vieressä.

Me tiedämme kokemuksesta, kuinka paljon kärsivällisyyttä tuon naapurin kanssa tarvitaankaan!

23

1985

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yk-sotilaille

anteeksipyyntö tuon paviaanin puolesta joka itseään herrasmieheksi tituleeraa!
      On nimittäin nimitellyt teitä roskaksi mutta ei hätää,varmasti pyytää anteeksi kun menette käymään siellä,bootlegit tutisten ja märkänä.
      Kaikkihan tietää missä Timo luuraa.

• avarakatseinen

ASIASTA!

Mutta ymmerretäänhän me Suomessa toisaalta teitä NL-veteraaneja.

Johtajanne oli psykopaatti STALIN, ja jos et osallistunut, oli politrukki Naganin kanssa hosumassa vauhtia hyökkäykseen.
        Suurin osa kuolleista kai tapasi kohtalonsa Vodka-höyryissä. Onnellinen kuolema!

Meillä Suomessa sanotaankin, että kun pienenä syntyy ja humalassa kuolee, niin ei tiedä pahassa maailmassa käyneensäkään.

Hoitakaa saavuttamallanne arvovallalla lapsenlapsenne niin, että demokratia kehittyy maassanne niin ettei joku häiriintynyt pääse taas painamaan "nappia"! (Tshenobyl)

Potkikaa pois riveistänne valehtelevat partisaaniSANKARIT, joiden "Sotasaavutukset" eivät siedä päivänvaloa!

• Ljudi!

Zivo vam dovrova! Anteeksi Venäläiset ihmiset! Hyvää elämää teille! Näin myös venäjänkielisille. Valitan, että ei ollut kyyrilliset käytössä.

• Lahtari Ari

Kun Suomen valtiojohdosta vain uusi ulkoministeri Ilkka Kanerva uskaltautui sanoutua irti ent. suomettumispolitiikastamme, niin Suomen kansan suuri enemmistö on anteeksipyynnön velkaa mm. pääministeri Matti Vanhasen sanoista, ja presidenttimme "arvojohtaja" Tarja Halosen sanattomuudesta ja vaitiolosta.

Häpeämme toisaalta juuri presidenttimme vaitioloa, sillä se osin merkitsee tukea Putinin diktatuurille, ja Venäjän uus-stalinismille, joka näyttäytyi konkreettisesti juuri tässä patsasasiassa.

• Nimetön

Käy nyt Lahtari vilkaisemassa noita virolaisten lehtien keskustelupalstoja,siis jos kielitaitosi siihen riittää .Vanhastahan siellä kiitellään kovinkin vuolaasti eli mitään anteeksipyydettävää ei varmaankaan siltä taholta ole.Aika monet suomalaiset ovat muutenkin osoittaneet tukensa virolaisille
        esim.tuossa eesti.portal.ee äänestyksessä.
        Ja mitä tulee tuohon Haloseen olen tosiaan aivan samaa mieltä kanssassi.

• joukkoon

toivomaan virolaisille kaikkea hyvää.

Jaksamista ja teitte ihan oikein kun hilasitte sen Venäjän imperialismin pronssiedustajan pois.

• helvettiin kaikkimuutkin

judeo-bolshevikki patsaat hyi vittu.

• PenttiNaumanen

Viron osoittama diplomaattinen taidonnäyte pitäisi voida ottaa opiksi myös Suomessa!
      Patsas siirrettiin, sen painopistettä ja merkitystä muutettiin diplomatian keinoin suvereenisti suuntaan, jossa Venäjä jäi hampaattoman statistin osaan.
      Onnea virolaiset!
      Olen samaa mieltä res.ups. ja herrasmiehen kanssa anteeksipyynnön suhteen. Sallikaa minun esittää tämä vaikka olen kolmannen luokan nostomies.

• meni koko

uskottavuutesi.

• PenttiNaumanen
        meni koko kirjoitti:

uskottavuutesi.

Noin puhuvat häviäjät. Viro pelasi erän shakkia Venäjän kanssa. Peli päättyi mattiin Viron hyväksi. Minun uskottavuuteni ei ollut pelissä mukana, vai olenko niin tärkeä, että minun varassani pelataan noin korkeita pelejä?
        Kiitos vaan kohteliaisuudesta!

• jotka kertovat
        PenttiNaumanen kirjoitti:

Noin puhuvat häviäjät. Viro pelasi erän shakkia Venäjän kanssa. Peli päättyi mattiin Viron hyväksi. Minun uskottavuuteni ei ollut pelissä mukana, vai olenko niin tärkeä, että minun varassani pelataan noin korkeita pelejä?
        Kiitos vaan kohteliaisuudesta!

sinun menettäneen uskottavuutesi. Paskat, minä en kiistasta maininnut. Sellainen teksti koneellasi, voi olla viruksen aiheuttama. Viro ei pelannut mitään. Rikkoi vain hautarauhan(jos se oli hauta) uhoaan näyttäen. Muistomerkki sinänsä, oli tai ei, kansa päättäkööt. Ei meilläkään tosin kansa päätä, jostakin Paasikiven tai Mika Waltarin "patsaista".

• ei käy

Suomi on sivistysvaltio ei se hävitä historiaansa, kuten esim. lähi-idän muslimimaissa tehtiin. Suomessa saa myös järjestää mielenosoituksia aika vapaasti, kun ei ryhdy rähinöimään. Toista se on Naton emämaassa Yhdysvalloissa. Siellä voi käydä hassusti kun otat esim. videokuvaa aivan tavallisena turistina kadulla, poliittisesta mielenosoituksesta puhumattakaan. Ollaanko Virossa menossa mahdollisesti samaan suuntaan kuin yhdysvalloissa.

• PenttiNaumanen
        jotka kertovat kirjoitti:

sinun menettäneen uskottavuutesi. Paskat, minä en kiistasta maininnut. Sellainen teksti koneellasi, voi olla viruksen aiheuttama. Viro ei pelannut mitään. Rikkoi vain hautarauhan(jos se oli hauta) uhoaan näyttäen. Muistomerkki sinänsä, oli tai ei, kansa päättäkööt. Ei meilläkään tosin kansa päätä, jostakin Paasikiven tai Mika Waltarin "patsaista".

Joillakin virukset voivat olla koneella, joillakin toisilla jopa omassa elintilassa.

• PenttiNaumanen
        ei käy kirjoitti:

Suomi on sivistysvaltio ei se hävitä historiaansa, kuten esim. lähi-idän muslimimaissa tehtiin. Suomessa saa myös järjestää mielenosoituksia aika vapaasti, kun ei ryhdy rähinöimään. Toista se on Naton emämaassa Yhdysvalloissa. Siellä voi käydä hassusti kun otat esim. videokuvaa aivan tavallisena turistina kadulla, poliittisesta mielenosoituksesta puhumattakaan. Ollaanko Virossa menossa mahdollisesti samaan suuntaan kuin yhdysvalloissa.

Uutiskuvissa Virosta näkyi autoja nurin päin kadulla. Mellakat näyttivät muutenkin todellisilta, mutta tietenkin sinulla on mielipiteesi ja olkoon niin.

• että koneellasi

Joillakin virukset voivat olla koneella, joillakin toisilla jopa omassa elintilassa.

mutta myös päässäsi.

• USA:ssa

Uutiskuvissa Virosta näkyi autoja nurin päin kadulla. Mellakat näyttivät muutenkin todellisilta, mutta tietenkin sinulla on mielipiteesi ja olkoon niin.

Noin edellisenkin arvio.

• PenttiNaumanen
        USA:ssa kirjoitti:

Noin edellisenkin arvio.

Venäläisaktivistien rähinät Virossa ovat uutisten mukaan laantuneet. Yhdysvalloissa on kuulemma taaskin ammuskeltu.
        Viroon on kuulemma matkustamassa venäläinen ministerivaltuuskunta tutustumaan patsaan uuteen paikkaan ja vapauttamaan pidätettyjä huligaaneja.
        Saa nähdä miten ministereiden käy?!

• Tasapuolinen lukija
        ei käy kirjoitti:

Viro on saanut kokea venäläisen elintason 50 vuoden ajan ja on siitä vieläkin jonkinlaisessa shokissa.

Mitä lähemmäksi se pääsee USA:n vapaata yhteiskuntaa, sen onnellisempaa Virolle.

Meilläkin menee nykyisin jo paljon paremmin kuin suomettumisen synkkinä vuosina, ja nyt oikeistohallituksen ansiosta vapautumisemme Moskovan kontrollista saavuttaa pian virolaisten vapauden tason!

• ele51

Aitäh!

• ele51

Palun andeks, et eesti keeles. Loodan, et saate aru.
      Elan Tallinna kesklinnas ja nägin kõike oma aknast.See oli kohutav, mida need märatsejad tegid.
      Ma ei arva, et me siin pole vigu teinud, aga olen oma kriitilist suhtumist pehmemaks muutnud nüüd eriti peale tänast Vene Duuma visiidi jälgimist.

Mulle meeldib väga Soome, Helsingi. Ma pean väga lugu soomlastest. Mind ei ole häirinud ka need soomlased, kes vahel viina joomisega siinmail liiale on läinud.
      AGA - mul oli kohutavalt valus näha Tallinna tänavatel peale esimest marodöörlust
      lausa eestlaste üle irvitavaid ja parastavaid soomlasi ja siis veel suomi24-s lugeda solvavaid kommentaare. Õnneks on nüüd vist suhtumine pisut muutunud.

Aitäh Teile veelkord

• eestiläinen

Jah – kurb, et meie naabriteks on umbses ja omas maailmas kasvanud naabrid, kellel on suur hirm Vene ees ja suur kadedus Eesti vastu. Mida on sellistelt loota??? Kui inimene tahab rumal olla, siis sinna ei vöi midagi parata. Jatkan nüüd soome keeles, sest vöite olla kindel, et vaid ÄÄRMISELT väike osa soomlastest saab eesti keelest aru. Milleks öppidagi muid keeli – hea kui kohalikud oskavad soomet.Eks see ole ju tuttav venelaste mötlemismaailmast. Milleks suur-rahvusena midagi öppida?? Omas liivakastis, pea pöösas on hea elada!
        On mukavaa totea, että Suomesta löytyy ihmisiä, ketkä ymmärtävät tilanteen ja uskaltavat sen jopa sanoa!. Kiitos heille! Olette vähissään. Suomen poliitikot ovat Eestin asioissa aina jälkijunassa – niin kävi nytkin. Vanhanen todisti eilen, että on munaton mies. Jälkiselittelyt tänään eivät auttaa.
        Sitäkin palsta on lukenut yli 1300 ihmistä, mutta kommentteja on….. parikymmentä. Kyllä se jo puhuu selkokieltä. Olen lukenut myös k.o. asiaa koskevia keskusteluketjuja. Valitettavasti on täällä niin paljon epätietoisuutta, kateellisuutta, vihaa pientä Eestiä kohtaan ja pelkoa isä-Karhun - Venäjä kohtaan, että se on jopa …. huvittava. Asiaan pitää suhtautua samalla tavalla, kun venäläisin vandaaleihin Tallinnan kaduilla: he vaan näyttävät omaa tyhmyyttä ja todellista naamaa koko maailmalle.
        Voimme, Ele, olla ylpeitä maailmassa liikkuessa, että olemme Eestiläisiä. .Huvittava, että niin pieni kirppu voi olla repivä 2-lle suurkansalle!  Älä sure tyhmiä, eilen eestiläisille päin naama ilkeästi nauravia suomalaisia Tallinnan kadulla. Pää pystyyn. Suomalaisten maine maailmalla on olematon. Ja syystä. (Tässä asiassa harmittaa fiksujen, historia tuntevien suomalaisten puolesta. Olen pahoillani.)

• Täytyy nyt muistaa näissä poliittisissa kysymyksissä sellainen seikka,että eihän venäläiset,virolaiset ja suomalaiset siviiliit olleet millään lailla syyllisiä toisen maailmansodan tapahtumiin.Politiikka oli tuolloin(niin kuin nytkin)rumaa peliä jossa ei paljon ihmishenkiä säästetty!

Veikkaanpa,että ei venäjällä siviilit tiedä tästä patsas asiasta paljon mitään.Poliittinen johto sen sijaan aivan varmasti.Eihän tämä ole venäläisten siviilien syy,että niillä on kummallinen poliittinen johto.En minäkään ymmärrä,että miksi venäjä puuttuu itsenäisenvaltion asioihin mutta näin se vain tuntuu menevän....toivottavasti saavat asiat ratkaistuksi!

• KeskustelijaHKI

Miksi keskustelua pitäisi pyytää anteeksi!?
      Eivät kaikki pidän virolaisia kaiken hyväntuojina, päinvastoin melkein. Mitä olimme silloin vailla, kun rajat Viroon olivat "kiinni". Emme yhtään mitään.

Ketjusta on poistettu 31 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      83
      6329
    2. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      53
      4522
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      76
      4277
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      131
      4091
    5. 56
      3327
    6. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      3068
    7. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      7
      2737
    8. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      35
      2376
    9. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      204
      2181
    10. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      46