Tyhjät kädet
Maailman rauhattomalla pinnalla
suuriääninen kristillisyys etsii
tunnetta,
kokemuksia
ja elämyksiä.
Pinnan alla
uskon todellisuus,
Jumalaa kohti ojentuvat
tyhjät kädet.
Hannu Anttila
tyhjät kädet
1
106
Vastaukset
Kiitos!
--
Tämän aamun ajatuksia (Löytyvät myös Nettikeskustelu-otsikon alta).
Mille perustalle rakennamme?
Kokemukset tulevat ja menevät. Myös tunteemme ovat häilyväisiä.
Niiden varaan emme voi uskoamme perustaa.
Tästä Paavali opettaa 1. Kor. 3:10-15
3:10 Sen Jumalan armon mukaan, joka on minulle annettu, minä olen taitavan rakentajan tavoin pannut perustuksen, ja toinen sille rakentaa, mutta katsokoon kukin, kuinka hän sille rakentaa.
3:11 Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus.
3:12 Mutta jos joku rakentaa tälle perustukselle, rakensipa kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista,
3:13 niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy, ja tuli on koetteleva, minkälainen kunkin teko on.
3:14 Jos jonkun tekemä rakennus kestää, on hän saava palkan;
3:15 mutta jos jonkun tekemä palaa, joutuu hän vahinkoon; mutta hän itse on pelastuva, kuitenkin ikäänkuin tulen läpi.
---
Jumalan seurakuntaa voidaan verrata peltoon tai rakennustyömaahan (j. 9). Paavali on apostoli, joka taitavan rakentajan tavoin on pannut perustuksen, joka on Jeesus Kristus (j. 10). Perustus on tärkeä, sen tietää jokainen talonrakentaja. Mutta rakennusaineet voivat olla erilaiset (j. 12).
Toisen rakennus kestää paremmin, kuin jonkun toisen (j. 14,15).
Tuomiopäivänä käy ilmi, millaisista aineista kukin on rakennuksensa tehnyt (j. 13).
Mille perustalle itse kukin uskonelämämme rakennamme?
Mistä siihen saisimme oikeita rakennusaineita?
Tarjollahan on niin monenlaista touhua ja menoa.
Raamattupiirissämme, joka kokoontui vuosia eri kodeissa oli useita henkilöitä, jotka ovat saaneet aloittaa elämänsä aivan kuin alusta.
Heille on kirkastunut; Jumala armahtaa sitä, joka Hänen tykönsä tulee.
Joku on saanut vapautuksen alkoholista, joku toinen taas hurmahenkisyydestä, kuka mistäkin.
Joillekin saattaa tulla kompastuskiveksi tunteisiin vetoava kristillisyys, jossa Raamatun Sanalle (terveelle opille) ja armonvälineille ei anneta paljoakaan arvoa.
Uskomme mukaan Jumalan seurakunta on siellä, missä evankeliumia puhtaasti saarnataan ja kaste sekä ehtoollinen evankeliumin mukaisesti jaetaan.
Olkoon siis uskonperustamme vahva, Kristuskalliolle rakennettu- se kestää!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv282527- 1142116
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?971803- 1221799
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91547Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161381128Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901085Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt891031Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu201002Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35987