BMW 540 i V8 4d A

ostaa vai ei?

Hyvät ja huonot puolet?
Jos on runsaasti ajettu (200-300tkm) kannattaako ostaan?
Mites ruoste 1992-1997 vuosimalleissa?

18

3415

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jos on

      Kunto hyvä. Itsellä -93 ikä mitään moitittavaa.
      Tarkasta helmat, takapyöyrän edestä kaaret siinä ne pahimmat. Samalla kun koeajat niin laatkon toiminta jos vaihtaa pehmeästi on kunnossa. Muuten näet kyllä itse. Suosittelen autona.

      • hieman lisää

        Loistava ajaa, tehoa riittää ja kulutus kohtuullinen
        noin 11-14l/100 ympärivuotisessa käytössä on keskikulutus ja maantiellä menee ripeässäkin ajossa alle 9l/100.


      • ostaakko?
        hieman lisää kirjoitti:

        Loistava ajaa, tehoa riittää ja kulutus kohtuullinen
        noin 11-14l/100 ympärivuotisessa käytössä on keskikulutus ja maantiellä menee ripeässäkin ajossa alle 9l/100.

        Paljonko tuommoisesta ilkeää vielä maksaa, jos on yli 200tkm ajettu?
        Mites vakuutukset ja varaosat?


      • on linkissä
        ostaakko? kirjoitti:

        Paljonko tuommoisesta ilkeää vielä maksaa, jos on yli 200tkm ajettu?
        Mites vakuutukset ja varaosat?

        Eli tuossa http://www.nettiauto.com/simpleSearch.php?show=inline&id_vehicle_type=1&id_make=8&id_model=3111&id_car_type=2&id_fuel_type=&id_gear_type=&pfrom=&pto=&yfrom=1993&yto=1995&engineFrom=&engineTo=&mileageFrom=&mileageTo=&id_domicile=&search=Hae
        Eli liikkuu 8-10tE välissä. Saattaa tosin lyötyä myös halvemmalla. Riippuu ihan mikä kunto ja miten pidetty. Eihän se hölmö ole joka pyytää vaan joka maksaa.
        Vakuutukset on tietysti hieman normaalia kalliimmat(iso auto ja iso kone) ja riippuu siitä onko bonukset täydet ja myös yhtiöstä, kannattaa vertailla.
        Yleisimmät varaosat sopii pääosin samat kuin E34 yleensä ja varaosaliikkeistä saattaa saada halvemmalla kuin merkki liikkeestä. Ei kuitenkaan kannata mitään ihan halppis osaa ostaa koska useasti ne ei kestä niin kauan kuin hieman kalliinpi.Tuolta voit katsella mitkä ovat samoja http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=HE61&mospid=47384
        Sieltä selviää myös mitkä osat ovat samoja eri E34 korimallien kanssa. Muista kuitenkin, että KAIKKI etupään, jarrujen jne osat ei ole välttämättä ihan suoraan vaihtokelpoisia, 540 painaa heiman enemmän ja on tietysti tehokkaampikin kuin pienempi koneiset.


    • En ostaisi

      Itse hankin tuollaisen hieman yli 200tkm ajetun. Päällisin puolin auto oli erittäin hyväkuntoinen. Pikkuhiljaa paikat alkoivat hajota, eikä mikään auto ole tullut yhtä kalliiksi. Ongelmia oli mm. starttimoottorissa, vaihdelaatikossa, pakosarjassa jne. Bemarit on hienoja autoja, mutta valitettavan usein varsinkin tehokkaammat mallit ovat olleet kovan polkemisen kohteena. Sinuna harkitsisin tarkkaan ennen ostamista. Itse en enää missään nimessä osta noin paljon ajettua tehokasta autoa. Jos kaikesta huolimatta päädyt moisen kaupan tekemään, niin suosittelen, että ennen ostoa käytät auton vähintään katsastusaseman autotohtorin tutkittavana. Olen onnellinen, että pääsin 540i:stä eroon, nykyinen omistaja tuskin on kovinkaan onnellinen.

      • aikaisemmin

        Jo maininnut niin paskaa on turha ostaa sitä saa muutenkin. terve järki ja avarakatsanto kanta auto valittaesa on valttia. Noita mainittuja pommeja on myös muissa malleissa ihan samallalailla. Eli tutki auto tarkkaan ja huolella. Koeja se hyvin ja jos et itse osaa ota mukaan jou joka ko auto mallista tai muuten auotista tietää.


      • se osin on merkkijuttu
        aikaisemmin kirjoitti:

        Jo maininnut niin paskaa on turha ostaa sitä saa muutenkin. terve järki ja avarakatsanto kanta auto valittaesa on valttia. Noita mainittuja pommeja on myös muissa malleissa ihan samallalailla. Eli tutki auto tarkkaan ja huolella. Koeja se hyvin ja jos et itse osaa ota mukaan jou joka ko auto mallista tai muuten auotista tietää.

        Väittäisin että bemarin tehomalleissa on huomattavan paljon useammin ongelmia alimitoitettujen osien takia, kuin Mersussa tai Audissa.
        Itsellä ei paljon tullut bemariin remppaa, mutta johan siitä oli rempattu kuittien mukaan koko alusta, vaihdelaatikko ja kansi 200tkm mennessä.

        Tuota polkemista ihmettelen. Väittäisin että 90% 1.2 litran koneista on poljetettu enemmän kuin 300 heppainen auto. Ei kovin pitkään kortti viihdy hyllyssä jos oikeasti kengittää yhtä paljon kuin jotain 1.2 litran koneista poljetaan.
        Ja eipä 540sessäkään varmaan sylintereissä ja bemarin tavoista poiketen kansissakaan ole ongelmaa. E34 ei vaan ole kovin vahva auto, niin ongelmia tulee vähän kaikkialle muualle.


      • mistä
        se osin on merkkijuttu kirjoitti:

        Väittäisin että bemarin tehomalleissa on huomattavan paljon useammin ongelmia alimitoitettujen osien takia, kuin Mersussa tai Audissa.
        Itsellä ei paljon tullut bemariin remppaa, mutta johan siitä oli rempattu kuittien mukaan koko alusta, vaihdelaatikko ja kansi 200tkm mennessä.

        Tuota polkemista ihmettelen. Väittäisin että 90% 1.2 litran koneista on poljetettu enemmän kuin 300 heppainen auto. Ei kovin pitkään kortti viihdy hyllyssä jos oikeasti kengittää yhtä paljon kuin jotain 1.2 litran koneista poljetaan.
        Ja eipä 540sessäkään varmaan sylintereissä ja bemarin tavoista poiketen kansissakaan ole ongelmaa. E34 ei vaan ole kovin vahva auto, niin ongelmia tulee vähän kaikkialle muualle.

        Puhut
        "E34 ei vaan ole kovin vahva auto, niin ongelmia tulee vähän kaikkialle muualle."
        Vahva on ja kestää.


      • höpö vielä
        mistä kirjoitti:

        Puhut
        "E34 ei vaan ole kovin vahva auto, niin ongelmia tulee vähän kaikkialle muualle."
        Vahva on ja kestää.

        E34n omistaneena kyllä vähintään suurinpiirtein tiedän mistä on kyse.
        Et ottanut mitään kantaa siihen, miksi E34sissa usein menee alustanosia, vaihdelaatikoissa hajoaa vähintään kakkonen, perät leviää ja kannet on romuna, tai vaihtoehtoisesti 500 euron edestä puolia?
        Jo uutuuttaan pyyhkijät hakkaa konepeltiä, ovet ruostuu. Puhumattakaan nykimisongelmista. (ks. btcf hakusanat "E34 nykii")
        Turha väittää että kyse huonosta yksilöstä, noista ongelmista löytyy kasapäin ongelma threadejä. Kyseiset paikat vaan on alimitoitettu verrattuna kilpailijoihin.


      • tietämään
        höpö vielä kirjoitti:

        E34n omistaneena kyllä vähintään suurinpiirtein tiedän mistä on kyse.
        Et ottanut mitään kantaa siihen, miksi E34sissa usein menee alustanosia, vaihdelaatikoissa hajoaa vähintään kakkonen, perät leviää ja kannet on romuna, tai vaihtoehtoisesti 500 euron edestä puolia?
        Jo uutuuttaan pyyhkijät hakkaa konepeltiä, ovet ruostuu. Puhumattakaan nykimisongelmista. (ks. btcf hakusanat "E34 nykii")
        Turha väittää että kyse huonosta yksilöstä, noista ongelmista löytyy kasapäin ongelma threadejä. Kyseiset paikat vaan on alimitoitettu verrattuna kilpailijoihin.

        Kun toinen E34 menossa, että kaikki mistä puhut kyllä toteutuu mutta tasan vika on käyttäjässä jos idät auton kunossa ja ajat kuten pitää niin ei hajoo.
        BTCF:n sivuilla kyllä on kiinnitetty enempi huomiota niihin vikoihin ja niitä myös suurennellaa.


      • osia
        höpö vielä kirjoitti:

        E34n omistaneena kyllä vähintään suurinpiirtein tiedän mistä on kyse.
        Et ottanut mitään kantaa siihen, miksi E34sissa usein menee alustanosia, vaihdelaatikoissa hajoaa vähintään kakkonen, perät leviää ja kannet on romuna, tai vaihtoehtoisesti 500 euron edestä puolia?
        Jo uutuuttaan pyyhkijät hakkaa konepeltiä, ovet ruostuu. Puhumattakaan nykimisongelmista. (ks. btcf hakusanat "E34 nykii")
        Turha väittää että kyse huonosta yksilöstä, noista ongelmista löytyy kasapäin ongelma threadejä. Kyseiset paikat vaan on alimitoitettu verrattuna kilpailijoihin.

        Etupää nivelet, kestää kun vaihtaa kunnon osat. Kasista et kantta, perää jne saa rikki jos et ole tyhmä.


      • Fe34
        höpö vielä kirjoitti:

        E34n omistaneena kyllä vähintään suurinpiirtein tiedän mistä on kyse.
        Et ottanut mitään kantaa siihen, miksi E34sissa usein menee alustanosia, vaihdelaatikoissa hajoaa vähintään kakkonen, perät leviää ja kannet on romuna, tai vaihtoehtoisesti 500 euron edestä puolia?
        Jo uutuuttaan pyyhkijät hakkaa konepeltiä, ovet ruostuu. Puhumattakaan nykimisongelmista. (ks. btcf hakusanat "E34 nykii")
        Turha väittää että kyse huonosta yksilöstä, noista ongelmista löytyy kasapäin ongelma threadejä. Kyseiset paikat vaan on alimitoitettu verrattuna kilpailijoihin.

        Ei E34:ssakaan mene osia rikki, ainakaan noin paljon kerralla. Itellä on ko. malli ja ennakoivalla huolenpidolla ei em. vikoja. Ei nyi, eikä sulat ja sedät hakkaa konepeltiä (urbaanilegendaako?). Rikkomalla saa taatusti kaikki rikki alta aikayksikön.
        Mies joka saa ratakiskonkin umpisolmuun, rikottuaan koneet ja vehkeet tumpuloinnillaan. Ei sovi E34, E39 kasilla tai muullakaan koneella.


    • tänne ja laita

      http://www.btcf.fi/ postia saat vastauksia niin hyvistä kuin huonoista puolista lukemalla ja vastauksina.

    • Bemaria

      kokemukseni mukaan suositella. Itsellä 740 joka on samalla koneella ja yli 200 tkm ajettu, ei ongelmia.

    • Lapuag

      CIP voi vissin hajota 93-94 malleissa?

      • sitten

        Että ei hajoo.


    • sitä on

      AUTO ostettu??????

      • BMW 540 i V8 4d A

        Luen ja uskon kaiken mitä täällä älykköjen keskustelupalstoilla kirjoitellaan.. Tulin siis siihen tulokseen, ettei minulla ole varaa korjauttaa autoa kokoajan. Kaiken lisäksi, kun sillä autolla pitäisi ajaa päivittäin eikä viettää aikaa sen kanssa pajalla 24/7..


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

      Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      85
      1768
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

      Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      120
      1174
    3. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

      Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      62
      1050
    4. No ei sun asunto eikä mikään

      muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      62
      936
    5. Hyvin. Ikävää nainen,

      Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      74
      856
    6. Mitä mietit Honey?

      Kulta nainen ❤️❤️
      Ikävä
      57
      800
    7. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

      Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      79
      798
    8. Linnasuolla poliisi operaatio

      Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/8646060
      Imatra
      29
      796
    9. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

      Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      45
      777
    10. Missä kaikessa olet erilainen

      Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.
      Ikävä
      39
      757
    Aihe