LUONTAISKOSMETIIKKA

vs. synteettinen

Tahtoisin tälle palstalle keskustelua luontaiskosmetiikasta. Käyttäjien kokemuksia, hyviä ja huonoja. Miksi käytätte luontaiskosmetiikkaa ja oletteko tyytyväisiä? Myös vastustajien mielipiteitä ja nekin, jotka eivät ole koskaan kokeilleetkaan luontaiskosmetiikkaa voivat kirjoittaa. Onko joku löytänyt täysin itselleen sopivat tuotteet jommastakummasta ryhmästä?

Luontaiskometiikalla tarkoitan nyt täysin puhtaita sarjoja tai tuotteita (esim dr.haushca, melvita ja weleda), joissa ei ole "myrkkyjä" ja jotka ovat mahdollisimman luonnollisia.

Olen itse siirtymässä täysin luontaiskosmetiikan käyttäjäksi. Hankkiuduin eroon niistä turhista puteleista, jotka täyttivät kaappejani ja aion hankkia vain muutaman, ehkä arvokkaankin tuotteen ja niiden avulla saada ihoni ja kehoni kuntoon. Olen ainakin huomannut, että luontaiskosmetiikka rauhoittaa ja tekee hyvän olon. Haluan kuulla kaikenlaisia mielipiteitä tästä aiheesta. Mielestäni luontaiskosmetiikasta on ihan liian vähän keskustelua täällä. Se on kuitenkin ihan varteenotettava vaihtoehto niille joilla on ihon kanssa ongelmia. Minä sain ihoni rauhoittumaan, haluan kuulla muiden kokemuksia.

15

6906

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • riittaliisa

Minä oon käyttänyt Natural Being- luontaiskosmetiikkaa. Suosittelen. Tuotteet eivät sisällä esim. mineraaliöljyjä, jotka eivät sovi mun iholleni.

• entinen ihovaiva

Mun kohdalla tilanne on helppo; lapsuusajan atooppisen ihon ja jatkuvien isojen ihottuma-alueiden hoidon vuoksi olen allergisoitunut synteettisille emulgaattoreille. Sen lisäksi synteettiset hajusteet ja säilöntäaineet aiheuttavat reaktioita. Poissuljettuja ovat sekä apteekkikosmetiikka että halpistuotteet. Näiden lisäksi en voi tietenkään käyttää ns."laadukkaita" kosmetiikkasarjoja koska ne ovat täysin synteettisiä. Löysin aikoinaan, kymmenisen vuotta sitten, Dr.Hauschka-tuotteet, niihin olen tykästynyt, nannaa iholle!
      Joitakin muita olen kokeillut mutta miksi hyvää vaihtaa!

• ja muut...

Kyllä, käytän luontaiskosmetiikkaa, mm. dr hauschka, the organic makeup company (valitettavasti tämän sarjan valmistus loppuu), weleda, Sante, Provida, Lavera, jne..

Varsinkin Lavera on uusi iloinen tuttavuus: www.lavera.fi

• ???

Entä millaisia kokemuksia teillä on ihonhoitosarjasta nimeltä dr baumann? Mitä tuotteita olette käyttäneet ja millaisin vaikutuksin? Minua kiinnostaa kovasti...

Entä tuo allergia mm. säilöntäaineille tai hajusteille, josta joku kertoi... todetaanko tuollainenkin allergia testein ja missä? Minä epäilen että ihoni, erityisesti päänahkä reagoi noihin hajusteisiin ja nenänpielissäkin on ihottumaa.

• ,m,m
        ??? kirjoitti:

Entä millaisia kokemuksia teillä on ihonhoitosarjasta nimeltä dr baumann? Mitä tuotteita olette käyttäneet ja millaisin vaikutuksin? Minua kiinnostaa kovasti...

Entä tuo allergia mm. säilöntäaineille tai hajusteille, josta joku kertoi... todetaanko tuollainenkin allergia testein ja missä? Minä epäilen että ihoni, erityisesti päänahkä reagoi noihin hajusteisiin ja nenänpielissäkin on ihottumaa.

Allergiatestein niitäkin voi todeta, pitää kuitenkin muistaa että allergia ei oikeasti ole pysyvä olotila. Tästä varmasti joku saa näppylöitä mutta omasta kokemuksesta tiedän että kun yleiskunto on vahvistunut, ei kaikki aiemmin allergisoiva vaivaa enää. Niin, ja aina ei testeissä näy vaikutuksia vaikka itse tuntee ja huomaa esim. ihoärsytyksen. Kannattaa luottaa myös omiin havaintoihin. "Luonnonkosmetiikan" kanssa kannattaa olla tarkkana, kaikki ei ole sitä miltä näyttää. Dr. Baumannista minulla ei ole kokemuksia.

• SummerAngel

Itse olen käyttäny luontaiskosmetiikka kohta puolen vuoden ajan ja olen ollut todella tyytyväinen. Iho tuntuu paljon paremmalta ja kuiva ihoni näyttääkin paremmalla. Olen käyttänyt Primaveran tuotteita, joita saa Suomesta, ainakin netistä tilattuna. Luonnollista tavaraa on, ei mitään myrkkyjä tai muuta ylimääräistä käytetty. Suosittelen kokeilemaan. http://www.ruusupuu.fi/Primavera

• tuotteet
      • lll

Olen käyttänyt viimeaikoina Laveraa, jota saa ainakin joistakin ekokaupoista. Aika edullista ja hyvin laadukasta. Muista ei ole juurikaan kokemusta. Ainakin näin opiskelijalle hinta on tärkeä tekijä ja osa sarjoista tuntuu ylihinnoitelluilta...

• mini

Täällä yksi perustyytyväinen luontaiskosmetiikan käyttäjä. Luotan tällä hetkellä mm. Santen, Laveran ja Weledan tuotteisiin. Lisäksi käytän puhtaita kylmäpuristettuja öljyjä, kuten oliivi-, manteli-, kookosöljy, iholle ja hiuksille sellaisenaan sekä myös puhdasta karitevoita.

MUTTA yksi itselleni olennainen seikka on, että valitsen aina näistä luomusarjoistakin mahd. hajuttomia herkän ihon vaihtoehtoja. Luomusarjoissakaan ei pitäisi käyttää ylenpalttisesti mitään eteerisiä öljyjä ja uutteita, sillä ne voivat olla jopa pahemmin allergisoivia, kuin synteettiset hajusteet. Erityisesti sitrusöljyt voivat aiheuttaa ihoärstytystä. Henk.koht. harmittaa, että lähes kaikki tuntemani sarjat on suurimmaksi osaksi "pilattu" näillä allergisoivilla ja ärsyttävillä ainesosilla.

• vilijonka

Allergisoida voi tietysti mikä vaan, mutta aika monella on se kokemus että puhtaat kasveista peräisin olevat tuotteet eivät ärsytä niin kuin synteettiset. Itse kokeilin Laveraa mutta mun hajuaisti ei meinaa tuotteita puhtaiksi uskoa. Joku, käsirasva tms tuoksui ihan äklöltä purukumilta, tosi tekohajulta. Harmi, mistähän voisi tavallinen taatelinpurija varmistaa mikä on aitoa luonnonkosmetiikkaa? Sisällysluettelo ei oikein aukene maallikolle...

• -LAA
        vilijonka kirjoitti:

Allergisoida voi tietysti mikä vaan, mutta aika monella on se kokemus että puhtaat kasveista peräisin olevat tuotteet eivät ärsytä niin kuin synteettiset. Itse kokeilin Laveraa mutta mun hajuaisti ei meinaa tuotteita puhtaiksi uskoa. Joku, käsirasva tms tuoksui ihan äklöltä purukumilta, tosi tekohajulta. Harmi, mistähän voisi tavallinen taatelinpurija varmistaa mikä on aitoa luonnonkosmetiikkaa? Sisällysluettelo ei oikein aukene maallikolle...

aina sertifikaatista. BDIH on luonnonkoemetiikkaa kontrolloiva sertifikaatti, katso ehdot esim.
        http://www.kontrollierte-naturkosmetik.de/

Myös Lavera on BDIH:n hyväksymä, ei siis sisällä mitään mineraaliöljyjä tai synteettisiä ainesosia. Tuoksuja ei luonnonkosmetiikkaan erikseen lisätä, tuoksu tulee tuotteen hoitavista ainesosista.

• kokemuksia .

Minulla on atooppinen iho joille ei edes kaikki apteekin hajustamattomat tuotteet ovat sopineet.
      Kunnes kokeilen luonnonkosmetiikkaa muutama vuosi sitten ja nyt voin käyttää ne kaikki.
      Kaikki tuotteeni ovat luonnonmukaisia shampoosta hammastahnaan. Ihoni voi paremmin ja omatuntoni on puhdas sillä luonnonkosmetiikka ei testata eläimillä! Lisäksi elimistöni ei tule haitallisia kemikaaleja kosmetikasta! SUOSITTELEN : )

• Atoopikko

Mulla aika samanlainen tilanne kuin edellä olevalla! Löysin sellaisen sarjan atooppiselle iholle kuin Alpaderm. Katsoin just, että sitä saa nyt ostettua netistäkin. Käykää täällä katsomassa jos olette kiinostuneita luontaiskosmetiikasta! http://www.greenlips.fi

• en vaihtais
        Atoopikko kirjoitti:

Mulla aika samanlainen tilanne kuin edellä olevalla! Löysin sellaisen sarjan atooppiselle iholle kuin Alpaderm. Katsoin just, että sitä saa nyt ostettua netistäkin. Käykää täällä katsomassa jos olette kiinostuneita luontaiskosmetiikasta! http://www.greenlips.fi

Itse siirryin kans noin vuosi sitten ja iho voi paremmin kuin ikinä. Minä käytän ihonhoitotuotteina esim. Madaraa ja meikeissä en käytä luontaiskosmetiikkaa vaan puhtaita mineraaleja... Sopii minulle parhaiten. Löysin täydellisen mineraalimeikkisarjan joka on kaiken muun lisäksi tosi halpa! Käykää katsomassa http://www.greenlips.fi Sen sarjan nimi on Barefaced Beauty. Niillä on vissiin kauppakin Turussa, mutta en ole käynyt kun asun niin kaukana, mutta tuolta tavara tulee nopeasti.

• madara
        en vaihtais kirjoitti:

Itse siirryin kans noin vuosi sitten ja iho voi paremmin kuin ikinä. Minä käytän ihonhoitotuotteina esim. Madaraa ja meikeissä en käytä luontaiskosmetiikkaa vaan puhtaita mineraaleja... Sopii minulle parhaiten. Löysin täydellisen mineraalimeikkisarjan joka on kaiken muun lisäksi tosi halpa! Käykää katsomassa http://www.greenlips.fi Sen sarjan nimi on Barefaced Beauty. Niillä on vissiin kauppakin Turussa, mutta en ole käynyt kun asun niin kaukana, mutta tuolta tavara tulee nopeasti.

Mä oon kans tykästynyt tähän Madara sarjaan. Mun ongelmana on rasvoittuva pintakuiva iho. Pahin akne on onneksi jo taaksejäänyttä elämää, mutta aika ajoin tulee vieläkin epäpuhtauksia, mm. mustapäitä nenän seutuun, leukaan jne.
        Käytössäni on syväpuhd. vaahto, tasapainottava kasvovesi ja sekaiholle sopiva kost. fluidi. Näitten lisäksi käytän Oliv la claree-sarjan kuorintavoidetta, mikä on mielestäni yks parhaista kuorintatuotteista! Kuorivat rakeet on melko isoja ja karheita, mutta erittäin tehokkaita. Iho on selvästi kirkkaampi ja pehmeämpi kuorinnan jälkeen. Tuotetta suositellaan käytettäväksi 1-2 krt/vko, mutta itse käytän useammin.

Näitä luontaistuotteita olen käyttänyt reilun kuukauden ajan ja näissä aion pysyä!!
        Meikkivoiteena käytän minäkin mineraalimeikkiä, Bare Mineralsia! Oon kokeillut kaikki mahdolliset nestemäiset meikkivoiteet Diorista Exuvianceen, mutta tää BM on eka meikki, mikä ei tee näppylöitä iholleni :) Ja kaikenlisäksi tekee peittävän, mutta luonnollisen meikin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      155
      2523
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      146
      2362
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      101
      1049
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      881
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      63
      789
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      274
      707
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      697
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      690
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      202
      668
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      648
    Aihe