Mitäs pitäisi ajatella, kun eräs ystävättäreni (vaaka, myös neitsyeeseen kallellaan) on vuoden päivät haukkunut minulle parasta kaveriaan ja sanonut, että hän ei merkitse vaakaystävälleni enää mitään. Kuitenkin hän viettää aikaa sen "parhaan ystävänsä" kanssa lähes koko ajan, tunkee galleriaan merkintöjä heidän yhdessäolostaan ja boksit ovat täynnä heidän yhteiskuviaan.
Valehteleeko hän minulle päin naamaa ja sanoo vain sen, mitä haluan kuulla? Vai onko tämä joku meidän ystävyytemme koetus ja hän haluaisi, että yrittäisin pistää tuota "parasta ystävää" paremmaksi?
T: Ymmälläni.
Vaakanaisen salat
9
1663
Vastaukset
- Kauris myös
kauris sinä oikein olet, kun omien sanojesi mukaan haluat kuulla puhuttavan pahaa jostain ihmisestä? (..."sanoo vain sen, mitä haluan kuulla?")
Ja olet kuunnellut haukkumista jo vuoden!!
Jos on vaakanainen vinksahtanut niin käyttäisit edes sinä päätäsi.- Kaurisneiito
"kun omien sanojesi mukaan haluat kuulla puhuttavan pahaa jostain ihmisestä?"
Tarkoitin tässä nyt sitä, että haluaisin kuulla, että olen hän välittää minusta ja mahdollisesti olen hänen paras ystävänsä, koska hän on minun. Tämähän vähän voisi tökkiä, jos hän päin naamaa aina sanoisi minulle, että pyh pah minä merkitse puoliakaan niin paljon kuin se toinen. Sitä tarkoitin.
"Jos on vaakanainen vinksahtanut niin käyttäisit edes sinä päätäsi."
Öh?
- kauris kans
Tälle tätä ja tolle tota... vaa'an surullisen kuuluisaa "diplomatiaa" ja "sosiaalisuutta".
Sitä mitä "ystäväsi" tekee toiselle tekee hän sen myös sulle. - täysin
hakoteillä arvailus kanssa ole. Kyllä vaa´at on myötäilijöitä jo lapsena. Hoksaavat herkästi mistä päin tuulee. Ei tästä ole kuin pari päivää kun mä juttelin yhen vaakatytön kanssa hänen tyttökaveristaan ja kuulin pelkkää kehua. Annas olla kun tytön äiti (vaaka kanssa) alkokin morkata kaverin perhettä tyttö kääns kelkan eikä kaverikaan oikeestaan ollu enää mitään.
Mäitä esimerkkejä ois vaikka kuin paljon.
Mut en mäkään oikein ymmärrä sun hinkuu parhaaks ystäväks jos sen takia tarvii jotai paremmuuskilpailua käydä ja kuunnella kun vaaka parjaa bestistään. - soraääni
hän on aina tilanteen tasalla, mukautuvainen ;D
- vaakanainen
Oletkos ajatellut sellasta asiaa että jos hän haukkuu tätä ihmistä sinulle,niin mitähän hän mahtaa puhua sinusta tälle kyseiselle ihmiselle.....
Sen verran elämänkokemusta on kertynyt että olen oppinut että gtietyntyyppiset ihmiset jotka puhuu pahaa toisista niin se ei rajoitu vain uhteen henkilöön vaan he puhuvat pahaa kaikista.Ja syy tähän on yksinkertaisesti huono utsetunto ja kateus.Että sellasta.
Suosittelen kertomaan tälle toiselle henkilölle minkälainen selkään puukottaja kaverisi on ja ehkä samalla kuulet jotain mielenkiintoisia tarinoita myös häneltä... - minullekkin
vaaka(15.10) ystävätarreni puhui pahaa lähes kaikista ystävistään minulle vuosia,kaveerasi kuitenkin niiden kans normaalisti,ottipa yhteenkin muutaman kanssa sanallisesti.Varsikin naisvaaoilla on tyypilllistä tälläinen käytös,kateus,itsetunto mikä lie aiheuttaa...
Yhteyden pidon lopetin ja hyvä niin:).Säälittää vaan ne ystävät/tutut joista varmasti inteimmätkin tiedot ovat levinneet niille kuulumattomille korville.
Heh,eipä voinut järjestää edes tupareita kaikille ystävilleen yhtäaikaa,ois menettäny ystävänsä asian tullessa ilmi..AI JOO SÄ OOT SE JOLLA ON...:). - vaakanainen
olen kyllä lojaali kaikille ystävilleni, mutta se onkin tärkeä periaatekysymys. ystävä on ystävä, vaikka hänen kaikkia tekojaan ei hyväksyisikään itse (ja joskus ystävät loukkaavat toisiaan), ja luottamukselliset asiat pysyy luottamuksellisina.
joistakin asioista voi avautua joskus *luotettavalle* ulkopuolisellekin (eikö se kaikissa ihmissuhteissa ole melkeimpä välttämätöntä?), mutta patoutumien purkaminen ei tarkoita sitä, että haukkuisi jonkun ihmisen, varsinkaan ystävää!
ulkopuolisen ystävän, jolle avautuu on tiedettävä ja ymmärrettävä tämä ja se on avautujan tehtävä selväksi. on tärkeää puhua myös hyvää! ja on tärkeää MITÄ ja miten puhuu ja kenelle. tilanne ei saisi olla kilpailu ystävyydestä vaan tämän ulkopuolisen tarviisi tajuta, että purkautuminen johtuu tunnelatauksesta/ turhautumisesta/ ymmärtämättömyydestä.. tai joskus jostain mitä joku ystävä on tehnyt/ sanonut nousee mieleen ihan vaan ajatuksia elämästä yleensä ja niitä sitten haluaa jonkun kanssa mahdollisimman objektiivisesti pohtia.. ja josta huolimatta kyseiset ihmiset rakastavat toisiaan ja ovat ystäviä!
toivottavasti joku sai jotain irti tästä avautumisesta.- vaakanainen
joidenkin ihmisten kanssa tulee paremmin toimeen kuin joidenkin toisten, silti voi olla ystävä, vaikka joskus joku piirre/ tekeminen tietyssä ystävässä aika paljon ärsyttäisikin, jos on tarpeeksi sitä hyvää kanssakäymistä ja sellasta hyvää tunnetta.
itse ainakin turhaudun toiseen läheiseen ystävääni silloin tällöin (tulinen ja "näsäviisas" luonne, mutta loistavan suora ihminen :)) ja toiseen paljon harvemmin, mutta molemmat ovat mulle tärkeitä, vaikka aika erilaisia tyyppejä ovat ja kaikki tietty ollaan :) kaikki kaverini kuitenkin tietävät että ovat mulle tärkeitä ja toiset tietää, että myös toiset ovat tärkeitä, vaikka saatan joskus jotakin jonkun ystävän tekemistä ihmetelläkin jollekin toiselle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418