Onko muilla alannu olemaan näillä viikoilla supisteluja? Mä luulen et mulla on nyt ollu toista viikoa supisteluja. Ne ei kuitenkaan satu mut tulee sellanen jännä tunne ja ku oon laittanu käden vatsan päälle niin on ollu jonku aikaa kova ja sit menny ohi. Joskus saattaa kyllä tuntua samas pientä menkkamaista tunnetta ,mut ei silti lujaa. Ensi huomasin tulevan niitä öisin muutaman kerran ja ku aloin eilen tarkemmin tutkimaan kehoani,nii tuntu tulevan muutamia päivisinkin.Kysyin kyllä neuvolasta,mut ei ollu sit varma kuvausteni perusteella et oliko supisteluja vai mitä,ku en itekkää oo varma ku oon ensiodottaja. Mut jos ny täs vaihees alkaa olla supisteluja nii onko se hälyttävää?Voiko raskaus kuitenki sujua normaalisti loppuun ja sikiöllä olla kaikki hyvin? Kuinka teillä on sujunut loppuraskaus? Voisko maha mennä kovaksi välillä jostai muusta syystä esim.kun kohtu kasvaa tai voiko se aiheuttaa supisteluja ku kohtu kasvaa ja venyy? Sori että kyselen näin paljon. mutta kun kaikki on nii uutta et ei ite tiedä. Kiitos kaikille vastanneille:)
rv 15-16 supistelua
5
6655
Vastaukset
- .................
Minä olen nyt viikolla 16 ja tällä viikolla on supistanut pari kertaa mutta olen huomannut niitä vain silloin, kun on harrastettu seksiä. Kohtu menee ihan kovaksi. Ei kylläkään ole kipua ollut yhtään, vain tuo kova kohtu. Kuulemma tuo seksin jälkeen supistelu on ihan normaalia ainakin. Muusta en oikeastaan osaa valitettavasti sanoa. Minäkin olen ensikertalainen ja uutta on minullekin. Toivottavasti ei ole mitään vakavaa. :)
- Normaalia
Eli nuo kuvaamanne kohdun kovaksi menot ovat aivan tavallisia kunhan niihin ei liity kovaa kipua. Odotan nyt neljättä lasta ja nuo "harjoitussupparit" kuuluu asiaan
- niinaikaisten
Normaalia kirjoitti:
Eli nuo kuvaamanne kohdun kovaksi menot ovat aivan tavallisia kunhan niihin ei liity kovaa kipua. Odotan nyt neljättä lasta ja nuo "harjoitussupparit" kuuluu asiaan
Mä oon kokenu keskenmenon, rv 16 keskeytynyt keskenemno. ja mulla alkoivat supistelut siinä rv 14. mä en tajunnut, että ne on suppareita, ja en oikein välittäny niistä supistuksista. jatkoin vaan liikunta, jumppaamista jne..
Olen sitä mieltä, että kannattaa ottaa oikeasti vakavasti ne supistukset ja kuunnella omaa kehoa. Jos supistelee, niin kannattaa lopettaa "liikkuminen" tai mitä hyvänsä tekeekin, ja mennä lepäämään kunnes ne loppuu.
Jos olisin kuunnellut kehoani, en tiedä olisiko keskenmenoa tullutkaan... mutta silti kyllä uskon johdatukseen, että kaikella on tarkoituksensa.
Tämän ei ole tarkoituks säikäyttää ketään, kunhan vain haluan kertoa, että kannattaa kuunnella omaa kehoa!!!!!!!!!!!!!!!
Toivotaan, että sinulla ap menisi kaikki hyvin! - kyselijä!
niinaikaisten kirjoitti:
Mä oon kokenu keskenmenon, rv 16 keskeytynyt keskenemno. ja mulla alkoivat supistelut siinä rv 14. mä en tajunnut, että ne on suppareita, ja en oikein välittäny niistä supistuksista. jatkoin vaan liikunta, jumppaamista jne..
Olen sitä mieltä, että kannattaa ottaa oikeasti vakavasti ne supistukset ja kuunnella omaa kehoa. Jos supistelee, niin kannattaa lopettaa "liikkuminen" tai mitä hyvänsä tekeekin, ja mennä lepäämään kunnes ne loppuu.
Jos olisin kuunnellut kehoani, en tiedä olisiko keskenmenoa tullutkaan... mutta silti kyllä uskon johdatukseen, että kaikella on tarkoituksensa.
Tämän ei ole tarkoituks säikäyttää ketään, kunhan vain haluan kertoa, että kannattaa kuunnella omaa kehoa!!!!!!!!!!!!!!!
Toivotaan, että sinulla ap menisi kaikki hyvin!Apua!Tiedän ettei tarkoituksesi ollut säikäytellä,kerroit vaan kokemuksestasi.Mut nyt kyl alko vähä pelottaa.Voisitko kertoa vähä tarkemmin et oliko sulla koviakin supistuksia ja kuinka useesti?Lisääntykö päivien myötä tai oliko vuotoja? Miten sitten sait tietää keskenmenosta?Sori että kyselen,ymmärrän jos et halua vastata. Itellänikin on yks keskenmeno,siks pelottaaki niin paljon,mut tuli jo rv9. Olis toki vielä kiva kuulla jotai positiivisiakin juttuja tästä aiheesta:)
- rv 23
kyselijä! kirjoitti:
Apua!Tiedän ettei tarkoituksesi ollut säikäytellä,kerroit vaan kokemuksestasi.Mut nyt kyl alko vähä pelottaa.Voisitko kertoa vähä tarkemmin et oliko sulla koviakin supistuksia ja kuinka useesti?Lisääntykö päivien myötä tai oliko vuotoja? Miten sitten sait tietää keskenmenosta?Sori että kyselen,ymmärrän jos et halua vastata. Itellänikin on yks keskenmeno,siks pelottaaki niin paljon,mut tuli jo rv9. Olis toki vielä kiva kuulla jotai positiivisiakin juttuja tästä aiheesta:)
Mulla on ollut supistuksia aika reippaasti päivittäin rv 16 lähtien. Silloin alkuun oli välillä vähän kipeitäkin (tai sit maha oli muuten vaan kipeä kohdun kasvamisen takia, vaikea sanoa), alkoivat pitkän matkan ja sen jälkeisen rankan työputken aikoihin. Jätin sitten salilla käymisen, mutta pyöräillyt olen edelleen ja töissä käynyt ihan normaalisti. Edelleen on supistuksia päivittäin, ja hyvin tuolla tuntuu potkivan :-) Kohdunkaulan tilannetta tosin ei ole tarkistettu rv 16 jälkeen, mutta sain juuri neuvolasta lähetteen labraan infektion poissulkuun (katsottiin pissanäyte, emättimen bakteeriviljely ja klamydia). Kaipa tämä kuuluu asiaan, mutta ei ole minullakaan aiempaa kokemusta. Varmaan kannattaa vähän vauhtia jarruttaa jos kovasti supistaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen kannatusromahdus ilahduttaa
Siin' ei hyvä häviä. Luotto parempaan tulevasuuteen alkaa taas palautua.2054820Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan
Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html163803Avopuoliso, mies-/naisystävä vai mikä?
Kävin eilen irl keskustelun, joka jätti minut pohtimaan seuraavaa ... millä nimityksellä kutsua henkilöä, jonka kanssa o2193686Huvittava ilmiö: Vasemmistolaiset uskoo sokeasti SDP:n parantavan heidän
elämäänsä, jos demarit johtaa seuraavaa hallitusta (Kyse on siis palstan vasemmistolaisista) Totuus on toinen, nimittäi1233028Pitkän päivän ilta
Tarina elämättömästä miehestä, jonka elämän täytti velvollisuudentunto. Pikkutarkka, huolellinen, hyvällä katsottu, miel1572995Riikka ohoi! Saksa alensi bensaveroa, missä euron bensa?
Perussuomalaisten yksi vaalilupauksista oli euron bensiini suomalaisille autoilijoille. Ei ole näkynyt. Jopa vasemmis552913Miksi Kuhmolaiset on niin nyrpeä ilmeisiä?
Miksi suurin osa (ei onneksi kaikki) on niin typääntyneen näkösiä elämäänsä? Tuijotetaan toisia pahansuopaisesti ja kat152511Tulipalo rivitalossa, tuhoutuu täysin
Kainuun pelastuslaitos sai hieman puolenyön jälkeen maanantaina ilmoituksen rivitalon huoneistossa syttyneestä tulipalos642482Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat
"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien802288En selvinnyt ilman naarmuja
Vaikka ehkä kuvittelin sen olevan ilmoitusluonteinen asia, jonka jälkeen kaikki palaa entiselleen ja ilma puhdistuu. Naa132115