Homealtistumisen jälkeen (muiden vaivojen lisäksi) ovat trombosyytit jatkuvasti koholla.
Onko teillä muilla ollut vastaavaa tilannetta ja miten siihen on lääkäri suhtautunut?
Trombosyytit koholla
18
4696
Vastaukset
- Paljon sinulla
Niin, kuinka paljon ne ovat koholla?
Minulla ei ole homevaurioista kokemusta, mutta Trombosyytit on minulla koholla aina, ja ne on aina yli 400.- onko muilla
lukema oli 460 vaikka crp on 1,3???
- Särkykimppu
Viime talven lumien sulamista työpaikan seinissä odoteltu. Myös lievempää, rakenteissa olevaa kosteutta työpaikalla, mille olen altistunut ilmeisesti useamman vuoden.
Toukokuussa trombosyytit 390 ja nyt lokakuussa 411. Kesäloman jälkeen 3 viikon jälkeen alkoi "flunssainen" olo, joka ei mene pois.
Nyt yli kuukauden ollut koko ajan lihas- ja nivelsärkyä sekä lämpöilyä/kuumeilua 36.8 - 37.5 astetta. Huteraa ja väsyttävää.
Lääkärini sanoi, että hän ei ole kuullut, että trombosyytit nousisivat homealtistuksesta. Asialle kuulemma ei voi mitään. Suomessa on paljon hometiloja eikä niitä kuulemma kukaan pysty korjaamaan.
Edellinen siis lääkärin suusta, kun kysyin, uskaltaako työtiloissa olla vai olisiko suositeltavaa järjestää itsensä muualle.
Pitäisikö tästä siis pitää suurempaa "meteliä", kun kukaan eikä mikään taho tunnu tietävän mitään?
- f123ly
ja muissakin oli häikkää, joten tutkittiin. Laski sitten ajan kanssa, kunhan olin poissa tiloista jossa altistuin. Kun laski alla 400, ei enää ole seurattu. Nyt en tiedä mitä lukema olisi, kun veriarvot ovat taas muutoin alarajoissa. Ei tuohon arvoon nyt niin paljon kiinnitetty huomiota. Homesairaiden kohdalla kaikki on niin kauan normaalia kun henki pihisee. Ja kun henki ei pihise on kuoltu luonnollinen kuolema ;-).
- mistä johtuu
korkeat trombosyyttiarvot??
- f123ly
mistä johtuu kirjoitti:
korkeat trombosyyttiarvot??
mistä johtuvat, joten en tiedä. Onko sulle sanottu jotakin syytä?
- onko muilla
f123ly kirjoitti:
mistä johtuvat, joten en tiedä. Onko sulle sanottu jotakin syytä?
sanoo vaan että kyllä sitä voi olla ja että seurataan
eli en sitten oikein tiedä mitä pitäs tehdä! - tulehdustilat
onko muilla kirjoitti:
sanoo vaan että kyllä sitä voi olla ja että seurataan
eli en sitten oikein tiedä mitä pitäs tehdä!yleensä nostavat trombosyyttejä. Ihan tavalliset flunssat, mutta myös pitkäkestoiset tulehdussairaudet, kuten tuberkuloosi, reumasairaudet jne. Joten pitkäkestoinen tulehdusvaste homeille varmasti myös nostaa. Se ei sinänsä ole vaarallista, mutta elimistölle olisi hyvä päästä rasitustilasta eli homealtistuksesta eroon. Itse trombosyyttiarvolle ei tarvitse tehdä mitään.
- ylimmät arvot 500
kun terveenä ollessa jotain 300. Samoin leukkarit kohonneet tasaiseen tahtiin tulehduksen yhtydessä sitä korkeammiksi mitä pahemmin olen sairastunut. Terveenä ollessa leukkarit olleet noin 5-6, nyt viimeisimmän pahan tulehduksen yhteydessä jo yli 10. Kaikki on kuitenkin lääkäreiden mukaan normaalia.
Luitteko majvikII:n tarkkaan? Siinä mainitaan yhden tuttuni mukaan alveolitis nonspecifica. Onko majvik -tekstissä esitetty kriteereitä tälle nonspecifica-ilmentymälle?- homeahdistus1
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4500000000000608&posting=22000000023764980
Minullakin on leukkarit koholla, nyt 15. Olen menossa kuntoutukseen ja nyt alettiin miettimään, voinko osallistua koko hommaan, kun veriarvot on niin surkeat. Olen kyllä menossa, sillä olen muuten ihan hyvässä työkunnossa. Vaivaa astma, nuha, päänsäryt, pahoinvointi, huimaus ja nivelkivut, mutta en ole vuoteen pohjalla silti eikä ole kuumettakaan.
Lääkäri rupesi miettimään, että ehkä minulla vaan kuuluu olla tämmöisiä korkeita tulehdusarvoja ja anemia, että niinkuin henkilökohtaisesta ominaisuudesta on kyse, kaikki vaan eivät mahdu viitearvoihin. Löysi sitten kyllä vuosien takaisia verikoetuloksia, joissa kaikki oli vielä normaalia. - f123ly
homeahdistus1 kirjoitti:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4500000000000608&posting=22000000023764980
Minullakin on leukkarit koholla, nyt 15. Olen menossa kuntoutukseen ja nyt alettiin miettimään, voinko osallistua koko hommaan, kun veriarvot on niin surkeat. Olen kyllä menossa, sillä olen muuten ihan hyvässä työkunnossa. Vaivaa astma, nuha, päänsäryt, pahoinvointi, huimaus ja nivelkivut, mutta en ole vuoteen pohjalla silti eikä ole kuumettakaan.
Lääkäri rupesi miettimään, että ehkä minulla vaan kuuluu olla tämmöisiä korkeita tulehdusarvoja ja anemia, että niinkuin henkilökohtaisesta ominaisuudesta on kyse, kaikki vaan eivät mahdu viitearvoihin. Löysi sitten kyllä vuosien takaisia verikoetuloksia, joissa kaikki oli vielä normaalia.enemmän uskon, että home se vain rassaa. Mulla arvot heittää heikommiksi kun altistun. Työn ja tuskan takana tuntuu olevan arvojen saanti kohdalleen.
Kyllä nämä lääkäreiden arviot, että huonoista arvoista tuleekin sairastuneen henkilökohtaisia omainaisuuksia on naurettavia. Voipi olla että arvot pysyvätkin heikompina kuin aikaisemmin, mutta sen aiheuttaa juuri tämä meidän sairautemme, ei henkilökohtaiset ominaisuudet.
Aika järkkyä lukea psykologien, foniatrien ja lääkäreidenkin arvioita homesairaista. Kaikki mikä käy yli ymmärryksen pitää selitellä jollakin älyttömällä arviolla. Olisi paljon reilumpaa kertoa, että emme vain vielä tiedä sairaudesta tarpeeksi, seurataan, tutkitaan ja arvioidaan tilannetta aika ajoin. Eikä heittäytyä ihan puoskareiksi.
- ennen ei
Ennen homealtistumista jo vuosien ajan on hb ollut 129. Altistumisen jälkeen sekin alkoi nousta ja on nyt 140.
Lääkäri on sitä mieltä että minulla on hyvä kunto????
Ja muistaakseni hb nousee koska hapentarve on kasvanut eikä suinkaan hyvä kunto(??)
Krooninen poskiontelotulehdus ja CRP 1,3.
Elikkä veriarvot hyvä ja silti niin helvetin sairas olo? (nivelsäryt,lievä kuumeilu,väsymys jne)
On siinä vähän luulosairaan olo kun veriarvot ovat kunnossa.
Nyt taas poskionteloihin lääkekuuri sillä erite oli märkäinen (viljelytulosta odotan).
Ristiriitaista mutta totta.- f123ly
on nämä ns. normaalit arvot, vaikka olo olisi mikä. Jotenkin luulisi, että lääkäreille olisi tärkeämpää se mikä on potilaan kunto ja olotila, kun se että labrat näyttävät nyt sulla olevan kaikki OK.
Alilämmön kohdallahan on sama juttu. Se ei ole sairautta, koska lääkärit eivät ole sitä niin tutkineet. Alilämpöä ei lasketa homesairastuneen kohdalla oireeksi, sairaudeksi ei ylipäätään miksikään. Ja kuitenkin kaikki jotka alimmöstä kärsivät tietävät kyllä miten kipeä olo silloin on, paljon sairaampi kuin lievässä lämmössä. Alilämpö tuntuu rasittavan paljon enemmän ja horkassa paleleminen vie voimat. Mutta ei ole oire tai merkki mistään.
Kaikki mitä ei labrakirjassa lue on ihan normaalia. Mulla on anemiaa sulla hb nousee, muutoin oireet ja olotila ovatkin sitten ihan samat. Outoa mutta totta. - homeahdistus1
f123ly kirjoitti:
on nämä ns. normaalit arvot, vaikka olo olisi mikä. Jotenkin luulisi, että lääkäreille olisi tärkeämpää se mikä on potilaan kunto ja olotila, kun se että labrat näyttävät nyt sulla olevan kaikki OK.
Alilämmön kohdallahan on sama juttu. Se ei ole sairautta, koska lääkärit eivät ole sitä niin tutkineet. Alilämpöä ei lasketa homesairastuneen kohdalla oireeksi, sairaudeksi ei ylipäätään miksikään. Ja kuitenkin kaikki jotka alimmöstä kärsivät tietävät kyllä miten kipeä olo silloin on, paljon sairaampi kuin lievässä lämmössä. Alilämpö tuntuu rasittavan paljon enemmän ja horkassa paleleminen vie voimat. Mutta ei ole oire tai merkki mistään.
Kaikki mitä ei labrakirjassa lue on ihan normaalia. Mulla on anemiaa sulla hb nousee, muutoin oireet ja olotila ovatkin sitten ihan samat. Outoa mutta totta.toisilla on labrat kunnossa ja olo huono, toisilla labra-arvot on päin männikköä, mutta kummassakaan tapauksessa ei siis ole välttämättä kyse sairaudesta... paitsi ehkä luulosairaudesta.
Joten älä huoli, jos testitulokset ei näytä mitään. Vaikka ne näyttäisivätkin, niin ei senkään tarvitse merkitä mitään. Terveitä olemme silti.
Kävin labroissa, kun on väsyttänyt ihan älyttömästi viime aikoina, nukahtelen milloin minnekin ja minä olen ihminen, joka on vuosikausia kärsinyt hankalasta unettomuudesta. Tarkoitus oli tsekata, että pärjään runsaasti liikuntaa sisältävällä kurssilla.
Nyt alkoi työterveyshuollossa pohdinta, voinko mennä koko kuntoutukseen, kun labra-arvot ovatkin kauttaaltaan huonontuneet. Vai pitäisikö laittaa jopa sairaalalähete? Kerroin sitten, että olin jopa lyhyellä juoksulenkillä (2x ventoline)viikko sitten, jolloin lääkäri päätteli että kyse on näistä henkilökohtaisista ominaisuuksistani, eikä ollenkaan mistään sairaudesta. Joten ei hätää, paitsi että uusiin kokeisiin on mentävä heti kuntoutuksen jälkeen.
Muuten lääkäri antoi ymmärtää, että kuvittelen koko jutun, siis ilmeisesti sen, että homeelle altistumisen johdosta olisi nämä veriarvot muuttuneet. En kyllä ymmärrä, miten huonontuneet veriarvot voi kuvitella? Ei kai leukosyytit ajatuksen voimalla kohoa? Enkä edes mennyt lääkäriin kuvittelemaan tai kertomaan mitään, vaan ihan rutiinitesteihin, joiden tulokset piti käydä kuulemassa paikan päällä, niin kummallisia ne olivat. - ajatuksen voimalla.
homeahdistus1 kirjoitti:
toisilla on labrat kunnossa ja olo huono, toisilla labra-arvot on päin männikköä, mutta kummassakaan tapauksessa ei siis ole välttämättä kyse sairaudesta... paitsi ehkä luulosairaudesta.
Joten älä huoli, jos testitulokset ei näytä mitään. Vaikka ne näyttäisivätkin, niin ei senkään tarvitse merkitä mitään. Terveitä olemme silti.
Kävin labroissa, kun on väsyttänyt ihan älyttömästi viime aikoina, nukahtelen milloin minnekin ja minä olen ihminen, joka on vuosikausia kärsinyt hankalasta unettomuudesta. Tarkoitus oli tsekata, että pärjään runsaasti liikuntaa sisältävällä kurssilla.
Nyt alkoi työterveyshuollossa pohdinta, voinko mennä koko kuntoutukseen, kun labra-arvot ovatkin kauttaaltaan huonontuneet. Vai pitäisikö laittaa jopa sairaalalähete? Kerroin sitten, että olin jopa lyhyellä juoksulenkillä (2x ventoline)viikko sitten, jolloin lääkäri päätteli että kyse on näistä henkilökohtaisista ominaisuuksistani, eikä ollenkaan mistään sairaudesta. Joten ei hätää, paitsi että uusiin kokeisiin on mentävä heti kuntoutuksen jälkeen.
Muuten lääkäri antoi ymmärtää, että kuvittelen koko jutun, siis ilmeisesti sen, että homeelle altistumisen johdosta olisi nämä veriarvot muuttuneet. En kyllä ymmärrä, miten huonontuneet veriarvot voi kuvitella? Ei kai leukosyytit ajatuksen voimalla kohoa? Enkä edes mennyt lääkäriin kuvittelemaan tai kertomaan mitään, vaan ihan rutiinitesteihin, joiden tulokset piti käydä kuulemassa paikan päällä, niin kummallisia ne olivat.>Ei kai leukosyytit ajatuksen voimalla kohoa?
Muistan kuulleeni, että leukosyytit voivat nousta psyykkisessa stressissä joten heittosi taisi osua oikeaan! En kyllä nyt löytänyt netistä vahvistusta muistelulleni näin nopealla, parin minuutin haulla. - homeahdistus1
ajatuksen voimalla. kirjoitti:
>Ei kai leukosyytit ajatuksen voimalla kohoa?
Muistan kuulleeni, että leukosyytit voivat nousta psyykkisessa stressissä joten heittosi taisi osua oikeaan! En kyllä nyt löytänyt netistä vahvistusta muistelulleni näin nopealla, parin minuutin haulla.no nyt tt-lääkärini riemastuu:
http://www.yhtyneetlaboratoriot.fi/kasikirja/tutkimukset.asp?id=10280&char=l - aamuarvot
homeahdistus1 kirjoitti:
no nyt tt-lääkärini riemastuu:
http://www.yhtyneetlaboratoriot.fi/kasikirja/tutkimukset.asp?id=10280&char=lpitävät paikkansa hyvin, tuo ajatus ei juokse niin nopeasti aamuisin. jos arvoja otetaan eri aikoina heittojakin tulee. siksi seuranta tulisi tehdä aina samaan kellonaikaan ja se on aina aikaisin aamulla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4022132Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek121959Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2501405Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.821059Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel56965Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia402948Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä39818- 56789
- 75760
Hyvää yötä mies
Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo70734