Vähä on äänet ku ompelukoneessa, mistä uudet ja vähän äänekkäämmät putket edullisesti? Tuoko kukaan maahan Raaskin putkia? Entäs trumpan omat offroadit, onko liian hiljaiset? Entäs Togat?
Saisiko alkuperäisista modifioitua hyvät, esim portaamalla?
Mitä muuta pitää tehdä jos vaihtaa putket? Suuttimet vissii isommat?
Avarammat putket America -06
26
4891
Vastaukset
- nyt jo
...pikkuhiljaa aikuistua. Ton vaiheen pitäis olla ohi viimeistään 16 vuotiaana. Miten ne kovat äänet lisää sitä ajonautintoa? Sulla on hieno pyörä, pidä se alkuperäisenä ja aja sillä muita häiritsemättä.
- pyörästä...
saa kuulua kunnon äänet. Americakin on sen näköinen fillari, että siitä kuuluu lähteä kunnon mörinät. Itekin just keräilen rahaa uusiin putkiin. Käyntiääni olikin ainoa pettymys uudessa americassa! Helvetin hyvä ostos!
- America-06
pyörästä... kirjoitti:
saa kuulua kunnon äänet. Americakin on sen näköinen fillari, että siitä kuuluu lähteä kunnon mörinät. Itekin just keräilen rahaa uusiin putkiin. Käyntiääni olikin ainoa pettymys uudessa americassa! Helvetin hyvä ostos!
ja uskaltaisko porata pari neljä reikää siihen päätylevyyn? Ne saisi vielä tukkoonkin jos haluaa...
Mielessä olisi vielä jos sen päätylevyn leikkais irti ja sen putken nitkuttais irti.....mut sitten putket ovat pilalla jos eivät toimi.
Vai olisko sillä oikeesti väliä.... jos siihen uudet putket ostaa, nii orgkikset jää makaa hyllylle vuosikymmeniksi, tuskin kuitenkaan kukaan enää niitä kii laittais.
Mites muuten suuttimen vaihto....minkä kokoista kannattais laittaa? ja sitten se lisäilman syöttö, kannattaisko poistaa? ja miten? - teitä
America-06 kirjoitti:
ja uskaltaisko porata pari neljä reikää siihen päätylevyyn? Ne saisi vielä tukkoonkin jos haluaa...
Mielessä olisi vielä jos sen päätylevyn leikkais irti ja sen putken nitkuttais irti.....mut sitten putket ovat pilalla jos eivät toimi.
Vai olisko sillä oikeesti väliä.... jos siihen uudet putket ostaa, nii orgkikset jää makaa hyllylle vuosikymmeniksi, tuskin kuitenkaan kukaan enää niitä kii laittais.
Mites muuten suuttimen vaihto....minkä kokoista kannattais laittaa? ja sitten se lisäilman syöttö, kannattaisko poistaa? ja miten?Voi teitä lapsia! Suuntaisitte tarmonne vaikka ajotaitojen kehittämiseen. Harrikoissa on jo ihan tarpeeksi noita kovaäänisiä papattajia. Triumph on hieno pyörä, pidä se alkuperäisenä.
Miksi moottoripyörässä pitää olla kovat äänet? Kertokaa joku! - America -06
teitä kirjoitti:
Voi teitä lapsia! Suuntaisitte tarmonne vaikka ajotaitojen kehittämiseen. Harrikoissa on jo ihan tarpeeksi noita kovaäänisiä papattajia. Triumph on hieno pyörä, pidä se alkuperäisenä.
Miksi moottoripyörässä pitää olla kovat äänet? Kertokaa joku!Ei siinä tarvitsekkaan olla kovat äänet, mut olisi se kiva jos jotain ääntä kuuluisi pakoputkestakin kun ajaa... en todella haluakkaan mitään hirveetä mökää.
- mieltä
America -06 kirjoitti:
Ei siinä tarvitsekkaan olla kovat äänet, mut olisi se kiva jos jotain ääntä kuuluisi pakoputkestakin kun ajaa... en todella haluakkaan mitään hirveetä mökää.
Yksi tapa modifioida alkuperäisiä. Päätylaippoihin kuusi kappaletta 1/4 tuuman reikää mutta äänestä jää pois tietty sanoisiko kaiku koska ääni tulee suoraan ulkoilmaan. Itse seurailin ja kuulostelin kolmen kesän ajan erinlaisia vaihtoehtoja ja nyt kun vaihdoin americaan laitatin triumhpin omat offroad vaimentimet. Niissä mielestäni kuin myös muutaman "aidon" brittipyörä harrastajan mielestä oma persoonallinen papatus vaikkakaan ei ihan aito muutetun "kampikulman"takia. Ei häiritse liialla änellä matka-ajoa joten myös ympäristö suhtautuu myönteisemmin.
- Fiilisteliä
teitä kirjoitti:
Voi teitä lapsia! Suuntaisitte tarmonne vaikka ajotaitojen kehittämiseen. Harrikoissa on jo ihan tarpeeksi noita kovaäänisiä papattajia. Triumph on hieno pyörä, pidä se alkuperäisenä.
Miksi moottoripyörässä pitää olla kovat äänet? Kertokaa joku!Minun ensimmäiset muistikuvat englantilaisista moottoripyöristä on reilun neljänkymmenen vuoden takaa. Voimakkain niistä se leppoisa, niin kuin joku kuvaili "papatus". Haluan irtaantua arjesta pyrkimällä nykyisellä retro triumphillani noihin aikoihin. Nämä nykyiset saundit eivät ole tulleet tuon retron mukana koskapa yhteiskunta on säännöksineen muuttunut ahdasmielisemmäksi ja holhoavaksi. Kova rähisevä jytinä kuuluu harlikkaan mutta brittien ääni on taas omaleimaisensa nimen omaan tuollainen hillitty papatus. Japseille taas kuuluu luonnostaa korrekti surina tai v- kakkosten puksutus. Edellinen menopelini muuten oli japsien "väinö" ja siinä pidin alkuperäiset vaimentimet. Nykyisellä valinnallani vaimentimien suhteen annan kunnioitukseni Triumphin legendalle jota on kestänyt jo yli sata vuotta. Yksinkertaisesti haluan fiilistellä pois päin länsimaisesta hapatuksesta jonka nykyinen yhteiskunta kiireineen on luonut.
- lisäys
America-06 kirjoitti:
ja uskaltaisko porata pari neljä reikää siihen päätylevyyn? Ne saisi vielä tukkoonkin jos haluaa...
Mielessä olisi vielä jos sen päätylevyn leikkais irti ja sen putken nitkuttais irti.....mut sitten putket ovat pilalla jos eivät toimi.
Vai olisko sillä oikeesti väliä.... jos siihen uudet putket ostaa, nii orgkikset jää makaa hyllylle vuosikymmeniksi, tuskin kuitenkaan kukaan enää niitä kii laittais.
Mites muuten suuttimen vaihto....minkä kokoista kannattais laittaa? ja sitten se lisäilman syöttö, kannattaisko poistaa? ja miten?Niin vielä päädytpä vaimentimien suhteen mihin ratkaisuun tahansa jätä suutin asia merkkihuollon tietämyksen päätettäväksi äläkä luota arvailuihin ettei kävisi seuraamukset kalliiksi. Jos tarkoitit tuolla lisäilman syötöllä niitä ns saastejudansseja joita ovat poistaneet ja tulpanneet häipyy sen mukana putkessa polttaminen. Ainakin offroadien saundiin tuo jälkipoltto sopii paremmin kuin nenä päähän. Mutta jos tulppauksen suorittaa pakoputkien alkupään käyrät säilyttää todennäköisemmin joskaan ei varmasti nykyisen kromin värinsä.
- VOI....
lisäys kirjoitti:
Niin vielä päädytpä vaimentimien suhteen mihin ratkaisuun tahansa jätä suutin asia merkkihuollon tietämyksen päätettäväksi äläkä luota arvailuihin ettei kävisi seuraamukset kalliiksi. Jos tarkoitit tuolla lisäilman syötöllä niitä ns saastejudansseja joita ovat poistaneet ja tulpanneet häipyy sen mukana putkessa polttaminen. Ainakin offroadien saundiin tuo jälkipoltto sopii paremmin kuin nenä päähän. Mutta jos tulppauksen suorittaa pakoputkien alkupään käyrät säilyttää todennäköisemmin joskaan ei varmasti nykyisen kromin värinsä.
VAI ÄÄNET,EIHÄN SITÄ KESTÄ KUN PARI KILSAA SITTEN ON HILJAISTA VUOSI.........
- Kosti
America-06 kirjoitti:
ja uskaltaisko porata pari neljä reikää siihen päätylevyyn? Ne saisi vielä tukkoonkin jos haluaa...
Mielessä olisi vielä jos sen päätylevyn leikkais irti ja sen putken nitkuttais irti.....mut sitten putket ovat pilalla jos eivät toimi.
Vai olisko sillä oikeesti väliä.... jos siihen uudet putket ostaa, nii orgkikset jää makaa hyllylle vuosikymmeniksi, tuskin kuitenkaan kukaan enää niitä kii laittais.
Mites muuten suuttimen vaihto....minkä kokoista kannattais laittaa? ja sitten se lisäilman syöttö, kannattaisko poistaa? ja miten?Huiluputken pakarin päästä voi porata irti 32 mm pyörösahaterällä. Jos kaipaat vielä lisää pörinää, poraat pitkällä terällä ensimmäiseen haittalevyyn reikiä.Tarkat ohjeet kuvineen löytyy Triumph Rat keskustelupalstalta. Itse porasin huilut irti viime kesänä. Ääni murakoituu sopivasti, ei liian kova mutta twinin saundi erottuu. Kaverilla on 500 euron putket, eikä porattujen äänet häviä niille yhtään.
- eagle61
Kosti kirjoitti:
Huiluputken pakarin päästä voi porata irti 32 mm pyörösahaterällä. Jos kaipaat vielä lisää pörinää, poraat pitkällä terällä ensimmäiseen haittalevyyn reikiä.Tarkat ohjeet kuvineen löytyy Triumph Rat keskustelupalstalta. Itse porasin huilut irti viime kesänä. Ääni murakoituu sopivasti, ei liian kova mutta twinin saundi erottuu. Kaverilla on 500 euron putket, eikä porattujen äänet häviä niille yhtään.
Annoin tänään 35mm:stä rasiaporanterää America-06 putkille,otin vain uloimmat huilut pois.Nyt äänet todella hyvät.Kiitos vinkistä.
- vakiona
mulla oli sama asia mielessä putkien suhteen uudessa intruuderissa,en lähtisi heti porailemaan
tms.uutta pyörää,kestää ja pitää arvonsa paremmin kun vaan vakiona malttaa pitää,tietenkin
jos vaan snakarille kurvailet asia toinen. - wäbäwäbä
tampereella saa kaupasta uudet putket. kyllä motskrissa ääntä pitää olla ja trumpassa on ihan kelpoäänet ku vaihtaa hivenen paremmat putket..mieluiten suorat ;)
- BosseMasse
ja kyl vähä liian kovat äänet jos suorat laittais... Speedmasteriin laitoin parisen vuotta sitten allrightistä ostamat tarvikeputket...läpi niistä ei nähny mut äänet oli kuin suorista putkista, ei sillä pystynyt ajaa ilman korvatulppia...
- wäbäwäbä
BosseMasse kirjoitti:
ja kyl vähä liian kovat äänet jos suorat laittais... Speedmasteriin laitoin parisen vuotta sitten allrightistä ostamat tarvikeputket...läpi niistä ei nähny mut äänet oli kuin suorista putkista, ei sillä pystynyt ajaa ilman korvatulppia...
ostin kans tuossa uudet putket ja suht lyhkäset..meteli on aika kova mutta tällä koitankin hiostaa takana istuvaa omaan pyörään :) ei voi kuin hymyillä ajaessa ja koko hupi makso 190 plussana paljon sälää ja ekstraa eli ei paljon..tosin ei ole turmpan omat vaan stormista
- Bonne73
Jätetään se kovilla äänillä ihmisten häirintä ja moottoripyöräilyä kohtaan negatiivisisten asenteiden luominen ihan vaan muitten kuin Triumph-kuskien kontolle. Olkaamme sivistyneitä ja luottakaamme siihen että saamme huomiota osaksemme ilman kovaa ääntäkin.
- ystävällinen
Sellaisille joita häiritsee alkuperäisten vaimentimien "ompelukoneäänet" on triuphin toimittamat offroad vaimentimet oiva ratkaisu. Käyntiääneen tulee mukava rämpötys jonka kyllä kylillä gruisailessa voi itsekkin aistia, mutta äänen voimakkuus on kuitenkin niin hillitty ettet sitä käytännössä kuule matkanopeuksilla tuulen suhinoiden läpi kuin vaimeana esim ylämäkeen väännätettäessä. Ihmisiltä en ole saanut yhtään valitusta äänen voimakkuudesta mutta saundien sävystä kylläkin positiivista palautetta ja mikä tärkeintä nautin itse kuulemastani, siinä on sielua.
- sattua
ystävällinen kirjoitti:
Sellaisille joita häiritsee alkuperäisten vaimentimien "ompelukoneäänet" on triuphin toimittamat offroad vaimentimet oiva ratkaisu. Käyntiääneen tulee mukava rämpötys jonka kyllä kylillä gruisailessa voi itsekkin aistia, mutta äänen voimakkuus on kuitenkin niin hillitty ettet sitä käytännössä kuule matkanopeuksilla tuulen suhinoiden läpi kuin vaimeana esim ylämäkeen väännätettäessä. Ihmisiltä en ole saanut yhtään valitusta äänen voimakkuudesta mutta saundien sävystä kylläkin positiivista palautetta ja mikä tärkeintä nautin itse kuulemastani, siinä on sielua.
Eräs Oululainen speed master kuski kertoi kuinka hän kaupunkilla ajellessaan säikähti erään naisen kanssa pahemman kerran. Tuo nainen oli polkupyörällä kääntynyt suoraan hänen eteensä ja alle jääminen oli ollut erittäin lähellä. Siinä sitten seisahduksissa jalat haarallaan nainen oli kertonut ettei kuullut yhtään moottoripyörän tulemista, joskin katsoa olisi pitänyt tarkemmin. Siitä paikasta kuulema Eximakelle josta oli tullut tilattua offroadit. Joten moottoripyörämäinen äänen pörinä on jopa toivottuakin.
- America -06
ystävällinen kirjoitti:
Sellaisille joita häiritsee alkuperäisten vaimentimien "ompelukoneäänet" on triuphin toimittamat offroad vaimentimet oiva ratkaisu. Käyntiääneen tulee mukava rämpötys jonka kyllä kylillä gruisailessa voi itsekkin aistia, mutta äänen voimakkuus on kuitenkin niin hillitty ettet sitä käytännössä kuule matkanopeuksilla tuulen suhinoiden läpi kuin vaimeana esim ylämäkeen väännätettäessä. Ihmisiltä en ole saanut yhtään valitusta äänen voimakkuudesta mutta saundien sävystä kylläkin positiivista palautetta ja mikä tärkeintä nautin itse kuulemastani, siinä on sielua.
Ja mistä voi ostaa pääkaupunkiseudulla ja mitä maksaa? Tiedoista kiitollinen...
- jälleenmyyjänä
America -06 kirjoitti:
Ja mistä voi ostaa pääkaupunkiseudulla ja mitä maksaa? Tiedoista kiitollinen...
Ostopaikka vaikka hd-center joka itseään mainostaa triumph myyjänä. Americaan pääsääntöisesti tykätään laittaa tyylillisesti long kun taas speed master kaarti tykkää shorteista
- America -06
jälleenmyyjänä kirjoitti:
Ostopaikka vaikka hd-center joka itseään mainostaa triumph myyjänä. Americaan pääsääntöisesti tykätään laittaa tyylillisesti long kun taas speed master kaarti tykkää shorteista
longit minunkin mielestäni sopivat paremmin Americaan....mut onko äänissä eroa? Eikö muualta saa kuin hd-centeristä? halvemmalla....??
- hinnoilla
America -06 kirjoitti:
longit minunkin mielestäni sopivat paremmin Americaan....mut onko äänissä eroa? Eikö muualta saa kuin hd-centeristä? halvemmalla....??
Triumphin lisävarusteet on hinnoiteltu heidän suositushintojen mukaan ja tätä käytännössä myös noudattavat. Itsellä kokemuksia Motomarketista, Moto-Seinäjoesta ja eximakesta. Äänissä ei käytännön eroja sillä molemmissa vaimennus samanlainen,suoran putken osuus longissa hiukan pidempi joten ehkä äänen sävy hieman matalampi tai ehkä ei ero minimaallinen.
- America -06
hinnoilla kirjoitti:
Triumphin lisävarusteet on hinnoiteltu heidän suositushintojen mukaan ja tätä käytännössä myös noudattavat. Itsellä kokemuksia Motomarketista, Moto-Seinäjoesta ja eximakesta. Äänissä ei käytännön eroja sillä molemmissa vaimennus samanlainen,suoran putken osuus longissa hiukan pidempi joten ehkä äänen sävy hieman matalampi tai ehkä ei ero minimaallinen.
Jos itse modifiois ja porais pari reikää alkuperäisiin.... mietin vaan kannattaisko ja uskaltaisko.... ne offroadit kuitenkin jossain vaiheessa ostan, mutta nyt ei budjetti oikein kestä sellaista. Sais nyt alkuun vähä ääntä peliin :-)
- siinä
America -06 kirjoitti:
Jos itse modifiois ja porais pari reikää alkuperäisiin.... mietin vaan kannattaisko ja uskaltaisko.... ne offroadit kuitenkin jossain vaiheessa ostan, mutta nyt ei budjetti oikein kestä sellaista. Sais nyt alkuun vähä ääntä peliin :-)
Parilla reiällä ei asia tule oikeastaa muuttumaan millään lailla. En enää muista linkkiä eräälle jenkkiläiselle sivulle jossa asiaan on paneuduttu ja kuunneltavissa oli myös ääninäytteitä porattujen ja täysin suorien putkien efektien eroista. Päätyivät parhaana ratkaisuna 6 kpl 1/4 tuuman reikää /putki. Verrattuna offroadeihin porattujen putkien pakoäänet poistuu suoraan ulkoilmaan kun taas offroadeissa ääni kulkeutuu jonkin matkaa suoran putken sisällä niin jää modifioitujen putkien ääni vaille "kaikukoppaa".
- vielä...
Täällä sama tilanne putkien kanssa, onko siis niin että jos otan triumphin lyhyet offroad putket speedmasteriin niin:
A) ne eivät pidä kuitenkaan ihan älytöntä mökää mutta jotain sentään, toisin kuin orkkikset ?
B) Suuttimia ei tarvitse vaihtaa ?
C) Ne ovat 'bolt on' tyyliset eli saa perusjamppa itsekin helposti vaihdettua ? Jos ymmärsin oikein niin vaihtoon menee pelkät vaimentajat ja vanhat 'käyrät' jää paikoilleen ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap162128Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi842068- 1011377
Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen101176Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1451170Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663811143Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.249886Omalääkäri hallituksen utopia?
Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha172858- 63834
- 59811