Mitä eroa valtticolorilla ja valtti aqua colorilla käytännössä on.

hhhhjjjjjhhhhh

Mitä eroa valtticolorilla ja valtti aqua colorilla käytännössä on.

15

14746

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dfgdfgd

      Ainoa ero on että aqua tarkoittaa vettä ja se ei haihdu vaan jää maalin alle tuloksena että hirsiseinä tulee täyteen homepilkkuja, huonossa tapauksessa se murentaa hirren tomuksi

      • idiootti tuo edellinen

        Keksitkö jutun ihan itse? Jos keksit, niin kyllä sä olet nokkela, onneksi olet piristämässä palstan lukijoiden päivää. :)

        Kuten jo todettua, periaatteessa ko. tuotteiden ainut ero on ohenne. Tarkempaa analyysia halutessa voi soittaa maalilinjalle.


      • maalilinja
        idiootti tuo edellinen kirjoitti:

        Keksitkö jutun ihan itse? Jos keksit, niin kyllä sä olet nokkela, onneksi olet piristämässä palstan lukijoiden päivää. :)

        Kuten jo todettua, periaatteessa ko. tuotteiden ainut ero on ohenne. Tarkempaa analyysia halutessa voi soittaa maalilinjalle.

        mikään jumalansana ole.
        Rakensin itselleni uuden talon ja menin maaliliikkeeseen hyvin tuntemani maalimyyjän luokse kyselemään pintakäsittelyaineista.
        Tutulle ei myytykään Valttia, vaan ikäänkuin tiskin alta lähes tuplasti kalliimpaa, mutta nyt jälkikäteen edulliseksi osoittautunutta pintakäsittelyainetta.
        Vaihtoehtoja on olemassa, kyselkää ihmiset muitakin tuotteita.
        Maalikauppias kertoi,että he myyvät itse Tikkurilaa, mutta jostakin syystä erittäin monet asiakkaat kyselevät muita pintakäsittelyaineita.
        Laatutuotteet siis myyvät itse itsensä, puskaradiokin toimii.
        Omalla tontillani on kolme hirsirakennusta, jotka kaikki on käsitelty eri valmistajan aineilla.
        Huonoiten säätä on kestänyt Valtti.
        Tikkurilaltakin löytyy parempia aineita kuin Valtti, mutta läpikuultavissa suoja-aineissa Valtti on oman kokemuksni mukaan huono.


      • oli tuote?
        maalilinja kirjoitti:

        mikään jumalansana ole.
        Rakensin itselleni uuden talon ja menin maaliliikkeeseen hyvin tuntemani maalimyyjän luokse kyselemään pintakäsittelyaineista.
        Tutulle ei myytykään Valttia, vaan ikäänkuin tiskin alta lähes tuplasti kalliimpaa, mutta nyt jälkikäteen edulliseksi osoittautunutta pintakäsittelyainetta.
        Vaihtoehtoja on olemassa, kyselkää ihmiset muitakin tuotteita.
        Maalikauppias kertoi,että he myyvät itse Tikkurilaa, mutta jostakin syystä erittäin monet asiakkaat kyselevät muita pintakäsittelyaineita.
        Laatutuotteet siis myyvät itse itsensä, puskaradiokin toimii.
        Omalla tontillani on kolme hirsirakennusta, jotka kaikki on käsitelty eri valmistajan aineilla.
        Huonoiten säätä on kestänyt Valtti.
        Tikkurilaltakin löytyy parempia aineita kuin Valtti, mutta läpikuultavissa suoja-aineissa Valtti on oman kokemuksni mukaan huono.

        Kun puhuttiin ko. tuotteiden eroista, niin uskon, että harva tietää niistä enemmin kuin maalilinja. Tietysti netin keskustelupalstat ovat pullollaan kaikesta kaiken tietäviä ihmemiehiä ja -naisia.

        Se on totta, aina löytyy vaihtoehtoja ja niitä kannattaa kysellä. Mikä mahtoi olla ko. tuotteen nimi ja valmistaja?


      • tikkurilalaiset
        oli tuote? kirjoitti:

        Kun puhuttiin ko. tuotteiden eroista, niin uskon, että harva tietää niistä enemmin kuin maalilinja. Tietysti netin keskustelupalstat ovat pullollaan kaikesta kaiken tietäviä ihmemiehiä ja -naisia.

        Se on totta, aina löytyy vaihtoehtoja ja niitä kannattaa kysellä. Mikä mahtoi olla ko. tuotteen nimi ja valmistaja?

        omat litkunsa tuntevat, ei kai kukaan muuta ole väittänytkään.
        Läpikuultavalla vesiohenteisella olen käsitellyt yhden mökin ja se on nyt muutaman vuoden jälkeen harmaata pilkkua täynnä.


      • kyllä saattoi päätellä
        tikkurilalaiset kirjoitti:

        omat litkunsa tuntevat, ei kai kukaan muuta ole väittänytkään.
        Läpikuultavalla vesiohenteisella olen käsitellyt yhden mökin ja se on nyt muutaman vuoden jälkeen harmaata pilkkua täynnä.

        Kyllähän tuosta edellisen kirjoittajan maalilinjakommenteista hieman sellaista saattoi päätellä.
        "Tarkempaa analyysia halutessa voi soittaa maalilinjalle."

        "Ei se Tikkurilan maalilinja mikään jumalansana ole."

        Nykyisin toi homeongelma tuntuu vain pahenevan. Toivottavasti maalitehtaat saavat sen ratkaistua


      • Anonyymi

        Sitä homekohtaa turhaan moittia poistakaa ensin homeenpoisto aineella.


    • Maalaaja mestaaja

      Valtti color on liuotepohjainen ja valtti akvacolor on vesiohenteinen puunsuoja.
      akvacolor on uudemman sukupolven tuotteita ja valtticolor on tunnettu jo pitkään puun pintakäsittelyaineena ja hyväksi todettu. Suosittelen lämpimästi, vaikka huoltokäsittelyjä pitää tehdä muutaman vuoden välein, ainakin aurinkoseinille, etelä ja mahdollisesti länsi, mutta jos pensseli pysyy kädessä, niin valintasi on tämä.

    • ovat

      pensselinpesuvesiä verrattuna oikeisiin aineisiin.
      En lähde kenenkään mainosmieheksi, mutta kysäise joltakin kokeneelta maalarimestarilta asiasta.

      • Repa'

        Asiakas rupes pihtaamahan maksus kun seinät ei haissu miltään. Kas kun aine on niinkun vettä sivelis seinähän.
        Väitti jotten oo kyllästäny ollenkaan, rahaa vaan oon mankumas.
        Intin kivenkovahan, jotta oonpas kyllästäny. Sitten maksoi kovasti epäillen.
        Kyllä se aines onkin aivan kuin vedellä sivelis. Sanoovat jotta EE UU määrää jotta pitää olla laimiaa.


    • Anonyymi

      Valtti Aqua Colorin sideaineena on kasviöljyalkydi. Alkydi on maalin sideaineena käytettävä polyesteri, jota on funktionalisoitu rasvahapoilla.
      Ja polyesteri on synteettinen polymeeri eli muovi.

      Alkuperäisen Valtti Colorin sideaineena on oikea puuhun osaltaan imeytyvä öljy.

      Voi vain miettiä, että kun tuo muovipinta lohkeilee irti kestopuusta esim. terassissa (se Aqua terassilöljy on lähes samaa tavaraa), ja sen joutuu hiomaan irti uuden pintakäsittelyaineen alta, kuinka paljon tästä tulee mikromuovia ympäristöön. Ihan riittävästi!

      Jatkossa välttelen itse vesiliukoisia "puunsuoja-aineita" viimeiseen asti. Eivät kestä terassissa eivätkä seinässä. Seinästäkin liituuntuvat pois 8 vuoden jälkeen, vaikka on ammattilaisten maalaama. Ja yhdessä seinässä on jo homepilkkua, vaikka homeenestokäsittely on tehty ihan ensimmäiseksi. Surkeaa tavaraa nuo vesiliukoiset!

      • Anonyymi

        Valtin tarkoitus ei ole muodostaa kalvoa. Siinä mielessä voit rauhassa sutia mihin haluat. Muovi ei lahota taloasi eikä tarvi krapailla. Tosin suojaavuuskin on aika heikkoa.
        Kunnon maalit on vesiohenteisia. Vastoin yleistä uskomusta juuri öljymaalit muodostaa kalvon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valtin tarkoitus ei ole muodostaa kalvoa. Siinä mielessä voit rauhassa sutia mihin haluat. Muovi ei lahota taloasi eikä tarvi krapailla. Tosin suojaavuuskin on aika heikkoa.
        Kunnon maalit on vesiohenteisia. Vastoin yleistä uskomusta juuri öljymaalit muodostaa kalvon.

        Lateksit eli vesiohenteiset pitää maalata uudelleen 5 - 8 vuoden välein. Minä maalasin taloni oikealla eli öljymaalilla ja 27 vuoden päästä taas uudelleen. Taannoin ihmettelin miksi vain lateksimaaleja mainostetaan. Sehän selvisi: kannattaa myydä maaleja joita menee 5 kertaa enemmän kuin toisia. Pisnis on pisnis!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lateksit eli vesiohenteiset pitää maalata uudelleen 5 - 8 vuoden välein. Minä maalasin taloni oikealla eli öljymaalilla ja 27 vuoden päästä taas uudelleen. Taannoin ihmettelin miksi vain lateksimaaleja mainostetaan. Sehän selvisi: kannattaa myydä maaleja joita menee 5 kertaa enemmän kuin toisia. Pisnis on pisnis!

        minä maalasin taloni perinteisellä öljymaalilla ja uudestaan piti maalata kymmenen vuoden päästä.


    • Anonyymi

      Liuotepohjainen Valtti Color on oikeata puunsuojaa. Jos haluat vesiliukoista, voit maalata seinät vaikka suovedellä. Lähes yhtä huonoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1498
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      40
      782
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe